Planescape Torment: Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy
Aktualizacja:



01-Do Alei Uporczywych Westchnień
W chwili wejścia do Niższej Dzielnicy Morte zostaje porwany, aby go odzyskać musimy iść do zrujnowanego domostwa (02)
02-Zrujnowane domostwo
Lotar: To na jego zlecenie został ukradziony Morte, aby go odzyskać musimy wypełnić jego zadanie:
ZADANIE: Odszukaj czaszkę o wielkiej wartości
ROZWIĄZANIE: Czaszką tą może być Głowa Soego z Ziemi Umarłych (03) lub czaszka Mantuoka z Kości Nocy (05)
Lotar informuje nas też o Raveli Szaradnej
ZADANIE: Odszukaj nocną wiedźmę Ravelę Szaradną
ROZWIĄZANIE: Ravela znajduje się w Labiryncie Raveli (03), aby się tam dostać trzeba mieć Składany portal i Zakrwawioną chusteczkę
Jeżeli nie byliśmy jeszcze w grobowcu w Zatopionych Ziemiach, Lotar da nam kolejne zadanie:
ZADANIE: Wydostań czaszkę z zamkniętego grobowca
ROZWIĄZANIE: po wizycie w grobowcu z Zatopionych Ziemiach (04), musimy wrócić do Lotara z informacją że jest on pusty
03-Do zrujnowanego domostwa
04-Do katakumb pod Kośćmi Nocy
05- Mostek
Mantuok: Po zabiciu go otrzymamy: Czaszka Mantuoka, Grimuar szkodliwych myśli
Grimuar szkodliwych myśli: Jest to bardzo zła księga i takie same są też zadania które nam da do wykonania (lepiej je opuścić), w zamian dostaniemy kolejno: Zwój Ociemniałości, Zwój Pocałunku węża, Zwój słowa mocy-Giń
ZADANIE: Obejrzyj księgę zarazy
ROZWIĄZANIE: właściwie nic nie musimy robić, wystarczy jedynie zacząć dalej studiować księgę
ZADANIE: Sprzedaj towarzysza przygód w niewolę
ROZWIĄZANIE: Vriszika ze Sklepu z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników (09) odkupi od nas Morte'go
ZADANIE: Zabij towarzysza przygód
ROZWIĄZANIE: należy samemu i bez pomocy magii zabić jednego z członków drużyny, (należy go najpierw odłączyć)
06-Do katakumb Łkających Kamieni
Możemy teraz zwiedzić Labirynty Myśli bez konieczności straty reputacji.
07-Korur
Korur: Potrafi nas nauczyć władania bronią na wyższych poziomach
08-Lombard
Sklep, można tu kupić np. Okruchy przeznaczenia
09-Giltspur
Giltspur: Sklep, pokoje do wynajęcia, daje nam kilka zadań do wykonania:
ZADANIE: Weź ulotkę do Penna Szydercy w drukarni
ROZWIĄZANIE: ulotkę należy dostarczyć do Penna w drukarni w Niższej Dzielnicy (10)
ZADANIE: Zanieś wiadomość do Kuźni dla Keldora z Dorian
ROZWIĄZANIE: Keldor jest w Wielkiej Kuźni w Niższej Dzielnicy (24) w Sali Bogowców (29)
ZADANIE: Zanieś ulotkę do Barkisa
ROZWIĄZANIE: Barkisa znajdziemy w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem" w południowo-wschodniej części Ula (17)
10-Drukarnia
Penn Szyderca: Posługując się hasłem otrzymanym od Bedai-Lin (38) z Kuźni możemy przyłączyć się tutaj do frakcji Anarchistów. Dostaniemy wtedy zadanie do wykonania.
ZADANIE: Wstąp do Anarchistów
ROZWIĄZANIE: musimy zabić Qui-Saia, znadziemy go w Dzielnicy Urzędników (19) w Miejskim Gmachu Rozrywki
Po wykonaniu zadania dowiemy się, że jedna z komórek anarchistów znajduje się w Magazynie (18) a przewodzi jej Leena
Podczas wykonywania zadania dla Julii możemy kupić u Penna List miłosny
11-Sebastion
Sebastion: Prosi nas o przysługę.
ZADANIE: Zabić abiszai Grosuka dla Sebastiona
ROZWIĄZANIE: Grosuk jest w Niższej dzielnicy (12), po wykonaniu zadania dostajemy Charyzma +2 (na stałe)
12-Grosuk
Grosuk: abiszai
13-Xanthia
Xanthia: Informuje nas o nierównej walce pomiędzy Tokolami (14) i Abishai
14-Tokole
Tokole: Powinniśmy ich ostrzec o Abishai a następnie wrócić z tą wiadomością do Xanthia
15-Byron Szpicer
Byron Szpicer: Trzeba zapytać go o złodziei, kieruje nas wtedy do Lenniego. Po rozmowie z Trist trzeba zapytać go o dokumenty pożyczkowe Trist.
16-Lenny
Lenny: Trenuje nas w złodziejstwie, dostaniemy od niego Sztylety naręczne Zar'anuna. Po rozmowie z Trist i Byronem Szpicerem trzeba namówić go aby pomógł odnaleźć dokumenty pożyczkowe Trist. Ponadto jeżeli na końcu rozmowy przyznamy się, że nie pracujemy dla Byrona Szpicera, to dostaniemy od niego zadanie:
ZADANIE: Zdobyć dowód na to że Byron Szpicer jest przestępcą
ROZWIĄZANIE: wystarczy pójść do Magazynu (18) w niższej Dzielnicy i powiedzieć hasło które powiedział nam Lenny, otrzymamy wtedy Pergamin z dowodami
17-Trumniarz
Dimtri: Zombie który prosi nas pomoc
ZADANIE: Uwolnić Dimtriego od bycia zombie
ROZWIĄZANIE: Zaklęcie uwalniające Dmitriego poznamy od Sebastiona w Niższej Dzielnicy (11)
Hamrys:
ZADANIE: Zabierz poduszkę do trumny z magazynu
ROZWIĄZANIE: po poduszkę musimy pójść do Magazynu w Niższej Dzielnicy (18)
18-Magazyn
Skarbiec Dziewiątego Świata: Możemy spróbować wyciągnąć ze składu zdeponowane pieniądze, dostaniemy ją jak podamy ich ilość jako 1123. Po rozmowie z Lennym możemy także odebrać Dokument pożyczkowy.
W dalszej części gry, wykonując odpowiednie zadanie możemy tutaj odebrać Poduszkę snów.
Kolejną rzeczą którą można tu odzyskać to Plany grobowca ale jeżeli zwiedzi się Sekretny grobowiec wcześniej to nie ma konieczności ich pobierać
Możemy tu też odebrać Pergamin z dowodami
Leena: Przywódczyni komórki Anarchistów, możemy z nią porozmawiać dopiero gdy przyłączymy się do frakcji Anarchistów, powie nam że Konnal stojący obok niej może nas zaopatrzyć w nieco dóbr.
Konnal: możemy z nim porozmawiać dopiero po rozmowie z Lenną, możemy u niego kupić: Kolczyki Anarchisty #1, #2, #3, #4, Zaczarowane sztylety naręczne, Zwój Grozy, Zwój Zamętu, Zwój Całunu cieni, Zwój Zdjęcie klątwy, Zwój Zabójczej chmury, Zwój Klątwy, Kłujący kolczyk
19-Yi'minn
Yi'minn: Wróg rasowy Dak'kona, możemy doprowadzić do walki i zabić go i jego pomocników
20-Targ niewolników
Deran: handlarz niewolników
Trista: Została niesłusznie skazana, prosi nas o pomoc.
ZADANIE: Odnaleźć dokumenty pożyczkowe Tristy
ROZWIĄZANIE: Najpierw należy porozmawiać z Byronem Szpicerem (15), a następnie z Lennym (16) i powiedzieć mu że przysyła nas Byron, powie on nam wtedy że dokumenty których szukamy możemy odebrać w Magazynie w Niższej Dzelnicy (18)
21-Targowisko
Korvus: strażnik, któremu podoba się Karina
Karina: samotna dziewczyna prosi nas o pomoc.
ZADANIE: Karina potrzebuje przyjaciela
ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać o Karinie z Korvusem który stoi niedalego drzwi na zewnątrz z Targowiska (21)
Zar: Sklep ze Zwojami/Czarami
Lazlo: poda nam sposób jak dostać się do Wieży Oblężniczej
Anze: Sklep z Bronią
Aalek: Sklep z magicznymi przedmiotami (np. Tarcza czarnoksiężnika, Wężowy pierścień, pierścień przesiedleńca)
22-Portal to Wieży Oblężniczej
Aby poznać klucz do portalu musimy porozmawiać z Lazlo który jest na Targowisku w Niższej Dzielnicy (21)
23-Wieża oblężnicza
Pieścimetal: Sklep z bronią np. Runiczny miecz, Kolczaste rękawice siły Ogra, Naręczne sztylety Szar
Po rozmowie z nim dostaniemy: Ostrze nieśmiertelnego, Klatka Snów
24-Wejście do Wielkiej Kuźni
Strażnicy wpuszczą nas gdy powiemy że mamy wiadomość dla Keldora od Giltspura lub gdy pokażemy im Kwit od adwokata Iannisa
25-Do Niższej Dzielnicy
26-Do zbrojowni Bogowców
Aby otworzyć te drzwi musimy jednemu ze strażników pokazać Żeton Bogowców.
27-Do sali Bogowców
28-Do Kuźni
29-Keldor
Keldor z Durian: Po wykonaniu przydzielanych przez niego Questów możemy przyłączyć się do Frakcji Godsmenów.
ZADANIE: Przystąp do Bogowców
ROZWIĄZANIE: należy wykonać trzy następne zadania które przydzieli nam Keldor i złożyć przysięgę
ZADANIE : Wykuj przedmiot
ROZWIĄZANIE: od Tyldona (30) dostaniemy rudę żelaza, od Nadillina (31) kupujemy Skórzany fartuch, Młot kowalski i Szczypce, a następnie korzystamy z kużni (32) i wykuwamy jakiś przedmiot
ZADANIE : Rozwiąż zagadkę morderstwa kowala Avildona
ROZWIĄZANIE: Musimy tak długo rozmawiać z trzema osobami podejrzanymi o morderstwo (konfrontować ich wypowiedzi) aż uzyskamy odpowiedź. Osoby te to Tyldon (30), Saros (34), Bedai-Lin (38)
ZADANIE : Przeszkodź Sandozowi w próbie samobójstwa
ROZWIĄZANIE: Sandoz znajduje sinę w komnatach Bogowców (35), najpierw musimy porozmawiać z jego córką Sarossą (39), od niej dowiemy się jak przekonać Sandoza do zmiany zdania.
Po przyłączeniu się do Bogowców Keldor da nam Żeton Bogowców a ponadto możemy od niego kupić: "Oświecenie", "Objawienie", "Rozum"
30-Tyldon
Tyldon: Możemy dostać od niego Rudę żelaza, jest jednym z podejrzanych o popełnienie morderstwa
31-Nadilin
Nadilin: kupujemy u niego Skórzany fartuch, Młot kowalski, Szczypce
Jeżeli pokażemy mu Kwit który otrzymaliśmy od adwokata Iannisa to da nam Składany Portal
Gdy będziemy wykonywać zadanie dla Bedai-Lin możemy odkupić od niego Kostium bogowca.
32-Kuźnia
Tu możemy wykuć przedmiot potrzebny do jednego z zadań Keldora
33-Alissa Tield
Alissa Tield: Udziela nam różnych informacji na temat Wielkiej Kuźni, np. udziela nam informacji przy rozwiązywaniu zagadki morderstwa kowala Avildona
34-Saros
Saros: jeden z podejrzanych o morderstwo, na pewnym etapie rozmowy z nim daje nam Szydło Tyldona
35-Do komnat Bogowców
Sandoz: Mamy go odciągnąć od popełnienia samobójstwa, Sandoz jest za drzwiami więc rozmawiamy poprzez strażników pilnujących drzwi
36-Nil Xander
Nil Xander: Prosi nas o pomoc w ukończeniu Kreatora Snów w Wielkiej Kuźni
ZADANIE: Pomóż w ukończeniu Kreatora Snów w Wielkiej Kuźni
ROZWIĄZANIE: Należy wykonać kolejne trzy zadania Nil Xander'a
ZADANIE: Przynieś fiolkę ze skórą i krwią
ROZWIĄZANIE: fiolkę z krwią możemy otrzymać w Aptece w Dzielnicy Urzędników (34)
ZADANIE: Przynieś klatkę dla ptaków przystrojoną żyletkami
ROZWIĄZANIE: Klatkę Snów dostaniemy od Pieścimetala w Wieży oblężniczej w Niższej Dzielnicy (23)
ZADANIE: Przynieś Xanderowi trumienną poduszkę
ROZWIĄZANIE: Najpierw musimy porozmawiać z wytwórcą trumien Hamrysem w Niższej Dzielnicy (17), on skieruje nas po odbiór poduszki do Magazynu (18)
Po wykonaniu dla niego zadań dostajemy Klucz Snów
37-Do "Kreatora Snów"
aby otworzyć drzwi potrzebujemy Klucz Snów
38-Bedai-Lin
Bedai-Lin: jedna z osób podejrzanych o morderstwo. Jest także członkinią Anarchistów. Jeżeli po przyłączeniu się do Bogowców porozmawiamy z nią i stwierdzimy że nie jesteśmy zadowoleni to dostaniemy od niej trzy zadania:
ZADANIE: Z polecenia Bedai-Lin dopuść się sabotażu na machinie Bogowców
ROZWIĄZANIE: musimy pójść do sali w której znajduje się machina czyli do Zbrojowni (26) i porozmawiać z Kel'Lerą, powie nam ona jakie są słabe pukty maszyny. Gdy użyjemy machiny będziemy mieli możliwość jej zniszczenia.
ZADANIE: Zabij Sandoza, fanktuoma Bogowców
ROZWIĄZANIE: Sandoza znajdziemy w komnatach Bogowców (35)
ZADANIE: Przemyć Bedai-Lin z Kuźni
ROZWIĄZANIE: wystarczy przynieść jej Kostium bogowca, który możemy kupić u Nadilina (31) w Kuźni
Jeżeli porozmawiamy z nią po wykonaniu zadań, poda nam hasło dzięki któremu będziemy mogli się przyłączyć do Anarchistów. Możemy to zrobić u Penna Szydercy w drukarni (10) w Niższej dzielnicy
39-Sarossa
Sarossa: siostra Sarosa, córka Sandoza
40-Do Dzielnicy Urzędników
0
- Planescape Torment - poradnik do gry
- Planescape Torment: Planescape Torment - poradnik do gry
- Planescape Torment: Opis przejścia
- Planescape Torment: Kostnica
- Planescape Torment: Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów
- Planescape Torment: Plac Szmaciarzy
- Planescape Torment: Śmieciowisko
- Planescape Torment: Zakopana Wioska
- Planescape Torment: Łkające kamienie i Labirynty Myśli
- Planescape Torment: Ziemie Umarłych
- Planescape Torment: Zatopione Ziemie
- Planescape Torment: Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień
- Planescape Torment: Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy
- Planescape Torment: Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki
- Planescape Torment: Labirynt Gracza, PodSigil, Rubikon
- Planescape Torment: Labirynt Raveli
- Planescape Torment: Klątwa i Podziemia Klątwy
- Planescape Torment: Więzienie, Krainy Zewnętrzne, Baator, Słup Czaszek, Zniszczona Klątwa
- Planescape Torment: Tartar
- Planescape Torment: Forteca Żalu
- Planescape Torment: Opis przejścia
- Planescape Torment: Planescape Torment - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany447260 Junior
czy ktoś wie jak dojść do Reveli Szkaradnej.
prosze o odpowieć
maciek20000000000000 Junior
Pomocy w którym miejscu jest wejście do komnat Czerstwej Mary bo najeżam myszką i nigdzie nie robi śię wejście?
maciek20000000000000 Junior
Mam bardzo duży problem Pokonałem Trias'a otworzył się portal ale zamiast do kostnicy to ląduje przy łupie z imionami. Nie wiem co jest grane.
maciek20000000000000 Junior
A jak chcę wejść do kostnicy to pisze że drzwi są zamknięte.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.