Planescape Torment: Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
2 - Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
W chwili wejścia do Niższej Dzielnicy Morte zostaje porwany, aby go odzyskać musimy iść do zrujnowanego domostwa (02) - Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry

01-Do Alei Uporczywych Westchnień

W chwili wejścia do Niższej Dzielnicy Morte zostaje porwany, aby go odzyskać musimy iść do zrujnowanego domostwa (02)

02-Zrujnowane domostwo

Lotar: To na jego zlecenie został ukradziony Morte, aby go odzyskać musimy wypełnić jego zadanie:

ZADANIE: Odszukaj czaszkę o wielkiej wartości

ROZWIĄZANIE: Czaszką tą może być Głowa Soego z Ziemi Umarłych (03) lub czaszka Mantuoka z Kości Nocy (05)

Lotar informuje nas też o Raveli Szaradnej

ZADANIE: Odszukaj nocną wiedźmę Ravelę Szaradną

ROZWIĄZANIE: Ravela znajduje się w Labiryncie Raveli (03), aby się tam dostać trzeba mieć Składany portal i Zakrwawioną chusteczkę

Jeżeli nie byliśmy jeszcze w grobowcu w Zatopionych Ziemiach, Lotar da nam kolejne zadanie:

ZADANIE: Wydostań czaszkę z zamkniętego grobowca

ROZWIĄZANIE: po wizycie w grobowcu z Zatopionych Ziemiach (04), musimy wrócić do Lotara z informacją że jest on pusty

03-Do zrujnowanego domostwa

04-Do katakumb pod Kośćmi Nocy

05- Mostek

Mantuok: Po zabiciu go otrzymamy: Czaszka Mantuoka, Grimuar szkodliwych myśli

Grimuar szkodliwych myśli: Jest to bardzo zła księga i takie same są też zadania które nam da do wykonania (lepiej je opuścić), w zamian dostaniemy kolejno: Zwój Ociemniałości, Zwój Pocałunku węża, Zwój słowa mocy-Giń

ZADANIE: Obejrzyj księgę zarazy

ROZWIĄZANIE: właściwie nic nie musimy robić, wystarczy jedynie zacząć dalej studiować księgę

ZADANIE: Sprzedaj towarzysza przygód w niewolę

ROZWIĄZANIE: Vriszika ze Sklepu z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników (09) odkupi od nas Morte'go

ZADANIE: Zabij towarzysza przygód

ROZWIĄZANIE: należy samemu i bez pomocy magii zabić jednego z członków drużyny, (należy go najpierw odłączyć)

06-Do katakumb Łkających Kamieni

Możemy teraz zwiedzić Labirynty Myśli bez konieczności straty reputacji.

07-Korur

Korur: Potrafi nas nauczyć władania bronią na wyższych poziomach

08-Lombard

Sklep, można tu kupić np. Okruchy przeznaczenia

09-Giltspur

Giltspur: Sklep, pokoje do wynajęcia, daje nam kilka zadań do wykonania:

ZADANIE: Weź ulotkę do Penna Szydercy w drukarni

ROZWIĄZANIE: ulotkę należy dostarczyć do Penna w drukarni w Niższej Dzielnicy (10)

ZADANIE: Zanieś wiadomość do Kuźni dla Keldora z Dorian

ROZWIĄZANIE: Keldor jest w Wielkiej Kuźni w Niższej Dzielnicy (24) w Sali Bogowców (29)

ZADANIE: Zanieś ulotkę do Barkisa

ROZWIĄZANIE: Barkisa znajdziemy w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem" w południowo-wschodniej części Ula (17)

10-Drukarnia

Penn Szyderca: Posługując się hasłem otrzymanym od Bedai-Lin (38) z Kuźni możemy przyłączyć się tutaj do frakcji Anarchistów. Dostaniemy wtedy zadanie do wykonania.

ZADANIE: Wstąp do Anarchistów

ROZWIĄZANIE: musimy zabić Qui-Saia, znadziemy go w Dzielnicy Urzędników (19) w Miejskim Gmachu Rozrywki

Po wykonaniu zadania dowiemy się, że jedna z komórek anarchistów znajduje się w Magazynie (18) a przewodzi jej Leena

Podczas wykonywania zadania dla Julii możemy kupić u Penna List miłosny

11-Sebastion

Sebastion: Prosi nas o przysługę.

ZADANIE: Zabić abiszai Grosuka dla Sebastiona

ROZWIĄZANIE: Grosuk jest w Niższej dzielnicy (12), po wykonaniu zadania dostajemy Charyzma +2 (na stałe)

12-Grosuk

Grosuk: abiszai

13-Xanthia

Xanthia: Informuje nas o nierównej walce pomiędzy Tokolami (14) i Abishai

14-Tokole

Tokole: Powinniśmy ich ostrzec o Abishai a następnie wrócić z tą wiadomością do Xanthia

15-Byron Szpicer

Byron Szpicer: Trzeba zapytać go o złodziei, kieruje nas wtedy do Lenniego. Po rozmowie z Trist trzeba zapytać go o dokumenty pożyczkowe Trist.

16-Lenny

Lenny: Trenuje nas w złodziejstwie, dostaniemy od niego Sztylety naręczne Zar'anuna. Po rozmowie z Trist i Byronem Szpicerem trzeba namówić go aby pomógł odnaleźć dokumenty pożyczkowe Trist. Ponadto jeżeli na końcu rozmowy przyznamy się, że nie pracujemy dla Byrona Szpicera, to dostaniemy od niego zadanie:

ZADANIE: Zdobyć dowód na to że Byron Szpicer jest przestępcą

ROZWIĄZANIE: wystarczy pójść do Magazynu (18) w niższej Dzielnicy i powiedzieć hasło które powiedział nam Lenny, otrzymamy wtedy Pergamin z dowodami

17-Trumniarz

Dimtri: Zombie który prosi nas pomoc

ZADANIE: Uwolnić Dimtriego od bycia zombie

ROZWIĄZANIE: Zaklęcie uwalniające Dmitriego poznamy od Sebastiona w Niższej Dzielnicy (11)

Hamrys:

ZADANIE: Zabierz poduszkę do trumny z magazynu

ROZWIĄZANIE: po poduszkę musimy pójść do Magazynu w Niższej Dzielnicy (18)

18-Magazyn

Skarbiec Dziewiątego Świata: Możemy spróbować wyciągnąć ze składu zdeponowane pieniądze, dostaniemy ją jak podamy ich ilość jako 1123. Po rozmowie z Lennym możemy także odebrać Dokument pożyczkowy.

W dalszej części gry, wykonując odpowiednie zadanie możemy tutaj odebrać Poduszkę snów.

Kolejną rzeczą którą można tu odzyskać to Plany grobowca ale jeżeli zwiedzi się Sekretny grobowiec wcześniej to nie ma konieczności ich pobierać

Możemy tu też odebrać Pergamin z dowodami

Leena: Przywódczyni komórki Anarchistów, możemy z nią porozmawiać dopiero gdy przyłączymy się do frakcji Anarchistów, powie nam że Konnal stojący obok niej może nas zaopatrzyć w nieco dóbr.

Konnal: możemy z nim porozmawiać dopiero po rozmowie z Lenną, możemy u niego kupić: Kolczyki Anarchisty #1, #2, #3, #4, Zaczarowane sztylety naręczne, Zwój Grozy, Zwój Zamętu, Zwój Całunu cieni, Zwój Zdjęcie klątwy, Zwój Zabójczej chmury, Zwój Klątwy, Kłujący kolczyk

19-Yi'minn

Yi'minn: Wróg rasowy Dak'kona, możemy doprowadzić do walki i zabić go i jego pomocników

20-Targ niewolników

Deran: handlarz niewolników

Trista: Została niesłusznie skazana, prosi nas o pomoc.

ZADANIE: Odnaleźć dokumenty pożyczkowe Tristy

ROZWIĄZANIE: Najpierw należy porozmawiać z Byronem Szpicerem (15), a następnie z Lennym (16) i powiedzieć mu że przysyła nas Byron, powie on nam wtedy że dokumenty których szukamy możemy odebrać w Magazynie w Niższej Dzelnicy (18)

21-Targowisko

Korvus: strażnik, któremu podoba się Karina

Karina: samotna dziewczyna prosi nas o pomoc.

ZADANIE: Karina potrzebuje przyjaciela

ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać o Karinie z Korvusem który stoi niedalego drzwi na zewnątrz z Targowiska (21)

Zar: Sklep ze Zwojami/Czarami

Lazlo: poda nam sposób jak dostać się do Wieży Oblężniczej

Anze: Sklep z Bronią

Aalek: Sklep z magicznymi przedmiotami (np. Tarcza czarnoksiężnika, Wężowy pierścień, pierścień przesiedleńca)

22-Portal to Wieży Oblężniczej

Aby poznać klucz do portalu musimy porozmawiać z Lazlo który jest na Targowisku w Niższej Dzielnicy (21)

23-Wieża oblężnicza

Pieścimetal: Sklep z bronią np. Runiczny miecz, Kolczaste rękawice siły Ogra, Naręczne sztylety Szar

Po rozmowie z nim dostaniemy: Ostrze nieśmiertelnego, Klatka Snów

24-Wejście do Wielkiej Kuźni

Strażnicy wpuszczą nas gdy powiemy że mamy wiadomość dla Keldora od Giltspura lub gdy pokażemy im Kwit od adwokata Iannisa

25-Do Niższej Dzielnicy

26-Do zbrojowni Bogowców

Aby otworzyć te drzwi musimy jednemu ze strażników pokazać Żeton Bogowców.

27-Do sali Bogowców

28-Do Kuźni

29-Keldor

Keldor z Durian: Po wykonaniu przydzielanych przez niego Questów możemy przyłączyć się do Frakcji Godsmenów.

ZADANIE: Przystąp do Bogowców

ROZWIĄZANIE: należy wykonać trzy następne zadania które przydzieli nam Keldor i złożyć przysięgę

ZADANIE : Wykuj przedmiot

ROZWIĄZANIE: od Tyldona (30) dostaniemy rudę żelaza, od Nadillina (31) kupujemy Skórzany fartuch, Młot kowalski i Szczypce, a następnie korzystamy z kużni (32) i wykuwamy jakiś przedmiot

ZADANIE : Rozwiąż zagadkę morderstwa kowala Avildona

ROZWIĄZANIE: Musimy tak długo rozmawiać z trzema osobami podejrzanymi o morderstwo (konfrontować ich wypowiedzi) aż uzyskamy odpowiedź. Osoby te to Tyldon (30), Saros (34), Bedai-Lin (38)

ZADANIE : Przeszkodź Sandozowi w próbie samobójstwa

ROZWIĄZANIE: Sandoz znajduje sinę w komnatach Bogowców (35), najpierw musimy porozmawiać z jego córką Sarossą (39), od niej dowiemy się jak przekonać Sandoza do zmiany zdania.

Po przyłączeniu się do Bogowców Keldor da nam Żeton Bogowców a ponadto możemy od niego kupić: "Oświecenie", "Objawienie", "Rozum"

30-Tyldon

Tyldon: Możemy dostać od niego Rudę żelaza, jest jednym z podejrzanych o popełnienie morderstwa

31-Nadilin

Nadilin: kupujemy u niego Skórzany fartuch, Młot kowalski, Szczypce

Jeżeli pokażemy mu Kwit który otrzymaliśmy od adwokata Iannisa to da nam Składany Portal

Gdy będziemy wykonywać zadanie dla Bedai-Lin możemy odkupić od niego Kostium bogowca.

32-Kuźnia

Tu możemy wykuć przedmiot potrzebny do jednego z zadań Keldora

33-Alissa Tield

Alissa Tield: Udziela nam różnych informacji na temat Wielkiej Kuźni, np. udziela nam informacji przy rozwiązywaniu zagadki morderstwa kowala Avildona

34-Saros

Saros: jeden z podejrzanych o morderstwo, na pewnym etapie rozmowy z nim daje nam Szydło Tyldona

35-Do komnat Bogowców

Sandoz: Mamy go odciągnąć od popełnienia samobójstwa, Sandoz jest za drzwiami więc rozmawiamy poprzez strażników pilnujących drzwi

36-Nil Xander

Nil Xander: Prosi nas o pomoc w ukończeniu Kreatora Snów w Wielkiej Kuźni

ZADANIE: Pomóż w ukończeniu Kreatora Snów w Wielkiej Kuźni

ROZWIĄZANIE: Należy wykonać kolejne trzy zadania Nil Xander'a

ZADANIE: Przynieś fiolkę ze skórą i krwią

ROZWIĄZANIE: fiolkę z krwią możemy otrzymać w Aptece w Dzielnicy Urzędników (34)

ZADANIE: Przynieś klatkę dla ptaków przystrojoną żyletkami

ROZWIĄZANIE: Klatkę Snów dostaniemy od Pieścimetala w Wieży oblężniczej w Niższej Dzielnicy (23)

ZADANIE: Przynieś Xanderowi trumienną poduszkę

ROZWIĄZANIE: Najpierw musimy porozmawiać z wytwórcą trumien Hamrysem w Niższej Dzielnicy (17), on skieruje nas po odbiór poduszki do Magazynu (18)

Po wykonaniu dla niego zadań dostajemy Klucz Snów

37-Do "Kreatora Snów"

aby otworzyć drzwi potrzebujemy Klucz Snów

38-Bedai-Lin

Bedai-Lin: jedna z osób podejrzanych o morderstwo. Jest także członkinią Anarchistów. Jeżeli po przyłączeniu się do Bogowców porozmawiamy z nią i stwierdzimy że nie jesteśmy zadowoleni to dostaniemy od niej trzy zadania:

ZADANIE: Z polecenia Bedai-Lin dopuść się sabotażu na machinie Bogowców

ROZWIĄZANIE: musimy pójść do sali w której znajduje się machina czyli do Zbrojowni (26) i porozmawiać z Kel'Lerą, powie nam ona jakie są słabe pukty maszyny. Gdy użyjemy machiny będziemy mieli możliwość jej zniszczenia.

ZADANIE: Zabij Sandoza, fanktuoma Bogowców

ROZWIĄZANIE: Sandoza znajdziemy w komnatach Bogowców (35)

ZADANIE: Przemyć Bedai-Lin z Kuźni

ROZWIĄZANIE: wystarczy przynieść jej Kostium bogowca, który możemy kupić u Nadilina (31) w Kuźni

Jeżeli porozmawiamy z nią po wykonaniu zadań, poda nam hasło dzięki któremu będziemy mogli się przyłączyć do Anarchistów. Możemy to zrobić u Penna Szydercy w drukarni (10) w Niższej dzielnicy

39-Sarossa

Sarossa: siostra Sarosa, córka Sandoza

40-Do Dzielnicy Urzędników

Podobało się?

0

Planescape: Torment

10 grudnia 1999

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2007-04-01
11:34

zanonimizowany447260 Junior

😒

czy ktoś wie jak dojść do Reveli Szkaradnej.
prosze o odpowieć

Komentarz: zanonimizowany447260
2017-10-02
23:52

maciek20000000000000 Junior

Pomocy w którym miejscu jest wejście do komnat Czerstwej Mary bo najeżam myszką i nigdzie nie robi śię wejście?

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-13
01:18

maciek20000000000000 Junior

Mam bardzo duży problem Pokonałem Trias'a otworzył się portal ale zamiast do kostnicy to ląduje przy łupie z imionami. Nie wiem co jest grane.

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-13
01:54

maciek20000000000000 Junior

A jak chcę wejść do kostnicy to pisze że drzwi są zamknięte.

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-15
00:50

maciek20000000000000 Junior

Dzięki wielkie

Komentarz: maciek20000000000000

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl