Resident Evil Zero HD: Początek współpracy z Billym
Aktualizacja:
Początek współpracy z Billym

Po wyświetleniu filmiku otrzymasz dokument Player's Manual 2, który wyjaśnia zasady kontrolowania dwóch bohaterów (informacje na ten temat znajdują się w jednym z początkowych rozdziałów naszego poradnika). Od tego momentu możesz przełączać się na Billy'ego, ale lepiej będzie kontrolować w dalszym ciągu Rebeccę. Pozostań na górnym poziomie wagonu restauracyjnego i udaj się na jego koniec. Wejdź w interakcję z otwartą okiennicą i potwierdź chęć skorzystania z drabinki żeby dotrzeć na dach wagonu (M1,8). Po znalezieniu się na dachu przemieszczaj się w lewo i dotrzyj do miejsca, w którym widoczne są iskry. Obejrzyj skrzynkę i spróbuj podłączyć kabel zasilania, co doprowadzi do załączenia się nowej cut-scenki.

Wylądujesz w kuchni (M1,9), z której na chwilę obecną nie możesz wyjść. Zbadaj kuchnię przede wszystkim w celu odnalezienia nowego klucza Train Key (jeżeli masz już pełny inwentarz to zużyj lub wyrzuć z niego niepotrzebne chwilowo przedmioty). Z kluczem tym podejdź do zlokalizowanej w rogu pomieszczenia windy towarowej. Przywołaj windę, włóż do niej klucz i wyślij ją na dolny poziom wagonu restauracyjnego.

Wciśnij przycisk przełączenia się na drugą grywalną postać, dzięki czemu zaczniesz grać jako Billy. Zejdź na dolny poziom wagonu restauracyjnego i zainteresuj się srebrnymi drzwiami rozsuwanymi zlokalizowanymi na prawo od schodów. Po znalezieniu się w kuchni (M1,10) dwukrotnie skręć w prawo i dotrzyj do windy towarowej. Musisz odebrać klucz zesłany przez Rebeccę, a więc wejść w interakcję z windą.
Uwaga - Billy'ego wkrótce czeka spotkanie z pierwszym bossem gry. Jeśli planujesz zapisać stan gry jeszcze przed rozpoczęciem tego pojedynku to możesz również w taki sam sposób jak klucz zesłać na dół taśmy do zapisu będące najprawdopodobniej w posiadaniu Rebecci. Jeżeli tak właśnie się zachowałeś to w dalszej części gry ponownie zatrzymaj się w pomieszczeniu 201 żeby skorzystać z maszyny do pisania.

Musisz teraz ponownie przejść Billym przez cały pociąg, albowiem celem podróży jest wagon gdzie grając jako jeszcze jako Rebecca walczyłeś z psami-zombiakami. Omiń dwa zbadane już pomieszczenia (202 i 201) i zainteresuj się zignorowanymi wcześniej drzwiami do lewego pomieszczenia konduktora (Conductor) (M1,11). Możesz użyć klucza Train Key z kuchni żeby je otworzyć. W nowym pomieszczeniu do odnalezienia są przede wszystkim wisząca na ścianie mapa pociągu Train Map oraz leżący na ziemi dokument Note from Conductor. Oprócz tego w szafie znajduje się zamknięta walizka Briefcase z dwoma otworami, w których trzeba będzie później umieścić dwa przedmioty. Pozostań w tym pomieszczeniu i zlokalizuj czerwony przycisk przy drzwiach wyjściowych. Wciśnij go żeby zsunęła się drabina.

Po skorzystaniu z drabiny znajdziesz się w wagonie barowym (M1,12). Zignoruj chwilowo dźwięki dochodzące z dachu i wyrusz w stronę drzwi prowadzących do sąsiedniego wagonu (M1,13). W nowym wagonie zainteresuj się szpikulcem do lodu Ice Pick znajdującym się w dolnej części ekranu (powyższy obrazek). Wejdź następnie do bocznego pomieszczenia 101 (M1,14) i zbadaj je. Najważniejsze jest to żeby zabrać ze sobą strzelbę Hunting Gun oraz amunicję do niej. Strzelba zajmuje aż dwa sloty w inwentarzu, ale możesz pozostawić w tym pomieszczeniu zebrane wcześniej inne przedmioty, m.in. walizkę i szpikulec. Nowo pozyskaną strzelbę ustaw jako aktywną broń i powróć do wagonu barowego żeby przystąpić do pojedynku z pierwszym bossem.
- Resident Evil Zero HD - poradnik do gry
- Resident Evil Zero HD: Poradnik do gry
- Resident Evil Zero HD: Opis przejścia
- Resident Evil Zero HD: Pociąg Ecliptic Express
- Resident Evil Zero HD: Pociąg Ecliptic Express - mapa lokacji
- Resident Evil Zero HD: Pierwsze wagony
- Resident Evil Zero HD: Początek współpracy z Billym
- Resident Evil Zero HD: Boss Stinger (ogromny skorpion)
- Resident Evil Zero HD: Dalsza eksploracja pociągu
- Resident Evil Zero HD: Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem
- Resident Evil Zero HD: Pociąg Ecliptic Express
- Resident Evil Zero HD: Opis przejścia
- Resident Evil Zero HD: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zastanawiają mnie niektóre osiągnięcia. Czy w ramach jednego osiągnięcia kumulują się jego poszczególne składowe przy wielokrotnym przechodzeniu gry? Np. to dotyczące broni-jak mam połączyć jednocześnie zestaw custom do pistoletu dla obojga bohaterów skoro w grze jest tylko jeden taki upgrade? Druga sprawa to pliki,które zbiera się i czyta podczas gry: jeśli przy jednokrotnym przejściu czegoś zapomniałem to wystarczy, że przy kolejnym podniosę ten zapomniany czy muszę powtarzać to ze wszystkimi? Albo małe nietoperze w kościele... Mogę likwidację tych 16 sztuk "rozbić na raty"? Lub robienie roślinek, które nie jest zbyt trudne ale zastanawia mnie ta kwestia również, tak z ciekawości.
Najlepsza porada go RE Zero - Wejdź w Panel Sterowania -> Dodaj/Usuń programy -> Usuń.
Chcę dodać, że na Imitacje Marcusa (tu: zombie-pijawki) bardzo dobrze sprawdzają się koktajle Mołotowa i to właśnie w tym celu (choć działają też na inne bestie) porozmieszczano po lokacjach kanistry i butelki. Wystarczą 2-3 flaszki w trybie NORMAL i po temacie. Na Proto Tyranta zaś najprostsza (i najoszczędniejsza) metoda to walka w "zwarciu". Opieramy lufę o jego brzuch i w momencie gdy podnosi rękę do ciosu (a nie robi tego zbyt szybko) naciskamy spust. Nie dość,że powstrzymuje go to od uderzenia, to zadaje bardzo duże (z powodu dystansu) obrażenia nawet od strzelby.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
