Planescape Torment: Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki
Aktualizacja:


01-Z powrotem do Niższej Dzielnicy
02-Malmaner
Malmaner: Prosi nas o wykonanie dwóch zadań
ZADANIE: Weź od Gonklafa szaty Malmanera
ROZWIĄZANIE: Należy odebrać kostium Grabarza od krawca Gonklafa w Dzielnicy Urzędników (03)
ZADANIE: Znajdź drugie szaty dla Malmanera
ROZWIĄZANIE: Należy odebrać kostium Bogowca od krawca Gonklafa w Dzielnicy Urzędników (03)
03-Krawiec
Gonkalf: można tu kupić zbroje dla Anny i Nie-Sławy np. Kabat bezczelnego łotrzyka, Kabat przemykającego cienia, Gorset bezbożnej kapłanki, Gorset niebezpiecznej misji
04- Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych
W kilku pomieszczeniach przybytku można znaleźć Chusteczki, w pierwszym pokoju po lewej od wejścia można znajduje się Księgę Finama.
Nie-Sława: (postać do przyłączenia, kleryk) Jeżeli chcemy żeby się do nas przyłączyła musimy wykonać dla niej zadanie. Jeżeli porozmawiamy z nią o Morte, a potem z Morte o jego pochodzeniu to przyrosną mu SIŁ+4, ZRC+2 i KON+2 (na stałe)
ZADANIE: Porozmawiaj z dziesięcioma uczennicami w przybytku
ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać ze wszystkimi kurtyzanami w Przybytku (jest ich dziewięć) i podczas rozmowy z Nie-Sławą powiedzieć że dziesiątym uczniem jesteśmy my sami
Julia: jedna z uczennic
ZADANIE: Dodaj nieco pikanteri miłosnym przygodom Julii
ROZWIĄZANIE: Najpierw należy wydrukować list miłosny w Drukarni w Niższej Dzielnicy (10), a następnie pokazać go Montkowi w Miejskim Gmachu Rozrywki (18). Zadanie to można też rozwiązać w inny sposób (zależy od odpowiedzi udzielonej Julii). Wystarczy wtedy porozmawiać z Montkiem i udawać że jest się zazdros nym o Julię.
Vivian: jedna z uczennic
ZADANIE: Odszukaj osobisty zapach Vivian
ROZWIĄZANIE: zapach Vivian znajduje się na Pachnącym welonie który można znaleść u Luisa w Przybytku (04). Welon można wziąść dopiero wtedy gdy wyniknie to z rozmowy z kurtyzanami. Po jego wykonaniu dostajemy Charyzma +1 (na stałe)
Nenny Dziewięć-Oczu: jedna z uczennic
Ecco: jedna z uczennic, niemowa, gdy dowiemy się nieco na jej temat od innych kurtyzan możemy wykonać dla niej zadanie.
ZADANIE: Pomóż Ecco odzyskać mowę
ROZWIĄZANIE: aby Ecco odzyskała głos musimy jej przynieść Język biesa i Łzy Devy, rzeczy te można kupić w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników
Marissa: jedna z uczennic
ZADANIE: Odszukaj karmazynowy welon Marissy
ROZWIĄZANIE: welon Marissy to Pachnący welon który można znaleść u Luisa w Przybytku (04). Welon można wziąść dopiero wtedy gdy wyniknie to z rozmowy z kurtyzanami.
Kimasxi Żmijowy Język: jedna z uczennic
Yves Opowiadaczka: jedna z uczennic, można się z nią wymieniać opowiadaniami za doświadczenie
Dolores: jedna z uczenic
ZADANIE: Zwróć Dolorze "klucze do jej serca"
ROZWIĄZANIE: klucze ma Wesołek w Miejskim Gmachu Rozrywki (22), ale najpierw musimy wykonać zadanie które nam zleci.
Luis Le Kredens: szafa w pierwszym pokoju na lewo od wejscia, można w niej znaleźć Pachnący welon, ale dopiero gdy wywnioskujemy o tym z rozmowy z kurtyzanami.
Kesai-Serris: jedna z uczennic, jeżeli z rozmowy z kurtyzanami wywnioskujemy że jest córką Raveli da nam Zakrwawioną chusteczkę (trzeba mieć przy sobie chusteczkę).
ZADANIE: Udowodnij Kesai-Serris że jest córką Raveli
ROZWIĄZANIE: O tym że jest córką Raveli dowiemy się rozmawiając z pozostałymi kurtyzanami (czasami kilkukrotnie), początkowo będzie się tego wypierać.
Modrony: Możemy z nimi porozmawiać o Kostce Mordona którą można kupić w Sklepie z Osobliwościami, dzięki nim będziemy wiedzieli że jest to coś więcej niż tylko zabawka.
Ukryte Drzwi: znajdują się w pokoju w północnej części
05-Posłaniec Jolmi
Posłaniec Jolmi: kieruje nas do Jolmi w Miejskim Gmachu Rozrywki, ma ona dla nas propozycję
06-Nemelle
Nemelle: zaklęcie do Karafki Niekończącej się Wody, dzięki niej otrzymujemy Karafkę Niekończącej się Wody z zaklęciem.
ZADANIE: Znajdź Aelwinę dla Nemelle
ROZWIĄZANIE: Aelwinę można znaleźć w Dzielnicy Urzędników (07). Po jego wykonaniu dostajemy +3 Punkty Życia (na stałe)
07-Aelwin
Aelwin: przyjaciółka Nemelle, jeżeli nie rozmawialiśmy wcześniej z Nemelle, to Aelwin da nam zadanie.
ZADANIE: Znajdź Nemelle dla Aelwiny
ROZWIĄZANIE: Nemelle można znaleźć w Dzielnicy Urzędników (06)
08-Elobranda
Elobranda: dostaniemy od niej Podejrzany zalakowany zwój.
09-Sklep z Osobliwościami
Vriszika: Można tu kupić: Język biesa, Kostka Modrona, Pierścień Niepełnej Niewidzialności, Quasit z czekolady, Szmaciana lalka Pani Bólu, Potworny Dzban, Maść z Gorgony, Księga rzeczy niepojętych, Gogle Piwne, Wiecznie Mroźny Puchar, Eliksir przerażającej separacji, Łzy Devy, Młot rozkruszania, Łza Salieru-Dei, Zęby Ognistego Ptaka, Soczewka Wrodzonej Zajadłości, Więź Strachu.
10-Dom Finama Lingwisty
Finam: Ma dla nas zadanie.
ZADANIE: Odszukaj dziennik badawczy Finama i odnieś mu go
ROZWIĄZANIE: dziennik Finama znajdziemy w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych (04) , w zamian otrzymamy Notatki Fina Andlye
Prochy lingwisty: możemy z nim porozmawiać jeżeli posiadamy zdolność Gadaj-Kości-Opowieści
11-Szef zbirów
Szef zbirów: Po zabiciu go dostaniemy Metalowe Pudło i zadanie.
ZADANIE: Zanieś głowę Mertwyna do jego ciała
ROZWIĄZANIE: Mertwyna znajdziemy w Miejskim Gmachu Rozrywki (15)
12-Miejski Gmach Rozrywki
13-Z powrotem do Dzielnicy Urzędników
14-Drzazga (Sensoria)
Drzazga: Nie musimy przyłączać się do Czuciowców aby korzystać z praw członka ponieważ już kiedyś nim byliśmy (mówi nam o tym Nemelle).
Może nas zabrać do:
Publiczne Sensorium: Możemy tu korzystać z kamieni wspomnień (doświadczenie)
Pani Thorncombe: Aby z nami porozmawiała musimy najpierw zapytać się o nią (gdzie jest nauczyciel) jednego z uczniów w sali treningowej magów (28). Nie chce już uczyć magów w Miejskim Gmachu Rozrywki, trzeba z tym problemem zwrócić się do Salabesza Onyksa w Dzelnicy Urzędników (21) i wrócić z powrotem do Lady Thorncombe wtedy zmieni zdanie i uda się do sali treningowej magów (28)
Prywatne Sensorium: są tu kamienie wspomnień Raveli i Deionary
Quell: aby chciał z nami rozmawiać trzeba mu dać Quasit z czekolady ze Sklepu z Osobliwościami.
ZADANIE: Odszukaj klucz do portalu prowadzącego do labiryntu Raveli
ROZWIĄZANIE: Kluczem tym jest Zakrwawiona chusteczka którą dostaniemy od Kesai-Serris w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych (04), gdy przyzna się że jest córką Raveli. Aby to zrobiła musimy rozmawiać ze wszystkimi kurtyzanami (czasami kilkukrotnie)
15-Bezgłowy Mertwyn
Bezgłowy Mertwyn: szuka swojej głowy
16-Jolmi
Jolmi: Chce nas zabić dla eksperymentu.
17- Krzywy Ghysis
Krzywy Ghysis: Możemy posłuchać wykładu, odzyskujemy wspomnienia
18-Montek
Montek: Oblubieniec Julii
19-Qui-Sai
Qui-Sai: Jeżeli poprosimy go o naukę oraz porozmawiamy o Drodze Kamienia zdobędziemy doświadczenie oraz Klasa pancerza -1. Jeżeli przekonamy go aby wrócił do uczenia to będzie się można nauczyć od niego umiejętności władania bronią w sali na lewo od sali treningowej złodziei(nie oznaczona na mapie). Jeżeli nasza inteligencja jest mała to aby zgodził się nas uczyć musimy wykonać dla niego dwa zadania:
ZADANIE: Odeprzyj argumentację Qui-Saia, który utrzymuje, że wykształcenie złodziejskie jest więcej warte niż wykształcenie wojownika
ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać z nauczycielem złodziei Eli-Havelok'iem. Można go znaleźć w Dzielnicy Urzędników (30), lub jeżeli przekonaliśmy go aby powrócił do zawodu nauczyciela, to będzie on w sali treningowej złodziei (29) w Miejskim Gmachu Rozrywki
ZADANIE: Odeprzyj argumentację Qui-Saia, który utrzymuje, że profesja czarodzieja przewyższa profesję wojownika
ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać z nauczycielem magów Panią Thorncombe. Można ją znaleźć w Prywatnym Sensorium (może nas tam zabrać Drzazga (14) z Miejskiego Gmachu Rozrywki) , lub jeżeli przekonaliśmy ją aby powróciła do zawodu nauczyciela, to będzie ona w sali treningowej magów (28) w Miejskim Gmachu Rozrywki
20-Mieszacz Mordsens
Mieszacz Mordsens: (przemieszcza się) - rzuca na nas klątwę, nie należy go zabijać tylko porozmawiać o tym z Salabeszem Onyxem w Dzielnicy Urzędników (21)
21-Salabesz Onyks
Salabesz Onyks: powie nam jak pozbyć się klątwy Mieszacza Mordsensa
22-Wesołek
Wesołek: (przemieszcza się). Były ukochany Dolores, da nam klucze Dolory jeżeli spełnimy jego zadanie.
ZADANIE: Znajdź sposób na wymazanie pamięci Wesołka
ROZWIĄZANIE: Musimy pójść do Galerii Sztuki i Osobliwości (23) i złapać do Wiecznie Mroźnego Pucharu Mrocznego Ptaka. Puchar możemy kupić w Sklepie z Osobliwościami (09) lub dostać od Pijanego Maga (32). Mroczny Ptak to jedna z figur w galerii. Po wypiciu zawartości pucharu Wesołek zwróci klucze Dolory.
23-Galeria Sztuki i Osobliwości
Yvana: opowie nam o wszystkich dziełach sztuki w galerii
Statua: Można ją posmarować Maścią z Gorgony (do kupienia w Sklepie z Osobliwościami), ożywimy w ten sposób pewnego maga który rzuci klątwę i nas zabije, w zamian Morte pozna nowe przekleństwa.
Mroczne Ptaki z Oktanusa: można złapać jednego z nich, o ile posiadamy Wiecznie Mroźny Puchar, otrzymamy wtedy Wiecznie Mroźny Puchar z Mrocznym Ptakiem
24-Droga do (25)
25-Droga do (24)
26-Urzędnik
Urzędnik: można tu odpocząć, da nam klucz do pokoju w Gmachu Rozrywki, otwiera się nim pokój (27)
27-Twoja stara komnata
Możemy tu znaleźć nasze stare zapasy np Dwunastościan, Zwój ognia i lodu, Zwój ociemniałości, Zwój uspokojenia i inne. Gdy użyjemy Dwunastościanu dostaniemy zadanie.
ZADANIE: Opanuj język łamigłówki dwunastościanu
ROZWIĄZANIE: Języka tego możemy się nauczyć z Notatek Fina Andlye które otrzymamy od Finama lingwisty z Dzielnicy Urzędników (10) po wykonaniu jego zadania. Jeżeli posiadamy umiejętność Gadaj-Kości-Opowieści to możemy nauczyć się tego języka od Prochów lingwisty które stoją na stoliku w Domu lingwisty (10)
28-Sala ćwiczeń magów
Jeżeli przekonamy Panią Thorncombe w Publicznym Sensorium (14) do powrotu do uczenia, to będziemy tu mogli kupić od niej nieco zwojów.
29-Sala ćwiczeń złodzieji
Możemy się tu nauczyć zdolności złodziejskich, ale brakuje nauczyciela, musimy najpierw porozmawiać z Eli Havelokiem w Dzielnicy Urzędników (30) i namówić go do powrotu do sali ćwiczeń.
30-Eli Havelok
Eli Havelok: Musimy go przekonać aby wrócił na posadę nauczyciela do Miejskigo Gmachu Rozrywki
31- Niezaspokojona Żądza
Niezaspokojona Żądza: Potrafi zabrać pragnienie tego co chcemy najbardziej
32-Bar
Pijany Mag: Po wizycie u Niezaspokojonej Żądzy (31) możemy pomóc mu zerwać z nałogiem picia, dostaniemy wtedy od niego Wiecznie Mroźny Puchar.
33-Dom Adwokata
Iannis (Adwokat): Jest adwokatem, ojcem Deionarry, Jeżeli byliśmy w Prywatnym Sensorium i przeczytaliśmy kamień doznań Deionarry to poprosi on nas o:
ZADANIE: Uzyskaj dla Iannisa pozwolenie na skorzystanie z kamienia doznań Deionarry
ROZWIĄZANIE: wystarczy że porozmawiamy na ten temat z Drzazgą w Miejskim Gmachu Rozrywki (14), po wykonaniu zadania możemu odebrać od Iannisa spadek Deionarry, są to: Testament Deionarry, Zwój leczenia, Ślubna obrączka Deionarry
Po przeczytaniu dziennika znajdującego się w Dwunastościanie możemy zgłosić się do Iannisa po odbiór zapisu, który sami sobie zostawiliśmy są to: Kwit, Kalejdoskopowe oko, Kamienny przełyk L'Falla Grubego, dostaniemy wtedy też zadanie do wykonania:
ZADANIE: Przynieś przesyłkę do Wielkiej Kuźni
ROZWIĄZANIE: należy zanieść otrzymany Kwit do Nadilina (31) w wielkiej Kuźni i odebrać od niego Składany Portal
34-Apteka
Pestle Kilnn: Musimy mu pomóc (a właściwie im) w rozdzieleniu się.
ZADANIE: Rozdziel Pesle'a i Kilnna
ROZWIĄZANIE: Trzeba mu dać Eliksir przerażającej separacji który można kupić w Sklepie z Osobliwościami (09). Jeżeli go poprosimy to zrobi dla nas Fiolkę Snów. Po wykonaniu zadania dostaniemy kilka Amuletów skrzepu za darmo.
35-Do Podsigil
0
- Planescape Torment - poradnik do gry
- Planescape Torment: Planescape Torment - poradnik do gry
- Planescape Torment: Opis przejścia
- Planescape Torment: Kostnica
- Planescape Torment: Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów
- Planescape Torment: Plac Szmaciarzy
- Planescape Torment: Śmieciowisko
- Planescape Torment: Zakopana Wioska
- Planescape Torment: Łkające kamienie i Labirynty Myśli
- Planescape Torment: Ziemie Umarłych
- Planescape Torment: Zatopione Ziemie
- Planescape Torment: Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień
- Planescape Torment: Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy
- Planescape Torment: Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki
- Planescape Torment: Labirynt Gracza, PodSigil, Rubikon
- Planescape Torment: Labirynt Raveli
- Planescape Torment: Klątwa i Podziemia Klątwy
- Planescape Torment: Więzienie, Krainy Zewnętrzne, Baator, Słup Czaszek, Zniszczona Klątwa
- Planescape Torment: Tartar
- Planescape Torment: Forteca Żalu
- Planescape Torment: Opis przejścia
- Planescape Torment: Planescape Torment - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany447260 Junior
czy ktoś wie jak dojść do Reveli Szkaradnej.
prosze o odpowieć
maciek20000000000000 Junior
Pomocy w którym miejscu jest wejście do komnat Czerstwej Mary bo najeżam myszką i nigdzie nie robi śię wejście?
maciek20000000000000 Junior
Mam bardzo duży problem Pokonałem Trias'a otworzył się portal ale zamiast do kostnicy to ląduje przy łupie z imionami. Nie wiem co jest grane.
maciek20000000000000 Junior
A jak chcę wejść do kostnicy to pisze że drzwi są zamknięte.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.