Planescape Torment: Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
Malmaner: Prosi nas o wykonanie dwóch zadań - Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry

01-Z powrotem do Niższej Dzielnicy

02-Malmaner

Malmaner: Prosi nas o wykonanie dwóch zadań

ZADANIE: Weź od Gonklafa szaty Malmanera

ROZWIĄZANIE: Należy odebrać kostium Grabarza od krawca Gonklafa w Dzielnicy Urzędników (03)

ZADANIE: Znajdź drugie szaty dla Malmanera

ROZWIĄZANIE: Należy odebrać kostium Bogowca od krawca Gonklafa w Dzielnicy Urzędników (03)

03-Krawiec

Gonkalf: można tu kupić zbroje dla Anny i Nie-Sławy np. Kabat bezczelnego łotrzyka, Kabat przemykającego cienia, Gorset bezbożnej kapłanki, Gorset niebezpiecznej misji

04- Przybytek Zaspokajania Żądz Intelektualnych

W kilku pomieszczeniach przybytku można znaleźć Chusteczki, w pierwszym pokoju po lewej od wejścia można znajduje się Księgę Finama.

Nie-Sława: (postać do przyłączenia, kleryk) Jeżeli chcemy żeby się do nas przyłączyła musimy wykonać dla niej zadanie. Jeżeli porozmawiamy z nią o Morte, a potem z Morte o jego pochodzeniu to przyrosną mu SIŁ+4, ZRC+2 i KON+2 (na stałe)

ZADANIE: Porozmawiaj z dziesięcioma uczennicami w przybytku

ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać ze wszystkimi kurtyzanami w Przybytku (jest ich dziewięć) i podczas rozmowy z Nie-Sławą powiedzieć że dziesiątym uczniem jesteśmy my sami

Julia: jedna z uczennic

ZADANIE: Dodaj nieco pikanteri miłosnym przygodom Julii

ROZWIĄZANIE: Najpierw należy wydrukować list miłosny w Drukarni w Niższej Dzielnicy (10), a następnie pokazać go Montkowi w Miejskim Gmachu Rozrywki (18). Zadanie to można też rozwiązać w inny sposób (zależy od odpowiedzi udzielonej Julii). Wystarczy wtedy porozmawiać z Montkiem i udawać że jest się zazdros nym o Julię.

Vivian: jedna z uczennic

ZADANIE: Odszukaj osobisty zapach Vivian

ROZWIĄZANIE: zapach Vivian znajduje się na Pachnącym welonie który można znaleść u Luisa w Przybytku (04). Welon można wziąść dopiero wtedy gdy wyniknie to z rozmowy z kurtyzanami. Po jego wykonaniu dostajemy Charyzma +1 (na stałe)

Nenny Dziewięć-Oczu: jedna z uczennic

Ecco: jedna z uczennic, niemowa, gdy dowiemy się nieco na jej temat od innych kurtyzan możemy wykonać dla niej zadanie.

ZADANIE: Pomóż Ecco odzyskać mowę

ROZWIĄZANIE: aby Ecco odzyskała głos musimy jej przynieść Język biesa i Łzy Devy, rzeczy te można kupić w Sklepie z Osobliwościami w Dzielnicy Urzędników

Marissa: jedna z uczennic

ZADANIE: Odszukaj karmazynowy welon Marissy

ROZWIĄZANIE: welon Marissy to Pachnący welon który można znaleść u Luisa w Przybytku (04). Welon można wziąść dopiero wtedy gdy wyniknie to z rozmowy z kurtyzanami.

Kimasxi Żmijowy Język: jedna z uczennic

Yves Opowiadaczka: jedna z uczennic, można się z nią wymieniać opowiadaniami za doświadczenie

Dolores: jedna z uczenic

ZADANIE: Zwróć Dolorze "klucze do jej serca"

ROZWIĄZANIE: klucze ma Wesołek w Miejskim Gmachu Rozrywki (22), ale najpierw musimy wykonać zadanie które nam zleci.

Luis Le Kredens: szafa w pierwszym pokoju na lewo od wejscia, można w niej znaleźć Pachnący welon, ale dopiero gdy wywnioskujemy o tym z rozmowy z kurtyzanami.

Kesai-Serris: jedna z uczennic, jeżeli z rozmowy z kurtyzanami wywnioskujemy że jest córką Raveli da nam Zakrwawioną chusteczkę (trzeba mieć przy sobie chusteczkę).

ZADANIE: Udowodnij Kesai-Serris że jest córką Raveli

ROZWIĄZANIE: O tym że jest córką Raveli dowiemy się rozmawiając z pozostałymi kurtyzanami (czasami kilkukrotnie), początkowo będzie się tego wypierać.

Modrony: Możemy z nimi porozmawiać o Kostce Mordona którą można kupić w Sklepie z Osobliwościami, dzięki nim będziemy wiedzieli że jest to coś więcej niż tylko zabawka.

Ukryte Drzwi: znajdują się w pokoju w północnej części

05-Posłaniec Jolmi

Posłaniec Jolmi: kieruje nas do Jolmi w Miejskim Gmachu Rozrywki, ma ona dla nas propozycję

06-Nemelle

Nemelle: zaklęcie do Karafki Niekończącej się Wody, dzięki niej otrzymujemy Karafkę Niekończącej się Wody z zaklęciem.

ZADANIE: Znajdź Aelwinę dla Nemelle

ROZWIĄZANIE: Aelwinę można znaleźć w Dzielnicy Urzędników (07). Po jego wykonaniu dostajemy +3 Punkty Życia (na stałe)

07-Aelwin

Aelwin: przyjaciółka Nemelle, jeżeli nie rozmawialiśmy wcześniej z Nemelle, to Aelwin da nam zadanie.

ZADANIE: Znajdź Nemelle dla Aelwiny

ROZWIĄZANIE: Nemelle można znaleźć w Dzielnicy Urzędników (06)

08-Elobranda

Elobranda: dostaniemy od niej Podejrzany zalakowany zwój.

09-Sklep z Osobliwościami

Vriszika: Można tu kupić: Język biesa, Kostka Modrona, Pierścień Niepełnej Niewidzialności, Quasit z czekolady, Szmaciana lalka Pani Bólu, Potworny Dzban, Maść z Gorgony, Księga rzeczy niepojętych, Gogle Piwne, Wiecznie Mroźny Puchar, Eliksir przerażającej separacji, Łzy Devy, Młot rozkruszania, Łza Salieru-Dei, Zęby Ognistego Ptaka, Soczewka Wrodzonej Zajadłości, Więź Strachu.

10-Dom Finama Lingwisty

Finam: Ma dla nas zadanie.

ZADANIE: Odszukaj dziennik badawczy Finama i odnieś mu go

ROZWIĄZANIE: dziennik Finama znajdziemy w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych (04) , w zamian otrzymamy Notatki Fina Andlye

Prochy lingwisty: możemy z nim porozmawiać jeżeli posiadamy zdolność Gadaj-Kości-Opowieści

11-Szef zbirów

Szef zbirów: Po zabiciu go dostaniemy Metalowe Pudło i zadanie.

ZADANIE: Zanieś głowę Mertwyna do jego ciała

ROZWIĄZANIE: Mertwyna znajdziemy w Miejskim Gmachu Rozrywki (15)

12-Miejski Gmach Rozrywki

13-Z powrotem do Dzielnicy Urzędników

14-Drzazga (Sensoria)

Drzazga: Nie musimy przyłączać się do Czuciowców aby korzystać z praw członka ponieważ już kiedyś nim byliśmy (mówi nam o tym Nemelle).

Może nas zabrać do:

Publiczne Sensorium: Możemy tu korzystać z kamieni wspomnień (doświadczenie)

Pani Thorncombe: Aby z nami porozmawiała musimy najpierw zapytać się o nią (gdzie jest nauczyciel) jednego z uczniów w sali treningowej magów (28). Nie chce już uczyć magów w Miejskim Gmachu Rozrywki, trzeba z tym problemem zwrócić się do Salabesza Onyksa w Dzelnicy Urzędników (21) i wrócić z powrotem do Lady Thorncombe wtedy zmieni zdanie i uda się do sali treningowej magów (28)

Prywatne Sensorium: są tu kamienie wspomnień Raveli i Deionary

Quell: aby chciał z nami rozmawiać trzeba mu dać Quasit z czekolady ze Sklepu z Osobliwościami.

ZADANIE: Odszukaj klucz do portalu prowadzącego do labiryntu Raveli

ROZWIĄZANIE: Kluczem tym jest Zakrwawiona chusteczka którą dostaniemy od Kesai-Serris w Przybytku Zaspokajania Żądz Intelektualnych (04), gdy przyzna się że jest córką Raveli. Aby to zrobiła musimy rozmawiać ze wszystkimi kurtyzanami (czasami kilkukrotnie)

15-Bezgłowy Mertwyn

Bezgłowy Mertwyn: szuka swojej głowy

16-Jolmi

Jolmi: Chce nas zabić dla eksperymentu.

17- Krzywy Ghysis

Krzywy Ghysis: Możemy posłuchać wykładu, odzyskujemy wspomnienia

18-Montek

Montek: Oblubieniec Julii

19-Qui-Sai

Qui-Sai: Jeżeli poprosimy go o naukę oraz porozmawiamy o Drodze Kamienia zdobędziemy doświadczenie oraz Klasa pancerza -1. Jeżeli przekonamy go aby wrócił do uczenia to będzie się można nauczyć od niego umiejętności władania bronią w sali na lewo od sali treningowej złodziei(nie oznaczona na mapie). Jeżeli nasza inteligencja jest mała to aby zgodził się nas uczyć musimy wykonać dla niego dwa zadania:

ZADANIE: Odeprzyj argumentację Qui-Saia, który utrzymuje, że wykształcenie złodziejskie jest więcej warte niż wykształcenie wojownika

ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać z nauczycielem złodziei Eli-Havelok'iem. Można go znaleźć w Dzielnicy Urzędników (30), lub jeżeli przekonaliśmy go aby powrócił do zawodu nauczyciela, to będzie on w sali treningowej złodziei (29) w Miejskim Gmachu Rozrywki

ZADANIE: Odeprzyj argumentację Qui-Saia, który utrzymuje, że profesja czarodzieja przewyższa profesję wojownika

ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać z nauczycielem magów Panią Thorncombe. Można ją znaleźć w Prywatnym Sensorium (może nas tam zabrać Drzazga (14) z Miejskiego Gmachu Rozrywki) , lub jeżeli przekonaliśmy ją aby powróciła do zawodu nauczyciela, to będzie ona w sali treningowej magów (28) w Miejskim Gmachu Rozrywki

20-Mieszacz Mordsens

Mieszacz Mordsens: (przemieszcza się) - rzuca na nas klątwę, nie należy go zabijać tylko porozmawiać o tym z Salabeszem Onyxem w Dzielnicy Urzędników (21)

21-Salabesz Onyks

Salabesz Onyks: powie nam jak pozbyć się klątwy Mieszacza Mordsensa

22-Wesołek

Wesołek: (przemieszcza się). Były ukochany Dolores, da nam klucze Dolory jeżeli spełnimy jego zadanie.

ZADANIE: Znajdź sposób na wymazanie pamięci Wesołka

ROZWIĄZANIE: Musimy pójść do Galerii Sztuki i Osobliwości (23) i złapać do Wiecznie Mroźnego Pucharu Mrocznego Ptaka. Puchar możemy kupić w Sklepie z Osobliwościami (09) lub dostać od Pijanego Maga (32). Mroczny Ptak to jedna z figur w galerii. Po wypiciu zawartości pucharu Wesołek zwróci klucze Dolory.

23-Galeria Sztuki i Osobliwości

Yvana: opowie nam o wszystkich dziełach sztuki w galerii

Statua: Można ją posmarować Maścią z Gorgony (do kupienia w Sklepie z Osobliwościami), ożywimy w ten sposób pewnego maga który rzuci klątwę i nas zabije, w zamian Morte pozna nowe przekleństwa.

Mroczne Ptaki z Oktanusa: można złapać jednego z nich, o ile posiadamy Wiecznie Mroźny Puchar, otrzymamy wtedy Wiecznie Mroźny Puchar z Mrocznym Ptakiem

24-Droga do (25)

25-Droga do (24)

26-Urzędnik

Urzędnik: można tu odpocząć, da nam klucz do pokoju w Gmachu Rozrywki, otwiera się nim pokój (27)

27-Twoja stara komnata

Możemy tu znaleźć nasze stare zapasy np Dwunastościan, Zwój ognia i lodu, Zwój ociemniałości, Zwój uspokojenia i inne. Gdy użyjemy Dwunastościanu dostaniemy zadanie.

ZADANIE: Opanuj język łamigłówki dwunastościanu

ROZWIĄZANIE: Języka tego możemy się nauczyć z Notatek Fina Andlye które otrzymamy od Finama lingwisty z Dzielnicy Urzędników (10) po wykonaniu jego zadania. Jeżeli posiadamy umiejętność Gadaj-Kości-Opowieści to możemy nauczyć się tego języka od Prochów lingwisty które stoją na stoliku w Domu lingwisty (10)

28-Sala ćwiczeń magów

Jeżeli przekonamy Panią Thorncombe w Publicznym Sensorium (14) do powrotu do uczenia, to będziemy tu mogli kupić od niej nieco zwojów.

29-Sala ćwiczeń złodzieji

Możemy się tu nauczyć zdolności złodziejskich, ale brakuje nauczyciela, musimy najpierw porozmawiać z Eli Havelokiem w Dzielnicy Urzędników (30) i namówić go do powrotu do sali ćwiczeń.

30-Eli Havelok

Eli Havelok: Musimy go przekonać aby wrócił na posadę nauczyciela do Miejskigo Gmachu Rozrywki

31- Niezaspokojona Żądza

Niezaspokojona Żądza: Potrafi zabrać pragnienie tego co chcemy najbardziej

32-Bar

Pijany Mag: Po wizycie u Niezaspokojonej Żądzy (31) możemy pomóc mu zerwać z nałogiem picia, dostaniemy wtedy od niego Wiecznie Mroźny Puchar.

33-Dom Adwokata

Iannis (Adwokat): Jest adwokatem, ojcem Deionarry, Jeżeli byliśmy w Prywatnym Sensorium i przeczytaliśmy kamień doznań Deionarry to poprosi on nas o:

ZADANIE: Uzyskaj dla Iannisa pozwolenie na skorzystanie z kamienia doznań Deionarry

ROZWIĄZANIE: wystarczy że porozmawiamy na ten temat z Drzazgą w Miejskim Gmachu Rozrywki (14), po wykonaniu zadania możemu odebrać od Iannisa spadek Deionarry, są to: Testament Deionarry, Zwój leczenia, Ślubna obrączka Deionarry

Po przeczytaniu dziennika znajdującego się w Dwunastościanie możemy zgłosić się do Iannisa po odbiór zapisu, który sami sobie zostawiliśmy są to: Kwit, Kalejdoskopowe oko, Kamienny przełyk L'Falla Grubego, dostaniemy wtedy też zadanie do wykonania:

ZADANIE: Przynieś przesyłkę do Wielkiej Kuźni

ROZWIĄZANIE: należy zanieść otrzymany Kwit do Nadilina (31) w wielkiej Kuźni i odebrać od niego Składany Portal

34-Apteka

Pestle Kilnn: Musimy mu pomóc (a właściwie im) w rozdzieleniu się.

ZADANIE: Rozdziel Pesle'a i Kilnna

ROZWIĄZANIE: Trzeba mu dać Eliksir przerażającej separacji który można kupić w Sklepie z Osobliwościami (09). Jeżeli go poprosimy to zrobi dla nas Fiolkę Snów. Po wykonaniu zadania dostaniemy kilka Amuletów skrzepu za darmo.

35-Do Podsigil

Podobało się?

0

Planescape: Torment

10 grudnia 1999

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2007-04-01
11:34

zanonimizowany447260 Junior

😒

czy ktoś wie jak dojść do Reveli Szkaradnej.
prosze o odpowieć

Komentarz: zanonimizowany447260
2017-10-02
23:52

maciek20000000000000 Junior

Pomocy w którym miejscu jest wejście do komnat Czerstwej Mary bo najeżam myszką i nigdzie nie robi śię wejście?

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-13
01:18

maciek20000000000000 Junior

Mam bardzo duży problem Pokonałem Trias'a otworzył się portal ale zamiast do kostnicy to ląduje przy łupie z imionami. Nie wiem co jest grane.

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-13
01:54

maciek20000000000000 Junior

A jak chcę wejść do kostnicy to pisze że drzwi są zamknięte.

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-15
00:50

maciek20000000000000 Junior

Dzięki wielkie

Komentarz: maciek20000000000000

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl