STALKER Call of Pripyat: Opis przejścia (cz.2) Droga do Prypeci
Aktualizacja:
Zaczynamy (0) na samym dole mapy [#1]. Mniej więcej na skrzyżowaniu dróg (1) zaatakują nas skoczko-psy (skuteczny będzie np. karabin) i humanoidalny, skaczący mutant (strzelba). Pod bramą (screen) napotkamy jeszcze kilka szczuro-podobnych stworzeń. Naciskamy przycisk (2) i szykujemy strzelbę na nadchodzące stwory (dwóch skaczący "ludzi").

(3) to miejsce wystąpienia anomalii - możemy przejść z prototypem detektora w ręku, lub po śladach naszych przyjaciół którzy powinni sami znaleźć odpowiednią drogę. Przy końcu tunelu (4) pojawią się kolejne skoczko-psy. Musimy nacisnąć przycisk i wejść do korytarza po lewej. Dwa małe szczuro-podobne stworzenia i kolejny przycisk (5). Wąski korytarz prowadzący na północ kryje 2 "psy" i jednego człeko-skoczka, który może zaatakować nas od tyłu. Przechodzimy na mapę [#2]. Przy wyjściu (6) znajdziemy 3 ludzkich skoczków (screen).

Kolejni trzej zaatakują nas kilka kroków dalej (7). Przycisk (8) otworzy nam bramę do wielkiego hangaru z psimi potworami. Podczas otwierania bramy zaatakuje nas chmara ludzkich skoczków, na szczęście są słabsi od tradycyjnych i kilka celnych trafień ze strzelby powinno załatwić sprawę. Z małego pomieszczenia po prawej (9) możemy zabrać m.in. artefakt. Na wschód od (10), leży anomalia którą mijamy z pomocą detektora. W (11) odszukujemy wejście do bocznego pomieszczenia (screen). Wewnątrz, w skrzyni (punkt pomarańczowy ) czeka na nas kombinezon SEVA.

Wdrapujemy się na drabinkę w (12), zapisujemy stan gry i przełączamy przycisk na panelu od strony północnej. W tym momencie z małego pomieszczenia (9) wybiegają ciężko uzbrojeni wrogowie. Jeśli mamy karabin z celownikiem optycznym lub snajperkę, to idealny moment dla tej broni. Na wypadek gdyby któryś z naszych kompanów zginął, zawsze możemy wczytać zapisany stan gry. Po walce schodzimy na dół, przekraczamy ostrożnie anomalię i wchodzimy do budynku (10). Kiedy dotrzemy na piętro, do miejsca które wskazuje nasza mini-mapa, zapisujemy stan gry i otwieramy drzwi. w głównej hali po stronie prawej i lewej, na wzniesieniach, pojawiają się dwaj snajperzy wroga (screen). Możemy poczekać aż nasi ludzi ich zdejmą. Kilka sekund później grupa żołnierzy wybiegnie z korytarza (13). Musimy aktywować przycisk na który wskazuje mini-mapa.

Wreszcie możemy kontynuować wędrówkę wąskim korytarzem na północy (14). Przy wejściu mogą czekać na nas przeciwnicy. Na odcinku (15) występuje anomalia chemiczna. Idziemy ostrożnie, z detektorem w ręku. Przyciskiem (16) otwieramy drogę do części kanałów z dużą ilością zombie. Przy (17) uważamy na skoczko-psy i 2 humanoidalnych, skaczących przeciwników. (18) to teren zombie, podobnie jak (19). W (20) znajdziemy wysoką drabinę (screen), która kończy naszą podróż.

0
Komentarze czytelników
qqqqqq Generał
Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...
Michaello510 Junior
Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).
grish_em_all Legend
Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)
Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.
Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)
Predi2222 Legend
Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)
Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.
OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
grish_em_all Legend
Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...
Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".
OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.
p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]
Predi2222 Legend
w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25
Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)
grish_em_all Legend
Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.
Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)
Predi2222 Legend
[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .
grish_em_all Legend
Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.
Lechiander Legend
Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
