Rise of Nations: Wstęp The Entire World
Aktualizacja:
Kampania: The Entire World
Ta kampania jest uwieńczeniem wszystkich poprzednich. Głównym celem jest opanowanie całego świata, a w trakcie scenariusza zaliczamy wszystkie epoki w których toczyły się wcześniejsze zmagania. Z całą pewnością w tej kampanii doświadczysz też całego przekroju misji występujących w Rise of Nations: atakowanie wolnych prowincji, zajętych przez wroga, prowincji stołecznych i misje defensywne. Będziesz musiał wykorzystać wszystkie umiejętności dyplomatyczne, nabyte w poprzednich kampaniach: bez nawiązywania sojuszów i wymieniania się prowincjami niemal nie sposób wygrać żadnej kampanii.
W tej kampanii biorą udział aż 24 nacje. Obszar działań to cały świat a więc mnóstwo prowincji. Wszystko to razem daje tak wielką ilość możliwych zdarzeń, że nie ma większego sensu tworzenie poradnika prowadzącego gracza krok po kroku. Dlatego też, w tej kampanii, podpowiedzi ograniczone są do galerii map wszystkich prowincji stołecznych. W przypadku prowincji, które mogą być atakowane zarówno z morza jak i lądu, podaję obie wersje.
Przed przystąpieniem do boju kilka informacji:
1. Pamiętaj o tym, by jako pierwszą atakować prowincję z garnizonem (jeśli tylko masz taką możliwość). Nie ma na co czekać, bo wolne prowincje skończą się góra po czterech pierwszych turach. Atakując neutralne prowincje możesz spotkać się ze wszystkimi rodzajami misji startowych, ale najbardziej popularna jest misja w której musisz zniszczyć 25 jednostek wroga.
2. Podczas atakowania wrogich prowincji nie będących stolicami również możesz zaliczyć każdą z misji specjalnych występujących w poprzednich kampaniach. Niektóre z tych misji mogą również wystąpić w charakterze misji defensywnych. Na przykład atakowany przez wroga będziesz musiał tylko zlikwidować 25 jego jednostek.
3. W tej kampanii także występuje różnica w wyglądzie mapy w zależności od tego czy jest atakowana z lądu czy z morza. Najczęściej różnica nie ogranicza się tylko do wyglądu ale także do poziomu trudności. Warto więc spróbować innego wariantu jeśli atak z jednej strony jest bardzo trudny.
4. Zawsze staraj się ustawiać armie tak, by znaleźć najkrótszą drogę do stolicy wroga. Wykorzystuj opcje overrun i dyplomację, by skrócić sobie drogę. Na początku kampanii jest to jeszcze w miarę łatwe, ale po kilku turach, kiedy w grze pozostaje zaledwie kilka nacji, od stolicy może Cię oddzielać kilka prowincji.
Poniżej podam mapy do wszystkich prowincji stołecznych z kampanii The Entire World. Starałem się podejść do każdej z prowincji we wszystkich możliwych stron i wyłapać różnice w wyglądzie terenu. Oczywiście poważne różnice występują zawsze w przypadku ataków z lądu lub morza. Czasem zdarzają się też wyraźne różnice w przypadku ataków z lądu, ale z dwóch różnych stron - w takich przypadkach podaję obie wersje. Są też prowincje które często są losowe, ale zawsze różnice są kosmetyczne. W takich przypadkach podaję jedną wersję, bo różnice nijak nie wpływają na strategię walki.
Skoro już jesteśmy przy strategii to mapa jest wystarczającą podpowiedzią dla obrania właściwej metody walki. Tam gdzie jest dużo otwartej przestrzeni stosuj metodę sprawdzoną w poprzednich bojach: rozwijaj się po swojej stronie mapy, podglądaj kierunek ekspansji wroga, postaw umocnienia w odpowiedniej odległości od własnego miasta i tam przyjmuj ataki. Na terenach gdzie jest dużo przeszkód terenowych staraj się wykorzystać je w walce: nic tak dobrze nie robi jak fort i wieżyczki pilnujące jedynych przejść do Twojego miasta. Jeśli na mapie znajduje się akwen wodny pozwalający bombardować wroga okrętami, bez wahania korzystaj z takiej możliwości. Na mapach, które w większości składają się z akwenów wodnych, najczęściej w pierwszej kolejności wypada opanować właśnie morze, a dopiero potem myśleć o lądzie. To wszystko są reguły, których nauczyłeś się w poprzednich kampaniach więc wykorzystuj je i teraz. Rozmyślając nad stosowaniem strategii bierz poprawkę na epokę w jakiej walczysz. Szczególnie ważne to przy planowaniu ataków morskich, bo tu najsilniejszą bronią są kanonierki (nieodstępne w początkowych epokach).
Oto kolejne mapy. W wielu przypadkach oczywiście różne jest miejsce startu, w zależności od kierunku z którego nacierasz.
0
- Rise of Nations - poradnik do gry
- Rise of Nations: Poradnik do gry
- Rise of Nations: The Entire World
- Rise of Nations: Wstęp The Entire World
- Rise of Nations: Acadia The Entire World
- Rise of Nations: Anatolia The Entire World
- Rise of Nations: Andes The Entire World
- Rise of Nations: Atlantic Seabord The Entire World
- Rise of Nations: British Isles The Entire World
- Rise of Nations: China The Entire World
- Rise of Nations: Dakota Plains The Entire World
- Rise of Nations: Egypt The Entire World
- Rise of Nations: France The Entire World
- Rise of Nations: Germany The Entire World
- Rise of Nations: Greece The Entire World
- Rise of Nations: Holland The Entire World
- Rise of Nations: India The Entire World
- Rise of Nations: Italy The Entire World
- Rise of Nations: Japan The Entire World
- Rise of Nations: Korea The Entire World
- Rise of Nations: Mexico The Entire World
- Rise of Nations: Mongolia The Entire World
- Rise of Nations: Nubia The Entire World
- Rise of Nations: Persia The Entire World
- Rise of Nations: Russia The Entire World
- Rise of Nations: Southern Africa The Entire World
- Rise of Nations: Spain The Entire World
- Rise of Nations: Yucatan The Entire World
- Rise of Nations: The Entire World
- Rise of Nations: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
mktiger Chorąży
nie krytykuje autora ale po co poradnik do gry wydanej 4 lata temu?? ktos kto nie potrafil jej przejsc bez poradnika juz dawno sobie odpuscil
zanonimizowany619836 Generał
co za idiota...A co jeśli ktos kto ją teraz kupił?!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
