Wyszukiwarka gier
Kingdoms of Amalur: Reckoning

Kingdoms of Amalur: Reckoning

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 7 lutego 2012

RPG, TPP, Fantasy, RPG akcji, Singleplayer

Zrealizowane w perspektywie trzecioosobowej RPG akcji, którego fabuła osadzona została w świecie wykreowanym przez uznanego pisarza fantasy, R. A. Salvatore. Gra jest efektem współpracy debiutującego 38 Studios z doświadczoną ekipą Big Huge Games, mającą na koncie m.in. cykl Rise of Nations. Wcielamy się w postać tajemniczego bohatera, który został wskrzeszony przy wykorzystaniu magicznej Studni Dusz.

8.3

GRYOnline

8.1

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny

Kingdoms of Amalur: Reckoning to RPG akcji przeznaczony dla pojedynczego gracza. Debiutancki projekt 38 Studios łączy rozległy, różnorodny świat oraz dynamiczną walkę. Za powstanie gry odpowiadają ludzie znani nie tylko w branży komputerowej: szefem projektu jest Ken Rolston (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV: Oblivion), oprawę artystyczną wykreował Todd McFarlane (artysta, twórca postaci Spawna), a całość rozgrywa się w świecie stworzonym w wyobraźni pisarza R. A. Salvatore.

Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się bohatera, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Studnia Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia – wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić.

Czytaj więcej

Gry z serii

Kingdoms of Amalur: Reckoning
Kingdoms of Amalur: Reckoning

2GRY

Gry z serii Kingdoms of Amalur

Gry z serii Kingdoms of Amalur

Publicystyka

8.5
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Najnowsza gra studia Big Huge Games miała połączyć olbrzymi świat, wciągający scenariusz i zręcznościowy system walki rodem z najlepszych slasherów. Czas sprawdzić, jak Kingdoms of Amalur wypada w praktyce.

Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
14 lutego 2012
Kingdoms of Amalur: Reckoning - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 13 sierpnia 2018

Kingdoms of Amalur: Reckoning - poradnik do gry

Niniejszy poradnik do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning opisuje krainę Dalentarth. Zawiera opis wszystkich zadań głównych oraz pobocznych, a także dział poświęcony ukrytym w Dalentarth Kamieniom opowieści (Lorestone). Całość wzbogacają liczne mapki.

Kingdoms of Amalur: Reckoning - poradnik do gry
Opinie

12 stycznia 2012

Testujemy Kingdoms of Amalur: Reckoning - Skyrim w świecie Fable

Kingdoms of Amalur: Reckonig, czyli pierwsza produkcja młodego zespołu 38 Studios, to zaskakujące połączenie klasycznego RPG ze zręcznościowym slasherem. Przetestowaliśmy, jak taka kombinacja sprawdza się w praktyce.

Testujemy Kingdoms of Amalur: Reckoning - Skyrim w świecie Fable
Opinie

3 listopada 2011

Kingdoms of Amalur: Reckoning - wrażenia z kampanii fabularnej

Kingdoms of Amalur: Reckoning to jedna z najodważniejszych prób połączenia RPG z rasową zręcznościówką. Sprawdzamy, czy taki miks ma szanse powodzenia.

Kingdoms of Amalur: Reckoning - wrażenia z kampanii fabularnej
Opinie

24 sierpnia 2011

Wrażenia z dema Kingdoms of Amalur: Reckoning - gamescom 2011

Kingdoms of Amalur: Reckoning to jedyne w swoim rodzaju połączenie zręcznościowego slashera z RPG-iem. Czy to może się udać?

Wrażenia z dema Kingdoms of Amalur: Reckoning - gamescom 2011
Opinie

12 kwietnia 2011

Kingdoms of Amalur: Reckoning - Nasze wrażenia

Kiedy znany pisarz fantasy, artysta komiksowy i wzięty producent biorą się za tworzenie gry, to efekty muszą być co najmniej ciekawe. W Londynie mieliśmy okazję dowiedzieć się wielu nowych rzeczy o Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Kingdoms of Amalur: Reckoning - Nasze wrażenia
Opinie

9 marca 2011

Kingdoms of Amalur: Reckoning - pierwsze spojrzenie

Tylko u nas gorące wrażenia z jednego z pierwszych pokazów Kingdoms of Amalur: Reckoning! Ta nadchodząca gra RPG ma szansę otwartym światem przyciągnąć nas na długie godziny przed ekrany komputerów i konsol.

Kingdoms of Amalur: Reckoning - pierwsze spojrzenie

Wiadomości

Remaster Kingdoms of Amalur otrzyma dodatek Fatesworn

Remaster Kingdoms of Amalur otrzyma dodatek Fatesworn

Remaster Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning otrzyma dodatek Fatesworn z nową kampanią fabularną. Premiera jeszcze w tym miesiącu.

gry

Adrian Werner

3 grudnia 2021

Remaster Kingdoms of Amalur otrzyma dodatek Fatesworn
Recenzje Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - skromnego remastera RPG

Recenzje Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - skromnego remastera RPG

W Internecie pojawiły się pierwsze recenzje Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. RPG akcji wskrzeszone przez firmę THQ Nordic wciąż daje sporo frajdy, ale nie zmienia zbyt wiele w stosunku do oryginału.

gry

Jakub Błażewicz

7 września 2020

Recenzje Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning - skromnego remastera RPG
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning taniej dla posiadaczy oryginału

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning taniej dla posiadaczy oryginału

Pecetowe wydanie Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning będzie tańsze na Steamie dla posiadaczy oryginalnej wersji z 2012 roku. Co więcej, rabat będzie można połączyć z premierową promocją.

gry

Bartosz Świątek

4 września 2020

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning taniej dla posiadaczy oryginału
Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja]

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja]

Wyciekły informacje na temat Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, czyli remastera udanego RPG-a akcji z 2012 roku. Konkretom towarzyszyły pierwsze screeny.

gry

Adrian Werner

4 czerwca 2020

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja]
Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA

Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA

Skomplikowała się sprawa ze zmianą właściciela praw do Kingdoms of Amalur: Reckoning. Okazuje się, że do opracowania remastera THQ Nordic będzie potrzebowało zgody firmy Electronic Arts.

gry

Adrian Werner

11 września 2018

Remaster Kingdoms of Amalur Reckoning nie powstanie bez zgody EA
THQ Nordic nabyło prawa do Kingdoms of Amalur

THQ Nordic nabyło prawa do Kingdoms of Amalur

Wydawca THQ Nordic poinformował na swoim Twitterze o nabyciu praw do RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning, a także innych dóbr będących własnością upadłego dewelopera 38 Studios (Project Copernicus).

gry

Bartosz Świątek

6 września 2018

THQ Nordic nabyło prawa do Kingdoms of Amalur

Kingdoms of Amalur: Reckoning przypomina o swoim istnieniu. Top 10 Steam (26 stycznia - 1 lutego)

DayZ pozostaje niekwestionowanym przebojem zimy nie dając się strącić z pierwszego miejsca listy bestsellerów Steama - najpopularniejszej platformy cyfrowej dystrybucji. Zobacz jakie jeszcze gry najchętniej kupowali pecetowi gracze w ubiegłym tygodniu.

gry

Przemysław Zamęcki

3 lutego 2014

Kingdoms of Amalur: Reckoning przypomina o swoim istnieniu. Top 10 Steam (26 stycznia - 1 lutego)

Brak chętnych na zakup praw do gry Project Copernicus i sequela Kingdoms of Amalur: Reckoning

Na zakończonej aukcji aktywów 38 Studios i Big Huge Games nie sprzedano m.in. praw do wydania kontynuacji Kingdoms of Amalur: Reckoning i anulowanej produkcji MMO Project Copernicus. To oznacza najprawdopodobniej, że obie marki nie będą kontynuowane.

pozostałe

Marcin Skierski

15 grudnia 2013

Brak chętnych na zakup praw do gry Project Copernicus i sequela Kingdoms of Amalur: Reckoning

Były rozmowy w sprawie Kingdom of Amalur: Reckoning 2 z Take-Two - nowe informacje o upadku 38 Studios

38 Studios prowadziło rozmowy w sprawie Kingdoms of Amalur: Reckoning 2 z firmą Take-Two. Niestety, negocjacje nie doszły do skutku. Curt Schilling, założyciel dewelopera, skomentował te i inne informacje na temat upadku jego firmy, która chciała rzucić wyzwanie grze World of Warcraft.

gry

Szymon Liebert

24 lipca 2012

Były rozmowy w sprawie Kingdom of Amalur: Reckoning 2 z Take-Two - nowe informacje o upadku 38 Studios

150 milionów dolarów długu twórców Kingdoms of Amalur: Reckoning

Wiemy już ile pieniędzy winna jest firma 38 Studios. Długi twórców Kingdoms of Amalur: Reckoning sięgają 150 milionów dolarów, podczas gdy majątek spółki szacuje się na mniej niż 22 miliony.

pozostałe

Aleksander Kaczmarek

23 czerwca 2012

150 milionów dolarów długu twórców Kingdoms of Amalur: Reckoning

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Kingdoms of Amalur: Reckoning:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core i5 2.4 GHz, 3 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 10.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7.

Dodatki

Lista dodatków do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning:

Kingdoms of Amalur: Reckoning - Teeth of Naros

Kingdoms of Amalur: Reckoning - Teeth of Naros

PCPlayStationXbox

Dodatek

17 kwietnia 2012

RPG

Drugie rozszerzenie DLC do osadzonego w realiach fantasy, trzecioosobowego RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning autorstwa 38 Studios oraz Big Huge Games. Fabuła dodatku Teeth of Naros osnuta została wokół zamieszkującej tytułową krainę rasy potężnych i zagadkowych Kolosów, a w trakcie przygody niejaka Secandra wraz z grupą wojowników zwraca się do głównego bohatera z prośbą o pomoc w rozwikłaniu związanej z nimi zagadki. Tajemnicza moc zmusza jednak naszych śmiałków do wybrania drogi, którą niekoniecznie chcieliby podążyć. Mechanika rozgrywki nie odbiega od rozwiązań znanych z gry podstawowej, stawiając ponownie na dynamiczny i rozbudowany model walki. Poza głównym wątkiem fabularnym, opisywane rozszerzenie przynosi dodatkowo dwadzieścia zadań pobocznych, w których otrzymujemy m.in. możliwość zmierzenia się z niespotykanymi wcześniej rodzajami przeciwników. Wraz z DLC pojawiają się również 3 nowe karty Twists of Fate, 9 typów zbroi, 6 tarcz oraz 18 unikalnych broni.

8.1

Steam

4.2

Gracze

Kingdoms of Amalur: Reckoning - Teeth of Naros
Kingdoms of Amalur: Reckoning - The Legend of Dead Kel

Kingdoms of Amalur: Reckoning - The Legend of Dead Kel

PCPlayStationXbox

Dodatek

20 marca 2012

RPG

Pierwszy fabularny dodatek DLC do stworzonego we współpracy 38 Studios oraz Big Huge Games RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning. Rozszerzenie zatytułowane The Legend of Dead Kel wprowadza do gry nowe wątki, związane z Gallows End, tajemniczą wyspą u wybrzeży kontynentu, i tam właśnie kontrolowany przez gracza bohater musi zmierzyć się z mroczną magią oraz nowymi, potężnymi przeciwnikami. Po ukończeniu głównego wątku, DLC pozwala także na swobodną eksplorację nowego terenu i wykonywanie całego szeregu zadań pobocznych, zlecanych przez postaci niezależne. W kwestii mechaniki rozgrywka pozostała wierna podstawowym założeniom pierwowzoru, choć nie obeszło się także bez kilku nowości. Opisywany dodatek wprowadza m.in. nowy rodzaj podziemi, 3 kolejne karty Twists of Fate, po 8 pancerzy i tarcz oraz 18 niedostępnych wcześniej, śmiercionośnych broni. Największe novum stanowi jednak system Gravehal Keep, pozwalający na wznoszenie i rozbudowywanie własnej posiadłości.

7.5

GRYOnline

7.7

Gracze

Kingdoms of Amalur: Reckoning - The Legend of Dead Kel

Małe dodatki

Lista małych dodatków do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning:

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.3

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.1

Ocena Graczy

Średnia z 1966 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.8

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 11825 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.5
Michał Chwistek
PC

Michał Chwistek

Recenzent GRYOnline.pl

2012.02.14

Najnowsza gra studia Big Huge Games miała połączyć olbrzymi świat, wciągający scenariusz i zręcznościowy system walki rodem z najlepszych slasherów. Czas sprawdzić, jak Kingdoms of Amalur wypada w praktyce.

7.0
MadtPL
PC

MadtPL

Ekspert

2021.02.09

Ta gra wiele rzeczy robi dobrze, ale też sama sobie je psuje. Mamy szczegółowo opisane uniwersum, które nie za bardzo chce się poznawać, głównie przez nużące i przegadane dialogi. Duży świat gry jest skonstruowany tak sobie - są to połączone ścieżkami mapy, w których część lokacji jest ciekawa, ale są też zupełnie nijakie podziemia. Jest mnogość systemów - crafting pancerzy, uzbrojenia i ulepszeń oraz alchemia - ale nie ma potrzeby korzystania z nich, bo w czasie rozgrywki nigdy niczego nam nie brakuje. Największą zaletą jest dobrze zrealizowany rozwój postaci i to dzięki niemu gra wciąga.

9.5
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2013.05.13

Pierwszy raz jaki poświęciłem KoA to 60 h, teraz gram ponownie i na liczniku ponad 40h i troszkę ponad połowa gry za mną (robię wszystkie zadania). Jak dla mnie to jest najlepszy Czarny koń 2012 roku.

7.0
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2021.11.12

8.0
kęsik
PC

kęsik

Ekspert

2019.10.12

8.5
Piotr Opolski
PC

Piotr Opolski

GRYOnline.pl Team

2019.07.26

9.0
PC

GeDo

Ekspert

2018.02.27

9.0
Aleksander Kozłowski
PC

Aleksander Kozłowski

GRYOnline.pl Team

2016.03.17

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-04-22
19:35

Maximvs_Han Pretorianin

Maximvs_Han
😒

Gdyby nie ta bajkowa grafika... zagrałbym

Komentarz: Maximvs_Han
2019-10-29
18:45

Kriejtor Legionista

Początkowo zrobiła na mnie kolosalne wrażenie. Na prawdę wiele ciekawych rozwiązań. Ostatecznie jednak dość szybko mi się znudziła. Miałem do niej chyba 4 podejścia i nigdy nie doszedłem dalej niż połowa gry. Uniwersum posiada OGROMNY potencjał, który według mnie został zmarnowany zbyt dużą powtarzalnością, średnio—słabą fabułą i monotonią. Wielka szkoda.
Plusy:
+ Ciekawa i dynamiczna mechanika walki
+ Sporo umiejętności "rzemieślniczych"
+ Całkiem udane drzewko umiejętności "bojowych"
+ Piękne animacje
Neutralne:
• Grafika bardzo ładna, ale według mnie przedobrzona. Nie lubię, kiedy absolutnie każda postać i każda lokacja ma mnóstwo błyskotek i ozdobników — przerost formy nad treścią.
• Wolę zaczynając walczyć "patykiem" a kończyć walcząc "świetlistą włócznią". Tutaj od początku mamy piękne ozdobniki, a pierwsza zbroja, jaką założymy może wyglądać tak samo, jak jedna z końcowych, tyle że z innymi statystykami. Moim zdaniem to ogromnie psuje klimat, bo nie widać za bardzo "potęgi" jaką zdobył nasz "Faithless" skoro wszystko wygląda "kozacko", a nie tylko najlepszy ekwipunek.
• Zbyt bajkowy, sielankowy świat i klimat
Minusy:
- Używanie rzadkich słów angielskich; dość zawiły język. Mój angielski jest na wysokim poziomie, ale żeby zrozumieć wszystko musiałem często używać słownika.
- Fabuła jak dla mnie średnia, często nieklimatyczna
- Dialogi nudne i niemal nic niewnoszące do gry. Mam ogromną ochotę je wszystkie pomijać i tylko biegać za wskaźnikami zadań, ale wiem, że to by jeszcze bardziej zabiło przyjemność z gry
- Zadania poboczne powtarzalnie, nieklimatyczne, często wręcz irytujące — przynieś mi to, zabij tego potwora, idź tam i wróć, przebiegnij tę lokację do okoła wystarczająco szybko
- Masa "sztucznych barier"
- Możliwość zbytniego rozwoju. Gracz nie musi poświęcać jednych umiejętności na rzecz kolejnych. Prędzej czy później można zdobyć je wszystkie. Jeśli dobrze to się rozegra to można umieć niemal wszystko.
- Brak możliwości kontroli kamery, a domyślny widok jest dla mnie koszmarny. Jest na to nieoficjalny fix na szczęście.
- Słabo zbalansowane "zarobki". Nie wiem co robić z pieniędzmi.
- Zdecydowanie za łatwa, nawet na "trudnym" poziomie. Generalnie mam wrażenie że zrobiona "dla dzieci".

Komentarz: Kriejtor
2020-02-25
21:08

xan11pl Generał

Jedna w sumie wada tej gry, która niestety nie pozwala mi się w nią wciągnąć, a mianowicie fatalny system zarządzania ekwipunkiem i ogólnie cały interface tego, jak i dziennika zadań, i ogólnie. Niestety ale jest to tak fatalnie zrobione, ze odechciewa się dalszej gry przy kolejnym zdropieniu jakiegoś miecza czy zbroi.

Komentarz: xan11pl
2020-04-14
11:54

Narg Centurion

Narg

Bardzo porządny action RPG. Mamy tutaj pięć różnorodnych krain, drzewiasty Daletarth, Równiny, Pustynny Detyre, nieprzyjemny Klurikon oraz zimową Alabastrę. Mocnym punktem gry są jej dobrze napisane dialogi, naprawdę miło mi się ich słuchało. A co do zadań, mamy tu podział na główne, frakcyjne, poboczne oraz prace.

Warto zaznaczyć, że na początku gry mamy możliwość wyboru rasy bohatera i jego płci, co przekłada się na jego początkowe statystyki. Gra jest długa, do jej ukończenia wraz z zadania pobocznymi potrzebowałem 102 godzin i ani razu się nie nudziłem. Fabuła trzyma poziom, zadania frakcyjne także, mi najbardziej pobodał się wątek najemników w związku z pojawienie się Niskaru.

Muzyki naprawdę miło mi się słuchało, grafika mimo paru lat na karku też trzyma poziom. Mamy tutaj też także spory wybór uzbrojenia do wyboru, łuki, sztylety, czakramy, ostrza Fae, długie i ogromne miecze, jest tego trochę.

Z wad, na normalnym poziomie gra dla większości graczy nie będzie stanowić wyzwania, poza tym dziwi mnie to, że po wejściu do środka budynku gra się ładuję, owszem krótko, ale ładuję. Rozumiem, że mapa świata gry jest ogromna, przy wejściu do nowej krainy rozumiem doładowanie, ale przy małych obszarach? No i szkoda, że nie ma oficjalnej polskiej wersji językowej, trzeba się posiłkować fanowskim spolszczeniem, w którym i tak wszystkiego nie przełożono.

Ja w każdym razie bardzo polecam tą produkcję, spędzicie w niej dziesiątki dobrze spędzonych godzin.

Ocena: +8/10

Plusy:

- grafika trzyma poziom
- duży wybór uzbrojenia
- dobrze napisane dialogi
- muzyka też jest niezła
- dużo wybór ekwipunku
- trochę zdolności wyboru rozwoju postaci też mamy
- fabuła
- dobry, zręcznościowy system walki

Minusy:

- brak oficjalnej polskiej wersji językowej
- na normalnym gra jest trochę za łatwa
- ładowanie przy wchodzeniu do budynków

Komentarz: Narg
2020-04-14
11:55

Admin Senator

Admin

Kingdoms of Amalur: Reckoning - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl