STALKER Call of Pripyat: Laboratorium X8 - Opis przejścia Prypeć i Laboratorium X8 w Zew Prypeci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Laboratorium X8 - Opis przejścia

Laboratorium to lokacja dosyć skomplikowana z uwagi na nakładającą się na siebie mini-mapę (każda z możliwych wersji mapy została ukazana poniżej), oraz ilość różnego typu przejść, korytarzy i łączeń między kolejnymi częściami kompleksu - Laboratorium X8 - Opis przejścia | Prypeć i Laboratorium X8 w Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Laboratorium to lokacja dosyć skomplikowana z uwagi na nakładającą się na siebie mini-mapę (każda z możliwych wersji mapy została ukazana poniżej), oraz ilość różnego typu przejść, korytarzy i łączeń między kolejnymi częściami kompleksu. Na mapie starałem się oddać większość możliwych połączeń prowadzących od jednej mapy do drugiej (te same numery na mapach, to właśnie "miejsca łączeń". Dokumenty, których łącznie jest 6, zaznaczone zostały zielonymi punktami. Pozostałe punkty opisuję dokładnie w tekście poniżej.

Zaczynamy w punkcie (0) mapy [I] - Laboratorium X8 - Opis przejścia | Prypeć i Laboratorium X8 w Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Zaczynamy w punkcie (0) mapy [I]. Przechodzimy na lewo (nie do wind, do korytarza). W miejscu zaznaczonym niebieskim punktem otwieramy drzwi (uwaga na latającą anomalię) i schodzimy na dół. Ze stołu podnosimy dokumenty w niebieskiej teczce (screen). Wracamy do punktu (0).

Przechodzimy przez drzwi oznaczonymi punktem pomarańczowym , na dole ruszamy w prawo do schodów w punkcie białym - Laboratorium X8 - Opis przejścia | Prypeć i Laboratorium X8 w Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Przechodzimy przez drzwi oznaczonymi punktem pomarańczowym , na dole ruszamy w prawo do schodów w punkcie białym. Na górze, pod numerem (8) powinniśmy znaleźć drabinę prowadzącą do małego pomieszczenia (patrz - mapa [IV]), w którym znajdziemy dziwną, żyjącą anomalię (punkt czerwony - screen). Zabijamy ją, dzięki czemu przedmioty w laboratoriach nie będą nas już atakowały. Wracamy do pomieszczenia w którym wybraliśmy schody z punktu białego. W drodze powrotnej atakują nas skoczko-psy.

Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2011-01-21
14:37

qqqqqq Generał

qqqqqq

Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...

Komentarz: qqqqqq
2013-06-22
17:11

Michaello510 Junior

Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).

Komentarz: Michaello510
2013-07-20
16:37

grish_em_all Legend

grish_em_all

Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
17:04

Predi2222 Legend

Predi2222

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.

Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .

W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...

Komentarz: Predi2222
2013-07-20
21:58

grish_em_all Legend

grish_em_all

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
22:34

Predi2222 Legend

Predi2222
😊

w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25

Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
02:35

grish_em_all Legend

grish_em_all

Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.

Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-21
09:18

Predi2222 Legend

Predi2222

[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
09:59

grish_em_all Legend

grish_em_all

Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.

Komentarz: grish_em_all
2022-01-15
20:49

Lechiander Legend

Lechiander
👍

Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)

Komentarz: Lechiander

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl