STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.6) Jupiter

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

14. Badania nad Anomaliami

Zleceniodawca: Professor Hermann

Lokalizacja startowa: punkt 25 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkty 28, 29, 30, 31 na mapie

Opis ukończenia questu:

Odwiedzamy mechanika naukowców (punkt 28) i zabieramy od niego 3 czujniki. Pora na zwiedzenie trzech anomalii z prototypowym detektorem w ręku, unikamy wykrytych zagrożeń (screen) i umieszczenie w sercu każdej z nich czujnika. W punkcie 29 mamy do czynienia z anomalią elektryczną. W 30 - ogniową, a w 31 - chemiczną. Kiedy znajdziemy się w odpowiednim, zaznaczonym na mini-mapie miejscu, pojawi się komunikat proszący o naciśnięcie stosownego przycisku celem umieszczenia czujnika. Wracamy do profesora po nagrodę. Od tej pory możemy zapytać naukowca o każdą ze śledzonych anomalii i dowiedzieć się, czy pojawił się w niej już nowy artefakt. Mamy też bezpośredni wgląd z poziomu naszego PDA do obecności artefaktów w tych anomaliach.

FAZA 2 - więcej czujników - Questy (cz.6) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

FAZA 2 - więcej czujników

Lokalizacja docelowa: punkty 14, 32 na mapie

Jeśli wspomnimy profesorowi, że chcielibyśmy wziąć udział w jego badaniach, będziemy mogli po raz kolejny podjąć się rozmieszczenia czujników. Tym razem dostaniemy od mechanika dwa urządzenia i będziemy musieli wybrać się do anomalii chemicznej, na bagnach (punkt 14), oraz ognistej (screen), na popielisku (punkt 32). Procedura wygląda identycznie jak poprzednio.

FAZA 3 - pomiary - Questy (cz.6) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

FAZA 3 - pomiary

Lokalizacja docelowa: punkt 26 na mapie

Po raz kolejny mówimy Hermann'owi, że chcielibyśmy wziąć udział w jego badaniach. Oferujemy pomoc przy pomiarach. Zanim porozmawiamy z najemnikami (26), powinniśmy uzbroić się między innymi w karabin snajperski. Topal pozwoli nam wybrać gdzie chcielibyśmy udać się najpierw. Ruszamy do Kopaczi, a po dotarciu na miejsce zajmujemy strategiczne miejsce na szczycie wzgórze (screen). Snajperka w dłoń i czekamy. Zombie będą wychodzić z domu po lewej i z ruin po prawej. Kiedy pomiary dobiegną końca, przemieszczamy się z oddziałem do kolejnej lokacji - na bagna.

Zaczynamy ostro - musimy odeprzeć atak zombie - Questy (cz.6) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Zaczynamy ostro - musimy odeprzeć atak zombie. Zanim złapiemy oddech, przybiegną do nas świnio-podobne potwory. Generalnie staramy się trzymać blisko najemników robiących pomiary i rozglądamy na wszystkie strony. Ze wschodu i zachodu nachodzą nas bestie, z południa sporadycznie zakradają się bandyci i zombie. Zadanie jest wymagające i powinniśmy często zapisywać na osobnych slotach (szczególnie na wyższych poziomach trudności). Po dłuższej chwili może okazać się, że został nam tylko jeden kompan robiący pomiary, a wokół gęsto od trupów (screen). Kiedy już w końcu pomiar się zakończy, rozmawiamy z najemnikiem i wracamy do naukowców. Ukończenie zadania odblokuje osiągnięcie.

Zleceniodawca: Professor Ozersky, po ukończeniu zadania 14 - Questy (cz.6) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

15. Hipoteza

Zleceniodawca: Professor Ozersky, po ukończeniu zadania 14

Lokalizacja startowa: punkt 23 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 30 na mapie

Opis ukończenia questu:

Rozmawiamy z profesorem na temat naszego ostatniego zadania. Zleca nam sprawdzenie kwestii zwiększonej aktywności mutantów w czasie pomiarów. Udajemy się na miejsce anomalii ogniowej i umieszczamy urządzenie na wskazanym na mini-mapie punkcie. Nie ruszając się z miejsca, oczekujemy skaczących przeciwników (screen) nadchodzących od północy i południa. Otaczają nas anomalie, które pomogą nam w walce raniąc, podpalając i wysadzając atakujących nas mutantów. Po jakimś czasie dostaniemy informacje o ukończeniu doświadczenia. Zabieramy urządzenie i wracamy do naukowca.

1 - Questy (cz.6) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2011-01-21
14:37

qqqqqq Generał

qqqqqq

Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...

Komentarz: qqqqqq
2013-06-22
17:11

Michaello510 Junior

Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).

Komentarz: Michaello510
2013-07-20
16:37

grish_em_all Legend

grish_em_all

Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
17:04

Predi2222 Legend

Predi2222

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.

Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .

W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...

Komentarz: Predi2222
2013-07-20
21:58

grish_em_all Legend

grish_em_all

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
22:34

Predi2222 Legend

Predi2222
😊

w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25

Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
02:35

grish_em_all Legend

grish_em_all

Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.

Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-21
09:18

Predi2222 Legend

Predi2222

[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
09:59

grish_em_all Legend

grish_em_all

Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.

Komentarz: grish_em_all
2022-01-15
20:49

Lechiander Legend

Lechiander
👍

Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)

Komentarz: Lechiander

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl