STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.10) Zaton

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

21. Ciemne Interesy

Zleceniodawca: Sultan, w trakcie rozwiązywania zadania 20

Lokalizacja startowa: punkt 10 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 2 na mapie, anomalie z artefaktami

Opis ukończenia questu:

Zadanie wykonujemy, jeśli w misji 20 (Kompas) przekazaliśmy artefakt Sultanowi. Musimy odebrać Stalkerom oba prototypy nowych detektorów. Zanim ruszymy na poszukiwania, powinniśmy porozmawiać z Breadem i podjąć się odnalezienia jakiegokolwiek artefaktu. Teraz patrzymy na nasze PDA i namiary które wyświetla przy zadaniu (Ciemne Interesy), to właśnie nasze potencjalne ofiary. Ruszamy na łowy (screen).

Musimy wyśledzić dwie grupy Stalkerów, którzy oddadzą nam dobrowolnie detektory jeśli przekażemy im zaawansowaną broń - Questy (cz.10) | Zaton Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Musimy wyśledzić dwie grupy Stalkerów, którzy oddadzą nam dobrowolnie detektory jeśli przekażemy im zaawansowaną broń. Jeśli takowej nie posiadamy, po prostu ich zabijamy (screen). Po zebraniu obu detektorów, dostajemy uaktualnienie zadania i informację, że powinniśmy wrócić do Sultana. Bandyta każe nam porozmawiać z Breadem. Od tej pory ten drugi będzie wypłacał nam regularnie haracz. Jego wysokość (liczymy w tysiącach), zależy od ilości dni które upłynęły od naszej ostatniej wizyty. Chociaż może to być pewien sposób na zarobek, po wykonaniu tego zadania możemy zapomnieć o sprzedawaniu Breadowi za grube pieniądze szukanych dla niego artefaktów.

Zleceniodawca: Nimble / Snag - Questy (cz.10) | Zaton Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

22. Reputacja

Zleceniodawca: Nimble / Snag

Lokalizacja startowa: punkt 7 / 29 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 29, 2, 22 na mapie Zaton,

Opis ukończenia questu:

Misja rozpocznie się jeśli spełnimy kilka warunków. Po pierwsze musimy zamówić jakąkolwiek broń u dostawcy - Nimble (punkt 29). Odczekujemy dobę, odbieramy zamówienie i wkładamy sobie nową giwerę do ręki. Kiedy będziemy próbowali wyjść z bazy, zaczepi nas Snag (screen) twierdzący że mamy przy sobie broń należącą do niego. W rozmowie dajemy mu do zrozumienia, że giwera jest nasza i nie mamy zamiaru mu jej oddać. Wracamy do Nimble'a i wypytujemy o sytuację (to czy wydamy imię Snag'a nie ma znaczenia).

Po raz wtóry odwiedzamy Snaga, który jak się okazuje (zadanie się uaktualni jeśli podejdziemy do miejsca w którym stał) - gdzieś zniknął - Questy (cz.10) | Zaton Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Po raz wtóry odwiedzamy Snag'a, który jak się okazuje (zadanie się uaktualni jeśli podejdziemy do miejsca w którym stał) - gdzieś zniknął. Pytamy o niego Beard'a, który kieruje nas do dźwigów (punkt 22). Jeśli nie mamy ochoty rozprawić się z grupą bandytów, od razu przechodzimy do fazy 2 zadania. Zachęcam do otwarcia ognia kiedy tylko zobaczymy grupę okupującą okolicę dźwigów. Gdybyśmy jednak koniecznie chcieli porozmawiać - będziemy musieli wybrać między oddaniem swojej broni i pieniędzy (czynnik losowy w kwestii ilości ma tu dużą rolę) i odejściem w pokoju, lub zatrzymaniem przedmiotów przy sobie i otwartą walką. Jeśli nie chcemy nic stracić - proponuję otworzyć ogień wcześniej (screen), na dogodnych dla nas warunkach. Na dobrą sprawę nie musimy do dźwigów iść w ogóle i od razu przejść do drugiej fazy.

FAZA 2 - spotkanie - Questy (cz.10) | Zaton Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

FAZA 2 - spotkanie

Przechodzimy do bazy Stalkerów w Jupiter. Obok nas do budynku wchodzi nie kto inny jak poszukiwany Snag (screen). Idziemy za nim i wypytujemy o sytuację. W ten oto, dość nietypowy sposób, zakończyliśmy misję.

1 - Questy (cz.10) | Zaton Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-01-15
20:49

Lechiander Legend

Lechiander
👍

Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)

Komentarz: Lechiander
2013-07-21
09:59

grish_em_all Legend

grish_em_all

Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.

Komentarz: grish_em_all
2013-07-21
09:18

Predi2222 Legend

Predi2222

[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
02:35

grish_em_all Legend

-1
grish_em_all

Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.

Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
22:34

Predi2222 Legend

1
Predi2222
😊

w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25

Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)

Komentarz: Predi2222
2013-07-20
21:58

grish_em_all Legend

grish_em_all

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
17:04

Predi2222 Legend

Predi2222

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.

Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .

W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...

Komentarz: Predi2222
2013-07-20
16:37

grish_em_all Legend

grish_em_all

Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Komentarz: grish_em_all
2013-06-22
17:11

Michaello510 Junior

Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).

Komentarz: Michaello510
2011-01-21
14:37

qqqqqq Generał

qqqqqq

Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...

Komentarz: qqqqqq
2010-05-13
17:27

zanonimizowany658788 Centurion

siema gdzie moge znalezc narzedzia do prac precyzyjnych?? z gory dzieks

Komentarz: zanonimizowany658788
2010-05-04
14:38

kong123 Legend

kong123
😊

Ogólnie to poradnik dobry ale miałem tą samą uwagę co do posta [3] - tylko w tym miejscu miałem problem więc zerknąłem na mapkę w poradniku, która oczywiście nic nie dała. No i za 6 razem właściwą ścieżkę obrałem - wcale nie takie trudne to było:)

Komentarz: kong123
2010-03-24
07:45

zanonimizowany137897 Pretorianin

😃

Poradnik jest dobry, jedynie czego mi brakowało to jakiegoś opisu artefaktów i miejsca gdzie dany rodzaj można znaleść. Po za tym porzydałaby się lista jakie w grze można osiągnięcia zdobyć, bo bardzo jestem ciekaw czy coś ominełem. Po za tym poradni nie jest zły, no i czasami zerkałem czy aby napewno wszystko zrobiłem.

Komentarz: zanonimizowany137897
2010-02-28
09:53

zanonimizowany4103 Konsul

👍

Szafan --> Natrafiłeś na trudności sugerując się Mapą Ogólną, zamiast Mapą Questów. Jak zostało powiedziane w kilku miejscach tego poradnika - punkty o których wspominam przy opisie zadań, odnoszą się właśnie do tego drugiego typu map i tam też powinieneś szukać lokalizacji danego celu. Gdybyś odwołał się do punktu 8 rzeczonej mapy, zapewniam Cię, że nie musiałbyś długo szukać narzędzi :)

Komentarz: zanonimizowany4103
2010-02-15
07:30

zanonimizowany549838 Legionista

Poradnik fajny ale troche niedokladne mapy. Mialem duze problemy ze znalezeniem miejsc o ktore chodzi np przy szukaniu narzedzi dla Azota(Nitro w ang wersji). W poradniku sa podane punkty na mapach ktore wskazuja zupelnie inne budynki. Przykladowo zaawansowane narzedzia sa w okolicy fabryki Jupiter a w poradniku mowicie o punkcie 7 lub 8(nie pameitam dokladnie) ktory w miejscu szybu wentylacyjnego gdzie polujemy na chimere. To jedyna moja uwaga, reszta jest ok i przyjemnie sie korzysta z tego poradnika.

Komentarz: zanonimizowany549838
2009-12-22
09:33

Ullswater Pretorianin

Dziękki za dokładne opisy przejścia.

Komentarz: Ullswater
2009-12-16
01:48

zanonimizowany648933 Konsul

Moja kombinacja w oazie to (od lewej):
1,2,4,2.
Świecące gwiazdki między kolumnami pojawiają się losowo. Za każdym wejściem (chodzi o wejście z zewnątrz do tego budynku/tuneli, nie już będąc wewnątrz do samej oazy) do tej lokacji mogą pojawić się między różnymi kolumnami.
U mnie jak wchodziłem do pomieszczenia z kolumnami zawsze miedzy którymiś kolumnami z pierwszego i ostatniego, czwartego rzędu były gwiazdki. Następnie szedłem przez gwiazdki w pierwszym rzędzie, po przejściu drugiego rzędu nie ważne którędy właśnie tam po cofnięciu pojawiały się gwiazdki a w trzecim rzędzie musiałem sprawdzić każde przejście po kolei gdyż już gwiazdki się w nim nie pojawiały.

Komentarz: zanonimizowany648933
2009-12-15
10:01

Matysiak G Legend

Matysiak G

Ja oazę zaliczyłem tak:
Przeszedłem po kolei między kolumnami na wprost. Najpierw całkiem po lewej, potem z lewej bliżej środka, potem z prawej bliżej środka, potem całkiem po prawej. Za każdym razem teleportowało mnie oczywiście na początek pomieszczenia, a w rzędzie, który przeszedłem pojawiały się gwiazdki. Jak pojawiły się po jednej w każdym, to przeszedłem je wszystkie po kolei i gotowe.

Komentarz: Matysiak G
2009-12-15
07:27

zanonimizowany4103 Konsul

😊

Dziękuję za cenne uwagi. W najbliższym czasie nastąpi stosowna aktualizacja treści.

Komentarz: zanonimizowany4103
2009-12-14
16:06

zanonimizowany59755 Legend

😒

prypeć mapa ogólna cz. 1
W środku, na pułkach pod sufitem nieco amunicji i granatów.

poprawcie bo zęby bolą

Komentarz: zanonimizowany59755

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl