Rise of Nations: The New World Portuguese - Wszystkie bitwy
Aktualizacja:
The New World Portuguese
Kampania Portugalczyków ma takie same cele jak i inne kampanie Europejczyków. Portugalczycy mają jedną z łatwiejszych dróg do przejścia. Od początku będziesz musiał przejąć inicjatywę. Tu nie będziemy opóźniać akcji tylko po to by jak najczęściej korzystać z przewagi liczebnej. Lepiej na początku zdobyć w walce kilka prowincji zamieszkanych tylko przez tubylców, niż zwlekać a potem męczyć się z Indianami używającymi broni palnej.
Zaczynasz w Central Basin a pierwszy cel to Brazylia.
Brasil
Tu masz do czynienia z jedną ze standardowych bitew: po raz kolejny pojawia się motyw z Bibliotekami i szpiegami. Wszystko przebiega według stałego wzoru: wyszukaj po przeciwnej stronie mapy stolicę wroga, regularnie wykradaj jego odkrycia, rozwijaj się i zniszcz rywala. Na mapie nie ma żadnych niespodzianek.
Teraz armią z Brazylii zaatakuj Amazonię - zajmiesz ją bez walki. Następny krok to atak na Argentynę armią z Central Basin.
Argentina
Znów jedna z misji zadaniowych. Tym razem jest to motyw z nomadami: musisz zlikwidować trzy plemiona nomadów włóczące się po okolicy. Jak zwykle rozwijaj się a armią przeszukuj teren. Na liczniku widzisz stan liczebny każdego z plemion. Odszukaj je i zniszcz.
Teraz armią z Amazonii zaatakuj Boliwię - zajmiesz ją bez walki. Później armią z Argentyny atakuj Chile.
Chile
Tu masz do czynienia z kolejną bitwą zadaniową. To jest dokładne powtórzenie bitwy z kampanii Inków. Powtórz więc te same ruchy. Nową armię ustaw w Amazonii.
W ten sposób otoczyłeś stolicę Inków. Atakuj ją z Chile.
Peru
Mapę już znasz doskonale. Tym razem lądujesz od zachodu ale to nawet lepiej: masz bliżej do stolicy. Możesz liczyć na wsparcie dwóch armii i przewagę broni palnej. Zachowuj się jak zawsze w tej prowincji: jak najszybsze ufortyfikowanie własnych pozycji, rozbudowa i miażdżący atak.
Teraz wytarguj od Majów prowincję Central America i ustaw tam armię. Armię z Peru przesuń do prowincji New Granada. Zakończ turę.
Wytarguj od Majów Kubę. W ten sposób odebrałeś im możliwość odsieczy i możesz atakować Majów armią z Central America.
Yucatan
Mapę znasz doskonale, lądujesz w tym samym miejscu co zawsze (południowo wschodni róg mapy. Powtórz posunięcia stosowane we wszystkich poprzednich podejściach. Masz przewagę broni palnej i wystarczającą ilość surowców by szybko się rozbudować, postawić fort i doki. A później to już z górki.
Teraz wytarguj od Azteków Kalifornię i ustaw tam armię. Armię z New Granada przesuń do Central America. Armię z Amazon do New Granada. Armię z Bolivia do Amazon. Armią z Yucatan zaatakuj Meksyk wywołując wojnę z Aztekami.
Mexico
Bitwę o stolicę Azteków przerabiałeś już kilka razy. Teraz masz wsparcie jednej armii i przewagę broni palnej. Szybko się rozbuduj, uważając na ataki Azteków (pojawią się szybko). Potem sam szturmuj ich fortece stosując taktykę spalonej ziemi. Będziesz potrzebował kilku budynków koszarowych i całe mnóstwo żywności (buduj nowe miasta choćby dla samych farm). Zanim poważnie ugryziesz Azteków będziesz musiał posłać kilka armii ale jak już tylko zajmiesz pierwsze miasto będzie łatwiej. Pamiętaj o maksymalnej produkcji żołnierzy, bo tu polegnie ich mnóstwo.
Armię z Meksyku przesuń do Teksasu. Armię z Kalifornii do Nowego Meksyku. Zakończ turę.
Podpisz sojusz z Francją. Armią z Teksasu atakuj Dakota Plains.
Dakota Plains
W tej prowincji walczyłeś już mnóstwo razy więc wiesz co robić. Przewaga broni palnej i sojusznik niemal gwarantują zwycięstwo.
Teraz atakuj Oregon armią z Nowego Meksyku - zajmiesz go bez walki. W następnych posunięciach musisz koniecznie załatwić sprawę Amerykanów, którzy za moment Cię zaatakują. Wytarguj więc od nich Indianę i Karolinę a później ustaw tam nowe armie. Możesz na to przeznaczyć sporo punktów Tribute bo w ten sposób pozbawisz Amerykanów sił (a punkty za moment odzyskasz). Podpisz teraz sojusz z Irokezami i zaatakuj Virginię armią z Karoliny.
Virginia
Mapa jest Ci znana doskonale, bo walczyłeś tu już kilka razy. Powtarzaj sprawdzone zagrania a Irokezi wesprą Twoje działania. Jak zwykle sojusznik niemal gwarantuje zwycięstwo.
Armią z Oregonu zaatakuj Yukon - zajmiesz prowincję bez walki. Nową armię ustaw w Nunavut. Wytarguj od Irokezów Pensylwanię i przesuń tam armię z Virginii. Na tym zakończ turę.
Podpisz teraz sojusz z Anglią. Armią z Nunavut zaatakuj Great Lakes wywołując wojnę z Irokezami.
Great Lakes
Po raz kolejny powtórka z rozrywki. Walczyłeś tu nie raz, miałeś także wsparcie Anglików więc dokładnie wiesz co robić by wygrać.
Teraz możesz zdradzić Anglików, bo potrzebujesz mnóstwa punktów Tribute (a Anglicy mają ich w bród). Armią z Pensylwanii zaatakuj New England - zajmiesz ją bez walki. Armię z Yukon przesuń do Nunavut. Zakończ turę
Teraz armią z New England zaatakuj angielską stolicę.
Quebec
Znów doskonale Ci znana mapa. Masz wsparcie dwóch armii i szybkie tempo przypływu surowców. Powtórz sprawdzone działania i zmiażdż Anglików.
To koniec kampanii.
0
- Rise of Nations - poradnik do gry
- Rise of Nations: Poradnik do gry
- Rise of Nations: The New World - bitwy
- Rise of Nations: The New World Dutch - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World Frencz - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World Inca - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World Lakota - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World Maya - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World Portuguese - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World Spanish - Wszystkie bitwy
- Rise of Nations: The New World - bitwy
- Rise of Nations: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
mktiger Chorąży
nie krytykuje autora ale po co poradnik do gry wydanej 4 lata temu?? ktos kto nie potrafil jej przejsc bez poradnika juz dawno sobie odpuscil
zanonimizowany619836 Generał
co za idiota...A co jeśli ktos kto ją teraz kupił?!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
