Severance Blade of Darkness: The Gorge of Orlok
Aktualizacja:
To najmniejsza i zarazem najtrudniejsza lokacja w całej grze. Jej poziom trudności głównie powoduje całkowite zamgleniem terenu - nie próbuj bawić się gammą ani innymi ustawieniami karty, to nie pomoże. Jeszcze mała informacja dla graczy używających rastera OpenGL - lepiej przełączcie się na ten poziom na D3D, bo inaczej będzie naprawdę ciężko. Na początku jest najgorzej. Musisz po omacku odszukać most. Za nim zaatakują cię dwa gobliny, po czym będziesz mógł spokojnie wejść do niewielkiego pomieszczenia. Mgła trochę się tu przerzedzi, dlatego prościej będzie odnaleźć racje żywnościowe (Travelers Rations). Wyjdź z powrotem na zewnątrz i trzymając się lewej ściany obejdź górę. Natkniesz się w końcu na goblina pilnującego przejścia, którego jak najszybciej wykończ. Następnie zapamiętaj to miejsce, bo trzeba tutaj będzie zaraz wrócić i cofnij się do tyłu, omiń to przejście i dalej, trzymając się cały czas lewej strony, przejdź przez pobliskie tunele. Natkniesz się po drodze na kilku goblinów, po czym wkrótce po lewej zauważysz ścianę budynku. Podchodząc jeszcze do przodu spotkasz trzech zombiaków a pomiędzy ciałami będzie leżał Crush Bo. Czas wracać do przejścia z samotnie stojącym goblinem. Idąc kawałek dalej znajdziesz się na kolejnym rozwidleniu - na początek wybierz drogę w lewo.
Biegnąc dalej zrobisz zakręt wokół góry (coś w kształcie litery U), po czym przeskoczysz nad przepaścią, aby w końcu natrafić na samotnego goblina. Jednak po dogłębniejszym rozejrzeniu się po okolicy zauważysz ogra czekającego na ciebie na dole. Na razie jednak nie zeskakuj tam, tylko skręć w prawo i po niewielkich schodkach wyjdź na górę, do goblina strzelającego z łuku. Koło drzewa leży napój leczniczy (+1000), a jeśli uderzysz w drzewo to pojawi się w tym miejscu drugi (+1000). Teraz wróć do miejsca gdzie widziałeś ogra i zeskocz na dół. Możesz najpierw strzelić do niego z łuku, co umożliwi rozwalenie w pierwszej kolejności kilku goblinów, kiedy ogr będzie biegał po okolicy. Kiedy załatwisz wszystkie stwory poszukaj dziury z kolcami, położonej mniej więcej naprzeciwko miejsca gdzie zeskoczyłeś. Skręć przed nią w lewo, gdzie powinieneś odnaleźć kamienie umożliwiające wspinaczkę na most nad kolcami. Jednak kiedy na niego wejdziesz, zawali się i spadniesz w otchłań - więc, żeby tego uniknąć, rozpędź się i przeskocz go z rozbiegu. Przejdź jeszcze kawałek, po czym opuść się niżej i tunelem przedostań się do nowego obszaru. W momencie, kiedy tylko wejdziesz na śnieg, zaatakuje cię goblin (wybiegnie z prawej) i ogr (ten zaś z lewej). Najlepiej jest podbiec do goblina i załatwić go, zanim ogr za bardzo się zbliży. Ruszaj teraz szlakiem na lewo od tunelu (ten na prawo prowadzi z powrotem do dziury z kolcami) i idź nim aż do wejścia prowadzącego do wnętrza góry. Zaraz zaatakują cię dwa orki. Czas zwiedzić jaskinię. Umówmy się, że cały czas kierujesz się w lewo, nawet (a w szczególności) w drodze powrotnej. I tak pierwsze oświetlone pomieszczenie jest puste. Drugie natomiast wydaje się podobne, ale można rozwalić ścianę i w ten sposób przedostać się po mostku do Power Potion. Wróć teraz w stronę większej komnaty, gdzie zza muru wyskoczy ogr. Kiedy go rozwalisz nie zapomnij wziąć Doom Axe, która leży oparta o ścianę obok wyłomu. Teraz czas na długie schody, które zaprowadzą cię do balkonu z Ice Sword. Nie ruszaj natomiast przełącznika na dole, ponieważ uruchomi on pułapkę. Ostatnie przejście doprowadzi cię do obozu. I tak przejdź przez pomieszczenie ze skrzyniami i dalej w prawo, gdzie obok obeliska znajdziesz ołtarz (Piedestal). Wrócisz tutaj zaraz, więc zapamiętaj to miejsce. Teraz z kolei powróć na korytarz i skręć w prawo, w stronę schodów. Z ich lewej strony znajdziesz Dwarf Medium Armor, a w drewnianej skrzyni napój leczniczy (+150).
Wejdź po schodach i idź przed siebie. W pewnym momencie będziesz musiał załatwić czarnego rycerza, który jest w posiadaniu napoju leczniczego (+1000). Przejdź następnie przez drugie wyjście z pomieszczenia i uważając na łuczników ruszaj do kolejnego, podobnego lokalu. Znajdziesz tam potrzebny przedmiot, Orb. Znów skorzystaj z drugiego wyjścia i przejdź na wprost i schodami w dół. Poza jedzeniem w skrzyniach spotkasz tu czarnego rycerza, który będzie pilnował Ice Hammera, leżącego obok nowego obelisku. Kiedy się dozbroisz i uleczysz wracaj do pierwszego obelisku i włóż weń znaleziony przed chwilą Orb. Krótki filmik pokaże otwierające się po bokach pomieszczenia drzwi. Przejdź przez jedne z nich i zabierz pierwszy z czterech kamieni: Aquamarine key, znany szerzej jako niebieski kamień (Blue Gem). Kiedy go zabierzesz otworzą się wielkie drzwi, przejdź przez nie na zewnątrz. Z mgły wyłoni się lodowy golem - należy z nim walczyć podobnie jak z kamiennym golemem, czyli atak z daleka lub ciągłe obieganie na boki i zadawanie krótkich ciosów. Po zakończonej sukcesem walkę odnajdź szlak prowadzący do wyjścia (na prawo od golema) i udaj się nim. Po drodze spotkasz jeszcze jednego ogra, a później już nic cię nie powstrzyma przed pomyślnym zakończeniem poziomu.
0
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance Blade of Darkness: Podstawy
- Severance Blade of Darkness: Bohaterowie
- Severance Blade of Darkness: Broń i Przedmioty
- Severance Blade of Darkness: Mapa
- Severance Blade of Darkness: Runy i Kamienie
- Severance Blade of Darkness: Przeciwnicy
- Severance Blade of Darkness: The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz)
- Severance Blade of Darkness: The Monoliths of Kashgar - Tukaram (Barbarzyńca)
- Severance Blade of Darkness: The Lost City of Marakamada - Zoe (Amazonka)
- Severance Blade of Darkness: Kazel Zalam - Nagflar (Krasnolud)
- Severance Blade of Darkness: Mines of Mount Kolbegen
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Tell Halaf
- Severance Blade of Darkness: Tombs of Ephyra
- Severance Blade of Darkness: Island of Karum
- Severance Blade of Darkness: Shalatuwar Fortress
- Severance Blade of Darkness: The Gorge of Orlok
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Nemrut
- Severance Blade of Darkness: Oasis of Najeb
- Severance Blade of Darkness: The Temple of Ai Farum
- Severance Blade of Darkness: Forge of Xshatha
- Severance Blade of Darkness: Temple of Ianna
- Severance Blade of Darkness: Tower of Dal Gurak
- Severance Blade of Darkness: The Abyss
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany5167 Junior
to najlepsza gra od czasów duke'a w jaką grałem, fenomenalna, ale a'propos jest jeden etap, na którym się zaciąłem, zamyjają się kraty i goście bezczelnie włączają gaz i finito, może ktoś wie co zrobić
zanonimizowany3107 Pretorianin
Musisz miec odpowiedni klucz, zeby szybko otworzyc kratę. Znajdź go zanim wleziesz do tego pomieszczenia.
peeyack Senator
Ja mam trudniejsze pytanie. Otoz znalazlem cos takiego jak Amulet. Nie Medallion, tylko Amulet. Ktos wie do czego to sluzy? Nie moge przez ten amulet przejsc dalej gry, bow momencie jak musze wziasc zielony klejnot mam juz zapelnione inventory i nie moge otworzyc kolejnych drzwi, co gorsza nawet nie moge go wyrzucic? Nazwa planszy - Temple of Al farum. Co zrobic z tym amuletem?
peeyack Senator
Przeszedlem gre dwiema postaciami, ale sie chyba nie dowiem co to jest ten amulet. Kurcze, jak czasami niewiedza przeszkadza. :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
