Rise of Nations: Wstęp Napoleon

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Kampania: Napoleon

W tej kampanii znów celem jest podbicie całego znanego świata. Na wykonanie masz 21 tur, ale też i prowincji jest znacznie więcej niż w kampanii Aleksandra. Tu nie wystarczy tylko parcie do przodu - sukcesu nie odniesiesz bez intensywnych działań dyplomatycznych na mapie strategicznej. Bądź aktywny, zawieraj sojusze, podglądaj poczynania innych mocarstw. Kluczem do sukcesu jest znalezienie jak największej ilości wasali, którzy oddadzą Ci swoje terytorium bez walki. Prowincji jest zbyt wiele byś mógł po prostu wywalczyć sobie drogę - bez wasali nie uda Ci się opanować 100 % terytoriów.

Prowadząc działania dyplomatyczne unikaj jak ognia oddawania własnych terytoriów. Wyjątek czyń tylko dla wasali, bo i tak wszystko jest zaliczane do Twojego imperium (ale najprawdopodobniej wszystkich wasali kupisz tylko za punkty Tribute). Może się zdarzyć tak, że opłacalnym jest zapłacenie daniny, by nie zostać zaatakowanym. Bądź z tym ostrożny i płać daninę tylko w postaci punktów Tribute a nie terytoriów. Pamiętaj też o tym, że tak zawarty pokój nie pozwala Ci zaatakować rywala przez trzy tury. Ciężko jest podać konkretne wskazówki odnośnie reagowania na żądania rywali, bo są one losowe i nigdy nie wiadomo kiedy, na jakim terytorium i czego zażąda wróg. Dalej opisuję co mi się przydarzyło w dyplomacji ale nie musi to być regułą.

Podczas kampanii Napoleona kluczem do sukcesu są punkty Tribute. Choć będziesz miał ich dużo, ni szastaj nimi. Oszczędzaj ile się da - nie fortyfikuj zbyt wielu terenów i nie kupuj zbyt wielu kart bonusowych. To właśnie za punkty Tribute kupisz sobie wasali, zużywasz je także do innych celów (na przykład do budowy floty).

Początek kampanii Napoleona jest liniowy - nie możesz decydować o kolejnych posunięciach. Dopiero później bierzesz stery w swoje ręce. Na początku decydujesz tylko o wyborze jednej z dwu armii. Zacznij od tej, która ma zaatakować Burgundię.

Uwaga! W trakcie kampanii zdobędziesz ciekawą kartę bonusową - użyta na mapie strategicznej, wywołuje wojnę pomiędzy dwoma wybranymi przez Ciebie mocarstwami. Poczekaj na dogodny moment z jej użyciem - najlepiej podczas zdobywania stolicy wroga (jeśli możesz w ten sposób zyskać sprzymierzeńca, który zaatakuje z drugiej strony).

Podobało się?

0

Rise of Nations

19 maja 2003

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2007-05-16
07:44

mktiger Chorąży

nie krytykuje autora ale po co poradnik do gry wydanej 4 lata temu?? ktos kto nie potrafil jej przejsc bez poradnika juz dawno sobie odpuscil

Komentarz: mktiger
2010-04-26
20:41

zanonimizowany619836 Generał

co za idiota...A co jeśli ktos kto ją teraz kupił?!

Komentarz: zanonimizowany619836

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl