Severance Blade of Darkness: Temple of Ianna
Aktualizacja:
Jeśli zdobyłeś cztery kamienie możesz udać się do świątyni, aby zdobyć legendarny miecz - Sword of Ianna. Tylko ty możesz go zdobyć, ponieważ jesteś "tym jedynym". Zaczynasz w kanałach przed wejściem do świątyni. Przejdź więc trochę do przodu i później w prawo na schody. Zaprowadzą cię one do pomieszczenia z dwoma przyciskami, które otworzą po jednym przejściu do kolejnej lokacji. Tutaj trzeba będzie rozprawić się z golemem, po czym zaraz wejdź w przejście z prawej. Kiedy dostaniesz się do następnego pomieszczenia nie przechodź z niego od razu do korytarza, tylko trzymając się lewej strony odnajdź napój leczący (+1000). Teraz możesz już wejść do niego. Zaprowadzi cię on na podwyższenie sali ze zniszczoną kolumną. Zeskocz po niej na dół i strzel z łuku w biały przycisk umieszczony na ścianie. Otworzą się dwa przejścia: schody na dole i drzwi na podwyższeniu. Zapamiętaj miejsce ze schodami, ponieważ za jakiś czas będziesz tędy przechodził (na razie drogę zasłania krata). Tak więc postaraj się wspiąć po zniszczonej kolumnie na podwyższenie i przejdź przez otwarte drzwi na świeże powietrze. Znajdziesz się w pomieszczeniu zalanym wodą - zapamiętaj je, bo będziesz tutaj często wracał. Na razie skręć w lewo i cały czas podążając prosto, odnajdź komnatę z posągiem. Kiedy już się do niego zbliżysz, krótki filmik pokaże ci, jak zostawiasz tutaj jeden z kryształów (Amber Gem). Teraz wróć do pomieszczenia zalanego wodą, kierując się w nim cały czas prosto. Uważaj teraz na pomieszczenie z kilkoma kolumnami i płytami o innym kolorze niż reszta z lewej. Kiedy tam wejdziesz uruchomi się pułapka ze strzałami i zamkną się pobliskie drzwi, a ty będziesz musiał wrócić się do pomieszczenia z posągiem. Aby wyłączyć pułapkę strzel z łuku w środek trupiej czaszki umieszczonej nad schodami - jeśli trafisz to jej "oczy" spadną na ziemię. To będzie oznaczało, że możesz spokojnie podejść do schodów, zabrać leżący po ich lewej stronie napój leczący (+500) i następnie udać się po nich do drugiego posągu, gdzie po zostawieniu przez ciebie kolejnego kryształu (Blue Gem) - otworzy się dalsze przejście.
Będąc ciągle w pomieszczeniu z drugim posągiem, udaj się w lewo do niewielkiego korytarza. Zaprowadzi cię on do piedestału z Power Potionem. Podążaj dalej do zalanej lokacji i zaraz za rampą zeskocz w dół. Po twojej prawej stronie znajdziesz otwarte przed chwilą przejście. Wejdziesz przezeń do nowej, znów zalanej sali. Stąd postaraj się wspiąć na najniższy mur i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Na wprost będzie zablokowane na razie przejście, do którego za jakiś czas powrócisz, więc dobrze je zapamiętaj. Skręć teraz w prawy korytarz i udaj się nim do końca, gdzie zobaczysz trzeci posąg, odgrodzony od ciebie przepaścią. Wciśnij dwa przyciski umieszczone na ścianie, co przesunie most koło posągu na lewą stronę. Musisz teraz dobiec tam, zanim most wróci do normalnego położenia. Odnajdź czym prędzej "schody" (z prawej stojąc tyłem do wejścia), po których musisz wspiąć się na podwyższenie okalające okoliczne sale. Cały czas skręcając w prawo trafisz w końcu na most, po którym przejdź do posągu. Tu zostawisz kolejny kamień (White Gem). Wejdź na most, rozpadnie się wtedy mur, przez który będziesz mógł przejść. Czekają cię teraz nie lada walki, jednak przez najbliższe kilka pomieszczeń nie będzie żadnych zagadek, a jedyne co trzeba robić, oprócz masakrowania przeciwników, to przechodzić z jednej sali do drugiej. I tak w pierwszej spotkasz dwa gobliny z napojami leczącymi (+150) każdy. Druga - to dwa gobliny, i jeden ork. Ork ma przy sobie większy napój leczący (+1000) a jeden z goblinów mniejszy (+150). Następne dwie sale są puste, ale trzecia jest pilnowana znów przez parę goblinów, tym razem wyposażonych w napój (+150) każdy i orka posiadającego także własną miksturę (+1000). Kolejna sala to miejsce, gdzie spotkasz czterech łuczników, ale nie warto z nimi walczyć więc szybko przejdź dalej. Znajdziesz się w pomieszczeniu ze zniszczoną kolumną - tutaj spotkasz dwa gobliny, jeden z mniejszym (+150) a drugi z większym (+500) napojem leczniczym. Możesz teraz zejść na dół po schodach, gdzie po zabiciu minotaura będziesz mógł zaopatrzyć się w Power Potion i Barcelet. Wróć do pomieszczenia z kolumną i postaraj się wspiąć po niej na górę, gdzie skręcając w prawo przejdź do pomieszczenia zalanego wodą, skąd wcześniej przechodziłeś do dwóch posągów. Po drodze spotkasz dwa gobliny, w tym jednego z napojem leczącym (+150). Przejdź prosto i zabij dwa orki, dzięki czemu otrzymasz napój pełnego uzdrowienia i jeden leczący (+1000).
Przejdź przez pomieszczanie, w którym trzeba wspiąć się na niski mur i skieruj się szybko prosto do miejsca, które wcześniej pominąłeś. Przejdź przez zniszczoną ścianę i biegnij od razu w lewo, na otwarty teren - znajdujący się w okolicy minotaur wybiegnie za tobą, a walka w ciasnym korytarzu to naprawdę wielka udręka. Przejdź teraz przez przejście na lewo od wejścia. Zobaczysz tutaj dwie białe, kamienne płyty podłogowe. Jedna z nich (ta z lewej) otwiera półkę z niebieskim kamieniem, a druga przejście do czwartego posągu. Musisz rozwalić naruszoną drewnianą konstrukcję, dzięki czemu odłamki muru spadną naciskając przycisk. Przejdź teraz prawą stroną i dalej na schody do posągu, przy którym zostawisz czwarty i ostatni już kamień (Black Gem). Teraz wróć do pomieszczenia, w którym walczyłeś niedawno z minotaurem, i przejdź prosto przez otwarte wrota. Przeskocz już na miejscu z rampy na podwyższenie i opuść się na dół przez wielką dziurę. Kiedy wyjdziesz schodami na górę będziesz musiał pokonać trzy szkielety, po czym skręć na prawo od wejścia do pomieszczenia z trzema posągami słonia. Zabierz jeszcze miksturę pełnego uzdrowienia ukrytą za wejściem, po lewej. Teraz przejdź za posągi i opuść się przez kwadratową dziurę, po czym przejdź na dole w prawo. W ostatnim pomieszczeniu znajdziesz dwa białe przyciski, które po naciśnięciu obniżą dwie ściany. Wespnij się po nich i przejdź do nowego korytarza, w którym natkniesz się na czarnego rycerza wyposażonego w napój leczący (+1000) i godną polecenia tarczę - Skull Shield. Przejdź teraz dalej tą samą trasą. Będzie trzeba pokonać kolejnego czarnego rycerza z napojem leczącym (+1000) i minotaura. Przejdź prosto do jaskini, skąd wyszedł minotaur i biegnij cały czas do przodu. Następnie postaraj wspiąć się na podwyższenie i przejdź dalej, gdzie trzeba zeskoczyć do wody. Tam skręć w lewo i znów wspinając się po ścianie przejdź do miejsca z dwoma szkieletami. Za kolejną ścianą czeka golem, a kiedy się z nim uporasz przejdź za ostatnią już ścianę. Za nią skręć w lewo, gdzie po przejściu kilkunastu metrów zobaczysz krótką scenkę z rycerzem chaosu. To trudny przeciwnik, ale za to wolny - czyli postępuj tak jak z golemem. Kiedy się z nim uporasz, weź jeszcze leżący na prawo przed ogniami napój leczący (+500), po czym wejdź do pomieszczenia za czterema kolorowymi ogniami. Jeśli zebrałeś wszystkie runy, to uaktywni to pełną moc miecza (Sword of Ianna), który należy zabrać z piedestału. Po bardzo klimatycznym filmiku z nowym nabytkiem w dłoniach skończysz ten poziom.
Jeśli natomiast nie zabrałeś wszystkich run, możesz teraz z głównej mapy po nie wrócić (będą dostępne te lokacje w których znajduje się jeszcze runa). Jeśli zebrałeś już wszystkie to ruszaj do TOWER OF DAL GURAK.
0
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
- Severance Blade of Darkness: Podstawy
- Severance Blade of Darkness: Bohaterowie
- Severance Blade of Darkness: Broń i Przedmioty
- Severance Blade of Darkness: Mapa
- Severance Blade of Darkness: Runy i Kamienie
- Severance Blade of Darkness: Przeciwnicy
- Severance Blade of Darkness: The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz)
- Severance Blade of Darkness: The Monoliths of Kashgar - Tukaram (Barbarzyńca)
- Severance Blade of Darkness: The Lost City of Marakamada - Zoe (Amazonka)
- Severance Blade of Darkness: Kazel Zalam - Nagflar (Krasnolud)
- Severance Blade of Darkness: Mines of Mount Kolbegen
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Tell Halaf
- Severance Blade of Darkness: Tombs of Ephyra
- Severance Blade of Darkness: Island of Karum
- Severance Blade of Darkness: Shalatuwar Fortress
- Severance Blade of Darkness: The Gorge of Orlok
- Severance Blade of Darkness: Fortress of Nemrut
- Severance Blade of Darkness: Oasis of Najeb
- Severance Blade of Darkness: The Temple of Ai Farum
- Severance Blade of Darkness: Forge of Xshatha
- Severance Blade of Darkness: Temple of Ianna
- Severance Blade of Darkness: Tower of Dal Gurak
- Severance Blade of Darkness: The Abyss
- Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany5167 Junior
to najlepsza gra od czasów duke'a w jaką grałem, fenomenalna, ale a'propos jest jeden etap, na którym się zaciąłem, zamyjają się kraty i goście bezczelnie włączają gaz i finito, może ktoś wie co zrobić
zanonimizowany3107 Pretorianin
Musisz miec odpowiedni klucz, zeby szybko otworzyc kratę. Znajdź go zanim wleziesz do tego pomieszczenia.
peeyack Senator
Ja mam trudniejsze pytanie. Otoz znalazlem cos takiego jak Amulet. Nie Medallion, tylko Amulet. Ktos wie do czego to sluzy? Nie moge przez ten amulet przejsc dalej gry, bow momencie jak musze wziasc zielony klejnot mam juz zapelnione inventory i nie moge otworzyc kolejnych drzwi, co gorsza nawet nie moge go wyrzucic? Nazwa planszy - Temple of Al farum. Co zrobic z tym amuletem?
peeyack Senator
Przeszedlem gre dwiema postaciami, ale sie chyba nie dowiem co to jest ten amulet. Kurcze, jak czasami niewiedza przeszkadza. :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
