Data wydania: 7 lutego 2012
Zrealizowane w perspektywie trzecioosobowej RPG akcji, którego fabuła osadzona została w świecie wykreowanym przez uznanego pisarza fantasy, R. A. Salvatore. Gra jest efektem współpracy debiutującego 38 Studios z doświadczoną ekipą Big Huge Games, mającą na koncie m.in. cykl Rise of Nations. Wcielamy się w postać tajemniczego bohatera, który został wskrzeszony przy wykorzystaniu magicznej Studni Dusz.
GRYOnline
Gracze
Steam
Kingdoms of Amalur: Reckoning to RPG akcji przeznaczony dla pojedynczego gracza. Debiutancki projekt 38 Studios łączy rozległy, różnorodny świat oraz dynamiczną walkę. Za powstanie gry odpowiadają ludzie znani nie tylko w branży komputerowej: szefem projektu jest Ken Rolston (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV: Oblivion), oprawę artystyczną wykreował Todd McFarlane (artysta, twórca postaci Spawna), a całość rozgrywa się w świecie stworzonym w wyobraźni pisarza R. A. Salvatore.
Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się bohatera, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Studnia Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia – wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić.
Tytuł łączy cechy klasycznego RPG, z wielkim, otwartym światem wypełnionym postaciami, bogatą historią i rozbudowanym drzewkiem rozwoju oraz dynamicznej gry zręcznościowej przypominającej nieco serię God of War (głównie w zakresie walk). Twórcy poszli na pewne ustępstwa, ale nie zrezygnowali z oryginalnych rozwiązań – przykładowo klasy postaci nie wybieramy na początku zabawy, gdyż jest ona naturalną konsekwencją wyborów dokonywanych podczas przygody. Z drugiej strony o zwycięstwie w potyczkach decyduje nie tylko sprawność palców, ale przede wszystkim poziom bohatera. Na rozwój fabuły istotnie wpływa rozbudowany system dialogowy stworzony na wzór modułu znanego z Mass Effect, co pozwala w znacznej mierze decydować o kierunku, w którym podążamy.
Tworzenie postaci odbywa się za pomocą rozbudowanego kreatora, pozwalającego na wybór jednej z czterech ras oraz zmodyfikowanie praktycznie każdej części ciała. Zgodnie z kanonem gier RPG bohater z czasem nabywa wielu przydatnych umiejętności zarówno bojowych (podzielonych na trzy drzewka: walka wręcz, finezja oraz czarnoksięstwo) jak i rzemieślniczych (np. alchemia, kowalstwo czy tworzenie pierścieni). W sumie zdobyte punkty rozwoju możemy rozdysponować między ponad 60 ogólnych umiejętności. Walkę, stworzoną na modłę dynamicznych gier akcji, urozmaicają m.in. bomby, bronie wzbogacone o magiczne umiejętności czy tryb Reckoning spowalniający czas i zwiększający siłę zadawanych przez nas obrażeń.
W grze, oprócz głównego wątku fabularnego, umieszczono setki misji pobocznych i wyzwań, pozwalających zdobyć doświadczenie, zyskać reputację u danej kasty, a także wejść w posiadanie trofeów. Po otwartym świecie Amalur możemy poruszać się właściwie bez ograniczeń. Mapa podzielona jest na pięć rozległych dystryktów, odróżniających się od siebie zróżnicowanymi warunkami oraz charakterystyką terenu. Oprawa produkcji jest niezwykle barwna i plastyczna.
Autor opisu gry: Filip Grabski
Platformy:
PlayStation 3
PC Windows
Xbox 360
Producent: 38 Studios / Big Huge Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Recenzja GRYOnline
Najnowsza gra studia Big Huge Games miała połączyć olbrzymi świat, wciągający scenariusz i zręcznościowy system walki rodem z najlepszych slasherów. Czas sprawdzić, jak Kingdoms of Amalur wypada w praktyce.
Aktualizacja: 13 sierpnia 2018
Niniejszy poradnik do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning opisuje krainę Dalentarth. Zawiera opis wszystkich zadań głównych oraz pobocznych, a także dział poświęcony ukrytym w Dalentarth Kamieniom opowieści (Lorestone). Całość wzbogacają liczne mapki.
12 stycznia 2012
Kingdoms of Amalur: Reckonig, czyli pierwsza produkcja młodego zespołu 38 Studios, to zaskakujące połączenie klasycznego RPG ze zręcznościowym slasherem. Przetestowaliśmy, jak taka kombinacja sprawdza się w praktyce.
3 listopada 2011
Kingdoms of Amalur: Reckoning to jedna z najodważniejszych prób połączenia RPG z rasową zręcznościówką. Sprawdzamy, czy taki miks ma szanse powodzenia.
24 sierpnia 2011
Kingdoms of Amalur: Reckoning to jedyne w swoim rodzaju połączenie zręcznościowego slashera z RPG-iem. Czy to może się udać?
12 kwietnia 2011
Kiedy znany pisarz fantasy, artysta komiksowy i wzięty producent biorą się za tworzenie gry, to efekty muszą być co najmniej ciekawe. W Londynie mieliśmy okazję dowiedzieć się wielu nowych rzeczy o Kingdoms of Amalur: Reckoning.
9 marca 2011
Tylko u nas gorące wrażenia z jednego z pierwszych pokazów Kingdoms of Amalur: Reckoning! Ta nadchodząca gra RPG ma szansę otwartym światem przyciągnąć nas na długie godziny przed ekrany komputerów i konsol.
Remaster Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning otrzyma dodatek Fatesworn z nową kampanią fabularną. Premiera jeszcze w tym miesiącu.
gry
Adrian Werner
3 grudnia 2021
W Internecie pojawiły się pierwsze recenzje Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. RPG akcji wskrzeszone przez firmę THQ Nordic wciąż daje sporo frajdy, ale nie zmienia zbyt wiele w stosunku do oryginału.
gry
Jakub Błażewicz
7 września 2020
Pecetowe wydanie Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning będzie tańsze na Steamie dla posiadaczy oryginalnej wersji z 2012 roku. Co więcej, rabat będzie można połączyć z premierową promocją.
gry
Bartosz Świątek
4 września 2020
Wyciekły informacje na temat Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, czyli remastera udanego RPG-a akcji z 2012 roku. Konkretom towarzyszyły pierwsze screeny.
gry
Adrian Werner
4 czerwca 2020
Skomplikowała się sprawa ze zmianą właściciela praw do Kingdoms of Amalur: Reckoning. Okazuje się, że do opracowania remastera THQ Nordic będzie potrzebowało zgody firmy Electronic Arts.
gry
Adrian Werner
11 września 2018
Wydawca THQ Nordic poinformował na swoim Twitterze o nabyciu praw do RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning, a także innych dóbr będących własnością upadłego dewelopera 38 Studios (Project Copernicus).
gry
Bartosz Świątek
6 września 2018
DayZ pozostaje niekwestionowanym przebojem zimy nie dając się strącić z pierwszego miejsca listy bestsellerów Steama - najpopularniejszej platformy cyfrowej dystrybucji. Zobacz jakie jeszcze gry najchętniej kupowali pecetowi gracze w ubiegłym tygodniu.
gry
Przemysław Zamęcki
3 lutego 2014
Na zakończonej aukcji aktywów 38 Studios i Big Huge Games nie sprzedano m.in. praw do wydania kontynuacji Kingdoms of Amalur: Reckoning i anulowanej produkcji MMO Project Copernicus. To oznacza najprawdopodobniej, że obie marki nie będą kontynuowane.
pozostałe
Marcin Skierski
15 grudnia 2013
38 Studios prowadziło rozmowy w sprawie Kingdoms of Amalur: Reckoning 2 z firmą Take-Two. Niestety, negocjacje nie doszły do skutku. Curt Schilling, założyciel dewelopera, skomentował te i inne informacje na temat upadku jego firmy, która chciała rzucić wyzwanie grze World of Warcraft.
gry
Szymon Liebert
24 lipca 2012
Wiemy już ile pieniędzy winna jest firma 38 Studios. Długi twórców Kingdoms of Amalur: Reckoning sięgają 150 milionów dolarów, podczas gdy majątek spółki szacuje się na mniej niż 22 miliony.
pozostałe
Aleksander Kaczmarek
23 czerwca 2012
Popularne pliki do pobrania do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning.
trainer Kingdoms of Amalur: Reckoning - v1.0.0.2 +14 Trainer - 14 marca 2012
trainer Kingdoms of Amalur: Reckoning - v1.0.0.2 +13 Trainer - 22 lutego 2012
trainer Kingdoms of Amalur: Reckoning - v1.0.0.2 +13 Trainer #2 - 22 lutego 2012
trainer Kingdoms of Amalur: Reckoning - v1.0.0.2 +7 Trainer - 14 marca 2012
trainer Kingdoms of Amalur: Reckoning - v1.0.0.2 +8 Trainer - 14 marca 2012
trainer Kingdoms of Amalur: Reckoning - v1.0.0.2 +5 Trainer - 22 lutego 2012
mod Kingdoms of Amalur: Reckoning - KOA_ReShade v.2 - 18 sierpnia 2019
mod Kingdoms of Amalur: Reckoning - Kingdoms of Amalur: Reckoning v.2.1.8.9 - 22 lipca 2021
mod Kingdoms of Amalur: Reckoning - KOA38_ReShade v.1 - 5 lipca 2020
Wymagania sprzętowe gry Kingdoms of Amalur: Reckoning:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core i5 2.4 GHz, 3 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 10.5 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista dodatków do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning:
Dodatek
17 kwietnia 2012
RPG
Drugie rozszerzenie DLC do osadzonego w realiach fantasy, trzecioosobowego RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning autorstwa 38 Studios oraz Big Huge Games. Fabuła dodatku Teeth of Naros osnuta została wokół zamieszkującej tytułową krainę rasy potężnych i zagadkowych Kolosów, a w trakcie przygody niejaka Secandra wraz z grupą wojowników zwraca się do głównego bohatera z prośbą o pomoc w rozwikłaniu związanej z nimi zagadki. Tajemnicza moc zmusza jednak naszych śmiałków do wybrania drogi, którą niekoniecznie chcieliby podążyć. Mechanika rozgrywki nie odbiega od rozwiązań znanych z gry podstawowej, stawiając ponownie na dynamiczny i rozbudowany model walki. Poza głównym wątkiem fabularnym, opisywane rozszerzenie przynosi dodatkowo dwadzieścia zadań pobocznych, w których otrzymujemy m.in. możliwość zmierzenia się z niespotykanymi wcześniej rodzajami przeciwników. Wraz z DLC pojawiają się również 3 nowe karty Twists of Fate, 9 typów zbroi, 6 tarcz oraz 18 unikalnych broni.
Steam
Gracze
Dodatek
20 marca 2012
RPG
Pierwszy fabularny dodatek DLC do stworzonego we współpracy 38 Studios oraz Big Huge Games RPG-a akcji Kingdoms of Amalur: Reckoning. Rozszerzenie zatytułowane The Legend of Dead Kel wprowadza do gry nowe wątki, związane z Gallows End, tajemniczą wyspą u wybrzeży kontynentu, i tam właśnie kontrolowany przez gracza bohater musi zmierzyć się z mroczną magią oraz nowymi, potężnymi przeciwnikami. Po ukończeniu głównego wątku, DLC pozwala także na swobodną eksplorację nowego terenu i wykonywanie całego szeregu zadań pobocznych, zlecanych przez postaci niezależne. W kwestii mechaniki rozgrywka pozostała wierna podstawowym założeniom pierwowzoru, choć nie obeszło się także bez kilku nowości. Opisywany dodatek wprowadza m.in. nowy rodzaj podziemi, 3 kolejne karty Twists of Fate, po 8 pancerzy i tarcz oraz 18 niedostępnych wcześniej, śmiercionośnych broni. Największe novum stanowi jednak system Gravehal Keep, pozwalający na wznoszenie i rozbudowywanie własnej posiadłości.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning:
DLC Weapons & Armor Bundle 29 lutego 2012
DLC Finesse Pack 7 lutego 2012
DLC Might Pack 7 lutego 2012
DLC Sorcery Pack 7 lutego 2012
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1966 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 11825 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Chwistek
Recenzent GRYOnline.pl
2012.02.14
Najnowsza gra studia Big Huge Games miała połączyć olbrzymi świat, wciągający scenariusz i zręcznościowy system walki rodem z najlepszych slasherów. Czas sprawdzić, jak Kingdoms of Amalur wypada w praktyce.
MadtPL
Ekspert
2021.02.09
Ta gra wiele rzeczy robi dobrze, ale też sama sobie je psuje. Mamy szczegółowo opisane uniwersum, które nie za bardzo chce się poznawać, głównie przez nużące i przegadane dialogi. Duży świat gry jest skonstruowany tak sobie - są to połączone ścieżkami mapy, w których część lokacji jest ciekawa, ale są też zupełnie nijakie podziemia. Jest mnogość systemów - crafting pancerzy, uzbrojenia i ulepszeń oraz alchemia - ale nie ma potrzeby korzystania z nich, bo w czasie rozgrywki nigdy niczego nam nie brakuje. Największą zaletą jest dobrze zrealizowany rozwój postaci i to dzięki niemu gra wciąga.
Butryk89
Ekspert
2013.05.13
Pierwszy raz jaki poświęciłem KoA to 60 h, teraz gram ponownie i na liczniku ponad 40h i troszkę ponad połowa gry za mną (robię wszystkie zadania). Jak dla mnie to jest najlepszy Czarny koń 2012 roku.
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
kęsik
Ekspert
2019.10.12
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2019.07.26
GeDo
Ekspert
2018.02.27
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Maximvs_Han Pretorianin
Gdyby nie ta bajkowa grafika... zagrałbym
Kriejtor Legionista
Początkowo zrobiła na mnie kolosalne wrażenie. Na prawdę wiele ciekawych rozwiązań. Ostatecznie jednak dość szybko mi się znudziła. Miałem do niej chyba 4 podejścia i nigdy nie doszedłem dalej niż połowa gry. Uniwersum posiada OGROMNY potencjał, który według mnie został zmarnowany zbyt dużą powtarzalnością, średnio—słabą fabułą i monotonią. Wielka szkoda.
Plusy:
+ Ciekawa i dynamiczna mechanika walki
+ Sporo umiejętności "rzemieślniczych"
+ Całkiem udane drzewko umiejętności "bojowych"
+ Piękne animacje
Neutralne:
• Grafika bardzo ładna, ale według mnie przedobrzona. Nie lubię, kiedy absolutnie każda postać i każda lokacja ma mnóstwo błyskotek i ozdobników — przerost formy nad treścią.
• Wolę zaczynając walczyć "patykiem" a kończyć walcząc "świetlistą włócznią". Tutaj od początku mamy piękne ozdobniki, a pierwsza zbroja, jaką założymy może wyglądać tak samo, jak jedna z końcowych, tyle że z innymi statystykami. Moim zdaniem to ogromnie psuje klimat, bo nie widać za bardzo "potęgi" jaką zdobył nasz "Faithless" skoro wszystko wygląda "kozacko", a nie tylko najlepszy ekwipunek.
• Zbyt bajkowy, sielankowy świat i klimat
Minusy:
- Używanie rzadkich słów angielskich; dość zawiły język. Mój angielski jest na wysokim poziomie, ale żeby zrozumieć wszystko musiałem często używać słownika.
- Fabuła jak dla mnie średnia, często nieklimatyczna
- Dialogi nudne i niemal nic niewnoszące do gry. Mam ogromną ochotę je wszystkie pomijać i tylko biegać za wskaźnikami zadań, ale wiem, że to by jeszcze bardziej zabiło przyjemność z gry
- Zadania poboczne powtarzalnie, nieklimatyczne, często wręcz irytujące — przynieś mi to, zabij tego potwora, idź tam i wróć, przebiegnij tę lokację do okoła wystarczająco szybko
- Masa "sztucznych barier"
- Możliwość zbytniego rozwoju. Gracz nie musi poświęcać jednych umiejętności na rzecz kolejnych. Prędzej czy później można zdobyć je wszystkie. Jeśli dobrze to się rozegra to można umieć niemal wszystko.
- Brak możliwości kontroli kamery, a domyślny widok jest dla mnie koszmarny. Jest na to nieoficjalny fix na szczęście.
- Słabo zbalansowane "zarobki". Nie wiem co robić z pieniędzmi.
- Zdecydowanie za łatwa, nawet na "trudnym" poziomie. Generalnie mam wrażenie że zrobiona "dla dzieci".
xan11pl Generał
Jedna w sumie wada tej gry, która niestety nie pozwala mi się w nią wciągnąć, a mianowicie fatalny system zarządzania ekwipunkiem i ogólnie cały interface tego, jak i dziennika zadań, i ogólnie. Niestety ale jest to tak fatalnie zrobione, ze odechciewa się dalszej gry przy kolejnym zdropieniu jakiegoś miecza czy zbroi.
Narg Centurion
Bardzo porządny action RPG. Mamy tutaj pięć różnorodnych krain, drzewiasty Daletarth, Równiny, Pustynny Detyre, nieprzyjemny Klurikon oraz zimową Alabastrę. Mocnym punktem gry są jej dobrze napisane dialogi, naprawdę miło mi się ich słuchało. A co do zadań, mamy tu podział na główne, frakcyjne, poboczne oraz prace.
Warto zaznaczyć, że na początku gry mamy możliwość wyboru rasy bohatera i jego płci, co przekłada się na jego początkowe statystyki. Gra jest długa, do jej ukończenia wraz z zadania pobocznymi potrzebowałem 102 godzin i ani razu się nie nudziłem. Fabuła trzyma poziom, zadania frakcyjne także, mi najbardziej pobodał się wątek najemników w związku z pojawienie się Niskaru.
Muzyki naprawdę miło mi się słuchało, grafika mimo paru lat na karku też trzyma poziom. Mamy tutaj też także spory wybór uzbrojenia do wyboru, łuki, sztylety, czakramy, ostrza Fae, długie i ogromne miecze, jest tego trochę.
Z wad, na normalnym poziomie gra dla większości graczy nie będzie stanowić wyzwania, poza tym dziwi mnie to, że po wejściu do środka budynku gra się ładuję, owszem krótko, ale ładuję. Rozumiem, że mapa świata gry jest ogromna, przy wejściu do nowej krainy rozumiem doładowanie, ale przy małych obszarach? No i szkoda, że nie ma oficjalnej polskiej wersji językowej, trzeba się posiłkować fanowskim spolszczeniem, w którym i tak wszystkiego nie przełożono.
Ja w każdym razie bardzo polecam tą produkcję, spędzicie w niej dziesiątki dobrze spędzonych godzin.
Ocena: +8/10
Plusy:
- grafika trzyma poziom
- duży wybór uzbrojenia
- dobrze napisane dialogi
- muzyka też jest niezła
- dużo wybór ekwipunku
- trochę zdolności wyboru rozwoju postaci też mamy
- fabuła
- dobry, zręcznościowy system walki
Minusy:
- brak oficjalnej polskiej wersji językowej
- na normalnym gra jest trochę za łatwa
- ładowanie przy wchodzeniu do budynków