Unreal: Opis broni
Aktualizacja:
Twój arsenał to podstawa Unreal'a. Gra ta po raz pierwszy wprowadziła do branży możliwość podwójnego wykorzystywania broni. Każda broń ma dwa sposoby strzelania: Normalny (lewy przycisk myszy) - zużywający mniej amunicji, bardziej precyzyjny, ale odejmujący mniej energii przeciwnikowi oraz Alternatywny (prawy przycisk myszy) - bardziej amunicjożerny, mniej precyzyjny, ale bardziej niebezpieczny (wyjątkiem jest tu snajperka). Pierwszego sposobu strzelania najlepiej używać na odległość. Drugi jest doskonały z bliska. Omówmy pokrótce każdą z broni:
DISPERSION PISTOL ![]() | OPIS: Przydatna na pierwszych levelach gry. Później przydaje się jedynie do rozświetlania pomieszczeń. Jednak wartość tej broni zmienia się w końcowej fazie gry, kiedy zajdziemy do niej upgrade (szczegóły w opisie). STRZAŁ NORMALNY (w skrócie SN) - prosta wiązka, z czasem staje się coraz mocniejsza. STRZAŁ ALTERNATYWNY (w skrócie SA) - broń ładuje się, by przekazać jak najsilniejszą wiązkę. Po kilku sekundach trzeba oddać strzał, inaczej stanie się to automatycznie. |
AUTOMAG ![]() | OPIS: Solidna broń jedynie na początek, później staje się coraz bardziej bezużyteczna. Nie można używać dwóch pistoletów na raz. SN - klasyczny strzał, nie do uniknięcia. SA - seria strzałów, pistolet traci stabilność i trudniej jest trafić. |
STINGER ![]() | OPIS: Naprawdę dobra broń, przez całą grę. Szybkostrzelne żądła są nie do uniknięcia. Można łatwo skupić serię strzałów na danym przeciwniku, jednocześnie robiąc uniki. SN - seria żądeł wysyłana z zawrotną prędkością. SA - pakiet żądeł wystrzeliwany na zasadzie strzelby, do uniknięcia, ale odejmujący dużo energii jeżeli trafi. |
ASDM ![]() | OPIS: Dobra broń wiązki skondensowanej energii, są do uniknięcia, ale nie zdarza się to często. Broń także dobra do odrzucania przeciwników w tył i do przepaści. SN - pojedyncza wiązka, szybka, klasyczny rail gun. SA - mocniejsza, ale i wolniejsza wiązka energii. Doskonale odrzuca wroga. |
EIGHTBALL CANNON ![]() | OPIS: Broń szalenie przydatna na większych przeciwników - jak każdy granatnik, z bliska jest dla Gracza śmiertelny. SN - jeden granat, jedno trafienie. Łatwy do uniknięcia. SA - granatnik ładuje się, aż do ośmiu granatów. Taka wiązanka jest doskonała na każdego większego przeciwnika. |
FLAK CANNON ![]() | OPIS: Doskonała broń. Najlepsza w całej grze. Działa na zasadzie strzelby, z super mocnymi strzałami oraz granatnika. Trudna od uniknięcia i silna. SN - strzał niczym ze strzelby, ale odłamki odbijają się od ścian (ostrożnie). SA - wystrzeliwuje silny i szybki granat, o dużym zasięgu. Świetne i skuteczne. |
RAZOR JACK ![]() | OPIS: Ciekawa broń. Strzela wirującymi ostrzami, które odbijają się od ścian. Można to wykorzystać, ale nie ma wiele takich miejsc w grze. SN - pojedynczy strzał, słaby, ale szybki. SA - większa seria, skutecznie wymierzona, kończy się dekapitacją! |
BIORIFLE ![]() | OPIS: Broń wystrzeliwująca ładunki zielonej mazi, które dodatkowo przyklejają się do ścian. Po chwili ładunki eksplodują. Podstawowa seria z bliska jest trudna do uniknięcia. SN - pojedynczy ładunek - mało groźny. Cała seria natomiast staje się bardziej użyteczna. SA - strzelba ładuje się i po kilku sekundach dostarcza zabójczego ładunku mazi. Zabójcze z bliska. |
RIFLE ![]() | OPIS: Klasyczny karabin snajperski. Headshoty są jak najbardziej możliwe i pożądane. Przeładowanie strzelby trwa z cztery sekundy, dlatego pamiętaj o wycofaniu się. SN - pojedynczy strzał, z tzw. "barku". Bez dokładnego celowania. SA - po naciśnięciu prawego przycisku myszy. Ma miejsce zoom. Nie trzeba pisać, co z tą funkcją można zrobić. Headshoty jednak wychodzą po dwóch, trzech strzałach w głowę. |
MINIGUN ![]() | OPIS: Ulubiona broń wszystkich, od czasów filmu Predator. Ciągła seria z kilkulufowego działka jest nie do uniknięcia, a jednocześnie pozwala ona na łatwe robienie uników. SN - jeden strzał to kilka naboi, dlatego lepiej stosować ciągła serię. SA - minigun wystrzeliwuje jeszcze więcej naboi podczas jednej serii. Stosować tylko na silnych przeciwników. |
- Unreal - poradnik do gry
- Unreal: Poradnik do gry
- Unreal: Ogólne wskazówki
- Unreal: Opis broni
- Unreal: Encyklopedia przeciwników
- Unreal: Vortex Rikers
- Unreal: Nyleve's Falls
- Unreal: Arajigar Mine
- Unreal: Depths of Arajigar
- Unreal: Sacred Passage
- Unreal: Chizra-Nali Water God
- Unreal: Ceremonial Chambers
- Unreal: Dark Area
- Unreal: Harobed Village
- Unreal: Terraniux Underground
- Unreal: Terraniux
- Unreal: Noork Elbow
- Unreal: Temple of Vendora
- Unreal: The Trench
- Unreal: ISV Kraan deck 4
- Unreal: ISV Kraan decks 3 & 2
- Unreal: ISV Kraan deck 1
- Unreal: Spire Village
- Unreal: Sunspire
- Unreal: Gateway to Na Pali
- Unreal: Na Pali Haven
- Unreal: Outpost 3J
- Unreal: Velora Pass
- Unreal: Bluff Eversmoking
- Unreal: Dasa Mountain Pass
- Unreal: Cellars at Dasa Pass
- Unreal: Serpent Canyon
- Unreal: Nali Castle
- Unreal: Demonlord's Lair
- Unreal: Demon Crater
- Unreal: Mothership Basement
- Unreal: Mothership Lab
- Unreal: Mothership Core
- Unreal: Skaarj Generator
- Unreal: Illumination
- Unreal: The Darkening
- Unreal: Source Antechamber
- Unreal: The Source, Zakończenie
- Unreal: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
no to poddaje sie i zwracam honor :)
Dzabba ---> Może znalazłby się ktoś na całą Polskę, który obecnie grałby w tę grę i nie umiał jej przejść. Ja znam człowieka, który w te wakacje przechodził Half-Life, gdzie właściwie wystarczy iść do przodu, a on blokował się w kilku miejscach.
Dzabba ---> Nie ma bo go nie zrobili. Jakby go zrobili, to by był.
Nie chce byc zlosliwy ale w takim razie czemu nie ma poradnika do np Knight Lore'a tez stara a poradnik do niej bardziej by sie przydal niz do Unreala
cyt.: "W Unreal’u nie ma opcji quicksave. Każdego save’a trzeba robić „ręcznie”. Przez opcję save game (po naciśnięciu esc). Wspominam o tym, gdyż trzeba często sejwować. O zgon w tej grze łatwo."
errr... a klawisze F6/F7 (quick save/load) to niby od czego sa? nie pamietam jak bylo w podstawowym (pierwszym), niespatchowanym unrealu, ale w wydaniu, ktore posiadam (Unreal Gold) quicksave jest NA PEWNO - pamietam dobrze, bo w zeszlym tygodniu przeszedlem (ktorys juz tam raz) ta gierke i korzystalem tylko z quicksejwow... :o
Gooz' --> owszem, dobrze ze jest, od przybytku glowa nie boli ;) Aczkolwiek uwazam ze poradnik do strzelanki FPP nie jest potrzebny... PS. nie uwazam sie za jakiegos growego wyjadacza.
Sharky --> Zawsze znajdzie sie jakaś osoba, mająca chęć zagrania w tę jakże już leciwągierkę. To chyba dobrze, że taki poradnik jest w ogóle dostępny, co nie?
Sharky ---> poradnik do Unreala był na GOLu od dawna, to co opublikowaliśmy teraz to nowa zdecydowanie lepsa wersja, gdyż uznaliśmy iż poprzednia nie pasowała poziomem do nowego standardu poradników.
Sharky ---->
Nie spóźniony, po prostu niektóre stare poradniki dostosowywane są do obecnych standardów na GOLu.
Troche spozniony ten poradnik... Tak pare lat ;)
Gierka swego czasu byla bardzo fajna, przeszedlem nawet dwa razy.
WOW !!! Gra-legenda, mega-kult i arcydzieło ! Niezapomnę nigdy chwil spędzonych w świecie Unreala, coś wspaniałego, dziś już nie robią takich gier... Czy ten poradnik jest nowy, premierowy czy też został tylko "odświeżony" ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.










