Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

statystyki Najnowsze wiadomości i informacje

Monster Hunter World z rekordową premierą na PC

Movis, 10 sierpnia 2018, 11:24

Capcom wystartował z pecetowym Monster Hunter: World z niemałym przytupem. Wczorajsza premiera portu była najbardziej udanym pierwszym dniem firmy od początku 2018 roku i prawie podwoiła wcześniejsze sukcesy innych japońskich produkcji na platformie Steam.

No Man’s Sky wsród najpopularniejszych gier na PC, PS4 i XONE

Adrian Werner, 28 lipca 2018, 09:49

No Man’s Sky dokonało czegoś wyjątkowego. Ta prawie dwuletnia gra wskoczyła do grupy najpopularniejszych tytułów na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Jest to tym bardziej imponujące, że wkrótce po premierze większość użytkowników porzuciła ten projekt, zawiedziona jego brakami.

W A Way Out zagrało już ponad 2,6 mln osób

Adrian Werner, 27 lipca 2018, 11:25

Firma Electronic Arts poinformowała, że już ponad 2,6 mln osób zagrało w A Way Out, czyli kooperacyjną produkcję studia Hazelight, traktującą o kryminalistach uciekających z więzienia.

Gracze narzekają, EA wciąż zarabia - oto wyniki finansowe firmy w ostatnim kwartale

Aquma, 27 lipca 2018, 11:22

Amerykańska korporacja wydawnicza Electronic Arts przedstawiła raport finansowy z pierwszego kwartału roku fiskalnego 2019. Wyniki są słabsze niż w zeszłym roku, ale powyżej oczekiwań.

Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - dominacja League of Legends i Fortnite

Adrian Werner, 26 lipca 2018, 13:45

Firma SuperData opublikowała obejmujące cały światowy rynek zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za czerwiec tego roku. Na PC liderem tradycyjnie było League of Legends, na konsolach triumfowało Fortnite: Battle Royale, a na rynku mobilnym bezkonkurencyjne okazało się Honour of Kings / Arena of Valor.

Czerwiec najlepszym miesiącem dla PUBG od października ubiegłego roku

AlexB, 26 lipca 2018, 10:35

Miniony czerwiec był całkiem niezłym miesiącem dla Playerunkown's Battlegrounds. Sprzedało się w nim 4,7 miliona egzemplarzy pecetowej wersji tej sieciowej strzelanki battle royale od PUBG Corp. - to najlepszy wynik od października ubiegłego roku. Okazałe są też przychody generowane przez PUBG Mobile.

Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie

Aquma, 24 lipca 2018, 16:43

Jak wynika z raportu serwisu Newzoo, polski rynek gier wielkością odpowiada z grubsza irańskiemu. Do europejskiej i światowej czołówki sporo nam brakuje.

Windows 10 na blisko 700 milionach urządzeń... od czterech miesięcy

ElMundo, 23 lipca 2018, 14:39

Przy okazji publikacji wyników finansowych Microsoftu prezes koncernu, Satya Nadella, poinformował o statystykach dotyczących systemu Windows 10. Choć liczby prezentują się naprawdę nieźle, to finalnie okazuje się, że powodów do dumy raczej próżno szukać.

Udany start bety Post Scriptum

Adrian Werner, 19 lipca 2018, 11:31

Wczoraj wystartowała pre-orderowa beta taktycznej strzelanki Post Scriptum. Testy cieszyły się dużą popularnością i w pewnym momencie jednocześnie bawiło się prawie 7 tysięcy osób, co dobrze wróży grze na przyszłość.

Dauntless z 2 milionami graczy i zapowiedzią nowego DLC

AlexB, 18 lipca 2018, 11:20

Niecałe dwa miesiące od startu otwartej bety w kooperacyjnego RPG-a akcji Dauntless zagrały 2 miliony osób. Z tej okazji twórcy zapowiedzieli nowe darmowe DLC, zatytułowane The Coming Storm. Zadebiutuje ono 9 sierpnia.

Ponad pięć milionów graczy w Gran Turismo Sport

Ender, 15 lipca 2018, 16:26

Producent wyścigowego Gran Turismo Sport, które dostępne jest na PlayStation 4, pochwalił się, że wydany w ubiegłym roku tytuł przyciągnął do siebie ponad pięć milionów graczy.

Mobilne Fortnite bardziej kasowe, choć mniej popularne niż PUBG Mobile

Adrian Werner, 5 lipca 2018, 11:22

Coraz ciekawiej wygląda walka PUBG Mobile z mobilnym Fortnite. Okazuje się, że druga z tych produkcji generuje kilkukrotnie większe przychody, pomimo faktu, że pozostaje daleko w tyle pod względem liczby pobrań.

State of Decay 2 z 3 milionami graczy i pierwszym DLC

Adrian Werner, 29 czerwca 2018, 13:00

Firma Microsoft ogłosiła, że w State of Decay 2 zagrały ponad trzy miliony osób. Produkcja otrzymała również pierwszy płatny dodatek DLC - Independence Pack.

Valve pracuje nad własnym, lepszym Steam Spy

Adrian Werner, 29 czerwca 2018, 10:59

Valve pracuje nad własną alternatywą dla usługi Steam Spy, która ma zapewnić deweloperom dokładniejsze dane odnośnie wyników sprzedaży. Okazuje się również, że zalew premier wcale nie spowodował zmniejszenia liczby udanych debiutów w serwisie Steam.

Pokemon GO wciąż na topie. Debiut listy znajomych i systemu wymiany

Entelarmer, 27 czerwca 2018, 17:57

W majowym raporcie firmy SuperData znalazły się wzmianki o sukcesie Pokemon GO. Gra, która dwa lata temu wywołała istne szaleństwo, wciąż zalicza bardzo dobre miesiące, tak pod względem liczby graczy, jak i zarobków. Ponadto wreszcie doczekaliśmy się możliwości wymiany stworków między trenerami.

Fortnite - 68,8% graczy korzysta z mikropłatności

Adrian Werner, 27 czerwca 2018, 13:59

Ukazał się ciekawy raport grupy analitycznej LendEDU. Wynika z niego, że 68,8% grających w Fortnite: Battle Royale skorzystało z mikropłatności, a średnia suma wydana w sklepiku to 84,67 dolarów.

Rosnąca popularność e-sportu, mocna pozycja Fortnite – kondycja rynku według SuperData

Aquma, 27 czerwca 2018, 11:37

Dzięki kolejnej porcji statystyk z serwisu SuperData poznaliśmy sporo interesujących informacji na temat stanu branży, popularności poszczególnych gier i preferencji współczesnego gracza.

Kolejny sukces polskiego Vivid Games - milion pobrań Space Pioneer

Serek, 25 czerwca 2018, 17:35

Space Pioneer, mobilna gra akcji free-to-play polskiego studia Vivid Games, w przeciągu trzech tygodni od premiery trafiła do ponad miliona graczy na całym świecie. W najbliższych miesiącach zostanie wprowadzonych w niej wiele nowości.

Fallout 76 królował na YouTube – popularność gier w trakcie E3 2018

Entelarmer, 22 czerwca 2018, 16:30

Grupa analityczna Fancensus opublikowała raport dotyczący popularności gier w mediach w trakcie targów E3 2018. Największym zainteresowaniem cieszyły się m.in. Cyberpunk 2077, Kingdom Hearts III oraz Fallout 76. Ta ostatnia produkcja bezsprzecznie zwyciężyła w serwisie YouTube, znacznie wyprzedzając inne tytuły.

PUBG sprzedało się w 50 milionach kopii, liczba graczy kilkukrotnie większa

ElMundo, 20 czerwca 2018, 11:25

PUBG Corp. – deweloper gry PlayerUnknown’s Battlegrounds – przedstawił statystyki związane z obecnością na rynku tej produkcji. Co tu dużo mówić – liczby zdecydowanie robią wrażenie.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha

Jakub Mirowski, 16 czerwca 2018, 11:16

Konferencja Microsoftu podczas tegorocznych targów E3 nie tylko po raz drugi z rzędu okazała się najpopularniejszym pokazem imprezy - jest też najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii platformy Twitch.

Cyberpunk 2077 na czele zestawienia najpopularniejszych zwiastunów E3

Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 10:01

W sieci pojawiło się ciekawe zestawienie popularności zwiastunów gier pecetowych z E3. Wynika z niego, że największe zainteresowanie wzbudził Cyberpunk 2077, a drugą pozycję zajął Fallout 76.

Fortnite przyciągnął 125 milionów graczy

Jakub Mirowski, 13 czerwca 2018, 10:04

Studio Epic Games pochwaliło się kolejnym sukcesem darmowej gry Fortnite - w niecały rok od premiery produkcja przyciągnęła do siebie 125 milionów graczy. Przy okazji twórcy podali szczegóły na temat nadchodzących turniejów.

Sea of Thieves z 4 milionami graczy. Zobacz zwiastun nowej zawartości

Entelarmer, 10 czerwca 2018, 22:56

Studio Rare zaprezentowało kolejny filmik poświęcony Sea of Thieves na targach E3 2018. Oprócz pochwalenia się przez twórców dobiciem do 4 milionów graczy materiał zdradza zawartość dwóch dużych darmowych rozszerzeń, które ukażą się w najbliższych miesiącach.

State of Decay 2 z ponad dwoma milionami graczy

Adrian Werner, 5 czerwca 2018, 10:37

Firma Microsoft ogłosiła, że w ciągu dwóch tygodni od premiery w State of Decay 2 zagrały ponad dwa miliony osób.

PUBG w odwrocie – spadek liczby graczy oraz pozytywnych ocen na Steamie

Entelarmer, 31 maja 2018, 11:40

Po miesiącach na szczycie dominacja Playerunknown's Battlegrounds staje pod znakiem zapytania. W ostatnim czasie dzieło firmy Bluehole straciło na popularności, przyciągając wyraźnie mniejszą liczbę graczy każdego dnia. Źle wypadają też oceny użytkowników na Steamie, wyraźnie niezadowolonych z obecnego stanu gry.

Polish Gamers Research 2018 – młodzi gracze

Movis, 28 maja 2018, 16:49

Prezentujemy finałową część cyklu newsów dotyczących raportu Polish Gamers Research 2018. Na koniec zostawiliśmy sobie dłuższe spojrzenie na niepełnoletnich graczy okiem ich rodziców. Przyjrzymy się m.in. kontroli rodzicielskiej, wydatkom na gry, ulubionym platformom oraz gatunkom popularnym wśród dzieci i młodzieży.

Hitman z 13 milionami graczy

Adrian Werner, 26 maja 2018, 09:20

Studio Io-Interactive poinformowało, że wydana w 2016 roku skradanka Hitman może się już pochwalić 13 milionami graczy.

W State of Decay 2 bawi się ponad milion graczy

Ender, 25 maja 2018, 21:03

W kilka dni od premiery na Xboksie One i komputerach PC State of Decay 2 przyciągnęło ponad milion graczy. To tylko jedno z kilku osiągnięć gry od czasu wtorkowego debiutu.

Polish Gamers Research 2018 – e-sport i nasze dane

Movis, 25 maja 2018, 17:14

W przedostatnim newsie podsumowującym raport Polish Gamers Research 2018 z okazji konferencji Digital Dragons 2018 przyglądamy się oglądalności e-sportu i badamy, jakimi danymi osobowymi Polacy dzielą się przy rejestracjach w sieci, a jakimi nie.

1,5 mln graczy w H1Z1: Battle Royale na PS4, wydarzenie Ghillie Crossing w PUBG i inne wieści

Movis, 25 maja 2018, 12:35

Dziś piszemy o ogromnym zainteresowaniu H1Z1: Battle Royale na konsoli PS4, nowym czasowym wydarzeniu w PUBG, zablokowaniu przez Apple aplikacji Steam Link na iOS oraz darmowym DLC Rum Runner’s Pack do Pillars of Eternity 2. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza

Movis, 24 maja 2018, 16:16

Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.

H1Z1: Battle Royale przeżywa drugą młodość na PS4

MMatczuk, 23 maja 2018, 15:01

Wczoraj ruszyła otwarta beta H1Z1 na konsoli PlayStation 4 i możemy mówić o sporym sukcesie studia Daybreak Game Company. Statystki pokazują bowiem, że w rozgrywce brało już udział ponad 200 tysięcy użytkowników jednocześnie.

Polish Gamers Research 2018 – zwyczaje i motywacje polskich graczy

Movis, 22 maja 2018, 16:13

Prezentujemy drugą cześć raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem przyjrzymy się częstości zasiadania przed ulubionym ekranem, poszczególnym motywacjom do grania i odwiecznej dychotomii singleplayer vs multiplayer.

Polish Gamers Research 2018 – profil polskiego gracza

Movis, 21 maja 2018, 15:00

Z okazji konferencji Digital Dragons 2018 znowu przygotowaliśmy dla Was sprawozdanie dotyczące polskiego rynku gier wideo. Na początku cyklu newsów zajmiemy się opisaniem samych graczy, zbadamy, ilu nas jest, na czym najczęściej gramy i czy stare stereotypy dotyczące tej subkultury na dobre odeszły już do lamusa.

W PUBG Mobile bawi się 10 mln osób dziennie

Adrian Werner, 18 maja 2018, 15:05

PUBG Mobile radzi sobie doskonale. Firma Tencent poinformowała, że każdego dnia sieciowe potyczki w tym tytule toczy dziesięć milionów osób (i to nie wliczając mieszkańców Chin).

Far Cry 5 drugim najlepszym debiutem w historii Ubisoftu

Adrian Werner, 18 maja 2018, 11:05

Przy okazji publikacji raportu finansowego za miniony rok firma Ubisoft ogłosiła, że debiut Far Cry 5 był drugim najlepszym w historii wydawcy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że liczba zarejestrowanych graczy w Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands przekroczyła 10 mln.

Sukces Overwatch, rozwój Hangar 13 i inne wieści

Entelarmer, 16 maja 2018, 19:00

Dziś piszemy o kolejnym rekordzie popularności Overwatch, otwarciu nowego oddziału studia Hangar 13 w Wielkiej Brytanii, świetnej sprzedaży rytmicznej gry VR Beat Saber oraz internetowym demie The Curious Expedition. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dobre wyniki finansowe Electronic Arts. Seria Battlefield ma 54 mln graczy

Adrian Werner, 9 maja 2018, 11:55

Firma Electronic Arts udostępniła sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Poinformowano również o popularności czołowych marek wydawcy, takich jak Battlefield, The Sims czy linia gier sportowych.

Ankieta sprzętowa Steam była niemiarodajna przez pół roku?

Entelarmer, 7 maja 2018, 11:20

Firma Valve poinformowała o problemach ze zbieraniem danych w ramach ankiety sprzętowej Steama. Od sierpnia 2017 roku do marca 2018 przedstawiane statystyki nie były zgodne z prawdą, co wynikało z rosnącej popularności platformy w chińskich kafejkach internetowych. Dopiero ostatnie badanie z kwietnia prezentuje wiarygodne dane.

Ankieta sprzętowa Steam za kwiecień - AMD atakuje, Chińczycy w odwrocie

Entelarmer, 2 maja 2018, 17:45

Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej za miniony miesiąc. W kwietniu dało się zauważyć wzrost popularności AMD oraz powrót dominacji Windowsa 10, jak również nieco drastycznych zmian, najwyraźniej powiązanych z odpływem chińskich graczy.

59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu

Adrian Werner, 27 kwietnia 2018, 11:34

Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.

Fortnite największą konsolową grą free-to-play w historii

Aquma, 27 kwietnia 2018, 09:58

Strzelanka Fortnite osiągnęła historyczny sukces na konsolowym rynku free-to-play. Tytuł studia Epic Games przebił konkurencję pod względem zarówno generowanych przychodów, jak i liczby aktywnych graczy.

Radical Heights już umiera? W dwa tygodnie zanotowano spadek liczby graczy o 82%

Góral, 26 kwietnia 2018, 16:49

Premiera darmowej gry battle royale Radical Heights nie była może wielkim sukcesem, ale drugiego dnia obecności na rynku deweloperzy zanotowali ponad 12 tysięcy graczy. Dwa tygodnie później było ich już tylko 2,2 tysiąca.

Star Citizen ma już ponad dwa miliony graczy

Jakub Mirowski, 21 kwietnia 2018, 16:54

Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że w kosmiczny symulator Star Citizen zagrało już 2 miliony graczy - i to pomimo faktu, że gra wciąż znajduje się w fazie alfa. Deweloperzy zdradzili też plany dalszego rozwoju tytułu.

Netflix ze 125 mln użytkowników i rekordowymi przychodami

Adrian Werner, 17 kwietnia 2018, 09:50

Firma Netflix opublikowała raport finansowy za miniony kwartał. Zarówno przychody, jak i liczba użytkowników usługi osiągnęły rekordowe poziomy. Przy okazji podtrzymano zapowiedź, że w tym roku wypuszczone zostaną premiery za 8 mld dolarów.

Rainbow Six Siege ma 30 milionów użytkowników

Entelarmer, 13 kwietnia 2018, 11:00

Firma Ubisoft pochwaliła się statystykami Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Według twórców gra ma obecnie 30 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Warhammer Vermintide 2 ma już milion graczy

Góral, 12 kwietnia 2018, 18:36

Twórcy gry Warhammer: Vermintide 2 pochwalili się, że w ciągu kilku tygodni produkcja dorobiła się grona miliona graczy. Ponadto opublikowali infografikę z kilkoma ciekawostkami.

Słaby debiut Radical Heights – nowej gry twórców LawBreakers

Entelarmer, 11 kwietnia 2018, 20:34

Studio Boss Key wypuściło wczesną wersję Radical Heights - gry battle royale dostępnej za darmo na Steamie. Niestety, dotychczasowe opinie oraz dane dotyczące popularności zdają się wskazywać, że twórcy nieco pośpieszyli się z premierą.