The Evil Within: Rozdział 8 - A ziarno wzejdzie
Aktualizacja:
Rozdział 8: A ziarno wzejdzie

Rozdział rozpoczyna się w jaskini. Tuż przed tobą, w następnej części jaskini, znajduje się kilku dwugłowych Nawiedzonych, którzy są znacznie odporniejsi od "normalnych" Nawiedzonych, których spotykasz cały czas. Zanim wyruszysz się z nimi rozprawić, dobrze się przygotuj. Wykorzystaj snajperkę, gdyż wrogowie nie mają pojęcia o twojej obecności, przez co będziesz mógł spokojnie przycelować.
Gdy rozprawisz się z trójką wrogów, pobiegaj dookoła dostępnej lokacji niszcząc wszelkie kontenery, które zawierać mogą jakiekolwiek przedmioty. Zlokalizuj zabarykadowane deskami przejście - wypełznie z niego kolejny przeciwnik. Załatw go i rozwal deski, by przedostać się na drugą stronę. Przedzieraj się w głąb jaskini, eliminując kolejnych przeciwników i zbierając przedmioty, aż dotrzesz do okratowanego przejścia.

By je otworzyć, będziesz musiał przekręcić zawór. Nim to jednak uczynisz, spójrz nad owy zawór - na łańcuchu wisi statuetka, zawierająca Klucz. Zestrzel ją, zbierz skarb i otwórz przejście. Podążaj przed siebie i nie zwracaj uwagi na spadające skały - nie są w stanie wyrządzić ci żadnej krzywdy. Gdy dojdziesz do mostu, poczekaj aż strzały z lewej strony zostaną wystrzelone i przebiegnij kawałek kładki, chowając się na końcu za osłoną (skałą lub dużą deską). Powtórz całą czynność kilka razy, a dostaniesz się na drugą stronę.

W kolejnej części jaskini znajdziesz Nagranie [Studium przypadku: AlterEgo], a także Amunicję [Rewolwer]. Przy podnoszeniu tego drugiego, zostaniesz zaatakowany przez chmarę nowych wrogów - Nawiedzone Dzieci. Są to śmiesznie słabi przeciwnicy, których możesz wykończyć rozdeptując ich, używając broni o dużym zasięgu rażenia (jak większość bełtów, nie licząc harpunów), czy po prostu po nich przebiegając. Najlepszą metodą jest ta ostatnia - nie stracisz w ogóle amunicji, a pozostawanie w ruchu to najlepsza metoda na to, by nie dać się im trafić. Gdy wszystkich wytłuczesz, skorzystaj z mechanizmu, by otworzyć bramę.
Wskocz do wody i przyj przed siebie - na pierwszym rozwidleniu skręć w prawo, rozwal deski i zbierz słoik z Zielonym Żelem i Amunicję [Rewolwer]. Wróć do tunelu i zwróć uwagę na wodospady wzdłuż prawej ściany - trzeci z nich (licząc od zejścia do wody) skrywa statuetkę. Rozwal ją i zbierz Klucz. Przeskocz przez drewniane ogrodzenie, gdzie czeka na ciebie kolejna grupa kurduplowatych przeciwników - rozdeptaj ich wszystkich. W kolejnej części jaskini napotkasz dwugłowych Nawiedzonych, jak i ponownie armię dzieciaków. Wystrzelaj wszystkich "większych" przeciwników, a maluchów rozdeptaj.

