Rise of Nations: The Cold War - Wstęp

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Kampania: The Cold War

W tej kampanii mamy do wyboru tylko dwie strony: USA i ZSRR. Pojawia się też sporo nowości i to sporego kalibru. Pierwsza sprawa to surowce. Pojawia się jeden nowy (oil) ale też i trochę inaczej trzeba traktować te tradycyjne, a szczególnie jeden - Knowledge. W poprzednich kampaniach Wiedza była potrzebna tylko do pewnego momentu (pełnej rozbudowy biblioteki), a później już spadało jej znaczenie. W efekcie wystarczało mieć biblioteki w góra trzech (a często tylko dwóch) miastach i wszystko szło gładko. Teraz Knowledge jest potrzebna nieustannie i warto stawiać Bibliotekę w każdym nowym mieście.

Druga ważna nowość to misje dywersyjno szpiegowskie, rozgrywane pomiędzy kolejnymi turami. Taka specjalna misja nie wlicza się do ilości tur i można ją rozgrywać po każdej kolejce. Rozegranie takiej misji kosztuje 20 punktów Tribute ale sukces przynosi wiele korzyści. W szpiegów/dywersantów możemy się bawić aż do momentu wypowiedzenia wojny drugiej stronie. Nie są to misje obowiązkowe ale bez nich przejście kampanii będzie o wiele trudniejsze.

Ostatnia bardzo ważna rzecz to zmiana w zakresie przemieszczania armii. Teraz wojska możemy przesuwać nie tylko do sąsiedniej prowincji. W każdej turze armia może być przesunięta na dowolny teren będący w naszym posiadaniu. Co więcej, jedna armia może być przestawiona nawet kilka razy (co jest bezcenne w przypadku planowania ataków z przewagą liczebną).

Ze względu na pojawienie się nowych broni zmianie też ulega taktyka walki (jeśli ma być skuteczna). W dalszym ciągu trzon armii będą stanowić wojska lądowe ale o sukcesie decydują teraz bronie dalekiego zasięgu. Naloty bombowców a przede wszystkim rakiety dalekiego zasięgu to atuty, które mogą zmiażdżyć rywala jeśli są użyte w odpowiedni sposób.

Ważnym aspektem jest tutaj także broń atomowa. Wraz z upływem czasu zwiększamy potencjał nuklearny i w kryzysowym momencie można odpalić rakiety atomowe w kierunku terytorium wroga. Oczywiście należy się liczyć z tym, że rywal zrobi to samo i dojdzie do katastrofy (w zależności od ilości rakiet kompletnie zniszczonych zostanie kilka prowincji). To nie jest korzystne dla żadnej ze stron i należy dążyć do uniknięcia tego rozwiązania. Podany przeze mnie sposób przejścia kampanii pozwala się obyć bez atomówek więc nie inwestuj punktów Tribute w broń nuklearną.

W tej kampanii pojawia się także nowe narzędzie za pomocą którego możesz wyeliminować rywala: przemysł. W zależności od potencjału (czyli posiadanych terenów), co tura produkujesz określoną ilość punktów Tribute. Jeśli Twój potencjał przemysłowy znacznie przekracza potencjał wroga możesz wygrać kampanię dzięki dominacji gospodarczej.

Podobało się?

0

Rise of Nations

19 maja 2003

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2007-05-16
07:44

mktiger Chorąży

nie krytykuje autora ale po co poradnik do gry wydanej 4 lata temu?? ktos kto nie potrafil jej przejsc bez poradnika juz dawno sobie odpuscil

Komentarz: mktiger
2010-04-26
20:41

zanonimizowany619836 Generał

co za idiota...A co jeśli ktos kto ją teraz kupił?!

Komentarz: zanonimizowany619836

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl