Rome Total War: Tworzymy armię

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Tworzymy armię

Dobór jednostek nie jest jednoznaczny, zależy bowiem zarówno od naszych upodobań, jak i od rodzaju terenu na jakim walczymy, oraz wojsk naszego przeciwnika. Mimo wszystko, istnieje kilka, uniwersalnych zasad:

Po pierwsze, trzon armii stanowi piechota, czyli jednostki wyszkolone do walki wręcz i bezpośrednich starć w zwarciu. W początkowym stadium rozgrywki, funkcję tą pełnią wojownicy Hastati, później przejmują ja Principes itd. Kolejnym ważnym elementem armii jest kawaleria. Posiadanie choćby najlżejszego typu jednostek konnych to bardzo przydatna rzecz. Okrążanie wroga i możliwość szybkiego wypadu na jego tyły to niezastąpione cechy kawalerii. Szybkie jednostki są także przydatne podczas ataku za uciekającymi z pola bitwy żołnierzami wroga. Znaczenie kawalerii spada natomiast bardzo drastycznie podczas obrony miast, choć i tutaj można znaleźć dla niej szereg zastosowań (możliwość szybkiego przerzucenia jej w zagrożone rejony miasta i sprawne przemieszczanie się w ciasnych uliczkach). Oczywiście, nie można liczyć, iż kawaleria pokona wszelką piechotę. Oddziały na koniach należy używać raczej do walki na tyłach i jako szybkiego ataku na słabe punkty wroga.

Jaki więc jest przepis na sukces? Armia musi posiadać silne jednostki centralne, czyli piechotę, kawalerię i wspierające je jednostki miotające na odległość. Naturalnie, skład naszej armii musimy dobierać w zależności od typu armii wroga i obszaru walki. Np. w bitwach z barbarzyńcami poukrywanymi w lasach, należy zabrać ze sobą większą ilość piechoty, a pozostawić w stajniach kawalerię. Egipcjanie z kolei posiadają zróżnicowane jednostki kawalerii walczące bardzo dobrze na piaskach pustyni, do walki z tą nacją przyda się więc spora ilość lekkozbrojnych wojowników z pikami i kawaleria. Armia Grecka zaś składa się głównie z powolnych jednostek pikinierów, kluczem do zwycięstwa z tymi bojownikami okazuje się wiec mocna piechota i spora ilość jednostek łuczniczych. Należy przy tym pamiętać, aby nie polegać nigdy głównie na jednostkach miotających i zawsze jako podstawę wojska uważać żołnierzy wyszkolonych do bezpośrednich starć.

Osobną sprawą są najemnicy, których z reguły warto zatrudniać do naszej armii. Rodzaj wojowników jakich można za pieniądze zaciągnąć do naszych szeregów zależy od obszaru na jakim ich poszukujemy. Okazuje się więc, iż zatrudniamy ludzi znających tereny na których będą walczyć. Najemnicy to dobry pomysł, szczególnie, iż ich wynajęcie, często jest dużo tańsze niż koszt wyszkolenia oddziału w mieście.

Rome: Total War

22 września 2004

PC Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze10
2004-12-09
11:31

zanonimizowany62290 Junior

Kilka uwag po 'przeskanowaniu' poradnika:

- nie jest sluszny postulat maksymizowania prod. rolniczej. Gwaltowny wzrost populacji to bardzo czesto przyczynek to fali problemow z nedza i niezadowoleniem. Proponuje bardziej wywazona polityke. Kazde miasto o populacji pow. 20 000 to wiecej problemow niz korzysci. Zwykle rozwijam farmy do, jak mi sie wydaje, drugiego poziomu (plodozmian?). Tylko 2 lub 3 miasta maksymalizuje (irygacja, itp.)

- nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi sie ze nie do konca jest tak ze ilosc wyprodukowanych jednostek w miescie w sposob bezposredni wplywa na koszty (dla tego miasta). Wydaje mi sie ze koszty utrzymania armii dzielone sa miedzy osady proporcjonalnie do liczby mieszkancow. Przez to miasta o duzej populacji beda z reguly 'na minusie' z uwagi na koszt utrzymania wojsk.
- szkoda ze moglem doczytac tylko do czesci Flota :(

Pozdrawiam - fan serii total war

Komentarz: zanonimizowany62290
2004-12-17
14:07

MAROLL Legend

MAROLL

Co do poradnika nie ma większych uwag, dzisiaj bede mial pelna i wtedy wszystkow sprawdze dokladnie:)

Co do karty graficznej mam GF4 MX4000 i w demie żadnych problemów nie miałem czy w pełnej mogą takie wystąpić????

Komentarz: MAROLL
2004-12-17
17:35

zanonimizowany62290 Junior

Mam geforce 5700 i momentami bywa ciężko. Czasami (podczas oblężenia najczęściej) mam ok 3 fps :/. W opcjach można sporo powyłączać zatem na 'okrojonej' czwórce powino pójść... powodzenia

Komentarz: zanonimizowany62290
2004-12-19
12:42

MAROLL Legend

MAROLL

Juz mam ta wypaśną gitarna grę zadnych problemów ale dwa raz mi sie komp zrestartował dlaczego??

Komentarz: MAROLL
2004-12-21
10:45

zanonimizowany2569 Generał

WItam.
Absolutnie nie zgadzam sie co do falangi. Opis jest zły. Falanga dobrze dowodzona doskonale daje sobie rade z piechotą. Wadami jej to mala prędkości i czułości na ataki z tyłu i boku.
Poz RM

Komentarz: zanonimizowany2569
2004-12-22
12:51

zanonimizowany1116 Legionista

Ja tylko powiem że jestem zdegustowany po raz kolejny poradnikami na gry-online. Kolejny raz przetłumaczono poradnik z innej strony, oczywiście nawet o tym nie wspominając (tak wygląda 90% poradników tutaj).
PORAŻKA!!!!!!!!!!!!!!!
poniżej link...
http://pc.gamespy.com/pc/rome-total-war/551582p1.html

Komentarz: zanonimizowany1116
2004-12-22
13:04

zanonimizowany1116 Legionista

A względem samej gry: Falanga jest świetną formacją do zatrzymania wroga - o ile zdązy się ustawić w jego kierunku ;) Potem można korzystać ze strategi Alexandra i kosić tak przyszpilonych od tyłu kawalerią - falanga bardzo długo się trzyma nawet przy przewadze wroga. A przeciw niej najlepsze są pilumy Velites - zwłaszcza, że hoplici nawet ich nie dogonią. Z kolei na Velites najlepsi sa łucznicy, w końcu chłoptasie pancerzy nie noszą. Na jednych i drugich świetna jest kawaleria.
Najwięcej kłopotu sprawiaja piechociarze rzymscy - na nich to pilumy i oszczepy (strzały za bardzo się nie imają), słonie, ew zatrzymanie falangą i wykańczanie od tylca czym popadnie ;)
A generalnie na wszytsko swietne są wardogs jako pierwsza fala (tylko trzeba dać im natychmiastowe wsparcie bo momentalnie wyginą).

Komentarz: zanonimizowany1116
2004-12-22
13:09

zanonimizowany5875 Konsul

😡

Svean ---> Nie powiem, przed przystąpieniem do pisania poradnika, czytałem zagraniczne txty o tej grze i czasami opierałem się na ich podziale poradnika na poszczególne części, ale nie jest to z pewnością przetłumaczony żywcem txt, ale okupiony wielogodzinnym graniem poradnik mojego autorstwa !!! Trudno, aby czasami porady nie powtarzały się w roznych poradnikach, jednak, nawet gdy chciałem coś przepisać z zagranicznej prasy, to wpierw sprawdzałem czy jest to prawda i dodawałem doń swoje własne przemyślenia.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-12-22 13:10:18]

Komentarz: zanonimizowany5875
2005-02-04
21:09

zanonimizowany229065 Junior

1. Ten kto napisał ten poradnik to chyba nawet nie skończył gry. Przeszedłem całą kampanię BRUTUSAMI (56 prowincji + Rzym) i gra zakończyła się zaraz po zdobyciu miasta Rzym, nie dając mi nawet możliwości wyboru kontynuacji dalszej gry. Zaraz po decydującej bitwie wyskoczyło okno z bardzo słabym filmikiem końcowym i lakoniczną informacją o objęciu rządów nad światem przez zwycięską frakcję oraz jedyną możliwą do wybrania opcją "powrót do menu głównego".
Gdzie te 10 rund przez które według autora opublikowanego poradnika miałem utrzymywać Rzym?????

2. Gra całkiem niezła, byłaby dobra gdyby nie kilka uciążliwych niedogodności i błędów.

Komentarz: zanonimizowany229065
2007-08-05
15:50

zanonimizowany481322 Junior

Żałosny poradnik szczególnie opis tej falangi, gościu wracaj na wieś krowy doić!

Komentarz: zanonimizowany481322

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl