Unreal: Ogólne wskazówki
Aktualizacja:
- Początkowe ustawienia sterownia w grze różnią się od dzisiejszych standardów. Strafe funkcjonuje pod osobnymi klawiszami. Dlatego warto przed rozpoczęciem zabawy wejść po włączeniu gry do options\controls i ustawić, używaną dzisiaj kombinację WASD (dla praworęcznych) lub strzałki (dla leworęcznych).
- W beczkach, skrzyniach, pakunkach, często ukryta jest amunicja i apteczki. Dlatego warto rozwalać wspomniane rzeczy. Najlepiej przy użyciu podstawowej broni z nieskończoną amunicją. Ale ostrożnie, w późniejszej fazie gry w niektórych skrzyniach czają się pająki.
- Unreal to gra z dużą ilością ciemnych lokacji. Oprócz rozjaśnienia monitora :-) do rozpoznania drogi można używać flar (zawsze ograniczona ilość) oraz latarki (niestety szybko się wyczerpuje). W razie braku tych przedmiotów trzeba uciec się do sztuczki i używać podstawowej broni, z nieskończonym ammo. Każdy strzał rozświetla drogę.
- W Unreal'u nie ma opcji quicksave. Każdego save'a trzeba robić "ręcznie". Przez opcję save game (po naciśnięciu esc). Wspominam o tym, gdyż trzeba często sejwować. O zgon w tej grze łatwo.
- Unreal daje możliwość podwójnego strafe (wystarczy szybko nacisnąć klawisz odpowiedzialny za ten ruch). Jest to szalenie przydatne w niektórych walkach, ale niesie za sobą niebezpieczeństwo. Podczas spaceru po wąskich krawędziach, podwójny strafe może doprowadzić do upadku lub kąpieli w lawie.
- Pamiętaj o dokładnym przeszukaniu lokacji, w celu znalezienia przydatnych przedmiotów. W opisie podaje miejsca ukrycia niektórych skrytek i komór. Ale większość przedmiotów znajdziesz na swojej drodze. Uzupełniane zapasów to podstawa.
0
- Unreal - poradnik do gry
- Unreal: Poradnik do gry
- Unreal: Ogólne wskazówki
- Unreal: Opis broni
- Unreal: Encyklopedia przeciwników
- Unreal: Vortex Rikers
- Unreal: Nyleve's Falls
- Unreal: Arajigar Mine
- Unreal: Depths of Arajigar
- Unreal: Sacred Passage
- Unreal: Chizra-Nali Water God
- Unreal: Ceremonial Chambers
- Unreal: Dark Area
- Unreal: Harobed Village
- Unreal: Terraniux Underground
- Unreal: Terraniux
- Unreal: Noork Elbow
- Unreal: Temple of Vendora
- Unreal: The Trench
- Unreal: ISV Kraan deck 4
- Unreal: ISV Kraan decks 3 & 2
- Unreal: ISV Kraan deck 1
- Unreal: Spire Village
- Unreal: Sunspire
- Unreal: Gateway to Na Pali
- Unreal: Na Pali Haven
- Unreal: Outpost 3J
- Unreal: Velora Pass
- Unreal: Bluff Eversmoking
- Unreal: Dasa Mountain Pass
- Unreal: Cellars at Dasa Pass
- Unreal: Serpent Canyon
- Unreal: Nali Castle
- Unreal: Demonlord's Lair
- Unreal: Demon Crater
- Unreal: Mothership Basement
- Unreal: Mothership Lab
- Unreal: Mothership Core
- Unreal: Skaarj Generator
- Unreal: Illumination
- Unreal: The Darkening
- Unreal: Source Antechamber
- Unreal: The Source, Zakończenie
- Unreal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Soulcatcher Legend
Sharky ---> poradnik do Unreala był na GOLu od dawna, to co opublikowaliśmy teraz to nowa zdecydowanie lepsa wersja, gdyż uznaliśmy iż poprzednia nie pasowała poziomem do nowego standardu poradników.
Sharky Generał
Tja... to w ogole ktos sciaga poradniki do takich starych gierek?
zanonimizowany179203 Generał
Sharky --> Zawsze znajdzie sie jakaś osoba, mająca chęć zagrania w tę jakże już leciwągierkę. To chyba dobrze, że taki poradnik jest w ogóle dostępny, co nie?
Sharky Generał
Gooz' --> owszem, dobrze ze jest, od przybytku glowa nie boli ;) Aczkolwiek uwazam ze poradnik do strzelanki FPP nie jest potrzebny... PS. nie uwazam sie za jakiegos growego wyjadacza.
zanonimizowany413 Legend
cyt.: "W Unreal’u nie ma opcji quicksave. Każdego save’a trzeba robić „ręcznie”. Przez opcję save game (po naciśnięciu esc). Wspominam o tym, gdyż trzeba często sejwować. O zgon w tej grze łatwo."
errr... a klawisze F6/F7 (quick save/load) to niby od czego sa? nie pamietam jak bylo w podstawowym (pierwszym), niespatchowanym unrealu, ale w wydaniu, ktore posiadam (Unreal Gold) quicksave jest NA PEWNO - pamietam dobrze, bo w zeszlym tygodniu przeszedlem (ktorys juz tam raz) ta gierke i korzystalem tylko z quicksejwow... :o
zanonimizowany2305 Konsul
Nie chce byc zlosliwy ale w takim razie czemu nie ma poradnika do np Knight Lore'a tez stara a poradnik do niej bardziej by sie przydal niz do Unreala
zanonimizowany166638 Legend
Dzabba ---> Nie ma bo go nie zrobili. Jakby go zrobili, to by był.
zanonimizowany166638 Legend
Dzabba ---> Może znalazłby się ktoś na całą Polskę, który obecnie grałby w tę grę i nie umiał jej przejść. Ja znam człowieka, który w te wakacje przechodził Half-Life, gdzie właściwie wystarczy iść do przodu, a on blokował się w kilku miejscach.
zanonimizowany2305 Konsul
no to poddaje sie i zwracam honor :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
