Unreal: Opis broni
Aktualizacja:
Twój arsenał to podstawa Unreal'a. Gra ta po raz pierwszy wprowadziła do branży możliwość podwójnego wykorzystywania broni. Każda broń ma dwa sposoby strzelania: Normalny (lewy przycisk myszy) - zużywający mniej amunicji, bardziej precyzyjny, ale odejmujący mniej energii przeciwnikowi oraz Alternatywny (prawy przycisk myszy) - bardziej amunicjożerny, mniej precyzyjny, ale bardziej niebezpieczny (wyjątkiem jest tu snajperka). Pierwszego sposobu strzelania najlepiej używać na odległość. Drugi jest doskonały z bliska. Omówmy pokrótce każdą z broni:
DISPERSION PISTOL ![]() | OPIS: Przydatna na pierwszych levelach gry. Później przydaje się jedynie do rozświetlania pomieszczeń. Jednak wartość tej broni zmienia się w końcowej fazie gry, kiedy zajdziemy do niej upgrade (szczegóły w opisie). STRZAŁ NORMALNY (w skrócie SN) - prosta wiązka, z czasem staje się coraz mocniejsza. STRZAŁ ALTERNATYWNY (w skrócie SA) - broń ładuje się, by przekazać jak najsilniejszą wiązkę. Po kilku sekundach trzeba oddać strzał, inaczej stanie się to automatycznie. |
AUTOMAG ![]() | OPIS: Solidna broń jedynie na początek, później staje się coraz bardziej bezużyteczna. Nie można używać dwóch pistoletów na raz. SN - klasyczny strzał, nie do uniknięcia. SA - seria strzałów, pistolet traci stabilność i trudniej jest trafić. |
STINGER ![]() | OPIS: Naprawdę dobra broń, przez całą grę. Szybkostrzelne żądła są nie do uniknięcia. Można łatwo skupić serię strzałów na danym przeciwniku, jednocześnie robiąc uniki. SN - seria żądeł wysyłana z zawrotną prędkością. SA - pakiet żądeł wystrzeliwany na zasadzie strzelby, do uniknięcia, ale odejmujący dużo energii jeżeli trafi. |
ASDM ![]() | OPIS: Dobra broń wiązki skondensowanej energii, są do uniknięcia, ale nie zdarza się to często. Broń także dobra do odrzucania przeciwników w tył i do przepaści. SN - pojedyncza wiązka, szybka, klasyczny rail gun. SA - mocniejsza, ale i wolniejsza wiązka energii. Doskonale odrzuca wroga. |
EIGHTBALL CANNON ![]() | OPIS: Broń szalenie przydatna na większych przeciwników - jak każdy granatnik, z bliska jest dla Gracza śmiertelny. SN - jeden granat, jedno trafienie. Łatwy do uniknięcia. SA - granatnik ładuje się, aż do ośmiu granatów. Taka wiązanka jest doskonała na każdego większego przeciwnika. |
FLAK CANNON ![]() | OPIS: Doskonała broń. Najlepsza w całej grze. Działa na zasadzie strzelby, z super mocnymi strzałami oraz granatnika. Trudna od uniknięcia i silna. SN - strzał niczym ze strzelby, ale odłamki odbijają się od ścian (ostrożnie). SA - wystrzeliwuje silny i szybki granat, o dużym zasięgu. Świetne i skuteczne. |
RAZOR JACK ![]() | OPIS: Ciekawa broń. Strzela wirującymi ostrzami, które odbijają się od ścian. Można to wykorzystać, ale nie ma wiele takich miejsc w grze. SN - pojedynczy strzał, słaby, ale szybki. SA - większa seria, skutecznie wymierzona, kończy się dekapitacją! |
BIORIFLE ![]() | OPIS: Broń wystrzeliwująca ładunki zielonej mazi, które dodatkowo przyklejają się do ścian. Po chwili ładunki eksplodują. Podstawowa seria z bliska jest trudna do uniknięcia. SN - pojedynczy ładunek - mało groźny. Cała seria natomiast staje się bardziej użyteczna. SA - strzelba ładuje się i po kilku sekundach dostarcza zabójczego ładunku mazi. Zabójcze z bliska. |
RIFLE ![]() | OPIS: Klasyczny karabin snajperski. Headshoty są jak najbardziej możliwe i pożądane. Przeładowanie strzelby trwa z cztery sekundy, dlatego pamiętaj o wycofaniu się. SN - pojedynczy strzał, z tzw. "barku". Bez dokładnego celowania. SA - po naciśnięciu prawego przycisku myszy. Ma miejsce zoom. Nie trzeba pisać, co z tą funkcją można zrobić. Headshoty jednak wychodzą po dwóch, trzech strzałach w głowę. |
MINIGUN ![]() | OPIS: Ulubiona broń wszystkich, od czasów filmu Predator. Ciągła seria z kilkulufowego działka jest nie do uniknięcia, a jednocześnie pozwala ona na łatwe robienie uników. SN - jeden strzał to kilka naboi, dlatego lepiej stosować ciągła serię. SA - minigun wystrzeliwuje jeszcze więcej naboi podczas jednej serii. Stosować tylko na silnych przeciwników. |
0
- Unreal - poradnik do gry
- Unreal: Poradnik do gry
- Unreal: Ogólne wskazówki
- Unreal: Opis broni
- Unreal: Encyklopedia przeciwników
- Unreal: Vortex Rikers
- Unreal: Nyleve's Falls
- Unreal: Arajigar Mine
- Unreal: Depths of Arajigar
- Unreal: Sacred Passage
- Unreal: Chizra-Nali Water God
- Unreal: Ceremonial Chambers
- Unreal: Dark Area
- Unreal: Harobed Village
- Unreal: Terraniux Underground
- Unreal: Terraniux
- Unreal: Noork Elbow
- Unreal: Temple of Vendora
- Unreal: The Trench
- Unreal: ISV Kraan deck 4
- Unreal: ISV Kraan decks 3 & 2
- Unreal: ISV Kraan deck 1
- Unreal: Spire Village
- Unreal: Sunspire
- Unreal: Gateway to Na Pali
- Unreal: Na Pali Haven
- Unreal: Outpost 3J
- Unreal: Velora Pass
- Unreal: Bluff Eversmoking
- Unreal: Dasa Mountain Pass
- Unreal: Cellars at Dasa Pass
- Unreal: Serpent Canyon
- Unreal: Nali Castle
- Unreal: Demonlord's Lair
- Unreal: Demon Crater
- Unreal: Mothership Basement
- Unreal: Mothership Lab
- Unreal: Mothership Core
- Unreal: Skaarj Generator
- Unreal: Illumination
- Unreal: The Darkening
- Unreal: Source Antechamber
- Unreal: The Source, Zakończenie
- Unreal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Soulcatcher Legend
Sharky ---> poradnik do Unreala był na GOLu od dawna, to co opublikowaliśmy teraz to nowa zdecydowanie lepsa wersja, gdyż uznaliśmy iż poprzednia nie pasowała poziomem do nowego standardu poradników.
Sharky Generał
Tja... to w ogole ktos sciaga poradniki do takich starych gierek?
zanonimizowany179203 Generał
Sharky --> Zawsze znajdzie sie jakaś osoba, mająca chęć zagrania w tę jakże już leciwągierkę. To chyba dobrze, że taki poradnik jest w ogóle dostępny, co nie?
Sharky Generał
Gooz' --> owszem, dobrze ze jest, od przybytku glowa nie boli ;) Aczkolwiek uwazam ze poradnik do strzelanki FPP nie jest potrzebny... PS. nie uwazam sie za jakiegos growego wyjadacza.
zanonimizowany413 Legend
cyt.: "W Unreal’u nie ma opcji quicksave. Każdego save’a trzeba robić „ręcznie”. Przez opcję save game (po naciśnięciu esc). Wspominam o tym, gdyż trzeba często sejwować. O zgon w tej grze łatwo."
errr... a klawisze F6/F7 (quick save/load) to niby od czego sa? nie pamietam jak bylo w podstawowym (pierwszym), niespatchowanym unrealu, ale w wydaniu, ktore posiadam (Unreal Gold) quicksave jest NA PEWNO - pamietam dobrze, bo w zeszlym tygodniu przeszedlem (ktorys juz tam raz) ta gierke i korzystalem tylko z quicksejwow... :o
zanonimizowany2305 Konsul
Nie chce byc zlosliwy ale w takim razie czemu nie ma poradnika do np Knight Lore'a tez stara a poradnik do niej bardziej by sie przydal niz do Unreala
zanonimizowany166638 Legend
Dzabba ---> Nie ma bo go nie zrobili. Jakby go zrobili, to by był.
zanonimizowany166638 Legend
Dzabba ---> Może znalazłby się ktoś na całą Polskę, który obecnie grałby w tę grę i nie umiał jej przejść. Ja znam człowieka, który w te wakacje przechodził Half-Life, gdzie właściwie wystarczy iść do przodu, a on blokował się w kilku miejscach.
zanonimizowany2305 Konsul
no to poddaje sie i zwracam honor :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










