
Dodatek do gry Anno 1701
Anno 1701: The Sunken Dragon
Data wydania: 25 października 2007
Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych.
Gracze
Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych. Niniejsze rozszerzenie wprowadza do rozgrywki nie tylko nowe kampanie, ale również rozbudowany edytor scenariuszy.
Co się tyczy warstwy fabularnej, developerzy przygotowali jedenaście nie występujących wcześniej misji, łączących się w spójną całość. Przedstawiają one wyprawę pewnego bohatera, który spotyka zarówno postaci doskonale już znane, ale również natrafia na cztery zupełnie nowe. Te ostatnie, sterowane przez Sztuczną Inteligencję, wywierają niemały wpływ na przebieg zabawy. Podobnie, jak w przypadku podstawowej wersji Anno 1701, dodatek jest nastawiony przede wszystkim na odkrywanie, budowanie, handlowanie, nawiązywanie stosunków dyplomatycznych i prowadzenie wojen.
Największe i zarazem najciekawsze novum to wspomniany już edytor. Pozwala on na przygotowanie własnych rozległych lokacji, stających się miejscem zabawy zarówno w rozszerzeniu, jak i w grze głównej. Jednak na tworzeniu samego otoczenia się nie kończy. Istnieje także możliwość wykreowania zasobów naturalnych danego obszaru, jego mieszkańców i elementów ich kultury. Producenci pozwoli też na określenie parametrów rozgrywki, toczącej się na owym terenie, zawierających przede wszystkim warunki rozpoczęcia zabawy i ewentualnego zwycięstwa. Ukończonej mapie nadaje się nazwę i przygotowuje się jej krótką charakterystykę.
Każdą z wykreowanych i aktualnie nieużywanych lokacji można poddawać zmianom dowolną ilość razy. W przypadku problemów z pracą w owym edytorze użytkownik ma sposobność skorzystania z opcji pomocy. W takiej sytuacji wirtualne środowisko zostaje wygenerowane automatycznie według ogólnych wytycznych gracza. Wystarczy jedynie określić główne parametry mapy - np. wielkość, położenie etc.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Producent: Ubisoft Mainz / Related Designs
Wydawca: Deep Silver / Plaion
Polski wydawca: Cenega S.A.
Gry podobne:



12GRY
Seria strategii ekonomicznych czasu rzeczywistego, w których gracze budują prężnie działające miasta w różnych realiach i okresach. Od 2007 roku marka należy do firmy Ubisoft, a na przestrzeni lat jej rozwojem zajmowały się różne studia deweloperskie, na czele z Max Design, Related Designs oraz Ubisoft Blue Byte.
Jak dotąd 2010 plotkami stoi. Nie będzie przesadą, jeśli stwierdzimy, że jesteśmy wręcz zalewani kolejnymi ich falami. Dzisiaj opowiemy m.in. o spekulacjach odnośnie nowych gier MMO od Bungie i Blizzard, Rock Band 3, nowym Anno oraz kontynuacjach Bully i NBA Jam.
gry
Adrian Werner
9 stycznia 2010 09:34
Popularne pliki do pobrania do gry Anno 1701: Klątwa Smoka.
trainer Anno 1701: Klątwa Smoka - v2.03 - 6 TRAINER - 8 stycznia 2015
trainer Anno 1701: Klątwa Smoka - +5 Trainer - 19 maja 2008
trainer Anno 1701: Klątwa Smoka - +4 Trainer - 6 stycznia 2009
demo Anno 1701: Klątwa Smoka - GER - 18 października 2007
trainer Anno 1701: Klątwa Smoka - v1.04 +1 Trainer - 12 września 2008
Wymagania sprzętowe gry Anno 1701: Klątwa Smoka:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4800 lub lepsza), 3.5 GB HDD, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 194 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
czorny50
Ekspert
2021.01.18
Moja ocena 6.5No i moje pobożne życzenie by dodatek był łatwy jak podstawka się nie spełnił. Jedenaście długich wielowątkowych misji gdzie w każdej mamy parę dodatkowych zadań. Już nikt nas nie sponsoruje jak braknie kasy, a wróg się rozwija. Jedną misje zdarzyło mi się przegrać i musiałem powtórzyć od początku ponieważ była wyścigiem i odrazu byłem zmuszony by dostosować się do reguł. No jest toporniej, ale jaka satysfakcja z zwycięstwa bo tym razem czuć że jest ono naszą zasługą, a nie sztucznym wspieranie przez gre ( jedyną pomocą w Klatwie Smoka jest zostawienie możliwości zdobycia narzędzi jeśli wydamy wszystkie przed budową kopalni i huty ). Szlaki handlowe działają mi jak potrzeba.Osobiście nie zauważyłem żadnej nowości w tym dodatku, ale kampania została stworzona pierwszorzędnie. Jak na PEGI 7 historia jest ciekawa, wielowątkowa ze zwrotami akcji. Wyraziste postacie z niezłym dubbingiem. Każda kolejna misja ma jakieś inne założenia lub ograniczenia wiec po 47 godzinach nie czułem się znużony choć już lekko zmęczony. W tej kwestii mogę się trochę doczepić do tego iż nie zawsze jasno było zakomunikowane jaki jest cel.Rzadko się zdarza by dodatek był lepszy od podstawki jak w tym przypadku jednak oba nie wybijają się ponad przeciętność więc nie zamierzam sprawdzać innych produkcji z tej serii. Paradoksalnie zrobiła mi się chrapka na Tropiko, ale może jak na zewnątrz zrobi się bardziej tropikalniej ;)