Severance Blade of Darkness: Island of Karum

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

1 - Island of Karum | Severance Blade of Darkness - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryDość prosty poziom, pełen uzdrawiających mikstur. Jednak najlepiej jest zostawić je sobie na później. I tak pierwszy (+1000) znajdziesz zaraz na początku, przy ciele martwego rycerza. Poza tym znajdziesz przy nim jeszcze Elf Sword. Teraz biegnij przed siebie, na pobliskie pomosty. Łączą je niewielkie pomieszczenia z dużymi drewnianymi drzwiami - otworzą się przed tobą automatycznie, ale kiedy je przejdziesz zamkną się na amen. W pewnym momencie trafisz na most zwodzony, który zacznie się powoli opuszczać. Poczekaj aż zejdzie na sam dół i ruszaj do pierwszego rozwidlenia. Zerknij za zamkniętą kratę po lewej, gdzie zobaczysz napój pełnego uzdrowienia. Wrócisz po niego później, a na razie skręć w prawo i rozwal dwóch zombi. Podążając dalej, przejdziesz na dziedziniec (ten z szubienicą) z jeszcze jednym zombiakiem i kościejem strzelającym z podwyższenia. Biegnij dalej przed siebie i załatwiając kolejnych przeciwników skręć w lewo do pomieszczenia z jeszcze jednym zombiakiem. Nie martw się! Nie jest tak źle, weź leżący na ziemi napój leczniczy (+50) i wejdź po schodach na górę. W pewnym momencie miniesz zamknięte drzwi z prawej, do których jeszcze powrócisz. Kilka kroków i spotkasz kościotrupa, który strzelał niedawno do ciebie z łuku. Załatw go i biegnij do niewielkiego pomieszczenia z jeszcze jednym kościejem, leżącym na stole kluczem (Iron key) i ukrytym przy zwłokach napojem leczniczym (+150). Przejdź jeszcze kawałek dalej, gdzie na dachu pomieszczenia, przy którym stoi szkielet z łukiem, znajdziesz napój leczący. Uważaj tylko na łuczników stojących na budynku nieopodal, bo jeśli za bardzo się do nich zbliżysz, otworzą ogień. Wróć teraz do zamkniętych drewnianych drzwi, o których wcześniej wspomniałem, tych przy schodach. Otwórz je zdobytym przed chwilą kluczem i wejdź po schodach na górę, gdzie będzie trzeba załatwić jednego kościeja. Kolejny czeka na zewnątrz z prawej, gdzie też należy się udać. Trafisz do miejsca nad niewielkim pokoikiem, do którego należy zeskoczyć - najlepiej na stół. Przy ognisku znajdziesz Slayer Sword, jedna z dźwigni otworzy przejście do pomieszczenia z Knights Medium Armor, a druga drzwi którymi należy udać się w dalszą drogę. Kiedy je przekroczysz zaatakują cię dwa kościotrupy. Wychodząc na świeże powietrze w niewielkim pomieszczeniu z ciałem rycerza, znajdziesz napój leczniczy (+1000), po czym wróć do budynku i odszukaj roztrzaskane drewniane wrota.

2 - Island of Karum | Severance Blade of Darkness - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryRozwal dwóch zombi, weź leżący przy ciele rycerza napój leczniczy (+1000) i rozwal jeszcze dwóch przeciwników po drugiej stronie dziedzińca. Stań mniej więcej w jego centrum i rozejrzyj się dookoła w poszukiwaniu niskiego muru, na który można się wspiąć. Zeskocz teraz na dziedziniec z charakterystyczną szubienicą i skręć w lewo, podążając do rozwidlenia. Byłeś tutaj wcześniej, nieopodal leży zamknięty za kratą napój leczniczy. W każdym razie biegnij teraz do przodu i nie przejmując się łucznikami wejdź do budynku przy końcu drogi. Możesz natknąć się tutaj na zombiaka, a skręcając przy schodach w lewo zabierzesz widziany zza kraty napój pełnego uzdrowienia. Wróć do schodów i udaj się nimi w górę na flanki. Zabij dwa kościeje (te, co strzelały z łuku) i podejdź jak najbliżej do następnej wieży, po czym zeskocz na dół w ten sposób, aby znaleźć się po drugiej stronie drewnianych drzwi. Teraz idź do końca ulicy, gdzie z lewej wyskoczy kilku zombich a z góry będzie cię ostrzeliwał kościej. Rozwal najpierw tych na dole, wejdź do pomieszczenia z prawej i po zabiciu zombiego weź ukryte w skrzyniach jedzonko oraz napój uzdrawiający (+150). Wyjdź do pomieszczenia naprzeciwko (czyli wcześniej na lewo) i weź leżący przy zwłokach kolejny napój (+150), po czym wyjdź po schodach do dwóch kościejów. Kiedy się z nim uporasz, wróć na dół i przejdź na drugą stronę ulicy, do wielkich drewnianych wrót.

3 - Island of Karum | Severance Blade of Darkness - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryUżyj klucz i wejdź do środka. Aby otworzyć centralne pomieszczenia trzeba zabić patrolujących boczne korytarze trzech rycerzy zombi. Następnie w samym pomieszczeniu czeka cię walka z dwojgiem kościotrupów. Jako nagrodę możesz zabrać leżącą na środku Death Bo (dobra dla amazonki) i Spear. Uruchom teraz przełącznik przy wielkich drzwiach, które doprowadzą cię na dziedziniec, z którego skakałeś w dół, na ten z szubienicą. Przejdź na jego drugą stronę, do trzech otworów kanałowych, po czym wskocz w jeden z nich. W rogu sali, w której się znajdziesz, leży doskonała dla krasnala broń - Great Hammer. Przejdź do kolejnego pomieszczenia i skręcając w prawo przebiegnij obok drzwi prowadzących do podziemi (Dungeon). Możesz natknąć się po drodze na rycerza-zombi, a skręcając na końcu korytarza znów w lewo, trafisz na dwójkę zombich i niewielkie jeziorko z lawą. Czas na Sekret, tym razem jednak nie da on żadnej z run. Rusz dwa razy przełącznik koło jeziorka: pierwszy raz wyłączy dopływ lawy, drugi spowoduje, że spłynie ona do kanałów. Poczekaj cierpliwie, aż odsłonią się schody, którymi następnie udaj się w dół. Po uruchomieniu runicznego przycisku otworzy się tajne przejście prowadzące do pomieszczenia z wielkim napisem na ziemi, wyjaśniającym znaczenie run. Weź leżący na jednym z piedestałów Power Potion i wróć z powrotem na górę. Przejdź teraz w stronę zewnętrznej części pomieszczenia. Nieopodal ciała martwego rycerza znajdziesz napój leczniczy (+500). Stąd zejdź teraz na dół po schodkach do pomieszczenia z trójką zombich. Korzystając znowu ze schodów w dół, sprawdź znajdującą się za zakrętem w prawo ścianę, tę oświetloną. Użycie na niej broni rozwali ją w drobny mak, dzięki czemu otworzy się przejście do skrytki. Zabierz leżące na jednym piedestale: napój zdrowia (+1000) i Bracelet. Wróć na poprzednio obraną ścieżkę i skorzystaj ze schodów, tym razem prowadzących w górę i dalej, do pomieszczenia wypełnionego częściowo wodą. Kiedy zabierzesz leżący na stole klucz (Dungeon key) z wody, powstanie cała zgraja niezbyt przyjaźnie nastawionych zombich. Po wygranej (mam nadzieję!) walce, opuść pomieszczenie korzystając z wyjścia naprzeciwko tego, którym tu wszedłeś i ruszaj po schodach na górę, gdzie należy otworzyć przełącznikiem drewniane drzwi. Będąc na (częściowo) otwartej przestrzeni skręć w prawo i zbadaj jedno z czterech ciał w poszukiwaniu leczniczego napoju (+150). Podejdź następnie do wielkich drewnianych drzwi i otwórz je, dzięki czemu znajdziesz się nieopodal bramy do podziemi. Pewnym utrudnieniem może się okazać trójka szkieletów, która zaatakuje cię kiedy się zbliżysz do wrót. Wykończ przeciwników i przejdź do podziemi.

4 - Island of Karum | Severance Blade of Darkness - Severance: Blade of Darkness - poradnik do grySpotkasz tutaj dwóch rycerzy zombi oraz pierwszego, w swojej karierze, czarnego rycerza, który patroluje okolicę (pierwsze wejście z prawej). Jest on wyposażony w napój uzdrawiający, więc nie pozwól mu go wypić, tylko spróbuj zachować go dla siebie. Po skończonej walce wróć do okolicy wielkich drewnianych drzwi i idź cały czas w prawo, aż dotrzesz do czegoś w rodzaju klatki schodowej. Udaj się na górę do miejsca z pomostem prowadzącym do otwierającego drzwi obok przełącznika. Skorzystaj z niego i wejdź do środka, gdzie trzeba będzie załatwić na początek dwóch czarnych rycerzy. Dopilnuj, aby jeden z nich nie zdołał wypić noszonego przy sobie napoju leczniczego (+150) tylko zostawił go dla ciebie. W razie potrzeby możesz cofnąć się do klatki schodowej - nieprzyjaciele nie pójdą za tobą. Teraz skieruj się na prawo od wejścia i idź za róg w lewo, gdzie czeka kolejny czarny rycerz. Trzymaj się na razie z dala od okna, ponieważ stojący nieopodal łucznicy szybko się tobą zajmą. Zabierz tylko leżący przed nim napój leczniczy i kontynuuj wędrówkę w stronę widocznych niedaleko schodów. Na górze czeka cię walka z dwoma czarnymi rycerzami, ale zabawa zacznie się dopiero jak wskoczysz w otwór pośrodku pomieszczenia. Znajdziesz się wtedy w centralnej sali, a w twoją stronę ruszy minotaur. Jest to bardzo wytrzymały stwór, ale można wykorzystać podczas walki z nim jedną z jego słabości. Mianowicie zamach, jaki bierze on podczas zadawania ciosu, umożliwia odsunięcie się i w ten sposób uniknięcie trafienia. Kiedy z nim skończysz, otrzymasz klucz (Tower key) i przy okazji otworzy się krata z boku, umożliwiając tym samym przedostanie się do ciebie dwóm czarnym rycerzom. Jeden z nich ma napój leczniczy (+150), więc nie zapomnij go zdobyć, a w niewielkim pomieszczeniu połączonym z centralną salą znajdziesz Double Axe. Tak więc przejdź do miejsca, gdzie przed chwilą zabiłeś dwóch rycerzy, wyjdź po schodach na górę i skieruj się do drewnianych drzwi, przez które wrócisz z powrotem na klatkę schodową.

Będziesz miał teraz dwie możliwości wyboru drogi, od których zależy dalsza wędrówka (każda z nich pozwala później wybrać kolejne dwie, ale po zakończeniu całego cyklu będziesz jednak jeszcze musiał wrócić do tej, której nie wybrałeś) - Island of Karum | Severance Blade of Darkness - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryPrzejdź na samą górę i otwórz drzwi nowym kluczem. Kiedy wejdziesz do środka pojawi się krótki filmik, w którym przejdziesz parę kroków do przodu. Zaraz po jego zakończeniu cofnij się i wejdź w korytarz, który minąłeś z prawej. Po wyeliminowaniu kilku rycerzy zombi znajdziesz na końcu Power Potion. Wróć na schody i podczas wychodzenia w górę, skręć w wejście z prawej. Po prawej stronie znajdziesz Curved Sword, a idąc dalej korytarzem napotkasz, poza kilkoma zombiakami, także skrzynie z jedzeniem. Teraz udaj się schodami na samą górę i po sprzątnięciu jeszcze dwóch rycerzyków wyjedź windą na górę. Tutaj trzeba rozprawić się z trójką szkieletów, po czym ruszaj po schodach na górę. Przejdziesz kolejno przez troje drzwi, które się za tobą zatrzasną. W końcu trafisz do pomieszczenia, do którego przeteleportuje się ghoul. Jest to bardzo szybki przeciwnik, posiada duży zasięg ataku i do tego cały czas się teleportuje. Jego słabość to niewielka żywotność, a najlepiej podejść go kilkoma kombosami. Przejdź następnie kolejnymi schodami na górę i biegnij aż do pomieszczenia z napisami na ścianie. Po krótkiej scence zabierz napój leczący (+1000) leżący koło środkowej tablicy i wracaj z powrotem. Czeka cię teraz niesamowicie trudny pojedynek. Nekromanta, z którym przyjdzie ci walczyć, posiada specyficzne narzędzia walki: jego tarcza zadaje część obrażeń atakującemu, a miecz, jeśli trafi przeciwnika, dodaje mu cześć jego punktów zdrowia. A to nie wszystko. Jeśli się od niego oddalisz, to przeteleportuje się do ciebie i zada potężny cios. Najlepiej jest go gnębić kombosami, używając przedtem Power Potiona. Po skończeniu walki nekromanta ucieknie na swoim zwierzątku, a poziom zostanie zakończony.

Będziesz miał teraz dwie możliwości wyboru drogi, od których zależy dalsza wędrówka (każda z nich pozwala później wybrać kolejne dwie, ale po zakończeniu całego cyklu będziesz jednak jeszcze musiał wrócić do tej, której nie wybrałeś):

1). SHALATUWAR FORTRESS

2). OASIS OF NAJEB

Podobało się?

0

Blade of Darkness

21 lutego 2001

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2002-02-12
18:18

zanonimizowany5167 Junior

to najlepsza gra od czasów duke'a w jaką grałem, fenomenalna, ale a'propos jest jeden etap, na którym się zaciąłem, zamyjają się kraty i goście bezczelnie włączają gaz i finito, może ktoś wie co zrobić

Komentarz: zanonimizowany5167
2002-02-12
18:54

zanonimizowany3107 Pretorianin

Musisz miec odpowiedni klucz, zeby szybko otworzyc kratę. Znajdź go zanim wleziesz do tego pomieszczenia.

Komentarz: zanonimizowany3107
2002-02-20
20:32

peeyack Senator

peeyack

Ja mam trudniejsze pytanie. Otoz znalazlem cos takiego jak Amulet. Nie Medallion, tylko Amulet. Ktos wie do czego to sluzy? Nie moge przez ten amulet przejsc dalej gry, bow momencie jak musze wziasc zielony klejnot mam juz zapelnione inventory i nie moge otworzyc kolejnych drzwi, co gorsza nawet nie moge go wyrzucic? Nazwa planszy - Temple of Al farum. Co zrobic z tym amuletem?

Komentarz: peeyack
2002-02-25
14:19

peeyack Senator

peeyack

Przeszedlem gre dwiema postaciami, ale sie chyba nie dowiem co to jest ten amulet. Kurcze, jak czasami niewiedza przeszkadza. :-)

Komentarz: peeyack

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl