The Evil Within: Rozdział 1 - Wezwanie
Aktualizacja:
Rozdział 1: Wezwanie

Rozgrywkę rozpoczniesz na zalanym deszczem dziedzińcu szpitala. Nie ma tu wiele do zrobienia, dlatego ruszaj za swoimi towarzyszami w stronę głównych drzwi. Wejdź do środka, a następnie przejdź na drugi koniec holu, aby aktywować krótką rozmowę, po czym zbliż się do komputera ochrony. Aktywujesz w ten sposób krótki przerywnik, po którym rozpocznie się właściwa część gry.
Ucieczka z Rzeźni

Bohater ocknie się w bardzo niezręcznej sytuacji, wiszący do góry nogami i bezbronny. Po krótkiej chwili zostaniesz powitany przez pierwszego przeciwnika - Rzeźnika. Na szczęście zignoruje on protagonistę i zajmie się innym nieszczęśnikiem. Gdy tylko znajdzie się w drugim pomieszczeniu, zacznij się huśtać (wciskając Spację lub poruszając gałką w przód i w tył), aż uda Ci się pochwycić wbity w martwe ciało nóż, który Sebastian wykorzysta do uwolnienia się z więzów.

Po wylądowaniu na ziemi, zakradnij się do pobliskiej kolumny i poczekaj, aż Rzeźnik odejdzie od stołu i przejdzie w głąb swojej "pracowni". Gdy tylko zniknie za zasłonami, przekradnij się do stołu i zabierz wiszące na łańcuchu Zwykłe klucze, które świecą się niebieskawą poświatą. Następnie cofnij się do poprzedniego pomieszczenia i skręć w prawo. Otwórz znajdujące się tu drzwi, po czym wdrap się po schodach na górę i przejdź na drugi koniec kładki.

Gdy tylko zbliżysz się do drzwi, aktywuje się alarm, a Ty będziesz zmuszony uciekać przed wyposażonym w piłę mechaniczną Rzeźnikiem. Biegnij cały czas przed siebie, a po chwili trafisz do kolejnego pomieszczenia, w którym bohater zostanie raniony w nogę i straci zdolność biegania. Kulejąc, ruszaj na drugi koniec korytarza trzymając się cały czas środka przejścia, aby nie zostać trafionym przez śmiertelne ostrza. Gdy przejście zostanie zablokowane, otwórz znajdującą się w podłodze klapę i wskocz do środka. Czeka Cię teraz krótka przejażdżka, w której musisz unikać wirujących ostrzy. Trzymaj się najpierw lewej strony, a następnie prawej. Po chwili wylądujesz w kolejnej części szpitala - kanałach.
Droga na zewnątrz

Wdrap się po niewielkiej drabince na górę, a następnie przejdź jedynymi drzwiami do głównego tunelu ścieków. Zeskocz do wody i wejdź drabiną na drugie przejście. Ruszaj do przodu, aż dojdziesz do siedzących na wózku zwłok. Podnieś leżący we krwi dokument [Stara notatka z kanałów], a następnie ruszaj przez drzwi znajdujące się na końcu tunelu. Wejdź na szczyt drabiny, by wydostać się z kanałów.

Nim opuścisz pokój, przenieś swój wzrok na kratę znajdującą się naprzeciw drabiny. Przejdź za nią i podejdź do biurka na którym znajdziesz kolejny dokument [Notatka z kotłowni]. Następnie aktywuj przycisk na ścianie i ruszaj korytarzem do kolejnego pomieszczenia. Po chwili ponownie pojawi się Rzeźnik. Kierując się informacją na ekranie, podejdź do metalowej szafki i użyj przycisku skradania, aby schować się w środku. Poczekaj cierpliwie, aż przeciwnik wyładuje swoją złość i opuści pokój drugimi drzwiami, po czym wyjdź z ukrycia i ruszaj za nim.

Czeka Cię teraz krótka sekwencja skradankowa. Podejdź do pierwszego przejścia i poczekaj, aż oponent odwróci się tyłem. Przejdź na drugą stronę, a następnie skręć w lewo, trzymając się cały czas lewej ściany. Przekradnij się do znajdującej się na końcu korytarza szafki i skryj się w niej. Poczekaj, aż Rzeźnik zniszczy pobliskie skrzynie i ruszy korytarzem, którym dopiero co się skradałeś. Wyjdź z ukrycia, po czym skręć w prawo i ponownie w prawo, a następnie szybko wskocz za biurko, znajdujące się po lewej stronie od przejścia. Podnieś leżącą tutaj butelkę i rzuć ją do poprzedniego pomieszczenia, by zwabić tam przeciwnika. Gdy tylko droga będzie czysta, przekradnij się na drugi koniec sąsiedniego korytarza i otwórz znajdujące się tu drzwi. Przejdź przez niewielkie pomieszczenie do dużego holu ze znajdującą się na końcu windą. Nim jednak zdążysz wykonać pierwszy krok, do środka wejdzie Twój oprawca. Biegnij cały czas przed siebie, a po kilku upadkach trafisz do bezpiecznej windy. Pozostaje jedynie obejrzeć przerywnik filmowy, a następnie wybiec głównym wejściem z rozpadającego się szpitala, by zakończyć pierwszy rozdział gry.
- The Evil Within - poradnik do gry
- The Evil Within: Poradnik do gry
- The Evil Within: Opis przejścia
- The Evil Within: Rozdział 1 - Wezwanie
- The Evil Within: Rozdział 2 - Pozostałości
- The Evil Within: Rozdział 3 - Szpony hordy
- The Evil Within: Rozdział 4 - Pacjent
- The Evil Within: Rozdział 5 - Zakamarki umysłu
- The Evil Within: Rozdział 6 - Utrata Samokontroli
- The Evil Within: Rozdział 7 - Powiernik
- The Evil Within: Rozdział 8 - A ziarno wzejdzie
- The Evil Within: Rozdział 9 - Okrutne zamiary
- The Evil Within: Rozdział 10 - Narzędzie mistrza
- The Evil Within: Rozdział 11 - Spotkanie
- The Evil Within: Rozdział 12 - Przejażdżka
- The Evil Within: Rozdział 13 - Straty
- The Evil Within: Rozdział 14 - Ukryte Motywy
- The Evil Within: Rozdział 15 - Wewnętrzne zło
- The Evil Within: Opis przejścia
- The Evil Within: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
CheshireDog Generał
Gierka bardzo miła, ale poradnik używam jedynie do znajdywanie znajdziek fabularnych (nie kluczy). Sam mógłbym je pominąć a budują świetny klimat :)
zanonimizowany974412 Junior
Po zabiciu niewidzialnego nawiedzonego brakuje w opisie informacji o wzięciu zelu, który znajduje się w pomieszczeniu za nami...
zanonimizowany974412 Junior
Po zabiciu niewidzialnego nawiedzonego brakuje w opisie informacji o wzięciu zelu, który znajduje się w pomieszczeniu za nami...
kosdere Chorąży
Co to znaczy ze klucze nie są odnawiane? Jak będę chciał przejść grę ponownie to już nie będzie tych co znalazłem?
yarocorpse Centurion
Fajna gierka tylko jak sensownie pograć, skoro przy każdym użyciu opcji "ZBADAJ" gra się wiesza. Można tylko pomachać kamerką nad badaną rzeczą i zrestartować grę. Ktoś coś wie na ten temat? Posiadam wersję Steam z polskimi napisami.
Walter Alan Pretorianin
W poradniku jest błąd. W rozdziale 13 Boxheada trzeba dwa razy ubić, aby winda się otworzyła. Czekanie kilkudziesięciu sekund na windę, unikając przy tym ataków przeciwnika, nic tu nie da.
młoda foka Centurion
@Walter Alan Zgadza się! Gimnastykowałem się w tym pomieszczeniu dłuższą chwilę i unikanie walki nic nie daje. Dopiero powtórne powalenie Boxheada przywołuje windę. Poza tym poradnik całkiem spoko; w miarę dokładny i napisany lekkim piórem z odrobiną swoistego humoru.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
