STALKER Call of Pripyat: Artefakty
Aktualizacja:
Artefakty
Wyróżniamy w sumie 27 typów artefaktów (poniżej tabelka z przykładową, prawdopodobną lokalizacją, którą możemy odczytać na mapach ogólnych) z których 23 są "odnawialne" i możemy je znaleźć w różnego rodzaju anomaliach. Pierwsze cztery typy spotykamy natomiast wyłącznie w trakcie wykonywania zadań i na dobrą sprawę nie zabawią w naszych rękach zbyt długo.
W zdobywaniu artefaktów niezwykle istotną rolę odegra posiadany przez nas detektor. Urządzeń tych wyróżniamy w sumie cztery rodzaje. Echo - generuje sygnały świetlne i dźwiękowe, Niedźwiedź - wskazuje kierunek, Weles - dokładne położenie, Swaróg (prototyp) - położenie i okoliczne anomalie. Staramy się jak najszybciej wejść w posiadanie przynajmniej typu Weles, a lepiej - najbardziej zaawansowanego, prototypowego detektora Swaróg (patrz - zadanie 19 (Kuszący interes) sektora Zaton). Wtedy polowanie na artefakty (screen) stanie się prawdziwą przyjemnością.

Handel artefaktami jest najbardziej lukratywnym sposobem na zdobycie gotówki. Najwyższy zysk osiągniemy sprzedając je handlarzowi (punkt 2 na mapie questów) w bazie Stalkerów w Zaton. Beard po ukończeniu zadania 2 (Dziwne Zjawisko) sektora Zaton, będzie mógł zlecić nam odszukanie konkretnego rodzaju artefaktu za który zaproponuje nam wyższą niż zwykle kwotę.
Uwaga - miejsca w których możemy zebrać artefakty oznaczone zostały na mapach ogólnych punktami niebieskimi . Po każdej emisji istnieje pewna szansa, że artefakty na nowo pojawią się w tych właśnie miejscach.
IKONA | NAZWA | WŁAŚCIWOŚCI | MIEJSCE [sektor] (misja) |
![]() | Przemienione Koło | Promieniowanie +6 | [Z - Zaton] (2. Dziwne Zjawisko) |
![]() | Przerobiony Izolator | Promieniowanie +6 | [J - Jupiter] (13. Okresowe emisje psioniczne) |
![]() | Serce Oazy | Regeneracja Zdrowia +2, Zaspokoj. Głodu+1, Odnawianie Energii +2, Leczenie Ran +2, Promieniowanie +4 | [J] (12. Oaza) |
![]() | Kompas | Ochr. termi. +3, Ochr. chem. +3, Ochr. psion.+3, Ochr. elektr. +3, Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +4 | [Z] (20. Kompas) |
![]() | Muszla | Odnawianie Energii +4, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 12 [Z], 12 [P - Prypeć] |
![]() | Bateria | Odnawianie Energii +2, Promieniowanie +1 | 4 [Z] |
![]() | Kulebiak | Regeneracja Zdrowia +4, Promieniowanie +2 | [Z] (5. Udzielenie Stalkerowi pomocy); 20 [Z] |
![]() | Korale Mamy | Leczenie Ran +2, Promieniowanie +1 | 3 [Z], 2 [J], 6 [J] |
![]() | Śnieżynka | Odnawianie Energii +6, Promieniowanie +3 | 12 [Z], 12[P], 7 [P] |
![]() | Świetlik | Regeneracja Zdrowia +6, Promieniowanie +3 | 14 [J], 10 [J] |
![]() | Bąbel | Promieniowanie -4 | 18 [Z], 14 [J], 15 [J], [P] (1. Niezidentyfikowana Broń / Karabin Gaussa) |
![]() | Płomień | Leczenie Ran +6, Promieniowanie +3 | 6 [Z], 3 [J] |
![]() | Oko | Leczenie Ran +4, Promieniowanie +2 | 17 [Z], 6 [Z], 3 [J], 6 [J], 9 [J] |
![]() | Kula Ognista | Ochr. termi. +6, Promieniowanie +2 | 6 [Z], 6 [J] |
![]() | Dusza | Regeneracja Zdrowia +2, Promieniowanie +2 | 18 [Z], 4 [J], 14 [J] |
![]() | Kamienna Krew | Ochr. chem. +3, Promieniowanie +1 | 14 [J], 15 [J] |
![]() | Kryształ | Ochr. termi. +3, Promieniowanie +1 | 3 [Z], 6 [Z], 17 [Z], 2 [J], 6 [J] |
![]() | Złota Rybka | Max. udźwig +12kg, Promieniowanie +3 | 8 [P] |
![]() | Grawi | Max. udźwig +8kg, Promieniowanie +2 | 3 [J] |
![]() | Gwiazda Wieczorna | Max. udźwig +4kg, Promieniowanie +1 | 10 [Z] |
![]() | Skrętak | Promieniowanie -3 | 7 [Z] |
![]() | Meduza | Promieniowanie -2 | 7 [Z] |
![]() | Blask Księżyca | O. PSI +6, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 10 [J] |
![]() | Błysk | Ochr. elektr. +6, Promieniowanie +2 | 4 [Z], 12 [Z] |
![]() | Świecidełko | Ochr. elektr. +3, Promieniowanie +1 | 12 [Z], 4[Z] |
![]() | Kotlet | Ochr. chem. +6, Promieniowanie +2 | 7 [Z], 18 [Z], 4 [J] |
![]() | Kamienny Kwiat | O. PSI +3, Promieniowanie +1 | 7 [Z], 3 [J] |
Komentarze czytelników
Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)
Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.
[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .
Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.
Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)
w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25
Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)
Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.
Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...
Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".
OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.
p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]
Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)
Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.
OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)
Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.
Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)
Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).
Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...
siema gdzie moge znalezc narzedzia do prac precyzyjnych?? z gory dzieks
Ogólnie to poradnik dobry ale miałem tą samą uwagę co do posta [3] - tylko w tym miejscu miałem problem więc zerknąłem na mapkę w poradniku, która oczywiście nic nie dała. No i za 6 razem właściwą ścieżkę obrałem - wcale nie takie trudne to było:)
Poradnik jest dobry, jedynie czego mi brakowało to jakiegoś opisu artefaktów i miejsca gdzie dany rodzaj można znaleść. Po za tym porzydałaby się lista jakie w grze można osiągnięcia zdobyć, bo bardzo jestem ciekaw czy coś ominełem. Po za tym poradni nie jest zły, no i czasami zerkałem czy aby napewno wszystko zrobiłem.
Szafan --> Natrafiłeś na trudności sugerując się Mapą Ogólną, zamiast Mapą Questów. Jak zostało powiedziane w kilku miejscach tego poradnika - punkty o których wspominam przy opisie zadań, odnoszą się właśnie do tego drugiego typu map i tam też powinieneś szukać lokalizacji danego celu. Gdybyś odwołał się do punktu 8 rzeczonej mapy, zapewniam Cię, że nie musiałbyś długo szukać narzędzi :)
Poradnik fajny ale troche niedokladne mapy. Mialem duze problemy ze znalezeniem miejsc o ktore chodzi np przy szukaniu narzedzi dla Azota(Nitro w ang wersji). W poradniku sa podane punkty na mapach ktore wskazuja zupelnie inne budynki. Przykladowo zaawansowane narzedzia sa w okolicy fabryki Jupiter a w poradniku mowicie o punkcie 7 lub 8(nie pameitam dokladnie) ktory w miejscu szybu wentylacyjnego gdzie polujemy na chimere. To jedyna moja uwaga, reszta jest ok i przyjemnie sie korzysta z tego poradnika.
Moja kombinacja w oazie to (od lewej):
1,2,4,2.
Świecące gwiazdki między kolumnami pojawiają się losowo. Za każdym wejściem (chodzi o wejście z zewnątrz do tego budynku/tuneli, nie już będąc wewnątrz do samej oazy) do tej lokacji mogą pojawić się między różnymi kolumnami.
U mnie jak wchodziłem do pomieszczenia z kolumnami zawsze miedzy którymiś kolumnami z pierwszego i ostatniego, czwartego rzędu były gwiazdki. Następnie szedłem przez gwiazdki w pierwszym rzędzie, po przejściu drugiego rzędu nie ważne którędy właśnie tam po cofnięciu pojawiały się gwiazdki a w trzecim rzędzie musiałem sprawdzić każde przejście po kolei gdyż już gwiazdki się w nim nie pojawiały.
Ja oazę zaliczyłem tak:
Przeszedłem po kolei między kolumnami na wprost. Najpierw całkiem po lewej, potem z lewej bliżej środka, potem z prawej bliżej środka, potem całkiem po prawej. Za każdym razem teleportowało mnie oczywiście na początek pomieszczenia, a w rzędzie, który przeszedłem pojawiały się gwiazdki. Jak pojawiły się po jednej w każdym, to przeszedłem je wszystkie po kolei i gotowe.
Dziękuję za cenne uwagi. W najbliższym czasie nastąpi stosowna aktualizacja treści.
prypeć mapa ogólna cz. 1
W środku, na pułkach pod sufitem nieco amunicji i granatów.
poprawcie bo zęby bolą
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



























