The Evil Within: Rozdział 5 - Zakamarki umysłu
Aktualizacja:
Rozdział 5: Zakamarki umysłu

Rozdział rozpoczyna się po upadku, a ty lądujesz przed drzwiami. Wejdź do pomieszczenia naprzeciw, a następnie zbierz Osobisty Dokument [Marzec 2005]. Po chwili przed tobą pęknie lustro, które prowadzi do znajomej lokacji. Zanim przez nie przejdziesz, skieruj kamerę tuż obok miejsca, w którym leżał dokument - będzie tam walizka, wewnątrz której znajdziesz Wybuchowy Bełt [Kusza Agonii]. Przejdź przez lustro, by wylądować w szpitalu.

Nie ma tu nic ciekawego, więc obróć się o 180 stopni i wbiegnij do recepcji, gdzie czekać będzie na ciebie pielęgniarka. Na jej biurku znajdziesz Gazetę. Nie ma w tym miejscu już niczego wartego uwagi - możesz jedynie skorzystać z opcji ulepszenia postaci, bądź otworzyć szafkę kostnicy, jeśli masz klucz. W innym wypadku wróć i aktywuj lustro, by wrócić do miejsca, w którym zebrałeś dokument i bełty.

Gdy opuścisz pomieszczenie, spójrz w róg korytarza, na wprost ciebie - znajdziesz tam Fragment Mapy [fragment mapy nr 8]. Przed tobą długi korytarz, z kilkoma mniejszymi pomieszczeniami. W pierwszej kolejności wejdź do pokoju po prawej stronie - wewnątrz znajdziesz Amunicję [Rewolwer], która schowana jest w szafce przy oknie. Wyjdź z pokoju - pomieszczenie na wprost jest zablokowane, więc musisz udać się w głąb korytarza.
Zwróć uwagę na duchy pojawiające się co jakiś czas - tak, są to wyłącznie duchy, dlatego też nie marnuj amunicji, gdyż nie są one żadnym zagrożeniem, a ty nie jesteś w stanie nic im zrobić. Drugie pomieszczenie po lewej stronie skrywa dla słoiki z Zielonym Żelem - czeka cię tu także nieco "bliższe" spotkanie z duchem. Odwróć się, zbierz Zapałki leżące na stole po prawej stronie i opuść pomieszczenie, by wrócić do korytarza. Pokój na wprost jest pusty, więc możesz kontynuować w głąb korytarza.
Przygotuj się, gdyż w twoim kierunku kroczy Niewidzialny Nawiedzony - możesz usłyszeć jego kroki, a po za tym, przesunie on łóżko szpitalne leżące w przejściu. Strzel w niego, by na ułamek sekundy go ogłuszyć i by stał się widoczny, a następnie wykończ przeciwnika, podpalając go zapałką. Są to upierdliwi wrogowie, więc nie obędzie się bez zmarnowania paru cennych naboi. Zbierz słoik z Zielonym Żelem i wejdź do pomieszczenia po prawej stronie (lewe jest puste), by zebrać kolejny Zielony Żel.

Dojdź do końca korytarza i skręć w lewo, do łazienki gdzie znajdziesz kolejny Zielony Żel. Zbierz przedmiot i przejdź przez wyrwę w ścianie. Zeskocz, na dół i zbierz ze stołu Amunicję [Rewolwer] i Zielony Żel. Jeden ze szczurów biegających po pomieszczeniu taszczy na grzbiecie statuetkę - strzel w nią, by ze środka wyleciał Klucz, który, rzecz jasna, powinieneś podnieść. Oprócz tego w pomieszczeniu znajdują się także Zapałki, schowane za szklaną gablotą. Po zebraniu wszystkich przedmiotów przejdź pod deskami blokującymi przejście, by trafić do kolejnego korytarza.

Wejdź do pomieszczenia po prawej stronie, gdzie czekać na ciebie będzie kolejny Niewidzialny Nawiedzony. Pokonaj wroga i zbierz Zielony Żel z jego zwłok. W pomieszczeniu, w którym się aktualnie znajdujesz jest czerwona, metalowa szafka - wewnątrz niej skryta jest Amunicja [Strzelba]. Zbierz cenne znalezisko i przejdź przez podwójne drzwi.

Tuż po wejściu do kolejnego pomieszczenia czeka cię kolejny Niewidzialny Nawiedzony, który będzie na ciebie szarżował - wykorzystaj nowo zdobyty nabój do strzelby by go powalić, a następnie wykończ gagatka. Możesz też po prostu wrócić do poprzedniego pomieszczenia i poczekać, aż wróg otworzy drzwi i go zaskoczyć. Podnieś Zielony Żel z jego zwłok a następnie oczyść pomieszczenie ze wszystkich przedmiotów - są to Zielony Żel, Strzykawka i Szpitalna Karta i Amunicja [Strzelba].

Po wszystkim podejdź do kolejnych podwójnych drzwi, przez które przejdzie Niewidzialny Nawiedzony. Zbierz Zielony Żel, który z niego wypadnie, a następnie przejdź przez wspomniane drzwi i kontynuuj naprzód, aż dojdziesz do przejścia, przy którym musisz użyć zebranej niedawno Karty - nie przejmuj się, w drodze do niej nie spotkasz już żadnego przeciwnika.
Po wkroczeniu do nowego pomieszczenia, udaj się do szklanych gablot przy ścianie, na wprost - wewnątrz znajdziesz dwa słoiki z Zielonym Żelem. Kontynuuj wędrówkę i zbierz napotkaną po drodze Amunicję [Rewolwer], schowaną w czerwonej szafce. Zbiegnij schodami na dół, by trafić do pomieszczenia bez drzwi.

By się stąd wydostać, musisz popatrzeć przez dziury w ścianach - po spojrzeniu przez każdą z nich, tuż obok pojawią się drzwi. Kolejność nie ma znaczenia, a ty musisz spojrzeć przez trzy dziury. W jednym z pomieszczeń znajdziesz ducha pracującego przy stole operacyjnym - zignoruj go i podnieś leżące na biurku Zielony Żel i Nagranie. Po wszystkim zbliż się do zwłok na stole i wciśnij prawy przycisk - nie wciskaj lewego, gdyż zostaniesz zabity.

Wyjdź z pomieszczenia i spójrz przez kolejną dziurę. Wejdź do pomieszczenia z dzieckiem - nie ma tu nic do zebrania, więc podejdź do zwłok na stole i wciśnij lewy przycisk. Ponownie udaj się za krwią na podłodze, spójrz przez trzecią dziurę i wejdź do pomieszczenia. Rozwal skrzynie, gdyż może udać ci się z nich coś wyciągnąć (np. Zielony Żel), a następnie zbierz Dokument znajdujący się na stoliku. Wciśnij teraz lewy przycisk i opuść pomieszczenie.
Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- The Evil Within - poradnik do gry
- The Evil Within: Poradnik do gry
- The Evil Within: Opis przejścia
- The Evil Within: Rozdział 1 - Wezwanie
- The Evil Within: Rozdział 2 - Pozostałości
- The Evil Within: Rozdział 3 - Szpony hordy
- The Evil Within: Rozdział 4 - Pacjent
- The Evil Within: Rozdział 5 - Zakamarki umysłu
- The Evil Within: Rozdział 6 - Utrata Samokontroli
- The Evil Within: Rozdział 7 - Powiernik
- The Evil Within: Rozdział 8 - A ziarno wzejdzie
- The Evil Within: Rozdział 9 - Okrutne zamiary
- The Evil Within: Rozdział 10 - Narzędzie mistrza
- The Evil Within: Rozdział 11 - Spotkanie
- The Evil Within: Rozdział 12 - Przejażdżka
- The Evil Within: Rozdział 13 - Straty
- The Evil Within: Rozdział 14 - Ukryte Motywy
- The Evil Within: Rozdział 15 - Wewnętrzne zło
- The Evil Within: Opis przejścia
- The Evil Within: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
CheshireDog Generał
Gierka bardzo miła, ale poradnik używam jedynie do znajdywanie znajdziek fabularnych (nie kluczy). Sam mógłbym je pominąć a budują świetny klimat :)
zanonimizowany974412 Junior
Po zabiciu niewidzialnego nawiedzonego brakuje w opisie informacji o wzięciu zelu, który znajduje się w pomieszczeniu za nami...
zanonimizowany974412 Junior
Po zabiciu niewidzialnego nawiedzonego brakuje w opisie informacji o wzięciu zelu, który znajduje się w pomieszczeniu za nami...
kosdere Chorąży
Co to znaczy ze klucze nie są odnawiane? Jak będę chciał przejść grę ponownie to już nie będzie tych co znalazłem?
yarocorpse Centurion
Fajna gierka tylko jak sensownie pograć, skoro przy każdym użyciu opcji "ZBADAJ" gra się wiesza. Można tylko pomachać kamerką nad badaną rzeczą i zrestartować grę. Ktoś coś wie na ten temat? Posiadam wersję Steam z polskimi napisami.
Walter Alan Pretorianin
W poradniku jest błąd. W rozdziale 13 Boxheada trzeba dwa razy ubić, aby winda się otworzyła. Czekanie kilkudziesięciu sekund na windę, unikając przy tym ataków przeciwnika, nic tu nie da.
młoda foka Centurion
@Walter Alan Zgadza się! Gimnastykowałem się w tym pomieszczeniu dłuższą chwilę i unikanie walki nic nie daje. Dopiero powtórne powalenie Boxheada przywołuje windę. Poza tym poradnik całkiem spoko; w miarę dokładny i napisany lekkim piórem z odrobiną swoistego humoru.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
