Star Wars Empire at War: Modelowa bitwa lądowa
Aktualizacja:
Taktyki można z grubsza podzielić na dwie grupy - te odpowiednie dla tańszych, mniej zaawansowanych armii oraz te, które stosują bardzo rozwinięte grupy uderzeniowe. W obu przypadkach są jednak pewne wspólne aspekty. Zawsze należy dążyć do szybkiego opanowania punktów wsparcia - i mieć ich więcej niż przeciwnik, co zapewnia przewagę liczebną. Poza tym KAŻDA bitwa Imperium powinna zaczynać się dopiero, gdy na orbicie znajdzie się niszczyciel z eskadrami bombowców TIE. Naloty nieraz potrafią przełamać impas, czy uratować otoczone i osłabione grupy. Stąd koniecznie trzeba je sobie zapewnić. Niezależnie od zaawansowania technologicznego oddziałów warto także poruszać się po mapie skokami - budując wieżyczki oraz stacje pomocnicze na wszystkich zdobytych punktach. Można z tego zrezygnować tylko jeśli przeciwnik jest słabszy i istnieje możliwość zniszczenia go w jednym, zdeterminowanym natarciu. Warto pamiętać o tym, by zawsze na polu bitwy mieć maksymalne możliwe siły. Nie wszyscy żołnierze muszą atakować - 1-2 oddziały powinny bronić każdego zdobytego punktu wsparcia. Z tyłu powinien się też znaleźć dowódca polowy.
Teraz przejdźmy do taktyk specyficznych. Najpierw kilka słów o mniej zaawansowanych armiach. Przez "mniej zaawansowane" rozumiemy siły składające się głównie ze szturmowców oraz lekkich pojazdów. W takim wypadku front natarcia najlepiej stworzyć z kilku oddziałów szturmowców. Zaraz za nimi powinno poruszać się wsparcie - AT-ST, czołgi TIE, albo najlepiej i jedno i drugie. Jeśli szturmowcy napotkają piechotę, czy pojazdy wroga, trzeba natychmiast rozkazać im krycie się, po czym zacząć wymianę ognia, wspierając żołnierzy strzałami maszyn, lub samobójczą szarżą 1-2 czołgów TIE. Jeśli jednak wśród wrogów jest dużo wyrzutni PLEX, warto cofnąć pojazdy daleko do tyłu, by ich nie stracić. Szturmowcy zawsze w pierwszej kolejności powinni wybijać rebeliantów z wyrzutniami. Z kolei w obszarze ostrzału wieżyczek, to pojazdy powinny iść pierwsze - chyba że jest tam też dużo instalacji przeciwpancernych (charakterystyczne "anteny satelitarne").
Przy dostępie do zaawansowanych jednostek, trzon ataku stanowią ciężkie czołgi i-lub maszyny AT-AT. Dla oszczędności można jednak używać szturmowców, choć wielu z nich zginie pod ostrzałem artylerii. Za główną siłą ofensywną należy prowadzić artylerię SPMA-T i rozkładać działa kiedy tylko grupa trafi na jednostki wroga.
Komentarze czytelników
smok wawelski Chorąży
Autor poradnika w dziale "wstęp" napisał : "Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem." Jest to prawda, ale tylko w przypadku, gdy nie używa sie pauzy, a bywa ona bardzo pomocna przytakiej liczbie planet. Szkoda tylko że podczas pauzy nie mozna zaplanować lotów nadprzestrzennych.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