Po wdrapaniu się po schodach i przeciśnięciu się przez przesmyk, udaj się w lewo, by zebrać Wybuchowy Bełt [Kusza Agonii]. Po wbiegnięciu po kolejnych schodach, tuż przed zwłokami przybitymi do ściany, znajdziesz Dokument [Notatka z jaskini]. Na podłodze znajdziesz także Zakrwawioną Płaskorzeźbę. Za jej pomocą musisz otworzyć metalowe drzwi, umieszczając płytkę wewnątrz nich. Haczyk polega na tym, iż możesz to zrobić w dwojaki sposób - czystą i zakrwawioną stroną. Wsadź płaskorzeźbę czystą stroną, co otworzy przejście - krwawa strona spowoduje śmierć twojego bohatera. Idź przez tunel, a po chwili, gdy na ekranie zaczną się pojawiać rozbłyski świetlne, zostaniesz przeniesiony.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, odwróć się i zbierz Fragment mapy [fragment nr 14], schowany w ciemności. Podążaj teraz do końca korytarza, by wywołać scenę. Gdy odzyskasz kontrolę, będziesz miał trochę do zbierania. Pierwszą rzeczą są Dokumenty Osobiste [Wpis w pamiętniku - czerwiec 2009], znajdujące się na wprost. Odwróć się teraz o 180 stopni - na wprost, na maszynie, znajdziesz Dokument [Notatka z ośrodka badawczego]. Ostatnią rzeczą jest statuetka, która utknęła w jednej z rur, przy drzwiach, którymi tu wszedłeś. Strzel w nią, a z drugiego końca rury wypadnie Klucz. Gdy zbierzesz klucz, odwróć się o 180 stopni i idź w stronę korytarza. Twoim zadaniem jest teraz po prostu uciekać, omijając przeszkody. Po chwili pokaże się scena, która zakończy rozdział.
- The Evil Within - poradnik do gry
- The Evil Within: Poradnik do gry
- The Evil Within: Opis przejścia
- The Evil Within: Rozdział 1 - Wezwanie
- The Evil Within: Rozdział 2 - Pozostałości
- The Evil Within: Rozdział 3 - Szpony hordy
- The Evil Within: Rozdział 4 - Pacjent
- The Evil Within: Rozdział 5 - Zakamarki umysłu
- The Evil Within: Rozdział 6 - Utrata Samokontroli
- The Evil Within: Rozdział 7 - Powiernik
- The Evil Within: Rozdział 8 - A ziarno wzejdzie
- The Evil Within: Rozdział 9 - Okrutne zamiary
- The Evil Within: Rozdział 10 - Narzędzie mistrza
- The Evil Within: Rozdział 11 - Spotkanie
- The Evil Within: Rozdział 12 - Przejażdżka
- The Evil Within: Rozdział 13 - Straty
- The Evil Within: Rozdział 14 - Ukryte Motywy
- The Evil Within: Rozdział 15 - Wewnętrzne zło
- The Evil Within: Opis przejścia
- The Evil Within: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
CheshireDog Generał
Gierka bardzo miła, ale poradnik używam jedynie do znajdywanie znajdziek fabularnych (nie kluczy). Sam mógłbym je pominąć a budują świetny klimat :)
zanonimizowany974412 Junior
Po zabiciu niewidzialnego nawiedzonego brakuje w opisie informacji o wzięciu zelu, który znajduje się w pomieszczeniu za nami...
zanonimizowany974412 Junior
Po zabiciu niewidzialnego nawiedzonego brakuje w opisie informacji o wzięciu zelu, który znajduje się w pomieszczeniu za nami...
kosdere Chorąży
Co to znaczy ze klucze nie są odnawiane? Jak będę chciał przejść grę ponownie to już nie będzie tych co znalazłem?
yarocorpse Centurion
Fajna gierka tylko jak sensownie pograć, skoro przy każdym użyciu opcji "ZBADAJ" gra się wiesza. Można tylko pomachać kamerką nad badaną rzeczą i zrestartować grę. Ktoś coś wie na ten temat? Posiadam wersję Steam z polskimi napisami.
Walter Alan Pretorianin
W poradniku jest błąd. W rozdziale 13 Boxheada trzeba dwa razy ubić, aby winda się otworzyła. Czekanie kilkudziesięciu sekund na windę, unikając przy tym ataków przeciwnika, nic tu nie da.
młoda foka Centurion
@Walter Alan Zgadza się! Gimnastykowałem się w tym pomieszczeniu dłuższą chwilę i unikanie walki nic nie daje. Dopiero powtórne powalenie Boxheada przywołuje windę. Poza tym poradnik całkiem spoko; w miarę dokładny i napisany lekkim piórem z odrobiną swoistego humoru.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
