Star Wars Empire at War: Modelowe starcie kosmiczne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Teraz skrótowo omówimy przebieg typowego starcia w przestrzeni. Jednostki Imperialne w większości nie są szybkie, ani zwrotne, stąd najlepiej walczą w zgrupowaniu. Podstawą jest szyk niszczycieli, bądź (dla mniej nowoczesnych flot) Acclamatorów, przetykany Tartanami. Taka grupa może powoli i systematycznie przemieszczać się po mapie, stawiając czoła wszystkim zagrożeniom. Poważny problem mogą sprawić tylko wrogie krążowniki rakietowe Maruder, które mają irytujący zwyczaj atakowania z poza zasięgu imperialnych dział. Gdy Maruder zostanie dostrzeżony, należy wydzielić małą grupę (np. jeden Tartan i jeden niszczyciel), która podleci go zniszczyć.

Jeśli dostępne są niszczyciele Imperial, należy uczynić z nich trzon grupy ofensywnej. Są to jednak okręty bardzo mało zwrotne, więc najlepiej mieć wokół nich inne jednostki do walki z mniejszymi statkami wroga.

Jeśli Imperialny dowódca ma dostęp do własnych krążowników rakietowych (jednostki klasy Broadside), to należy wykorzystywać je do osłabiania wrogich baz oraz ostrzeliwania zgrupowań floty. W przypadku stacji poziomu piątego, warto rozważyć niszczenie ich z bezpiecznego dystansu. Flota ustawia się wtedy w obronny szyk wokół Broadside'ów, a one strzelają do bazy lokalizowanej za pomocą zwiadowców TIE oraz ich specjalnej zdolności.

Podczas niszczenia wrogich baz oraz większych statków należy celować w kluczowe punkty - hangary oraz generatory tarcz. Ich zniszczenie znacznie ułatwia zwycięstwo. Ponadto, jeśli w trakcie bitwy zlokalizowane zostaną miejsca na satelity rakietowe, należy je natychmiast zbudować. Zapewnią flocie skuteczne wsparcie ogniowe.

Na tym kończymy dzisiejszy wykład. Możecie się rozejść. Kantyna będzie czynna od ósmej, a chętni mogą zgłaszać się do wycieczki na jeden z księżyców. Jutro zajmiemy się problematyką starć naziemnych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze2
2006-03-21
18:29

ziben Centurion

👍

Pełen wypas .!!!!

Komentarz: ziben
2008-06-18
21:33

smok wawelski Chorąży

Autor poradnika w dziale "wstęp" napisał : "Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem." Jest to prawda, ale tylko w przypadku, gdy nie używa sie pauzy, a bywa ona bardzo pomocna przytakiej liczbie planet. Szkoda tylko że podczas pauzy nie mozna zaplanować lotów nadprzestrzennych.

Komentarz: smok wawelski

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl