Star Wars Empire at War: Walka na planetach

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Witam ponownie, na drugim dniu szkolenia. Na początek chcę wyrazić współczucie, wobec wszystkich, którzy wczoraj uczestniczyli w niefortunnej wyprawie na księżyc Yavin. Wiadomo mi, co się tam wydarzyło - niech to was nauczy, że Rebelia zawsze czuwa, a jej zdradzieckich ataków można się spodziewać na każdym kroku. Ucieszy was pewnie wieść, że oficer, który odpowiadał za zabezpieczenie wycieczki, został rozstrzelany z rozkazu Moffa Tarkina. Boję się jednak, że nie zrekompensuje nam to straty sześciu wyśmienitych oficerów, którzy wczoraj polegli.

Dziś, jak wiecie, zajmiemy się tematem walk lądowych. Siły Rebelii mają całkiem pokaźną armię, a na dodatek są wspierane przez populacje wielu podległych Imperatorowi planet. Na początek kilka słów o taktyce wykorzystania poszczególnych jednostek Imperium.

Imperialni szturmowcy są, wbrew propagandzie Rebelii, bardzo dobrymi żołnierzami - Walka na planetach | Szkolenie imperialne | Star Wars Empire At War - Star Wars: Empire At War - poradnik do gry

Szturmowcy

Imperialni szturmowcy są, wbrew propagandzie Rebelii, bardzo dobrymi żołnierzami. Nigdy nie uciekają z pola walki, strzelają celnie a dzięki niezłemu opancerzeniu są w stanie długo przeżyć pod ostrzałem. O ile naturalnie ich dowódca wyda rozkaz krycia się - szturmowcy nie będą kulić się przy ziemi bez wyraźnego rozkazu. Nie zezwala na to regulamin.

Szturmowcy to podstawa wielu bitew - szczególnie jeśli przeciwnik nie ma artylerii. Należy ich przemieszczać grupami co najmniej po trzy oddziały, pojazdy wsparcia trzymając z tyłu. Szturmowcy stanowią doskonałą tarczę i front atakującego wojska. Ponieważ dowódcy Rebelii nie rozjeżdżają piechoty z pomocą pojazdów, tylko nalot, ostrzał z dział oraz wieżyczki przeciwpiechotne są w stanie bardzo szybko pokonać oddział szturmowy - z powodu tych ostatnich warto mieć w odwodzie np. grupę AT-ST. Ponieważ szturmowcy nie posiadają broni przeciwpancernej, nie są zdatni do niszczenia ciężkich pojazdów Rebelii. Trzeba do tego wykorzystać własne czołgi.

Szturmowcy są bardzo tani w wyszkoleniu i wyposażeniu, więc nie ma żadnego usprawiedliwienia dla dowódcy, który nie posiada w armii lądowej przynajmniej 10 oddziałów. Historia starć z Rebelią pokazuje, że wiele bitew zostało wygranych dzięki ogromnej, orbitalnej rezerwie szturmowców.

To bardzo szybkie, średnio wytrzymałe jednostki - Walka na planetach | Szkolenie imperialne | Star Wars Empire At War - Star Wars: Empire At War - poradnik do gry

Zwiadowcy

To bardzo szybkie, średnio wytrzymałe jednostki. Ponieważ w oddziale są tylko dwa ślizgacze, wykorzystanie zwiadowców jako walczącej jednostki jest średnim pomysłem. Sprawdzają się lepiej w taktyce podjazdowej - gdy zbliżą się do przeciwnika, należy użyć ich specjalnej zdolności i wyrzucić termodetonatory. Eksplozja potrafi zniszczyć cały oddział piechoty!

Kolejne zastosowanie zwiadowców to lokalizacja celu do nalotu. Ze względu na prędkość mogą znaleźć szybko generator zasilający tarczę wroga, lub też wedrzeć się głęboko do jego bazy, by ściągnąć atak orbitalny.

Ten szybki, ale słabo opancerzony pojazd średni radzi sobie w wymianie ognia - Walka na planetach | Szkolenie imperialne | Star Wars Empire At War - Star Wars: Empire At War - poradnik do gry

Czołgi TIE

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze2
2006-03-21
18:29

ziben Centurion

👍

Pełen wypas .!!!!

Komentarz: ziben
2008-06-18
21:33

smok wawelski Chorąży

Autor poradnika w dziale "wstęp" napisał : "Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem." Jest to prawda, ale tylko w przypadku, gdy nie używa sie pauzy, a bywa ona bardzo pomocna przytakiej liczbie planet. Szkoda tylko że podczas pauzy nie mozna zaplanować lotów nadprzestrzennych.

Komentarz: smok wawelski

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl