STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.3) Zaton
Aktualizacja:
5. Udzielenie Stalkerowi pomocy
Zleceniodawca: Awl
Lokalizacja startowa: punkt 9 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 9 na mapie
Opis ukończenia questu:
Przy Anomalii Kocioł odnajdujemy dwóch Stalkerów. Po krótkiej scence w trakcie której pierwszy z nich wpada w tarapaty, zostajemy poproszeni o pomoc. Awl poda nam apteczkę i zleci nam podanie jej przyjacielowi. Zanim oddalimy się z tego miejsca, warto wyciągnąć detektor i prześledzić wnętrze anomalii, znajdziemy bowiem ruchome artefakty. Z uwagi na odniesione w poszukiwaniach oparzenia, potrzebne będą apteczki. Na pożegnanie uratowany Stalker wręczy nam kolejny artefakt.

6. Obóz Najemników
Zleceniodawca: Owl
Lokalizacja startowa: punkt 11 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 12 na mapie
Opis ukończenia questu:
Jeśli udamy się na miejsce (punkt 12 na mapie) nocą (możemy np. odpocząć do 22 w bazie Stalkerów), będziemy w stanie zakraść się do zachodniej części kompleksu, gdzie przy fundamentach odnajdziemy ujście kanalizacyjne. Poruszamy się na linii wody, na tyle wysoko, aby nie wydawać dźwięków, ale na tyle nisko, aby nie być zauważonym. Dostajemy się nim niepostrzeżenie do środka (latarka nie jest oczywiście wskazana).

Aby dostać się na górę, wybieramy drabinkę położoną najdalej. Mniej więcej w tym momencie niestety element zaskoczenia się kończy. Gra bowiem w żaden sposób nie umożliwia nam cichego pozbycia się wrogów. Na nic zda się broń z tłumikiem czy nóż, żołnierze i tak zorientują się w sytuacji. Czeka nas więc ciężka potyczka z dużą ilością przeciwników. Powinniśmy skupić się na osłonach, częstych zapisach i oczywiście celowaniu w głowy nicponi.

Na trzecim piętrze odszukujemy stolik z potrzebnym nam laptopem. Wśród ciał pokonanych wrogów odnajdujemy również dwóch wyróżniających się żołnierzy (screen) z ekwipunków których zabieramy łącznie dwa PDA. Możemy teraz wrócić do zleceniodawcy i oddać mu znaleziony sprzęt.

7. Zanieś jedzenie najemnikom
Zleceniodawca: Po (pokojowym) wejściu na teren najemników
Lokalizacja startowa: punkt 13 na mapie
Lokalizacja docelowa: punkt 2 na mapie
Opis ukończenia questu:
Najemnicy mogą wpuścić nas na swój teren pod warunkiem że przyniesiemy im żywność. Jeśli nie chcemy wybijać ich w pień (możemy ich wykorzystać w dalszej części gry), powinniśmy dostarczyć im 6 sztuk: konserw, chleba i kiełbasy. Wszystko do kupienia u Bearda w bazie Stalkerów. Powinniśmy teraz przedostać się na tyły kompleksu (zaznaczone na mapie miejsce), gdzie znajdziemy na jednej ze skrzyń zestaw precyzyjnych narzędzi dla mechanika.

0
- S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry
- S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry
- STALKER Call of Pripyat: Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Charakterystyka Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Mapa Ogólna (cz.1) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Mapa Ogólna (cz.2) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Mapa Ogólna (cz.3) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Mapa Ogólna (cz.4) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (mapy) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.1) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.2) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.3) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.4) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.5) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.6) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.7) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.8) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.9) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.10) Zaton
- STALKER Call of Pripyat: Zaton
- S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry
Komentarze czytelników
qqqqqq Generał
Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...
Michaello510 Junior
Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).
grish_em_all Legend
Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)
Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.
Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)
Predi2222 Legend
Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)
Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.
OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
grish_em_all Legend
Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...
Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".
OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.
p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]
Predi2222 Legend
w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25
Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)
grish_em_all Legend
Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.
Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)
Predi2222 Legend
[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .
grish_em_all Legend
Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.
Lechiander Legend
Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
