Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

statystyki Najnowsze wiadomości i informacje

Fallout 76 królował na YouTube – popularność gier w trakcie E3 2018

Entelarmer, wczoraj, 16:30

Grupa analityczna Fancensus opublikowała raport dotyczący popularności gier w mediach w trakcie targów E3 2018. Największym zainteresowaniem cieszyły się m.in. Cyberpunk 2077, Kingdom Hearts III oraz Fallout 76. Ta ostatnia produkcja bezsprzecznie zwyciężyła w serwisie YouTube, znacznie wyprzedzając inne tytuły.

PUBG sprzedało się w 50 milionach kopii, liczba graczy kilkukrotnie większa

ElMundo, 20 czerwca 2018, 11:25

PUBG Corp. – deweloper gry PlayerUnknown’s Battlegrounds – przedstawił statystyki związane z obecnością na rynku tej produkcji. Co tu dużo mówić – liczby zdecydowanie robią wrażenie.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha

Jakub Mirowski, 16 czerwca 2018, 11:16

Konferencja Microsoftu podczas tegorocznych targów E3 nie tylko po raz drugi z rzędu okazała się najpopularniejszym pokazem imprezy - jest też najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii platformy Twitch.

Cyberpunk 2077 na czele zestawienia najpopularniejszych zwiastunów E3

Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 10:01

W sieci pojawiło się ciekawe zestawienie popularności zwiastunów gier pecetowych z E3. Wynika z niego, że największe zainteresowanie wzbudził Cyberpunk 2077, a drugą pozycję zajął Fallout 76.

Fortnite przyciągnął 125 milionów graczy

Jakub Mirowski, 13 czerwca 2018, 10:04

Studio Epic Games pochwaliło się kolejnym sukcesem darmowej gry Fortnite - w niecały rok od premiery produkcja przyciągnęła do siebie 125 milionów graczy. Przy okazji twórcy podali szczegóły na temat nadchodzących turniejów.

Sea of Thieves z 4 milionami graczy. Zobacz zwiastun nowej zawartości

Entelarmer, 10 czerwca 2018, 22:56

Studio Rare zaprezentowało kolejny filmik poświęcony Sea of Thieves na targach E3 2018. Oprócz pochwalenia się przez twórców dobiciem do 4 milionów graczy materiał zdradza zawartość dwóch dużych darmowych rozszerzeń, które ukażą się w najbliższych miesiącach.

State of Decay 2 z ponad dwoma milionami graczy

Adrian Werner, 5 czerwca 2018, 10:37

Firma Microsoft ogłosiła, że w ciągu dwóch tygodni od premiery w State of Decay 2 zagrały ponad dwa miliony osób.

PUBG w odwrocie – spadek liczby graczy oraz pozytywnych ocen na Steamie

Entelarmer, 31 maja 2018, 11:40

Po miesiącach na szczycie dominacja Playerunknown's Battlegrounds staje pod znakiem zapytania. W ostatnim czasie dzieło firmy Bluehole straciło na popularności, przyciągając wyraźnie mniejszą liczbę graczy każdego dnia. Źle wypadają też oceny użytkowników na Steamie, wyraźnie niezadowolonych z obecnego stanu gry.

Polish Gamers Research 2018 – młodzi gracze

Movis, 28 maja 2018, 16:49

Prezentujemy finałową część cyklu newsów dotyczących raportu Polish Gamers Research 2018. Na koniec zostawiliśmy sobie dłuższe spojrzenie na niepełnoletnich graczy okiem ich rodziców. Przyjrzymy się m.in. kontroli rodzicielskiej, wydatkom na gry, ulubionym platformom oraz gatunkom popularnym wśród dzieci i młodzieży.

Hitman z 13 milionami graczy

Adrian Werner, 26 maja 2018, 09:20

Studio Io-Interactive poinformowało, że wydana w 2016 roku skradanka Hitman może się już pochwalić 13 milionami graczy.

W State of Decay 2 bawi się ponad milion graczy

Ender, 25 maja 2018, 21:03

W kilka dni od premiery na Xboksie One i komputerach PC State of Decay 2 przyciągnęło ponad milion graczy. To tylko jedno z kilku osiągnięć gry od czasu wtorkowego debiutu.

Polish Gamers Research 2018 – e-sport i nasze dane

Movis, 25 maja 2018, 17:14

W przedostatnim newsie podsumowującym raport Polish Gamers Research 2018 z okazji konferencji Digital Dragons 2018 przyglądamy się oglądalności e-sportu i badamy, jakimi danymi osobowymi Polacy dzielą się przy rejestracjach w sieci, a jakimi nie.

1,5 mln graczy w H1Z1: Battle Royale na PS4, wydarzenie Ghillie Crossing w PUBG i inne wieści

Movis, 25 maja 2018, 12:35

Dziś piszemy o ogromnym zainteresowaniu H1Z1: Battle Royale na konsoli PS4, nowym czasowym wydarzeniu w PUBG, zablokowaniu przez Apple aplikacji Steam Link na iOS oraz darmowym DLC Rum Runner’s Pack do Pillars of Eternity 2. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza

Movis, 24 maja 2018, 16:16

Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.

H1Z1: Battle Royale przeżywa drugą młodość na PS4

MMatczuk, 23 maja 2018, 15:01

Wczoraj ruszyła otwarta beta H1Z1 na konsoli PlayStation 4 i możemy mówić o sporym sukcesie studia Daybreak Game Company. Statystki pokazują bowiem, że w rozgrywce brało już udział ponad 200 tysięcy użytkowników jednocześnie.

Polish Gamers Research 2018 – zwyczaje i motywacje polskich graczy

Movis, 22 maja 2018, 16:13

Prezentujemy drugą cześć raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem przyjrzymy się częstości zasiadania przed ulubionym ekranem, poszczególnym motywacjom do grania i odwiecznej dychotomii singleplayer vs multiplayer.

Polish Gamers Research 2018 – profil polskiego gracza

Movis, 21 maja 2018, 15:00

Z okazji konferencji Digital Dragons 2018 znowu przygotowaliśmy dla Was sprawozdanie dotyczące polskiego rynku gier wideo. Na początku cyklu newsów zajmiemy się opisaniem samych graczy, zbadamy, ilu nas jest, na czym najczęściej gramy i czy stare stereotypy dotyczące tej subkultury na dobre odeszły już do lamusa.

W PUBG Mobile bawi się 10 mln osób dziennie

Adrian Werner, 18 maja 2018, 15:05

PUBG Mobile radzi sobie doskonale. Firma Tencent poinformowała, że każdego dnia sieciowe potyczki w tym tytule toczy dziesięć milionów osób (i to nie wliczając mieszkańców Chin).

Far Cry 5 drugim najlepszym debiutem w historii Ubisoftu

Adrian Werner, 18 maja 2018, 11:05

Przy okazji publikacji raportu finansowego za miniony rok firma Ubisoft ogłosiła, że debiut Far Cry 5 był drugim najlepszym w historii wydawcy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że liczba zarejestrowanych graczy w Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands przekroczyła 10 mln.

Sukces Overwatch, rozwój Hangar 13 i inne wieści

Entelarmer, 16 maja 2018, 19:00

Dziś piszemy o kolejnym rekordzie popularności Overwatch, otwarciu nowego oddziału studia Hangar 13 w Wielkiej Brytanii, świetnej sprzedaży rytmicznej gry VR Beat Saber oraz internetowym demie The Curious Expedition. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dobre wyniki finansowe Electronic Arts. Seria Battlefield ma 54 mln graczy

Adrian Werner, 9 maja 2018, 11:55

Firma Electronic Arts udostępniła sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał tego roku. Poinformowano również o popularności czołowych marek wydawcy, takich jak Battlefield, The Sims czy linia gier sportowych.

Ankieta sprzętowa Steam była niemiarodajna przez pół roku?

Entelarmer, 7 maja 2018, 11:20

Firma Valve poinformowała o problemach ze zbieraniem danych w ramach ankiety sprzętowej Steama. Od sierpnia 2017 roku do marca 2018 przedstawiane statystyki nie były zgodne z prawdą, co wynikało z rosnącej popularności platformy w chińskich kafejkach internetowych. Dopiero ostatnie badanie z kwietnia prezentuje wiarygodne dane.

Ankieta sprzętowa Steam za kwiecień - AMD atakuje, Chińczycy w odwrocie

Entelarmer, 2 maja 2018, 17:45

Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej za miniony miesiąc. W kwietniu dało się zauważyć wzrost popularności AMD oraz powrót dominacji Windowsa 10, jak również nieco drastycznych zmian, najwyraźniej powiązanych z odpływem chińskich graczy.

59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu

Adrian Werner, 27 kwietnia 2018, 11:34

Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.

Fortnite największą konsolową grą free-to-play w historii

Aquma, 27 kwietnia 2018, 09:58

Strzelanka Fortnite osiągnęła historyczny sukces na konsolowym rynku free-to-play. Tytuł studia Epic Games przebił konkurencję pod względem zarówno generowanych przychodów, jak i liczby aktywnych graczy.

Radical Heights już umiera? W dwa tygodnie zanotowano spadek liczby graczy o 82%

Góral, 26 kwietnia 2018, 16:49

Premiera darmowej gry battle royale Radical Heights nie była może wielkim sukcesem, ale drugiego dnia obecności na rynku deweloperzy zanotowali ponad 12 tysięcy graczy. Dwa tygodnie później było ich już tylko 2,2 tysiąca.

Star Citizen ma już ponad dwa miliony graczy

Jakub Mirowski, 21 kwietnia 2018, 16:54

Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że w kosmiczny symulator Star Citizen zagrało już 2 miliony graczy - i to pomimo faktu, że gra wciąż znajduje się w fazie alfa. Deweloperzy zdradzili też plany dalszego rozwoju tytułu.

Netflix ze 125 mln użytkowników i rekordowymi przychodami

Adrian Werner, 17 kwietnia 2018, 09:50

Firma Netflix opublikowała raport finansowy za miniony kwartał. Zarówno przychody, jak i liczba użytkowników usługi osiągnęły rekordowe poziomy. Przy okazji podtrzymano zapowiedź, że w tym roku wypuszczone zostaną premiery za 8 mld dolarów.

Rainbow Six Siege ma 30 milionów użytkowników

Entelarmer, 13 kwietnia 2018, 11:00

Firma Ubisoft pochwaliła się statystykami Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Według twórców gra ma obecnie 30 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Warhammer Vermintide 2 ma już milion graczy

Góral, 12 kwietnia 2018, 18:36

Twórcy gry Warhammer: Vermintide 2 pochwalili się, że w ciągu kilku tygodni produkcja dorobiła się grona miliona graczy. Ponadto opublikowali infografikę z kilkoma ciekawostkami.

Słaby debiut Radical Heights – nowej gry twórców LawBreakers

Entelarmer, 11 kwietnia 2018, 20:34

Studio Boss Key wypuściło wczesną wersję Radical Heights - gry battle royale dostępnej za darmo na Steamie. Niestety, dotychczasowe opinie oraz dane dotyczące popularności zdają się wskazywać, że twórcy nieco pośpieszyli się z premierą.

Steam w 2017 roku – okiem serwisu Steam Spy

Aquma, 5 kwietnia 2018, 16:31

Twórca serwisu Steam Spy – Sergey Galyonkin – podzielił się ze światem obszernym raportem ukazującym działanie platformy Steam w 2017 roku.

Far Cry 5 najszybciej sprzedającą się odsłoną marki

Adrian Werner, 5 kwietnia 2018, 09:34

O Far Cry 5 już można mówić jako o wielkim sukcesie. Firma Ubisoft pochwaliła się, że gra radzi sobie lepiej niż jakakolwiek wcześniejsza odsłona marki i sprzedaje się dwa razy szybciej niż Far Cry 4. Ponadto tytuł zaliczył drugi najlepszy debiut w historii wydawcy.

Hitman - nowe wyniki popularności i zapowiedź Definitive Edition

Góral, 4 kwietnia 2018, 18:14

Ekipa Io-Interactive przekazała nowe informacje w sprawie popularności wydanego w 2016 roku Hitmana. Ponadto doczekaliśmy się zapowiedzi wersji Hitman: Definitive Edition.

Far Cry 5 sprzedaje się jak ciepłe bułeczki

Adrian Werner, 3 kwietnia 2018, 08:59

Far Cry 5 okazało się dużym sukcesem. Gra zaliczyła najlepszy debiut marki w Wielkiej Brytanii, a na Steam produkcja przyćmiła wyniki Assassin's Creed Origins i Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands.

Sea of Thieves ma już 2 mln graczy

Góral, 28 marca 2018, 17:55

Studio Rare pochwaliło się najnowszymi wynikami popularnosci gry Sea of Thieves. Dowiedzieliśmy się, że tytuł ma już 2 miliony graczy, a przy okazji poznaliśmy kilka innych ciekawostek.

169 tys. osób odwiedziło katowicki Spodek podczas ESL One i IEM

Aquma, 28 marca 2018, 12:12

W czasie zorganizowanych na przestrzeni dwóch weekendów ESL One oraz IEM Katowice 2018, katowicki Spodek odwiedziło przeszło 169 tys. ludzi.

Fortnite miażdży PUBG-a na każdym froncie

Movis, 22 marca 2018, 15:19

Firma SuperData zajęła się podliczeniem najważniejszych wskaźników, by ostatecznie stwierdzić, że sukces Fortnite: Battle Royale zdecydowanie przyćmił wyniki PlayerUnknown's Battlegrounds. Produkcja F2P od Epic Games nadal rośnie w siłę, interesuje nowych widzów i zachęca do siebie kolejne rzesze graczy.

Sea of Thieves - milion graczy w 24 godziny i problemy techniczne

AlexB, 22 marca 2018, 10:20

W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery w Sea of Thieves zagrało milion graczy. To 3-4 razy więcej niż podczas którychkolwiek beta-testów tytułu. Ponadto studio Rare zabrało głos w sprawie błędów nękających produkcję i ogłosiło trzy przerwy techniczne, podczas których nie będzie można uruchomić gry.

Poziom piractwa nadal rośnie – raport za 2017 rok

Movis, 21 marca 2018, 14:57

Firma badawcza MUSO udostępniła szczegółowy raport o piractwie na przestrzeni ubiegłego roku. Nielegalnych użytkowników multimediów wciąż przybywa, a ich ulubionym narzędziem dostępu do seriali, filmów i muzyki są nielicencjonowane strony streamingowe. Tacy „widzowie” coraz częściej korzystają też z urządzeń mobilnych.

Wersja beta mobilnego Fortnite tuż po debiucie wzbija się na szczyty popularności

Ender, 17 marca 2018, 10:05

Wersja beta mobilnego Fortnite: Battle Royale zadebiutowała na systemie iOS zaledwie kilkanaście godzin temu. Mimo tego, że dostęp do niej mają na razie jedynie ochotnicy, którzy wypełnili formularz na oficjalnej stronie gry, tytuł wspiął się na listę najpopularniejszych darmowych aplikacji w kilkudziesięciu krajach świata.

Warframe ma już prawie 5 lat i 38 mln graczy

Movis, 16 marca 2018, 13:12

Firma Digital Extremes przygotowuje się do piątej rocznicy istnienia Warframe. Twórcy pochwalili się sporą liczbą zdecydowanie imponujących statystyk i przygotowali dla graczy kilka miłych prezentów.

Rainbow Six Siege z rekordową liczbą graczy na Steam

Movis, 8 marca 2018, 10:43

Operacja Chimera przyciągnęła do strzelanki Rainbow Six: Siege wielu graczy, którzy przy okazji pobili wewnętrzny rekord w zakresie liczby osób jednocześnie bawiących się na Steam. Jeśli bite są rekordy na platformie Valve, to możemy sobie tylko wyobrażać, jak oblegana była natywna dla tej gry aplikacja Uplay.

Fortnite dominuje na Twitchu. Battle Royale od jutra z nowym trybem

Entelarmer, 7 marca 2018, 18:56

Fortnite kontynuuje swój zwycięski marsz, tym razem podbijając widownię Twitcha. W minionych dwóch tygodniach strzelanka studia Epic Games nie dała szans ani dotychczasowym liderom, ani konkurencyjnemu Playerunknown's Battlegrounds. Przy okazji twórcy zapowiedzieli czasowe wydarzenie, w ramach którego od jutra gracze spróbują swych sił w starciach pięciu dwudziestoosobowych zespołów.

Ankieta sprzętowa Steam za luty - AMD nieco w górę

Entelarmer, 4 marca 2018, 12:00

Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej za luty. AMD wciąż pozostaje daleko w tyle za konkurencją, ale poradziło sobie lepiej niż w poprzednich miesiącach.

W The Division zagrało dwadzieścia milionów graczy

Vergil, 1 marca 2018, 19:19

Po niemal dwóch latach od premiery gry Tom Clancy’s The Division firma Ubisoft podzieliła się statystykami tej produkcji. Z opublikowanej infografiki można się dowiedzieć między innymi, że grę sprawdziło 20 milionów osób.

Netflix i konkurencja podbijają serca nawet zatwardziałych piratów

Adrian Werner, 26 lutego 2018, 11:21

Piracki serwis torrentowy HDBits przeprowadził sondę wśród swoich użytkowników i wyniki okazały się ciekawe. Ponad połowa respondentów opłaca również abonamenty legalnych usług streamingowych. Co więcej, 75% z nich spędza tak więcej czasu niż na oglądaniu spiraconych filmów i seriali.

PoE rośnie w siłę - produkcja ma kilkanaście milionów graczy

Góral, 20 lutego 2018, 18:09

Darmowy hack-and-slash Path of Exile od studia Grinding Gear Games ma pokaźne grono fanów. Deweloper pochwalił się, że gra dorobiła się ponad 13 milionów użytkowników.

H1Z1 straciło ponad 90% graczy od lipca

AlexB, 20 lutego 2018, 15:55

Spada liczba graczy w H1Z1 (dawniej King of the Kill). Od lipca 2017 roku baza osób bawiących się w grze battle royale studia Daybreak Game Company skurczyła się aż o 91%. Niewiele wskazuje na to, by ta tendencja miała się wkrótce odwrócić.