Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry. Akcja trzeciej odsłony bestsellerowej strategicznej serii (na świecie rozeszło się łącznie ponad 4,2 miliona kopii poprzednich wydań!) podobnie toczy się w XVI i XVII wieku. Mamy tu zatem do czynienia z epoką wielkich odkryć oraz rozkwitu handlu morskiego.
Najpoważniejszą i jednocześnie najłatwiejszą do zaobserwowania innowacją Anno 1701 jest przede wszystkim zupełnie nowy silnik graficzny – swojego czasu elegancka, aczkolwiek dzisiaj już mocno przestarzała, dwuwymiarowa szata graficzna została zastąpiona całkowicie trójwymiarowym przedstawieniem rozgrywki. Autorzy poświęcili bardzo wiele czasu na dopieszczenie nowego rozwiązania, nic więc dziwnego, że grafika sprawia wrażenie niezwykle dopracowanej, przy czym oko zawiesimy nie tylko na pięknych żaglowcach czy miejskiej infrastrukturze, ale także na przedstawicielach dzikiej fauny i flory. Jest to z pewnością miła niespodzianka dla starszych stażem fanów serii, którzy, do dziś zagrywając się w poprzednie części, zdążyli przywyknąć do wizualnej ascezy.
Wysiłki programistów i artystów nie koncentrowały się wyłącznie na grafice. W zakresie grywalności, Anno 1701 łączy zalety dwóch poprzedników, sygnowanych latami 1503 i 1602, tak więc Ci, którzy nad wcześniejszymi częściami spędzili mnóstwo czasu, z łatwością odnajdą się w nowej odsłonie serii to, co lubili najbardziej – spokojną, ekonomiczno-militarną rozgrywkę, premiującą nie doskonałe opanowanie skrótów klawiszowych czy błyskawiczne operowanie myszką, a przemyślane działanie i umiejętność skutecznego kierowania rozwojem kolonii. Także zwolennicy nowości nie powinni czuć się zawiedzeni, bowiem odnajdą w grze wiele ciekawych, nierzadko zaskakujących, rozwiązań. Twórcy zabezpieczyli się jednocześnie przed „zepsuciem” gry poprzez wprowadzenie chybionych innowacji – większość proponowanych zmian została ściśle skonsultowana z fanami serii.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 26 października 2006
Nintendo DS 24 sierpnia 2007
Producent: Ubisoft Mainz / Related Designs
Wydawca: Deep Silver / Plaion
Gry podobne:
12GRY
Seria strategii ekonomicznych czasu rzeczywistego, w których gracze budują prężnie działające miasta w różnych realiach i okresach. Od 2007 roku marka należy do firmy Ubisoft, a na przestrzeni lat jej rozwojem zajmowały się różne studia deweloperskie, na czele z Max Design, Related Designs oraz Ubisoft Blue Byte.
Recenzja GRYOnline
Anno 1701 to niezwykle wciągająca i atrakcyjna graficznie gra. Gra, która niestety padła ofiarą przekształceń pod kątem współczesnych graczy, którzy chętniej grają w tytuły łatwiejsze niż trudniejsze.
Aktualizacja: 2 lutego 2007
Poradnik do strategii ekonomicznej Anno 1701. Po przeczytaniu tego poradnika, zapoznaniu się z instrukcją gry i przejściu samouczka powinniście dysponować już wiedzą całkowicie wystarczającą do samodzielnego przeprowadzenia skutecznej kolonizacji.
19 października 2006
Do premiery Anno 1701 pozostało niewiele czasu, premiera zapowiada jest bowiem na koniec października. Gra zapowiada się nadzwyczaj dobrze.
Firma Ubisoft ogłosiła, że pod koniec czerwca wyda zremasterowaną kolekcję czterech pierwszych odsłon kolonizacyjnych strategii serii Anno wraz z ich dodatkami. Tytuły zostaną wzbogacone o wsparcie dla wysokich rozdzielczości ekranu oraz nowe funkcje zabawy wieloosobowej.
gry
Michał Kułakowski
26 maja 2020
Jak dotąd 2010 plotkami stoi. Nie będzie przesadą, jeśli stwierdzimy, że jesteśmy wręcz zalewani kolejnymi ich falami. Dzisiaj opowiemy m.in. o spekulacjach odnośnie nowych gier MMO od Bungie i Blizzard, Rock Band 3, nowym Anno oraz kontynuacjach Bully i NBA Jam.
gry
Adrian Werner
9 stycznia 2010
W dzisiejszych „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: złota edycja Anno 1701, oficjalny serwis internetowy Prizefightera, nowe gry od Nintendo, szczegóły na temat edycji specjalnej Gears of War, debiut Lost Planet: Extreme Condition Colonies Edition. Życzymy miłej lektury.
gry
Piotr Doroń
29 maja 2008
Zakończył się nasz mini konkurs dla posiadaczy abonamentów MayClub w którym nagrodą dla zwycięzcy był egzemplarz gry Anno 1701. Tym razem szczęśliwy los uśmiechnął się do osoby o ksywce ...
pozostałe
Janusz Burda
26 marca 2007
Niemieccy developerzy z firmy Related Designs intensywnie pracują teraz nad pierwszym oficjalnym dodatkiem do strategii ekonomicznej pt. Anno 1701. Nadejście owego rozszerzenia zapowiedziano w ubiegłym miesiącu, a teraz mamy dla Was nieco dokładnych informacji na niniejszy temat wraz z dobrej jakości obrazkami promocyjnymi.
gry
Radosław Grabowski
26 marca 2007
Anno 1701 w polskiej wersji językowej – ta oto gra może już wkrótce stać się waszą własnością! Warunkiem koniecznym, do tego, aby przesyłka z nagrodą wylądowała właśnie w waszej skrzynce pocztowej, jest wzięcie udziału w naszym tegotygodniowym konkursie z serii „gra za friko”.
pozostałe
Janusz Burda
22 marca 2007
Choć osiemnastowieczna strategia od studia Related Designs ukazała się na rynku zaledwie przed czterema miesiącami, produkt ten zaskarbił już sobie sympatię ponad 400 tysięcy graczy. W obliczu tego faktu dosyć logicznym wydaje się posunięcie wydawcy RTS-a, koncernu Sunflowers, który zapowiedział dzisiaj, iż w najbliższym czasie planuje premierę pierwszego dodatku do swego sztandarowego tytułu.
gry
Marek Grochowski
16 lutego 2007
O tym, że można z powodzeniem wydać na platformie Nintendo DS grę strategiczną z bestsellerowej serii, doskonale znanej posiadaczom PeCetów, przekonaliśmy się w momencie premiery Age of Empires: The Age of Kings w ubiegłym roku. Teraz szykowany jest debiut na dwóch ekranach innej popularnej wśród komputerowców marki, czyli cyklu Anno.
gry
Radosław Grabowski
12 stycznia 2007
Ahoj zapite mordy! Niechaj dunder Was świśnie, a zardzewiała kotwica poharata! Morskich podróży wam się zachciało? Portowych panienek? Straszliwych stworów i nieznanych lądów? Widzę dobrze, o czym marzycie!
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
2 stycznia 2007
Studio Related Designs poinformowało, że wyprodukowana przezeń gra strategiczna o nazwie Anno 1701 w dwa tygodnie od swojej premiery w samych tylko Niemczech rozeszła się w liczbie 200 tysięcy egzemplarzy. Dzięki temu, że RTS osiągnął tak wysokie wyniki w niesamowicie krótkim czasie, ustanowił on nowy rekord, jeżeli chodzi o rynek naszych zachodnich sąsiadów.
gry
Marek Grochowski
17 listopada 2006
Popularne pliki do pobrania do gry Anno 1701.
trainer Anno 1701 - +6 Trainer - 25 lipca 2012
patch Anno 1701 - v.1.04 PL - 20 października 2009
trainer Anno 1701 - Gold Edition v1.04 - 6 TRAINER - 8 stycznia 2015
trainer Anno 1701 - + 2 trainer - 3 stycznia 2007
patch Anno 1701 - v.1.04 US - 28 lipca 2008
demo Anno 1701 - ENG - 23 października 2006
patch Anno 1701 - v.1.04 UK - 11 marca 2010
mod Anno 1701 - Anno 1701 Intro Skip v.1.1 - 29 listopada 2018
Wymagania sprzętowe gry Anno 1701:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce 4 lub lepsza), 3.5 GB HDD, Windows 2000/XP.
Lista dodatków do gry Anno 1701:
Dodatek
25 października 2007
Strategiczne
Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1378 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Marcin Terelak
Recenzent GRYOnline.pl
2006.12.14
Anno 1701 to niezwykle wciągająca i atrakcyjna graficznie gra. Gra, która niestety padła ofiarą przekształceń pod kątem współczesnych graczy, którzy chętniej grają w tytuły łatwiejsze niż trudniejsze.
czorny50
Ekspert
2020.12.31
Moja ocena 6.0Nigdy nie interesowałem się tą serią i szczerze dość ubolewałem jak przez przypadek Ubisoft dodał ją do mojego konta. Z pewna dozą sceptyczność i tak ja sprawdziłem ( nie lubię mieć nie ruszonych tytułów w bibliotece ) i powiem szczerze nawet mnie wciągnęła. Scenariuszy jest tylko dziesięć i dopiero przy ostatnich spostrzegłem iż nie można chyba ich przegrać . Bezstresowo zagłębiłem się w ten świat.Lubię czasy kolonialne wiec tu akurat temat trafił. Ustawianie szlaków handlowych jest ciekawym pomyłem choć powiem szczerze że u mnie zawsze do końca nie chodziło tak jak powinno wiec od czasu do czasu brakowało surowców na wyspie mi musiałem ręcznie sobie cos dowieść bo powstawał chaos. Jeśli chodzi o surowce jest tego sporo i naprawdę łączy się w logiczną całość.Na początku trochę mnie w oczy kuło natychmiastowe powstanie budynku – w czasie wojny można ekspresowo odbudować strukturę przez co konflikt został moim zdanie bardzo po macoszemu potraktowany. Tak wiem to gra ekonomiczna, wiec po co wojsko .Dostępne scenariusze mają bardzo naiwne historie i nie są ze sobą powiązane jakąś pełną fabułą.Trafiłem tylko na jeden błąd który mnie dość ostro zirytował. W ostatniej misji nie zaliczało mi posłania na dno okrętów kupieckich, a ja nieświadomy zgodnie z wytycznymi zrujnowałem przeciwnika , a gra się nie ukończyła. ( bo miałem nie wykonany quest ) – musiałem zaczynać od nowa scenariusz.Osobiście wole serie Tropiko, a Anno jest dla mnie zaledwie przeciętne. No ale jak się powiedziało "A" to i dodatek będzie trzeba ograć. Mam nadzieje że on także nie przytłoczy mnie poziomem trudności.
elathir Legend
A ja się odbiłem.
Zcząłem od 1602 w którym spędziłem sporo czasu. Podobaly mi się zmiany w 1503 i spędzilem w nim jeszcze więcej czasu. W 1701 i 1404 zagralem w krókim odstępie czasu i na tle kolejnej cześci 1701 wypadła biednie a na tle 1503 mało orginalnie i uproszcozna (bardziej przypominała 1602). Tak więc jest to jedyne z pierwszy 4 części anno w którym nie mam grupo ponad setko godzin. I dzisiaj nie polecę nikomu móiąc szczerze bo zarówno 1503, 1404 są lepsze. O 1800 nie wspominając.
*2070 jakoś mi nie podeszło a w 2205 nie grałem nawet bo koncepcja mi nie leżała
Jerry34 Chorąży
Dużo nie pograłem, bo graficznie i mechanicznie mi się nie podoba, ale i tak polecam bo jak by nie było to zawsze Anno :) a że uwielbiam gry ekonomiczne to też polecam "pyknąć" :D
Jerry34 Chorąży
Lubię całą serie Anno, ale 1701 moim zdaniem jest najsłabszą częścią i nie chodzi mi tu o grywalność (chodź po zainstalowaniu od razu mi nie podeszła) czy mechanikę ale o całą oprawę graficzną, niestety 1601 nie przebiję. Nie wypowiadam się o kwestii jak się gra :D, bo nawet nie próbowałem w nią grać dłużej.
szogyn Pretorianin
Pierwsze anno w jakie grałem jeszce do tego zdobyte za darmo dzięki ubisoftowi. Całkiem przyjemnie się gra całkiem ładna grafika. Momentami gra jest trochę trudna np wtedy jak w okolicy nie masz potrzebnego surowca i musisz go kupować.