Resident Evil Zero HD: Rozwiązanie zagadki z zegarem

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozwiązanie zagadki z zegarem

Klucza Facility Key po raz pierwszy możesz użyć żeby otworzyć drzwi do kuchni - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Klucza Facility Key po raz pierwszy możesz użyć żeby otworzyć drzwi do kuchni

Kolejne kroki warto wykonywać grając Rebeccą, bo to ona jest w posiadaniu klucza zabranego tuż przed rozpoczęciem walki z bossem. Klucza możesz mianowicie użyć w dwóch różnych miejscach. Na początek powróć do głównego holu (M2,3) i zejdź na niższy poziom 1F. Zainteresuj się tu wschodnimi drzwiami (tymi obok pierwszej maszyny do pisania), które prowadzą do jadalni (M2,13) okupowanej przez kilka zombiaków. Pozbądź się wszystkich potworów i następnie użyj klucza Facility Key żeby odblokować sobie dostęp do małej kuchni (M2,14).

W kuchni odnajdziesz trochę standardowych zapasów, aczkolwiek jest tu też płyn do zapalniczki Lighter Fluid - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

W kuchni odnajdziesz trochę standardowych zapasów, aczkolwiek jest tu też płyn do zapalniczki Lighter Fluid. Zadbaj o to żeby Billy zabrał ten przedmiot. Otwórz jego inwentarz i połącz płyn do zapalniczki z zapalniczką, którą jest w posiadaniu Billy'ego (powyższy obrazek). Sprawi to, że od tego momentu w wybranych miejscach gry będziesz mógł używać tego przedmiotu żeby np. zapalić lampę olejową. Wyjdź z kuchni i udaj się do widocznych w oddali północnych drzwi.

W pomieszczeniu z zombiakami do zdobycia jest m.in. strzelba - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
W pomieszczeniu z zombiakami do zdobycia jest m.in. strzelba

Znajdziesz się w wąskim korytarzu (M2,15). Zignoruj lewą odnogę, bo gorąca para uniemożliwia skorzystanie z tego przejścia. Zamiast tego udaj się w prawo i wejdź do nowego pomieszczenia (M2,16). Zabij tu kolejne zombiaki (najlepiej atakować je stojąc przy drzwiach wejściowych) i następnie zbadaj pomieszczenie. Jest tu przede wszystkim strzelba Shotgun, którą warto podmienić za aktualnie posiadaną broń Hunting Gun. Główną zaletą strzelby jest to, że jej magazynek mieści aż siedem pocisków (Hunting Gun tylko dwa).

Uwaga - W pomieszczeniu ze strzelbą jest również czarna statuetka Black Statue. Zignoruj ją chwilowo, bo jest ona potrzebna dopiero do rozwiązania jednej z późniejszych zagadek.

Powoli przemieszczaj się po balkonikach i eliminuj kolejne potwory - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Powoli przemieszczaj się po balkonikach i eliminuj kolejne potwory

Pozostań w pomieszczeniu, w którym znajdowała się strzelba i odszukaj tu interaktywną drabinkę. Skorzystaj z niej żeby dotrzeć na zewnętrzne balkoniki ośrodka szkoleniowego (M2,17). Pilnuj się, bo w miejscu tym napotkasz kolejne zombiaki. W trakcie przemierzania balkoników możesz również odnaleźć roślinki lecznicze. Jedyna dostępna ścieżka zaprowadzi Cię do drzwi i odblokowanie ich od tej strony sprawi, że przeniesiesz się do dobrze znanego pomieszczenia konferencyjnego na poziomie 2F (M2,5).

Drugie drzwi, na których trzeba użyć klucza Facility Key - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Drugie drzwi, na których trzeba użyć klucza Facility Key

Pozostań w sali konferencyjnej i wybierz pojedyncze (południowo-zachodnie) drzwi prowadzące do korytarza, w którym wcześniej przebywały zombiaki (M2,6). Zignoruj mijane po drodze podwójne drzwi i dotrzyj na sam koniec tego korytarza. Są tu czerwone drzwi (M2,18) i możesz po raz drugi użyć klucza Facility Key żeby odblokować sobie przejście (po wykonaniu tej akcji wyrzuć klucz).

Po wejściu do nowego pomieszczenia przełącz się na Billyego - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Po wejściu do nowego pomieszczenia przełącz się na Billy'ego. Zbadaj na początek pomieszczenie żeby odnaleźć nowy dokument - Assistant Director's Diary. Powróć teraz w okolice drzwi i ustaw się w pokazanym na powyższym obrazku miejscu. Wychyl gałkę analogową w stronę stolika i zaczekaj aż Billy zacznie go przepychać w stronę lewej dolnej krawędzi ekranu.Wykonuj tę akcję do momentu, w którym dalsze przepychanie stolika nie będzie możliwe.

Wdrap się na stolik, obróć się o 90 stopni w prawo i zejdź z niego żeby znaleźć się w małej wnęce na prawo od przycisku na ścianie - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Wdrap się na stolik, obróć się o 90 stopni w prawo i zejdź z niego żeby znaleźć się w małej wnęce na prawo od przycisku na ścianie. Zwróć się w stronę stolika i zacznij ponownie przesuwać go w lewo. Przepychaj stolik do momentu, w którym znajdzie się tuż przy pokazanym na powyższym obrazku kominku.

Uwaga - Jeśli przepchniesz stolik za daleko i nie będziesz mógł powrócić z nim to wyjdź na chwilę z pomieszczenia, dzięki czemu zostanie on przywrócony w domyślne miejsce.

Zbadaj trofeum na ścianie żeby zdobyć wskazówkę zegara - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Zbadaj trofeum na ścianie żeby zdobyć wskazówkę zegara

Wróć się do mijanego niedawno przycisku i wciśnij go żeby zapalić światło. Możesz już podejść do stolika znajdującego się obok kominka i wdrapać się na niego. Obróć się w stronę trofeum wiszącego na ścianie nad kominkiem i zbadaj je, dzięki czemu wejdziesz w posiadanie żelaznej wskazówki Iron Needle. Musisz teraz wyruszyć w drogę powrotną do sali, w której walczyłeś z ogromną stonogą (M2,10) - przejdź ponownie przez salę konferencyjną (M2,5), skorzystaj z bocznego przejścia w głównym holu (M2,11) i wyjdź po schodach na poziom 3F w wąskim korytarzu.

Wejdź w interakcję z dużym zegarem - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
Wejdź w interakcję z dużym zegarem

Musisz dotrzeć do pomieszczenia na poziomie 3F, w którym wcześniej grając jako Rebecca pokonałeś insekty tuż po odbyciu podróży windą. Skorzystaj z południowych drzwi w dużej sali żeby przenieść się do znanego ci obszaru z krukami i fontanną (M2,9). Tu szybko przebiegnij do zachodnich drzwi, dzięki czemu osiągniesz cel podróży (M2,8). Podejdź do dużego nieaktywnego zegara i obejrzyj go. Otwórz inwentarz Billy'ego i wybierz z niego zdobytą niedawno żelazną wskazówkę Iron Needle żeby zamontować ją w zegarze (opcja Use).

Do rozwiązania jest teraz zagadka polegająca na ustawieniu prawidłowej godziny w zegarze - Rozwiązanie zagadki z zegarem | Ośrodek szkoleniowy Umbrella - Resident Evil Zero HD - poradnik do gry

Do rozwiązania jest teraz zagadka polegająca na ustawieniu prawidłowej godziny w zegarze. Konkretnie chodzi tu o godzinę 8:15, którą odczytałeś z notatki Notice to All Staff na samym początku eksploracji ośrodka szkoleniowego.

Na początek zajmij się ustawieniem dłuższej wskazówki minut - wybieraj opcję R z listy do momentu aż wskazówka zwróci się w stronę rzymskiej liczby 3 - III. Przejdź teraz do ustawiania godzin - opcja HourHand. Tu z kolei wybieraj opcję L z listy aż wskazówka zgodzi zwróci się w stronę rzymskiej liczby 8 - VIII. Prawidłowe ustawienie zegara prezentuje powyższy obrazek. Jeżeli wszystko dobrze wykonałeś to wybierz na koniec z listy opcję OK. Gra wyświetli dwa krótkie filmiki informujące o odblokowaniu nowych drzwi w ośrodku szkoleniowym.

Resident Evil 0 HD

19 stycznia 2016

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2016-02-04
19:14

młoda foka Centurion

młoda foka

Zastanawiają mnie niektóre osiągnięcia. Czy w ramach jednego osiągnięcia kumulują się jego poszczególne składowe przy wielokrotnym przechodzeniu gry? Np. to dotyczące broni-jak mam połączyć jednocześnie zestaw custom do pistoletu dla obojga bohaterów skoro w grze jest tylko jeden taki upgrade? Druga sprawa to pliki,które zbiera się i czyta podczas gry: jeśli przy jednokrotnym przejściu czegoś zapomniałem to wystarczy, że przy kolejnym podniosę ten zapomniany czy muszę powtarzać to ze wszystkimi? Albo małe nietoperze w kościele... Mogę likwidację tych 16 sztuk "rozbić na raty"? Lub robienie roślinek, które nie jest zbyt trudne ale zastanawia mnie ta kwestia również, tak z ciekawości.

Komentarz: młoda foka
2016-02-04
10:06

geohound Generał

-3

Najlepsza porada go RE Zero - Wejdź w Panel Sterowania -> Dodaj/Usuń programy -> Usuń.

Komentarz: geohound
2016-02-03
00:49

młoda foka Centurion

1
młoda foka

Chcę dodać, że na Imitacje Marcusa (tu: zombie-pijawki) bardzo dobrze sprawdzają się koktajle Mołotowa i to właśnie w tym celu (choć działają też na inne bestie) porozmieszczano po lokacjach kanistry i butelki. Wystarczą 2-3 flaszki w trybie NORMAL i po temacie. Na Proto Tyranta zaś najprostsza (i najoszczędniejsza) metoda to walka w "zwarciu". Opieramy lufę o jego brzuch i w momencie gdy podnosi rękę do ciosu (a nie robi tego zbyt szybko) naciskamy spust. Nie dość,że powstrzymuje go to od uderzenia, to zadaje bardzo duże (z powodu dystansu) obrażenia nawet od strzelby.

Komentarz: młoda foka

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl