Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

statystyki Najnowsze wiadomości i informacje

285 godzin średniego czasu gry i inne statystyki Football Managera 2018

ElMundo, wczoraj, 17:50

Już za kilkanaście dni na rynek trafi nowa odsłona popularnej serii Football Manager z numerkiem 2019. Ekipa Sports Interactive postanowiła podsumować dorobek ubiegłorocznej odsłony, prezentując garść statystyk zaczerpniętych ze Steama, które wyglądają nad wyraz interesująco.

Call of Duty: Black Ops 4 świetnie się sprzedaje i bije rekordy

Serek, wczoraj, 16:50

Jeszcze nie opadł kurz po premierze najnowszej odsłony serii Call of Duty, a twórcy już chwalą się świetnymi wynikami sprzedażowymi. Black Ops 4 zarobiło ponad pół miliarda dolarów podczas pierwszych trzech dni od premiery.

Wiemy, ile osób opłaca w Polsce Netfliksa i Showmaksa

Czarny Wilk, 17 października 2018, 13:12

To, że Netflix jest najpopularniejszą platformą VoD w naszym kraju, podejrzewaliśmy od dawna, ale dotąd nie posiadaliśmy dokładnych danych o liczbie subskrybentów międzynarodowego giganta. W końcu się to zmieniło.

Programiści WoW-a przez przypadek zdradzili liczbę subskrybentów?

Movis, 16 października 2018, 10:49

Pomyłka w udostępnionym przez Blizzard API pozwoliła na określenie liczby aktywnych subskrybentów gry World of Warcraft. Wygląda na to, że forma króla MMORPG mocno spadła na przestrzeni ostatnich kilku lat.

15 mln graczy For Honor, tajemniczy projekt Naughty Dog i inne wieści

Movis, 11 października 2018, 16:21

Dziś piszemy o zaskakująco dużym zainteresowaniu For Honor, pierwszych castingach aktorów do (najprawdopodobniej) zupełnie nowej gry od Naughty Dog, udostępnieniu biblioteki gier z Commodore 64 w Internet Archive i sterownikach do zintegrowanych kart grafiki firmy Intel. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Forza Horizon 4 trafiła do 2 milionów graczy

Entelarmer, 10 października 2018, 19:00

Studio Playground Games podzieliło się statystykami na temat gry Forza Horizon 4. W zaledwie tydzień po premierze z nową odsłoną wyścigowej serii zapoznało się już ponad 2 miliony graczy.

Ile trzeba czekać na promocje gier na Steam?

Movis, 9 października 2018, 14:46

Ile trzeba się wstrzymać, by kupić produkcję AAA lub indie za połowę ceny? Serwis PC Gamer zebrał dane na temat średniego czasu, w jakim różnorodne gry znacznie obniżają swoją cenę w usłudze Steam.

Wrześniowa ankieta sprzętowa Steam. Intel i Nvidia z monopolem, AMD wciąż niszą

ElMundo, 3 października 2018, 11:05

Jak co miesiąc, Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej, która jest prowadzona na podstawie danych udostępnianych przez użytkowników tej platformy cyfrowej dystrybucji. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, po jakie komponenty i rozwiązania najczęściej sięgają pecetowi gracze.

Minecraft wciąż bezkonkurencyjny – kontynuacji nie będzie

Entelarmer, 2 października 2018, 11:05

Firma Microsoft podzieliła się nowymi informacjami na temat popularności Minecrafta. Przebój studia Mojang wciąż trzyma się świetnie, z ponad 150 milionami zakupionych egzemplarzy i prawie 100 milionami aktywnych graczy miesięcznie.

Kto ma najszybszy internet? Steam prawdę Ci powie

Aquma, 1 października 2018, 10:35

Dzięki zbieranym przez Steam statystykom dotyczącym prędkości Internetu oraz ilości danych ściąganych w poszczególnych krajach, wiemy, gdzie na świecie można liczyć na najszybsze łącze.

Dying Light Bad Blood nie przyciągnęło graczy

AlexB, 28 września 2018, 11:55

Dying Light: Bad Blood nie przypadło graczom do gustu. W szczytowym okresie w polskim battle royale, którego akcja toczy się w uniwersum popularnej produkcji studia Techland z 2015 roku, jednocześnie bawiło się średnio zaledwie 455 osób.

Netflix nie opłaca się Polakom? Analiza wykazuje mało opcji i wysoką cenę

Movis, 26 września 2018, 16:48

W ciekawym badaniu serwis Comparitech porównał ceny oraz zawartość biblioteki w 24 krajach wspieranych przez usługę Netflix. 34 złote za podstawową subskrypcję daje w naszym kraju dostęp do nadzwyczaj małej liczby filmów i seriali. Polska znajduje się też na szarym końcu listy opłacalności.

Kontrolery na Steamie - dominacja padów Xbox, dobra pozycja Switch Pro

Adrian Werner, 26 września 2018, 11:44

Valve ujawniło dane dotyczące wykorzystania padów przez użytkowników Steam. Silna pozycja kontrolerów do Xboksa 360 i Xboksa One nikogo nie zaszokuje, ale zaskakująco dobrze poradził sobie pad Switch Pro.

Fortnite z rekordowym sierpniem. Hit od Epic Games przyciągnął 78,3 mln graczy

Aquma, 21 września 2018, 09:03

Studio Epic Games poinformowało o kolejnym rekordzie pobitym przez Fortnite. W sierpniu w popularną strzelankę battle royale zagrało 78,3 milionów graczy.

NPD: Amerykanie grają mobilnie i po 12 godzin tygodniowo

AlexB, 12 września 2018, 17:15

Firma NPD przygotowała raport dotyczący graczy w USA. Według danych, w Stanach Zjednoczonych żyje 211,2 miliona osób lubiących bawić się na komputerach osobistych, konsolach i urządzeniach mobilnych. Większość z nich korzysta z więcej niż jednej platformy.

Liczba graczy PUBG na Steam po raz pierwszy od roku spadła poniżej miliona

Aquma, 12 września 2018, 11:33

W poniedziałek 10 września dzienna liczba graczy PUBG po raz pierwszy od września 2017 roku spadła poniżej miliona. Produkcja przyciągnęła do siebie „zaledwie” 960 tys. osób naraz.

State of Decay 2 i Sea of Thieves przekroczyły oczekiwania Microsoftu

Osti, 8 września 2018, 11:50

Szef marketingu Xboksa, Aaron Greenberg, wyraził zadowolenie z wyników osiągniętych przez ostatnie tytuły ekskluzywne Microsoftu - State of Decay 2 i Sea of Thieves. To samo dotyczy usługi Xbox Game Pass, w której oba tytuły są oferowane od momentu premiery.

Wielki sukces Fortnite na Androidzie - 15 mln instalacji, 23 mln graczy

Adrian Werner, 8 września 2018, 11:06

Pominięcie usługi Google Play okazało się dla autorów Fortnite: Battle Royale strzałem w dziesiątkę. Twórcy pochwalili się, że androidową wersję grę zainstalowano już 15 mln razy, a liczba graczy przekroczyła 23 mln.

FIFA 18 - sprzedaż przekroczyła 24 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 6 września 2018, 10:31

Firma Electronic Arts i studio EA Sports ogłosiły, że sprzedaż gry FIFA 18 przekroczyła 24 mln egzemplarzy - i 260 mln w odniesieniu do całej serii. Podano również wyniki FIFA Mobile, FIFA Online 3 oraz FIFA Online 4.

W God of War zagrało już 9 milionów graczy

Aquma, 3 września 2018, 09:50

Dzięki nowej infografice udostępnionej przez studio Sony Santa Monica wiemy, że w najnowszą część przygód Kratosa zagrało 9 134 074 graczy. Przeszło połowa z nich ukończyła grę.

Cyberpunk 2077 chętniej oglądany od Red Dead Redemption 2

Serek, 2 września 2018, 15:45

Pomimo tego, że na premierę Cyberpunka 2077 od studia CD Projekt RED przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać, to tytuł wydaje się być szalenie popularny w świecie wirtualnej rozrywki. 48-minutowy gameplay osiągnął większą liczbę wyświetleń od zapisu rozgrywki z Red Dead Redemption 2.

Gamescom z kolejnym rekordem

Aquma, 30 sierpnia 2018, 12:19

Tegoroczne targi gamescom przyciągnęły największą liczbę gości w dziesięcioletniej historii imprezy. Do hali Koelnmesse przybyło łącznie 370 tys. osób.

Islands of Nyne - fatalna kondycja gry battle royale miesiąc po premierze

Adrian Werner, 19 sierpnia 2018, 11:24

Islands of Nyne stało się kolejną grą battle royale zmiażdżoną pod butami PlayerUnknown's Battlegroun i Fortnite. Miesiąc po premierze produkcja jest w fatalnej kondycji i serwery lada chwila zaczną świecić pustkami.

Realm Royale straciło 93% graczy w nieco ponad dwa miesiące

AlexB, 16 sierpnia 2018, 12:55

Realm Royale, czyli sieciowa produkcja z uniwersum Paladins: Champions of the Realm oparta o tryb battle royale, z dnia na dzień traci na popularności. W nieco ponad dwa miesiące tytuł stracił 93% bazy graczy.

Monster Hunter World podbija Steama

Entelarmer, 14 sierpnia 2018, 11:20

Mamy nowe informacje na temat popularności Monster Hunter: World na komputerach osobistych. Według dostępnych danych debiut serii Monster Hunter na PC cieszy się ogromną popularnością, ze sprzedażą grubo powyżej 2 milionów egzemplarzy.

Monster Hunter World z rekordową premierą na PC

Movis, 10 sierpnia 2018, 11:24

Capcom wystartował z pecetowym Monster Hunter: World z niemałym przytupem. Wczorajsza premiera portu była najbardziej udanym pierwszym dniem firmy od początku 2018 roku i prawie podwoiła wcześniejsze sukcesy innych japońskich produkcji na platformie Steam.

No Man’s Sky wsród najpopularniejszych gier na PC, PS4 i XONE

Adrian Werner, 28 lipca 2018, 09:49

No Man’s Sky dokonało czegoś wyjątkowego. Ta prawie dwuletnia gra wskoczyła do grupy najpopularniejszych tytułów na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Jest to tym bardziej imponujące, że wkrótce po premierze większość użytkowników porzuciła ten projekt, zawiedziona jego brakami.

W A Way Out zagrało już ponad 2,6 mln osób

Adrian Werner, 27 lipca 2018, 11:25

Firma Electronic Arts poinformowała, że już ponad 2,6 mln osób zagrało w A Way Out, czyli kooperacyjną produkcję studia Hazelight, traktującą o kryminalistach uciekających z więzienia.

Gracze narzekają, EA wciąż zarabia - oto wyniki finansowe firmy w ostatnim kwartale

Aquma, 27 lipca 2018, 11:22

Amerykańska korporacja wydawnicza Electronic Arts przedstawiła raport finansowy z pierwszego kwartału roku fiskalnego 2019. Wyniki są słabsze niż w zeszłym roku, ale powyżej oczekiwań.

Dystrybucja cyfrowa w czerwcu - dominacja League of Legends i Fortnite

Adrian Werner, 26 lipca 2018, 13:45

Firma SuperData opublikowała obejmujące cały światowy rynek zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za czerwiec tego roku. Na PC liderem tradycyjnie było League of Legends, na konsolach triumfowało Fortnite: Battle Royale, a na rynku mobilnym bezkonkurencyjne okazało się Honour of Kings / Arena of Valor.

Czerwiec najlepszym miesiącem dla PUBG od października ubiegłego roku

AlexB, 26 lipca 2018, 10:35

Miniony czerwiec był całkiem niezłym miesiącem dla Playerunkown's Battlegrounds. Sprzedało się w nim 4,7 miliona egzemplarzy pecetowej wersji tej sieciowej strzelanki battle royale od PUBG Corp. - to najlepszy wynik od października ubiegłego roku. Okazałe są też przychody generowane przez PUBG Mobile.

Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie

Aquma, 24 lipca 2018, 16:43

Jak wynika z raportu serwisu Newzoo, polski rynek gier wielkością odpowiada z grubsza irańskiemu. Do europejskiej i światowej czołówki sporo nam brakuje.

Windows 10 na blisko 700 milionach urządzeń... od czterech miesięcy

ElMundo, 23 lipca 2018, 14:39

Przy okazji publikacji wyników finansowych Microsoftu prezes koncernu, Satya Nadella, poinformował o statystykach dotyczących systemu Windows 10. Choć liczby prezentują się naprawdę nieźle, to finalnie okazuje się, że powodów do dumy raczej próżno szukać.

Udany start bety Post Scriptum

Adrian Werner, 19 lipca 2018, 11:31

Wczoraj wystartowała pre-orderowa beta taktycznej strzelanki Post Scriptum. Testy cieszyły się dużą popularnością i w pewnym momencie jednocześnie bawiło się prawie 7 tysięcy osób, co dobrze wróży grze na przyszłość.

Dauntless z 2 milionami graczy i zapowiedzią nowego DLC

AlexB, 18 lipca 2018, 11:20

Niecałe dwa miesiące od startu otwartej bety w kooperacyjnego RPG-a akcji Dauntless zagrały 2 miliony osób. Z tej okazji twórcy zapowiedzieli nowe darmowe DLC, zatytułowane The Coming Storm. Zadebiutuje ono 9 sierpnia.

Ponad pięć milionów graczy w Gran Turismo Sport

Ender, 15 lipca 2018, 16:26

Producent wyścigowego Gran Turismo Sport, które dostępne jest na PlayStation 4, pochwalił się, że wydany w ubiegłym roku tytuł przyciągnął do siebie ponad pięć milionów graczy.

Mobilne Fortnite bardziej kasowe, choć mniej popularne niż PUBG Mobile

Adrian Werner, 5 lipca 2018, 11:22

Coraz ciekawiej wygląda walka PUBG Mobile z mobilnym Fortnite. Okazuje się, że druga z tych produkcji generuje kilkukrotnie większe przychody, pomimo faktu, że pozostaje daleko w tyle pod względem liczby pobrań.

State of Decay 2 z 3 milionami graczy i pierwszym DLC

Adrian Werner, 29 czerwca 2018, 13:00

Firma Microsoft ogłosiła, że w State of Decay 2 zagrały ponad trzy miliony osób. Produkcja otrzymała również pierwszy płatny dodatek DLC - Independence Pack.

Valve pracuje nad własnym, lepszym Steam Spy

Adrian Werner, 29 czerwca 2018, 10:59

Valve pracuje nad własną alternatywą dla usługi Steam Spy, która ma zapewnić deweloperom dokładniejsze dane odnośnie wyników sprzedaży. Okazuje się również, że zalew premier wcale nie spowodował zmniejszenia liczby udanych debiutów w serwisie Steam.

Pokemon GO wciąż na topie. Debiut listy znajomych i systemu wymiany

Entelarmer, 27 czerwca 2018, 17:57

W majowym raporcie firmy SuperData znalazły się wzmianki o sukcesie Pokemon GO. Gra, która dwa lata temu wywołała istne szaleństwo, wciąż zalicza bardzo dobre miesiące, tak pod względem liczby graczy, jak i zarobków. Ponadto wreszcie doczekaliśmy się możliwości wymiany stworków między trenerami.

Fortnite - 68,8% graczy korzysta z mikropłatności

Adrian Werner, 27 czerwca 2018, 13:59

Ukazał się ciekawy raport grupy analitycznej LendEDU. Wynika z niego, że 68,8% grających w Fortnite: Battle Royale skorzystało z mikropłatności, a średnia suma wydana w sklepiku to 84,67 dolarów.

Rosnąca popularność e-sportu, mocna pozycja Fortnite – kondycja rynku według SuperData

Aquma, 27 czerwca 2018, 11:37

Dzięki kolejnej porcji statystyk z serwisu SuperData poznaliśmy sporo interesujących informacji na temat stanu branży, popularności poszczególnych gier i preferencji współczesnego gracza.

Kolejny sukces polskiego Vivid Games - milion pobrań Space Pioneer

Serek, 25 czerwca 2018, 17:35

Space Pioneer, mobilna gra akcji free-to-play polskiego studia Vivid Games, w przeciągu trzech tygodni od premiery trafiła do ponad miliona graczy na całym świecie. W najbliższych miesiącach zostanie wprowadzonych w niej wiele nowości.

Fallout 76 królował na YouTube – popularność gier w trakcie E3 2018

Entelarmer, 22 czerwca 2018, 16:30

Grupa analityczna Fancensus opublikowała raport dotyczący popularności gier w mediach w trakcie targów E3 2018. Największym zainteresowaniem cieszyły się m.in. Cyberpunk 2077, Kingdom Hearts III oraz Fallout 76. Ta ostatnia produkcja bezsprzecznie zwyciężyła w serwisie YouTube, znacznie wyprzedzając inne tytuły.

PUBG sprzedało się w 50 milionach kopii, liczba graczy kilkukrotnie większa

ElMundo, 20 czerwca 2018, 11:25

PUBG Corp. – deweloper gry PlayerUnknown’s Battlegrounds – przedstawił statystyki związane z obecnością na rynku tej produkcji. Co tu dużo mówić – liczby zdecydowanie robią wrażenie.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha

Jakub Mirowski, 16 czerwca 2018, 11:16

Konferencja Microsoftu podczas tegorocznych targów E3 nie tylko po raz drugi z rzędu okazała się najpopularniejszym pokazem imprezy - jest też najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii platformy Twitch.

Cyberpunk 2077 na czele zestawienia najpopularniejszych zwiastunów E3

Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 10:01

W sieci pojawiło się ciekawe zestawienie popularności zwiastunów gier pecetowych z E3. Wynika z niego, że największe zainteresowanie wzbudził Cyberpunk 2077, a drugą pozycję zajął Fallout 76.

Fortnite przyciągnął 125 milionów graczy

Jakub Mirowski, 13 czerwca 2018, 10:04

Studio Epic Games pochwaliło się kolejnym sukcesem darmowej gry Fortnite - w niecały rok od premiery produkcja przyciągnęła do siebie 125 milionów graczy. Przy okazji twórcy podali szczegóły na temat nadchodzących turniejów.

Sea of Thieves z 4 milionami graczy. Zobacz zwiastun nowej zawartości

Entelarmer, 10 czerwca 2018, 22:56

Studio Rare zaprezentowało kolejny filmik poświęcony Sea of Thieves na targach E3 2018. Oprócz pochwalenia się przez twórców dobiciem do 4 milionów graczy materiał zdradza zawartość dwóch dużych darmowych rozszerzeń, które ukażą się w najbliższych miesiącach.