Severance Blade of Darkness: Kazel Zalam - Nagflar (Krasnolud)
Aktualizacja:
Zaraz na początku podnieś swoją oręż, która upadła ci podczas wędrówki po skałach. Idź cały czas przed siebie zalaną jaskinią aż dotrzesz do zamkniętej kraty. Cofnij się trochę i przejdź obok drzewa do kolejnej jaskini. Za nią trafisz znów na zalaną jaskinię, w miejscu za wspomnianą kratą. Przejdź znów w lewo (jaskinia jest dalej zablokowana) i wejdź do pierwszego budynku. Trafisz na ciała poległych, porozrzucane po okolicznych pomieszczeniach. Weź leżący przy ognisku leży napój leczący (+150), po czym ruszaj wybranymi schodami (i tak łączą się w jednym miejscu) na górę. Tam zabij goblina i wejdź na kolejne schody prowadzące w górę, do drugiego goblina. Po prawej stronie będzie pokoik z jedzeniem zapakowanym w skrzyniach i beczkach, a na wprost ciebie okrągła sala z jedzeniem ukrytym za wejściem. Natomiast na prawo od niej będą roztrzaskane drzwi wychodzące na korytarz. Na jego końcu, w większej sali zza drzwi po prawej stronie wyskoczy goblin. Na wprost masz zamknięte przejście, do którego zaraz wrócisz, a za przejściem z lewej znajdziesz trochę jedzenia. Kiedy już wszystko sprawdzisz udaj się w prawy korytarz (ten z którego wyskoczył goblin) i zabij jeszcze dwóch przeciwników. Jeden z nich ma przy sobie klucz (Rusted key), a w pomieszczeniu znajdziesz dodatkowo trochę jedzenia. Następnie wróć do rozwidlenia i otwórz nowym kluczem zamknięte przejście. Szybko ruszaj przed siebie. Wkrótce dotrzesz do nowej sali, gdzie na stole znajdziesz trochę jedzenia. Natomiast jeśli skręcisz zaraz za wejściem w prawo trafisz na dwójkę goblinów patrolujących okolice. Kiedy się z nimi uporasz ruszaj po schodach na górę i dalej korytarzami. Miniesz z prawej zamknięte drzwi, do których wrócisz za jakiś czas z odpowiednim kluczem - zapamiętaj więc dobrze to miejsce. Uważając na rozlatującą się w drobny mak podłogę przeskocz nad wyrwami i idź cały czas jedyną możliwą drogą.
Zobaczysz w końcu krótki przerywnik pokazujący jak inni krasnoludzie walczą z goblinami, ale tym nie możesz się do nich na razie się przedostać. Przed tobą znajdziesz zamknięte przejście, do którego zaraz wrócisz z kluczem. Skręć więc w lewo do niewielkiego pomieszczenia i ponawiając ten sam wybór wejdź do większej sali. Zabij goblina i orka, który ma przy sobie potrzebny ci klucz (Iron key). Przejdź teraz na sam koniec sali i następnie w lewo, gdzie w odgrodzonej drewnianym płotem części znajdziesz na ziemi klucz (Store key), a w skrzyniach i beczkach trochę jedzenia. Odszukaj teraz trzy przyciski na ścianie nieopodal: wciśnięcie ich w odpowiedniej kolejności (prawy, lewy, środkowy) zaowocuje otwarciem się tajnego przejścia do kapliczki. Przy wejściu uważaj na pułapkę ze strzałami - najlepiej przebiegnij pierwszy korytarz ze schowaną bronią. Znajdziesz tu poza mnóstwem pająków napój leczniczy (+500) za pierwszym posągiem z prawej i Round Shield przy oświetlonym na niebiesko posągu. Wróć do sali z ostatnimi zamkniętymi drzwiami i nie otwierając ich skręć w prawo. Idź z powrotem do miejsca z pierwszymi zamkniętymi drzwiami, tymi przed wyrwą w podłodze. Otwórz je odpowiednim kluczem i po zabiciu masy pająków zabierz leżący na prawo od wejścia napój leczący (+500). Teraz rozejrzyj się po okolicy i rozwal pudła blokujące przejście. W nowym pomieszczeniu leży sobie Spiked Club, a w jednej ze skrzyń kolejny napój leczący (+150). Wyjdź teraz na korytarz i po skierowaniu się w prawo wracaj do zamkniętych drzwi, które przed chwilą kazałem ci ominąć. Otwórz je drugim kluczem i wejdź w nowy korytarz. Idąc nim uważaj na zapadającą się podłogę - przeskocz wyrwę dopiero jak wszystkie głazy już opadną.
Kiedy natrafisz na orka nie zapomnij zabrać mu napoju leczącego (+150), jak już zginie (nie pozwól mu go wypić!). Przywołaj odpowiednią dźwignią windę i zjedź nią w dół. Zabij tutaj goblina i poszukaj zasłoniętego skrzyniami przejścia. Utoruj sobie drogę bronią i w nowym pomieszczeniu wespnij się po półkach skalnych na górę. Tam weź leżący na skrzyni napój leczący (+150) i przeskocz dziury w podłodze, kierując się za nimi w prawo. Przeskocz teraz nad urwaną częścią podwyższenia i przełącz dźwignie umieszczoną na ścianie. Otworzą się drzwi prowadzące do dalszej części poziomu. Wróć z powrotem tą samą trasą jaką się tu dostałeś i w większej sali skręć w prawo i przejdź przez wielkie drzwi. Stąd już na pewno trafisz do otwartego przed chwilą przejścia. Przejdź skalną półką do jaskini, gdzie spotkasz goblina i orka. Zabij ich i ruszaj przed siebie, przeskakując napotkaną po drodze wyrwę. Kiedy dotrzesz do długich schodów możesz spodziewać się goblina, a za nimi w pokoju po lewej znajdziesz trochę jedzenia i Bitting Axe. Kiedy wrócisz na korytarz i wejdziesz nim na wprost okaże się że jest to miejsce gdzie wcześniej widziałeś walczące krasnoludy. Idź cały czas przed siebie, zabijając napotkane gobliny i przechodząc most znajdujący się już na zewnątrz. Musisz przeskoczyć znajdującą się w nim wyrwę, a po drugiej stronie czeka już na ciebie komitet powitalny w postaci orka i goblina wyposażonego w napój pełnego uzdrowienia. W kolejnej budowli wejdź po schodach do większej sali, w której to przyjdzie ci zaraz stoczyć pojedynek z ogrem. Staraj się go cały czas otaczaj, zadając pojedynczy cios i uciekając do tyłu. Kiedy w końcu padnie otworzy się przejście i do sali wkroczą jeszcze dwa gobliny. Kiedy załatwisz także i ich będziesz mógł w spokoju skonsumować leżące na stołach jedzenie.
Kiedy już zregenerujesz siły przejdź do pomieszczenia skąd wyszły gobiny i po schodach na korytarz prowadzący do komnaty z fontannami. Zabij tutaj goblina który powinien cię zaatakować i przejdź do sali tronowej, gdzie za owym tronem znajdziesz przełącznik opuszczający schody pozwalające przejść dalej. Możesz natknąć się tutaj także na orka posiadającego napój pełnego uzdrowienia. Wejdź teraz w jedyne możliwe nowe przejście i po opuszczonych już na dół schodach ruszaj na górę. Po lewej stronie natkniesz się na pułapkę z ostrzami. Aby ją na chwilę unieszkodliwić musisz rzucić w korytarz jakikolwiek przedmiot. Kiedy ostrza dojadą do końca przebiegnij na drugą stronę i po schodach do biblioteki. Za zamkniętymi wrotami w ścianie ukryto napój leczący (+500), a żeby zdobyć potrzebny to otwarcia przejścia klucz musisz odnaleźć specjalną księgę. Jest ona w przedostatnim regale - wystarczy ją ruszyć i klucz pojawi się po drugiej stronie. Otwórz nim wrota prowadzące do dalszej części biblioteki i zabij znajdujące się tu gobliny. Odszukaj dwa przyciski nad półkami przy prawej ścianę od wejścia. - po ich wciśnięciu otworzy się przejście do ostatniej części biblioteki. Zabierz teraz czerwoną księgę leżącą na centralnej półce i odpocznij oglądając krótką pokazówkę kończącą poziom.
Czas wybrać dalszą drogę:
1). MINES OF KOLBEGEN
2). FORTRESS OF TELL HALAF
0
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance Blade of Darkness: Podstawy
- Severance Blade of Darkness: Bohaterowie
- Severance Blade of Darkness: Broń i Przedmioty
- Severance Blade of Darkness: Mapa
- Severance Blade of Darkness: Runy i Kamienie
- Severance Blade of Darkness: Przeciwnicy
- Severance Blade of Darkness: The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz)
- Severance Blade of Darkness: The Monoliths of Kashgar - Tukaram (Barbarzyńca)
- Severance Blade of Darkness: The Lost City of Marakamada - Zoe (Amazonka)
- Severance Blade of Darkness: Kazel Zalam - Nagflar (Krasnolud)
- Severance Blade of Darkness: Mines of Mount Kolbegen
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Tell Halaf
- Severance Blade of Darkness: Tombs of Ephyra
- Severance Blade of Darkness: Island of Karum
- Severance Blade of Darkness: Shalatuwar Fortress
- Severance Blade of Darkness: The Gorge of Orlok
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Nemrut
- Severance Blade of Darkness: Oasis of Najeb
- Severance Blade of Darkness: The Temple of Ai Farum
- Severance Blade of Darkness: Forge of Xshatha
- Severance Blade of Darkness: Temple of Ianna
- Severance Blade of Darkness: Tower of Dal Gurak
- Severance Blade of Darkness: The Abyss
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany5167 Junior
to najlepsza gra od czasów duke'a w jaką grałem, fenomenalna, ale a'propos jest jeden etap, na którym się zaciąłem, zamyjają się kraty i goście bezczelnie włączają gaz i finito, może ktoś wie co zrobić
zanonimizowany3107 Pretorianin
Musisz miec odpowiedni klucz, zeby szybko otworzyc kratę. Znajdź go zanim wleziesz do tego pomieszczenia.
peeyack Senator
Ja mam trudniejsze pytanie. Otoz znalazlem cos takiego jak Amulet. Nie Medallion, tylko Amulet. Ktos wie do czego to sluzy? Nie moge przez ten amulet przejsc dalej gry, bow momencie jak musze wziasc zielony klejnot mam juz zapelnione inventory i nie moge otworzyc kolejnych drzwi, co gorsza nawet nie moge go wyrzucic? Nazwa planszy - Temple of Al farum. Co zrobic z tym amuletem?
peeyack Senator
Przeszedlem gre dwiema postaciami, ale sie chyba nie dowiem co to jest ten amulet. Kurcze, jak czasami niewiedza przeszkadza. :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
