
Data wydania: 21 lutego 2001
Po wiekach od stworzenia Słońca, Księżyca i Ziemi zło budzi się na ziemi siejąc terror i spustoszenie. Potrzebny jest wybraniec, który poniesie święty miecz do zwycięstwa i ostatecznie pokona wroga.
GRYOnline
Gracze
Bóg z Chaosu stworzył Ducha Światła i Księcia Ciemności. Drugi z nich zbuntowawszy się posiadł tajemny język stworzenia i sam próbował tworzyć żywe istoty. Jednak nie chciały one słuchać swego nowego pana biorąc część swojej esencji i powołując do życia przeraźliwe potwory i demony. Bóg i Duch Światła próbowali je powstrzymać rozpętując wielką bitwę. Gdy ostatnia ciemna istota została pokonana ich ojciec - Książę Ciemności, został wygnany w czeluście Wszechświata.
Po wiekach od stworzenia Słońca, Księżyca i Ziemi zło budzi się na naszej planecie siejąc terror i spustoszenie. Potrzebny jest wybraniec, który poniesie święty miecz do zwycięstwa i ostatecznie pokona wroga.
Gracz może przyjąć rolę jedną z czterech postaci, z których każda posiada inne cechy i umiejętności. Fabuła gry prowadzi przez 16 różnych środowisk: mroźne pustkowia, pustynie, arabskie pałace, hinduskie świątynie, wulkany, zaginione wyspy, kopalnie. Do dyspozycji jest ponad 100 różnorakiej broni i ponad 100 typów przedmiotów, które można: podnieść, złamać, rzucić oraz używać jako broni. Na drodze spotkać możemy ok. 25 ras wrogów i ponad 100, zagadek, pułapek i śmiercionośnych mechanizmów.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 21 lutego 2001Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 15 marca 2023Polskie napisy
PlayStation 5 15 marca 2023Polskie napisy
Nintendo Switch 24 listopada 2022Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 15 marca 2023Polskie napisy
Xbox Series X/S 15 marca 2023Polskie napisy
Producent: Rebel Act Studios / Fire Falcom (PS4) / Fire Falcom (XONE) / Fire Falcom (PS5) / Fire Falcom (XSX)
Wydawca: Codemasters
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Blade Of Darkness pojawiło się niczym grom z nieba. Brak większej kampanii reklamowej i jakiegokolwiek rozgłosu nie wpłynął pozytywnie na moje pierwsze wrażenie dotyczące tej gry. Dopiero później miałem się przekonać, jak bardzo się myliłem.
14 lutego 2001
Być może pamiętacie jeszcze "chude" lata role-play? Czasy, kiedy rocznie ukazywała się jedna, góra dwie gry w tym gatunku. Wszystko jednak zmieniło się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i w tej chwili wiele firm pracuje nad grami role-play.
W 2001 roku na komputery osobiste trafiła produkcja, którą dzisiaj twórcy określają mianem protoplasty serii Souls. Choć jest w tym stwierdzeniu sporo przesady, to jednak Severance: Blade of Darkness potrafiło „usadzić” niejednego gracza.
opinie
Krystian Pieniążek
21 czerwca 2025 20:00
Jakiś czas temu informowaliśmy, że Rebel Act Studios (twórcy Severance: Blade of Darkness) prawdopodobnie kończy swą działalność. Przedstawiciele firmy zaprzeczyli tym doniesieniom, jednak potwierdzili, że poszukują silnego partnera i prowadzą rozmowy z kilkoma międzynarodowymi wydawcami. Równocześnie doszła do nas wiadomość, że firma Digital Legends założona przez trzech byłych pracowników Rebel Act Studios przedstawiła pierwsze grafiki ze swej nowej produkcji oraz ujawniła jej tytuł - Nightfall Dragons.
gry
Przemysław Bartula
16 listopada 2001 09:46
Niedawno informowaliśmy o zamknięciu hiszpańskiego wydawcy Dinamic Multimedia, a teraz do listy firm zajmujących się grami komputerowymi, które nie wytrzymały panującego obecnie kryzysu dołączył (jeszcze nie oficjalnie) znany hiszpański producent Rebel Act Studios, twórca Severance: Blade of Darkness.
pozostałe
Przemysław Bartula
8 listopada 2001 11:42
Codemasters ujawnił, iż planuje stworzenie sequela gry akcji Blade of Darkness. Wszystko wygląda ładnie i ślinka już cieknie, niestety radość wszystkich posiadaczy sprzętu klasy PC zmąci jeden „mały” szczegół.
gry
Janusz Burda
5 października 2001 14:53
Zapraszam do kolejnego, bardzo obszernego materiału, który znalazł się dzisiaj na naszych stronach. Tym razem mamy coś dla osób lubiących krwawe i efektowne walki, gdyż jest to poradnik do Severance: Blade of Darkness.
gry
Janusz Burda
31 sierpnia 2001 17:49
To nie jest gra dla dzieci!!! Nawet po wyłączeniu bardziej krwawych wstawek to wciąż nie jest gra dla dzieci!!! O czym mówię? Oczywiście o najnowszej produkcji hiszpańskiego zespołu Rebel Act Studios – Severance: Blade of Darkness, której to recenzję znajdziecie od dziś na naszych stronach.
gry
Janusz Burda
5 kwietnia 2001 11:23
Miłośników mrocznej gry akcji/cRPG Severance: Blade of Darkness zapewne ucieszy wiadomość o tym, iż firma Codemasters wypuściła edytor leveli, dzięki któremu będziecie mogli spędzić przy niej jeszcze kilka bezsennych i obfitujących w walkę nocy.
gry
Przemysław Bartula
26 marca 2001 08:45
W sklepach w USA pojawiło się jednocześnie kilka bardzo oczekiwanych tytułów. Electronic Arts wydał Clive Barker's Undying, horror na engine Unreal Tournament, Gathering of Developers wypuściło Severance: Blade of Darkness, hack & slash cRPG w prześlicznej grafice 3D z Rebel Act Studios, a fani serii Advanced Dungeons & Dragons z Interplay doczekali się Heart of Winter – dodatku do Icewind Dale.
gry
Tomasz Pyzioł
22 lutego 2001 13:08
Jeden z hiszpańskich serwisów poświęconych grom (Area66) podał nieoficjalną jeszcze informację z której wynika, iż produkcja Severance: Blade of Darkness - gry akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby z Rebel Act Studios weszła w fazę gold, czyli gra została oddana do powielania.
gry
Janusz Burda
19 stycznia 2001 00:53
Zaktualizowaliśmy dział daty wydania zgodnie z najnowszymi informacjami. Z tego co widać większość gier cRPG odpłynęła w dal w stosunku do wcześniejszych planów wydawniczych.
gry
Wojciech Antonowicz
8 stycznia 2001 11:37
Popularne pliki do pobrania do gry Blade of Darkness.
patch Blade of Darkness - v.1.01 - 7 maja 2001
patch Blade of Darkness - OpenGL Raster - 31 sierpnia 2001
trainer Blade of Darkness - +3 Trainer - 6 marca 2001
mod Blade of Darkness - Blade of Light v.20Anniversary (31012021) - 19 października 2021
demo Blade of Darkness - - 5 stycznia 2001
mod Blade of Darkness - Gorentity Mod 2020 with Random Enemy Creator v.19082021 - 1 listopada 2021
mod Blade of Darkness - MBK mmp HD 2019 v.06082019 - 30 września 2019
mod Blade of Darkness - Quick Save - 31 sierpnia 2016
trainer Blade of Darkness - +2 trainer - 5 marca 2001
mod Blade of Darkness - Mercenary II v.1.05 - 24 lutego 2017
Wymagania sprzętowe gry Blade of Darkness:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(1080p) Dual Core 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(4K) Intel Core i5 / AMD Ryzen 5, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 950 / Radeon R7 370 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2637 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Hajek
Recenzent GRYOnline.pl
2001.04.05
Blade Of Darkness pojawiło się niczym grom z nieba. Brak większej kampanii reklamowej i jakiegokolwiek rozgłosu nie wpłynął pozytywnie na moje pierwsze wrażenie dotyczące tej gry. Dopiero później miałem się przekonać, jak bardzo się myliłem.
Orzech
Ekspert
2023.10.01
Bardzo brutalna gra pod wieloma względami wygląda jak inspiracja dla Demon's Souls, jednak w przeciwieństwie do soulsów po kilku godzinach zakończyłem swoją przygodę z Blade of Darkness. Drętwe poruszanie się postaci, słaba praca kamery i niesamowicie toporne sterowanie na PC z nieintuicyjnym interfejsem miało na to największy wpływ. Do tego miałem wrażenie że gram na autopilocie i gra nie wywołuje u mnie najmniejszego zainteresowanie, a często czułem wręcz znużenie. Mimo że lubię stare gry(i poznając po latach wiele starszych od Blade of Darkness bawiłem się świetnie) to tutaj zwyczajnie czuję że gra nie jest dla mnie.
mastarops
Ekspert
2015.03.11
Po Dark Souls gra raczej irytująca. Kiepskie hitboxy i tarcze wystarczające na max 2-3 ciosy zwykłych przeciwników (wybrałem rycerza...). Przeszedłem chyba pierwsze 3 miasta i dałem sobie spokój, pewnie wrócę z kodami bo gra naprawdę klimatyczna, ale beznadziejnie poruszająca się postać i kombosy które raz wchodzą a raz nie są zbyt irytujące. W 2001 pewnie by dostał ode mnie 9, ale mamy 2015 więc daję 6.