Data wydania: 13 listopada 2007
Jedenasta odsłona popularnej serii wyścigowej, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W odróżnieniu od poprzednich części cyklu, gra zrywa całkowicie z ideą nielegalnych wyścigów samochodowych, przenosząc akcję na profesjonalne, zamknięte tory.
GRYOnline
Gracze
Need for Speed ProStreet to kolejna odsłona najpopularniejszej na świecie serii zręcznościowych wyścigów opatrzonych logiem koncernu Electronic Arts. W odróżnieniu od swego poprzednika, Carbona, opisywana część znanej sagi całkowicie zrywa z ideą nocnych, nielegalnych wyścigów, a jej akcja - dla wywołania kontrowersji wśród graczy - przenosi się wreszcie na profesjonalne, zamknięte tory.
Zgodnie z pomysłem nadania NFS-owi nowego charakteru programiści skupili się m.in. na dokładnym przedstawieniu uszkodzeń prowadzonych przez nas wozów. Dzięki pomocy fizyków pracujących na co dzień na uniwersytecie w Vancouver autorzy projektu szczegółowo odtworzyli efekty kolizji z innymi samochodami oraz nieruchomymi elementami otoczenia. Dane jest nam zatem oglądać porozbijane szyby, wgniecione maski, zderzaki, spojlery i inne fragmenty pojazdów, które po zakończeniu wyścigów mogą pełnić rolę odznak – pamiątek po emocjonujących zawodach. Uszkodzenia, jakich dorobiliśmy się w trakcie potyczek z rywalami, mają nie tylko ujemny wpływ na wygląd naszego wozu, ale także na jego wydajność. Należy jednakże od razu zaznaczyć, że do całkowitego zdezelowania gabloty potrzeba nieco więcej aniżeli kilka muśnięć o karoserię innego auta.
Deweloperzy położyli równie duży nacisk na opcję Autosculpt, za pomocą której możemy zmieniać rzeźbę oraz osiągi swego cacka. Modyfikując poszczególne cechy samochodu wpływamy na takie szczegóły jak chłodzenie silnika, obieg powietrza, prędkość maksymalna, waga, konfiguracja przełożeń skrzyni biegów czy przyspieszenie. Efekty dokonanych zmian dane jest nam sprawdzić w specjalnym tunelu aerodynamicznym, a jeżeli stwierdzimy, że naszemu pojazdowi przydałaby jakaś unikatowa część, możemy zainwestować w któryś z ponad 1000 elementów, decydujących o wewnętrznych walorach naszego samochodu. Wszystkie one pochodzą od firm, które obecne są na rynku w rzeczywistości.
Porównując ProStreet do realnego świata należy wspomnieć również o dziesiątkach licencjonowanych wozów, reprezentujących 26 marek (m.in. Honda, BMW, Zonda oraz Audi), jakie brylowały w oficjalnych wyścigach samochodowych w ciągu ostatnich 40 lat. Wehikuły te przeznaczone są do jazdy w czterech trybach rozgrywki. Pierwszy z nich to zmagania na asfaltowym torze w gronie kilku innych zawodników, których auta umyślnie nie zostały podzielone na klasy, aby uczynić wyścig bardziej żywiołowym, pozbawionym sztywnych zasad. Pozostałe trzy opcje to znane już z wcześniejszych odsłon sagi NFS Drift oraz Drag, a także opcja Speed Challenge, w której musimy popisać się uzyskaniem jak najwyższej prędkości.
Choć zrezygnowano z zaserwowania nam możliwości swobodnej jazdy po mieście, nadal jest o co walczyć. Nagrodami za zwyciężanie w odbywających się co weekend konkurencjach są bowiem dodatkowe maszyny oraz szacunek społeczności graczy ProStreet. Nie zapomniano ponadto o entuzjastach gry wieloosobowej oraz osobach, które pragną skosztować namiastki symulacji. To właśnie dla nich przewidziano możliwość wyłączenia wszelkich ułatwień typu: wspomaganie kierownicy, ABS, dzięki czemu mogą sprawdzić oni na własnej skórze, czy Need for Speed powinien być kojarzony nadal wyłącznie ze zręcznościowym stylem jazdy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 13 listopada 2007
PlayStation 3 13 listopada 2007
PlayStation 2 13 listopada 2007
PlayStation Portable 18 lutego 2008
Nintendo Wii 13 listopada 2007
Nintendo DS 13 listopada 2007
Xbox 360 13 listopada 2007
Producent: Electronic Arts Inc.
Wydawca: Electronic Arts Inc.
29GIER
Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).
Recenzja GRYOnline
Jak co roku kolejna część Need for Speed trafia na półki sklepowe w okresie przedświątecznym. Pro Street jest zupełnie inny od ostatnich poprzedników. Przede wszystkim odchodzi od atmosfery nocnych, nielegalnych wyścigów.
Aktualizacja: 1 lutego 2008
Poradnik do gry „Need For Speed: Pro Street” zawiera informacje na temat trybów rozgrywki, tuningu i ustawień pojazdów, oraz opis kolejnych wyścigów na drodze do mistrzowskiego tytułu.
7 września 2007
Podobnie jak w zeszłym roku podstawową atrakcją GOL Adventure 2007 stał się wyjazd do Lipska na targi Games Convention. Spośród osób, które wysłały zgłoszenie, wylosowaliśmy trójkę szczęśliwców.
24 lipca 2007
Pomimo tego, że Carbon, ostatni twór kanadyjskiego oddziału EA, sprzedał się doskonale, jego twórcy postanowili zerwać wreszcie z ideą nielegalnych wyścigów. Czy oznacza to koniec ich widowiskowej serii? Przekonamy się grając w Need for Speed Pro Street.
Koncern Electronic Arts poinformował, że Polacy zakupili ponad milion egzemplarzy gier z serii Need for Speed, wprowadzonych do sprzedaży przez polski oddział firmy (począwszy od Need for Speed: Underground).
gry
Piotr Doroń
4 marca 2011
Od rozpoczęcia tegorocznego E3 dzieli już nas bardzo niewiele czasu. Sale targowe są przyszykowane i czekają na pierwszych gości. Pojawiają się też pierwsze zdjęcia i filmiki pustych na razie stoisk. Dzięki nim dowiedzieliśmy czegoś, co powinno ucieszyć fanów cyklu Need for Speed.
gry
Adrian Werner
13 czerwca 2010
Koncern Electronic Arts oznajmił właśnie, że Need For Speed jest najlepiej sprzedającą się marką wyścigową funkcjonująca na rynku elektronicznej rozrywki. Z danych EA wynika, że niedawno udało jej się pobić magiczną granicę 100 milionów sprzedanych egzemplarzy.
gry
Piotr Doroń
21 października 2009
Wczoraj skończyliśmy na undergroundowej jeździe. Czas kontynuować historię NFS w atmosferze nocnych nielegalnych wyścigów.
pozostałe
Adam Makowski
20 listopada 2008
Wczorajszą opowieść skończyliśmy na trzeciej części gry pt. Hot Pursuit, która wsławiła się rozwinięciem tytułowego pościgu. Dzisiaj czas na wspomnienie kolejnych gier z serii NFS.
pozostałe
Adam Makowski
18 listopada 2008
Przez lata NFS przechodził spektakularne wzloty i tragiczne upadki. Jednak to cały czas kawał dobrej historii gier i na tę historię Was zapraszam.
pozostałe
Adam Makowski
17 listopada 2008
Podczas trwającej właśnie imprezy William Blair & Company's 28th Annual Growth Stock Conference, John Riccitiello, szef Electronic Arts, postanowił zdradzić kilka informacji na temat najnowszej odsłony serii zręcznościowych wyścigów, Need for Speed. Gra będzie nosić tytuł NFS: Undercover, a jej główną zaletą mają być misje przywodzące na myśl film The Transporter.
gry
Dorota Drużko
18 czerwca 2008
Falcon 3D to urządzenie firmy Novint mające zastąpić graczom standardową klawiaturę i myszkę. Myślę, że zasady jego działania najlepiej zobrazuje ten przygotowany przez producenta filmik.
Tech
Dorota Drużko
8 kwietnia 2008
Dla fanów, oczekujących premiery gry Need For Speed Pro Street na PSP, producent przygotował kilka nowych obrazków ze swojego najnowszego dzieła. PlayStation Portable jest jedną z niewielu platform, na której dzieło programistów z EA Games jeszcze się nie ukazało.
gry
Robert Duraj
22 stycznia 2008
Mamy piątek, dwudziesty trzeci dzień listopada, a to oznacza że najnowsza odsłona cyklu Need for Speed zadebiutowała na europejskim rynku. Produkt kanadyjskiego oddziału koncernu Electronic Arts ma dziś swoją premierę również w naszym kraju.
gry
Krystian Smoszna
23 listopada 2007
Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed ProStreet.
trainer Need for Speed ProStreet - v1.1 +7 Trainer - 20 lutego 2008
trainer Need for Speed ProStreet - Money Trainer - 12 grudnia 2007
mod Need for Speed ProStreet - Need for Speed ProStreet Generic Fix v.8012023 - 30 czerwca 2024
patch Need for Speed ProStreet - v.1.1 Retail - Europe - 19 grudnia 2007
demo Need for Speed ProStreet - Porsche - 13 lutego 2008
mod Need for Speed ProStreet - Windows 10 Fix - 1 października 2020
trainer Need for Speed ProStreet - +5 Trainer - 12 grudnia 2007
patch Need for Speed ProStreet - v.1.1 Digital Download - Europe - 19 grudnia 2007
trainer Need for Speed ProStreet - +5 Trainer #2 - 8 stycznia 2008
patch Need for Speed ProStreet - v.1.1 Retail - US - 19 grudnia 2007
Kody Need for Speed ProStreet - 9 grudnia 2007
Kody Need for Speed ProStreet - 22 grudnia 2007
Kody Need for Speed ProStreet - 22 grudnia 2007
Kody Need for Speed ProStreet - 22 grudnia 2007
Kody Need for Speed ProStreet - 22 grudnia 2007
Triki Need for Speed ProStreet - 20 kwietnia 2009
Triki Need for Speed ProStreet (Triki) - 25 września 2017
Triki Need for Speed ProStreet (pieniądze) - 16 maja 2020
Wymagania sprzętowe gry Need for Speed ProStreet:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 5950 lub lepsza), 8.1 GB HDD, Windows XP/Vista.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB, kierownica, Network Adaptor
Xbox 360
Wspiera:
kierownica, Xbox Live
Lista małych dodatków do gry Need for Speed ProStreet:
DLC Extender Pack Premium Car Bundle #1 21 marca 2008
DLC Extender Pack Premium Car Bundle #2 21 marca 2008
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 10581 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Stępnikowski
Recenzent GRYOnline.pl
2007.11.23
Jak co roku kolejna część Need for Speed trafia na półki sklepowe w okresie przedświątecznym. Pro Street jest zupełnie inny od ostatnich poprzedników. Przede wszystkim odchodzi od atmosfery nocnych, nielegalnych wyścigów.
GeDo
Ekspert
2018.11.03
Ciekawa i mocno rozniaca sie odsłona serii.Tym razem postawiono na legalne wyscigi i wyzwania na zamkniętych torach.Gra skupia sie na wielkiej imprezie sportowej podobnie jak w Dirt 2, i ma nawet podobny schemat kariery.Ogolnie jedna z trudniejszych odsłon.Zwłaszcza tryb speed chalenge o ile dobrze pamiętam był mocno wymagający.
game _hunter
Ekspert
2017.05.03
Od poprzednich cześci różni się przede wszystkim tym:- lepsza grafika- lepsza muzyka- mniej opcji tuningu- zniszczenia- lepsze sterowanieZdecydowaną wadą jest wysoki poziom trudności.
Szymon Rusnarczyk
GRYOnline.pl Team
2024.10.08
Paweł Kosiński
GRYOnline.pl Team
2017.02.24
czorny50
Ekspert
2016.03.21
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
bizon1807 Chorąży
Jak sie nie ogarnia to poziom trudności duży.
Dopiero z modem na AI tweaks gra stawia jakiś poziom. Bez modów jest do przejścia z palcem w nosie tym pierwszym Nissanem 240. A że przeszedłem jakieś 20 razy to wiem co mówie :)
I mówię tu o poziomie king bez asyst
Szlugi12 Senator
Bardziej niż Pro Street podobał mi się Shift, ale to też było spoko, jako coś innego w serii.
Dylexan Pretorianin
Nie wiem skąd takie zachwyty. Drewniany, toporny model jazdy, obrzydliwe i nieczytelne menu/interface, niezbalansowany poziom trudności. Bardzo słaby NFS.
mati19872 Junior
wita na chwile obecna gdzie można zagrać w ta gre pro street na pc