Star Wars Empire at War: O grze
Aktualizacja:
Empire at War to fuzja dwóch, a w zasadzie trzech RTS-ów. W trybie galaktycznym zarządzasz produkcją i rozwojem planet, a także przygotowujesz ataki. Są jeszcze dwa tryby taktyczne (kosmiczny i lądowy), które służą do rozstrzygania starć. To one pchają do przodu fabułę. Planeta, która jest celem następnej misji, jest najczęściej wyróżniona czerwonym krzyżykiem. Opis i szczegółowe cele zadania możesz przeczytać w holokronie.

Pomiędzy misjami zawsze masz chwilę, by poszaleć po mapie galaktyki. Ostatnie zadania mogą wymagać rozbudowanych sił - lepiej zawczasu je przygotować. Dlatego właśnie w solucji między opisami zadań znajdują się krótkie punkty "Podbój", gdzie wskazuję jak najlepiej przygotować się do kolejnych starć.
Pamiętaj też, że w menu "rozgrywka" możesz zmienić prędkość gry w bitwach i na mapie galaktyki. O ile tą pierwszą lepiej zostawić bez zmian (starcia są bardziej dynamiczne), o tyle drugą proponuję zmniejszyć o jeden. W przeciwnym wypadku dni galaktyczne będą gnały jak szalone, a że nie możesz atakować gdy pojawiają się "gadające głowy", często stracisz masę czasu przez odprawy związane z misją. Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem.
Tutaj drobna uwaga: ważne zdarzenia w galaktyce następują w miarę wypełniania zadań, a nie w miarę upływu czasu. Można to wykorzystać dla ułatwienia sobie gry. Jeśli w którymś momencie (najlepiej na początku) podbijesz wszystkie aktywne układy z wyjątkiem obiektu misji, możesz przyspieszyć czas i dowolnie długo kosić kredyty. Po pewnym czasie może zniknąć znacznik misji, ale bez obaw - wciąż można ją wykonać. Posiadanie setek tysięcy kredytów psuje jednak przyjemność płynącą z gry, więc radzę nie nadużywać tego sposobu zarabiania.
Komentarze czytelników
smok wawelski Chorąży
Autor poradnika w dziale "wstęp" napisał : "Nie mówiąc już o tym, że przy dużej liczbie planet nim ustawisz kolejkę budowy w jednej części Imperium, w innej produkcja dawno się skończy a fabryki będą leżeć odłogiem." Jest to prawda, ale tylko w przypadku, gdy nie używa sie pauzy, a bywa ona bardzo pomocna przytakiej liczbie planet. Szkoda tylko że podczas pauzy nie mozna zaplanować lotów nadprzestrzennych.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
