Star Wars Empire at War: Modelowe starcie kosmiczne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Większość flot Rebelii ma ograniczone siły. Ponieważ nie możemy liczyć na zaplecze produkcyjne równe zapleczu Imperium, okrętów nigdy nie ma zbyt wiele, a straty są bardzo bolesne. Narzuca to taktykę walk - trzeba w pełni wykorzystywać specjalne zdolności jednostek, atakować tam, gdzie wróg jest najsłabszy, a w razie czego - uciekać. O, tak! Ucieczka często jest dobrą taktyką, bo "rozwarstwia" flotę wroga. Ciężkie okręty zostają z tyłu, zaś lekkie krążowniki oraz myśliwce wypuszczają się w przód, więc można je łatwiej zniszczyć. Ponieważ flocie Rebelii bardzo przydaje się dobry ogląd pola walki, warto budować stacje sensorów, jeśli będzie to możliwe. Koniecznie trzeba też mieć w każdej flocie dowódcę.

Mniej zaawansowane floty Rebelii muszą polegać na oddziałach fregat Nebulon oraz korwet (często nawet samych korwet) i oczywiście myśliwcach oraz bombowcach. Te ostatnie zajmują miejsca z tyłu, lub w chmurach asteroidów, czy mgławicach. Te pierwsze likwidują lekkie krążowniki, a wtedy bombowce uderzają, celując w generatory, hangary oraz silniki ciężkich okrętów. Jeśli atakowana jest stacja, pierwszym celem musi być hangar. Rebelia nie może sobie pozwolić na ciągłą walkę z posiłkami wroga....

Floty Rebelii muszą znacznie bardziej polegać na małych jednostkach, niż armia Imperium. - Modelowe starcie kosmiczne | Szkolenie Rebelii | Star Wars Empire At War - Star Wars: Empire At War - poradnik do gry
Floty Rebelii muszą znacznie bardziej polegać na małych jednostkach, niż armia Imperium.

Bardziej zaawansowane floty powinny w pełni wykorzystywać okręty rakietowe Marauder. Okręty wraz z osłoną warto zatrzymać za polem asteroid - druga część floty lokalizuje wroga do ostrzału, wciąga go w zasięg rakiet i uniemożliwia mu szybkie dotarcie do Marauderów. Jeśli krążowniki rakietowe będą zagrożone, całą flotę trzeba wycofać i powtórzyć manewr. Stacje koniecznie należy niszczyć Marauderami - spoza zasięgu stacji, wcześniej robiąc najwyżej króciutki wypad, by wysadzić hangar.

Bardzo liczne i nowoczesne floty Rebelii mogą walczyć w ten sam sposób, co floty imperialne. Fregaty szturmowe, albo jeszcze lepiej krążowniki Mon Calamari, należy wtedy przemieszać z korwetami i po prostu wypuścić na wroga. Bombowce mimo to powinny zostać z tyłu i atakować dopiero wtedy, kiedy zniknie większość Tartanów. Do takiej walki potrzeba jednak sporej rezerwy okrętów oraz, przede wszystkim, prężnej gospodarki - bo straty trzeba będzie szybko uzupełnić.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze2
2006-03-21
18:29

ziben Centurion

👍

Pełen wypas .!!!!

Komentarz: ziben
2008-06-18
21:33

smok wawelski Chorąży

Autor poradnika w dziale "wstęp" napisał : "Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem." Jest to prawda, ale tylko w przypadku, gdy nie używa sie pauzy, a bywa ona bardzo pomocna przytakiej liczbie planet. Szkoda tylko że podczas pauzy nie mozna zaplanować lotów nadprzestrzennych.

Komentarz: smok wawelski

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl