STALKER Call of Pripyat: Questy (cz.5) Jupiter

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

12. Oaza

Zleceniodawca: Professor Ozersky

Lokalizacja startowa: punkt 23 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 24 na mapie

Opis ukończenia questu:

Pora na zgłębienie tajemnicy Oazy. Udajemy się do opuszczonej stacji kolejowej (punkt 24) i wybijamy zombie wewnątrz. Przez drzwi na południowej ścianie (screen) dostajemy się do tunelów w których roi się od szybkich skoczko-psów. Po przejściu przez futrynę odwracamy się w prawo i stajemy.

1 - Questy (cz.5) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

 

Przed nami plątanina korytarzy. Opiszę trasę nawigując zwrotami kierunkowymi odnoszącymi się do pojedynczych odcinków kanałów, łączących kolejne "skrzyżowania". Punktem startu jest pozycja w której po prawej [południe] mamy ślepy zaułek (kilka kroków po przejściu przez pustą futrynę i obróceniu się w prawo). Ruszamy - wschód, południe, wschód, południe, południe, wschód. Powinniśmy znaleźć się w szerokim korytarzu oświetlonym jedną lampką, który doprowadzi nas do pomieszczenia z serią kolumn (screen).

Zaczynamy od przejścia między kolumnami po zaznaczonych na obrazku trasach - Questy (cz.5) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

Zaczynamy od przejścia między kolumnami po zaznaczonych na obrazku trasach. Zakrzywienie czasoprzestrzeni w kompleksie spowoduje, że ilekroć wydostaniemy się z pomieszczenia przez wyjście na końcu sali, wrócimy do wejścia na jej początku. Musimy pokonać każdą z pięciu tras. Za szóstym razem przechodzimy tylko przez niebieskie "gwiazdki" (widoczne na obrazku), które pojawiły się między kolumnami. Będą obecne w każdym z "wersów" układu tworzonego przez kolumny, w losowych miejscach. Jeśli uda nam się na trasie przekroczyć cztery anomalie z "gwiazdkami" (po jednej na wers kolumn), będziemy mogli przejść do pomieszczenia z Oazą.

2 - Questy (cz.5) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

 

13. Okresowe emisje psioniczne

Zleceniodawca: Professor Hermann

Lokalizacja startowa: punkt 25 na mapie

Lokalizacja docelowa: punkt 26 na mapie

Opis ukończenia questu:

Upewniamy się że mamy przy sobie jakieś granaty i tabletki psy-block. Rozmawiamy ze stojącym przed bunkrem naukowców najemnikiem - Topol'em i ruszamy wraz z jego oddziałem do tunelu na północy (punkt 27). Na miejscu rozmawiamy z nim po raz wtóry i rozpoczynamy operację. Możemy trzymać się z tyłu i obserwować jak najemnicy pozbywają się zombie. Naszym zadaniem jest wydobycie artefaktu z pomieszczenia po lewej. Wyciągamy prototyp detektora (z zadania 19 sektora Zaton), łykamy tabletki i ostrożnie, omijając elektryczne anomalie (screen) ruszamy przed siebie.

3 - Questy (cz.5) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

 

Na wschodniej ścianie znajdujemy przejście do kolejnego pomieszczenia. Przed nami zawalona półka (screen) i przewrócona beczka, nad którą przeskakujemy. W ostatnim z pomieszczeń czeka na nas artefakt. Pod ścianą, koło kałasznikowa leży granat który może nam się przydać. Korzystając z metalowych drzwi, wychodzimy do pomieszczenia z żołnierzami.

4 - Questy (cz.5) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry

 

Na naszych oczach psioniczny przeciwnik będzie próbował przejąć umysły najemników. Mamy kilka sekund na atak, zanim na dobre staną się oni naszymi wrogami. Przeciwnik powinien zbliżać się do nas od strony wejścia do tunelu po naszej prawej. Obrzucamy go granatami, lub korzystamy z granatnika (screen). Za każdym razem po rzucie, chowamy się za przeszkodą / ścianą. Ważne żeby coś stało między nami a potworem. Nie jest w stanie zaatakować nie mając kontaktu wzrokowego. Jeśli działaliśmy wystarczająco szybko, najemnicy powinni żyć i możemy wrócić z nimi do bunkra naukowców.

5 - Questy (cz.5) | Jupiter w Stalker Zew Prypeci - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - poradnik do gry
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2011-01-21
14:37

qqqqqq Generał

qqqqqq

Poradnik się przydał, wyjątkowo, jest dużo przydatnych rzeczy ale nadal za mało, na przykłas mógłby być opis artefaktów, opis osiągnięć i tak dalej...

Komentarz: qqqqqq
2013-06-22
17:11

Michaello510 Junior

Mały błąd: questu :Kompas" bynajmniej nie zleca nam Bread(chleb), tylko Beard(Brodacz).

Komentarz: Michaello510
2013-07-20
16:37

grish_em_all Legend

grish_em_all

Znalazłem parę kosmetycznych błędów. Może nie wpływają mocno na jakość opisów bo tyczą się w głównej mierze drugorzędnych faktów, ale jednak :)

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.
Quest 14 sektora Zaton - Elektryczne anomalie będą utrudniały nam życie, więc lepiej mieć przy sobie apteczkę. - w pobliżu śmigłowca kręci się poltergeist, wystarczy go zastrzelić i żadne apteczki nie są już potrzebne, bo anomalie elektryczne są parędziesiąt metrów dalej i nie przeszkadzają w przeszukaniu helikoptera ani ciał żołnierzy.
Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.
W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
17:04

Predi2222 Legend

Predi2222

Można również dodać, że wykonując zadanie "Legowisko pijawek", na samym końcu gdy już podłączy się butlę z gazem i odkręci zawór, wcale nie trzeba walczyć z pijawkami, można równie dobrze uciec z miejsca zdarzenia a quest i tak zostanie wykonany.

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .

Quest 18 sektora Jupiter - jesteśmy atakowani nie przez żołnierzy Monolitu, a przez grupę najemników która do tego momentu chroniła bunkier naukowców. Stąd po wykonaniu tego zadania okazuje się że musimy znaleźć jajogłowym nowych ochroniarzy.

Tu może być podobnie tzn inne zakończnie .

W zadaniu od Wujka Jara (sektor Jupiter, quest 5) polegającym na eliminacji najemników też można sobie pomóc, wystarczy nie zabijać zombi idąc do budynku (wystarczy iść powoli za Jarem, a zombiaki nas nie ostrzelają), bo gdy pojawią się najemnicy, rozpęta się strzelanina również między nimi. Na koniec wystarczy dobić resztki :)

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Quest zadania "Zaginieni stalkerzy": Rozmawiamy z żołnierzem grzebiącym przy zwłokach. Bez względu na przebieg konwersacji, życie Stalkera dobiega końca. - toż to nie jakiś żołnierz tylko Wstrząs, lekarz ze Skadowska.

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...

Komentarz: Predi2222
2013-07-20
21:58

grish_em_all Legend

grish_em_all

Ale zakończenie (mówię o filmiku końcowym) będzie inne bo te 2 ostatnie pijawki przeżyją i ukatrupią stalkerów ze Skadovska .
I tu się mylisz, ja zawsze tuż po odkręceniu zaworu spierniczam bo nie chce mi się z nimi tańcować a w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Tu poległem XD - wujaszek mówi ~ " wygląda na spokojną wioskę,chyba że zaczniemy przeszkadzać tubylcom" to chyba rozumie się samo ...

Racja, natomiast w poradniku pojawia się tekst Eliminujemy nieumarłych w tradycyjny sposób i przedzieramy się do wnętrza budynku. Nasz znajomy czeka na piętrze. - tego się "czepiałem".

OMG, przecież jak zaczynamy rozmowę to pierwsze co mówimy - " Wstrząs ,co ty robisz ? "
No tak, ale w poradniku nie pojawia się imię Wstrząsa.

p.s jak doszedłeś do tych wniosków ,Shlerocku ...
To pojmie tylko wybitny analityczny umysł Watsonie :]

Komentarz: grish_em_all
2013-07-20
22:34

Predi2222 Legend

Predi2222
😊

w zakończeniu nie pojawia się sekwencja o wdarciu się pijawek na Skadowsk.

Na pewno ? > http://www.youtube.com/watch?v=BdTEEf_8UpE#t=02m25

Czep się poradnika a nie gry, drogi Sherlocku ;)

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
02:35

grish_em_all Legend

grish_em_all

Na pewno :) Ten fragment od 2:25 pojawiał się u mnie tylko w przypadku gdy olałem quest z pijawkami zupełnie lub gdy go nie dokończyłem, czyt. nie zagazowałem legowiska. W przeciwnym razie, gdy gaz poszedł, a pozostałych pijawek nie wybiłem, ten moment zakończenia się w ogóle nie pojawiał. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, to nie potrafię wyjaśnić dlaczego, grałem zarówno na patchu 1.6.01 jak i 1.6.02, z tym samym skutkiem. Podobnie po zainstalowaniu moda Complete.

Cały czas się czepiam poradnika, drogi Watsonie :) Do samej gry nic nie mam, wręcz przeciwnie. Jeden z moich ulubionych tytułów, wracałem do niego wielokrotnie, właśnie przechodzę kolejny raz, więc zobaczę jeszcze raz jakie dostanę zakończenie. Gaz wpuściłem, zawór odkręciłem, od razu wziąłem nogi za pas ;)

Komentarz: grish_em_all
2013-07-21
09:18

Predi2222 Legend

Predi2222

[20] Teoretycznie jeśli chociaż 1 pijawa przeżyje ,to już zakończenie jest inne . Muszą wszystkie zginąć ,chyba że jest jakiś bug .

Komentarz: Predi2222
2013-07-21
09:59

grish_em_all Legend

grish_em_all

Może faktycznie jakiś błąd, ale z drugiej strony wielokrotnie gra już była przeinstalowana odkąd ją mam, były też pewnie ze 2-3 formaty kompa w międzyczasie. Ciężko przypuszczać żeby jakiś bug się uchował. Tak myślę że jest jeszcze jedno wytłumaczenie: być może te ocalałe pijawki prędzej czy później tak czy inaczej też giną, zabite przez innych stalkerów. W końcu zona żyje własnym życiem i nie raz chodząc po Zatonie można się natknąć na taką pojedynczą pijawkę szukającą szczęścia ;) Kto wie czy to nie te spod stacji antenowej.

Komentarz: grish_em_all
2022-01-15
20:49

Lechiander Legend

Lechiander
👍

Całkiem niezły poradnik.
Ma kilka "niedoróbek", ale to Stalker i Zona żyje własnym życiem, więc rozumiem, że ciężko to opisać.
Każdy średnio rozgarnięty gracz to zakuma. ;)
Oceniam po poprzednich dwóch, które są kompletnie nieużyteczne w każdym względzie.
Tutaj przynajmniej znalazłem większość odpowiedzi.
Szkoda, że ten autor nie robił do wszystkich Stalkerów poradnika.
Dziękuję! :)

Komentarz: Lechiander

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl