Severance Blade of Darkness: Podstawy
Aktualizacja:
Kolejnym fascynującym elementem jest walka - prowadzona rozmaitymi sposobami i przy użyciu różnorodnej broni. Niewielkim mankamentem jest tutaj (według mnie) brak możliwości chodzenia na boki (strafe). Co prawda opcja ta jest ona dostępna, ale dopiero po przełączeniu się w tryb walki i wybraniu celu, do którego nasz bohater będzie się zawsze ustawiał przodem. Kiedy naciśniemy strzałki w bok będzie on chodził wokół celu. Jest to prawie doskonałe rozwiązanie - można cały czas, otaczając większych i groźniejszych przeciwników, walić w nich mieczem, a oni nie będę w stanie na czas wykonać ataku. Tylko dlaczego nie można tego manewru stosować podczas normalnego chodzenia? Ale, jak już wspomniałem, jest to niewielki mankament i do tego można się po prostu przyzwyczaić.
Sama walka jest bardzo ekscytująca. Optymalnie każdy bohater posługuje się tylko bronią jednego rodzaju. Potrafi też używać tzw. "kombosów". Jest to bardzo skuteczny atak, pozwalający za jednym podejściem wyeliminować nawet najsilniejszego przeciwnika. Poza tym sama kwestia pojedynków jest rozwiązana bardzo dobrze - można osłaniając się tarczą zadawać rozmaite ciosy itp. A BoD pojedynków na pewno nie zabraknie. Należy przy tym pamiętać że za zabicie przeciwnika nasz bohater otrzymuje punkty doświadczenia, pozwalające awansować mu na coraz większe poziomy. Zwiększa się wtedy jego życie, wytrzymałość, moc i obrona. Co to jest życie chyba nie muszę tłumaczyć - w każdym razie symbolizuje go czerwony pasek w lewym górnym rogu ekranu. Poniżej jest doświadczenie (niebieski pasek). Życie dodatkowo określane jest liczbowo czerwoną czcionką. Wytrzymałość symbolizuje zmęczenie bohatera walką. I tak jeśli używa on broni przygotowanej dla innego herosa (czyli nie ma jej w spisie oręża) męczy się bardziej. A najbardziej wyczerpującą rzeczą są kombosy - czasami potrafią "pożreć" całą wytrzymałość. Dla lepszej orientacji poza zielonym paskiem pojawiającym się w czasie walki wytrzymałość jest podawana liczbowo, oczywiście czcionką zielonego koloru.

Pozostałe dwie cechy: moc i obrona wpływają na umiejętności bojowe danego bohatera. Poza zwiększaniem współczynników (po zwiększeniu poziomu doświadczenia) można używać do tego celu zbroi (obrona) i oręża (dodają moc i przeważnie odejmują obronę). W grze pojawiają się także tarcze, ale tylko dwaj bohaterowie, posługujący się bronią jednoręczną, mogą bezproblemowo jej używać. Tarcza ma ograniczoną wytrzymałość (przypomina to punkty zdrowia) i po trafieniu w nią przez przeciwnika traci kolejne punkty, rozlatując się w końcu w drobny mak. Poza tym tarcza ma jeszcze jedną dobrą cechę: jeśli przeciwnik uderzy w nią zostaje na chwile ogłuszony, co pozwala go zaatakować. Tylko że to działa także w przypadku ataku bohatera.
Warto zapamiętać jeszcze jedną rzecz: gra zapisuje, który z kolei robisz save i na tej podstawie wyświetla napis adekwatny do twoich umiejętności. Można go znaleźć przy zapisanym stanie gry (nazwa w nawiasie). Życzę wszystkim powodzenia i niech siła i mądrość Ianny będą z wami!
0
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance Blade of Darkness: Podstawy
- Severance Blade of Darkness: Bohaterowie
- Severance Blade of Darkness: Broń i Przedmioty
- Severance Blade of Darkness: Mapa
- Severance Blade of Darkness: Runy i Kamienie
- Severance Blade of Darkness: Przeciwnicy
- Severance Blade of Darkness: The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz)
- Severance Blade of Darkness: The Monoliths of Kashgar - Tukaram (Barbarzyńca)
- Severance Blade of Darkness: The Lost City of Marakamada - Zoe (Amazonka)
- Severance Blade of Darkness: Kazel Zalam - Nagflar (Krasnolud)
- Severance Blade of Darkness: Mines of Mount Kolbegen
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Tell Halaf
- Severance Blade of Darkness: Tombs of Ephyra
- Severance Blade of Darkness: Island of Karum
- Severance Blade of Darkness: Shalatuwar Fortress
- Severance Blade of Darkness: The Gorge of Orlok
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Nemrut
- Severance Blade of Darkness: Oasis of Najeb
- Severance Blade of Darkness: The Temple of Ai Farum
- Severance Blade of Darkness: Forge of Xshatha
- Severance Blade of Darkness: Temple of Ianna
- Severance Blade of Darkness: Tower of Dal Gurak
- Severance Blade of Darkness: The Abyss
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany5167 Junior
to najlepsza gra od czasów duke'a w jaką grałem, fenomenalna, ale a'propos jest jeden etap, na którym się zaciąłem, zamyjają się kraty i goście bezczelnie włączają gaz i finito, może ktoś wie co zrobić
zanonimizowany3107 Pretorianin
Musisz miec odpowiedni klucz, zeby szybko otworzyc kratę. Znajdź go zanim wleziesz do tego pomieszczenia.
peeyack Senator
Ja mam trudniejsze pytanie. Otoz znalazlem cos takiego jak Amulet. Nie Medallion, tylko Amulet. Ktos wie do czego to sluzy? Nie moge przez ten amulet przejsc dalej gry, bow momencie jak musze wziasc zielony klejnot mam juz zapelnione inventory i nie moge otworzyc kolejnych drzwi, co gorsza nawet nie moge go wyrzucic? Nazwa planszy - Temple of Al farum. Co zrobic z tym amuletem?
peeyack Senator
Przeszedlem gre dwiema postaciami, ale sie chyba nie dowiem co to jest ten amulet. Kurcze, jak czasami niewiedza przeszkadza. :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
