Planescape Torment: Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
1 - Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
2 - Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
3 - Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
4 - Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
5 - Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry
Tajne wyjście z Kostnicy - Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów w Planescape Torment - Planescape Torment - poradnik do gry

01-Otwarty Grobowiec

Tajne wyjście z Kostnicy. Znajduje się tu List Penna, jest on później potrzebny jeżeli będziemy chcieli się przyłączyć do Frakcji Anarchistów.

02-Karczma "Proch do Prochu"

Emorik: Po wykonaniu przydzielonych przez niego zadań możemy przyłączyć się do Frakcji Grabarzy, daje nam to możliwości zakupu u Emorika przedmiotów i czarów zastrzeżonych tylko dla tej frakcji. Przynależność do Grabarzy pomaga nam czasami również w unikać ataków ze strony Nieumarłych.

Aby zostać przyjęty do Grabarzy musimy wykonać następujące zadania:

ZADANIE: Porozmawiaj z Norochjem i zrób to o co cię poprosi

ROZWIĄZANIE: Norochj jest w karczmie "Proch do Prochu" w Ul (02), należy wykonać dwa zadania które nam zleci.

ZADANIE: Porozmawiaj z Oczekującym Śmierci

ROZWIĄZANIE: Oczekujący Śmierci jest w karczmie "Proch do Prochu" w Ul (02), trzeba go przekonać że śmierć nie jest dobrym rozwiązaniem.

ZADANIE: Porozmawiaj z Sere

ROZWIĄZANIE: Sere jest w karczmie "Proch do Prochu" w Ul (02), trzeba z nią porozmawiać na temat jej wiary w ideologię Grabarzy.

ZADANIE: Odszukaj Soego

ROZWIĄZANIE: Soego jest w Ziemi Umarłych (03)

Dodatkowo dostajemy od Emorika zadanie:

ZADANIE: Ustal "źródło" zwłok Faroda

ROZWIĄZANIE: Informację tą możemy uzyskać od Faroda (znajduje się on w Zakopanej Wiosce (07)), jeżeli powiemu mu iż nie podzielimy się nią z nikim innym.

Norochj: Uczy nas gestów pozwalających wejść do Mauzoleum, dostaniemy od niego 2 zadania do wykonania:

ZADANIE: Zajmij się sprawą nieumarłych w Mauzoleum

ROZWIĄZANIE: trzeba pójść to Mauzoleum (09) i wykonać zadanie od Ducha opiekuńczego (A)

ZADANIE: Wytrop złodzieja przebierającego się za Grabarza

ROZWIĄZANIE: złodziejem tym jest Popielata Opończa, można go znaleźć w Ulu (20)

Sere Sceptyczka: Trzeba porozmawiać z nią na temat jej wiary w ideologię Grabarzy

Oczekujący Śmierci: Trzeba mu udowodnić, iż śmierć nie jest rozwiązaniem jego problemów

Mortai Grobowładny: Trzeba go przestraszyć, że zepsujemy jego reputację u innych Grabarzy, odda nam wtedy Kontrakt Umarłych Angyara

03-Dom Angyara

Żona Angyara: Należy z nią porozmawiać na temat problemów jej męża, otrzymamy wtedy zadanie do wykonania, po jego zakończeniu będzie można u niej kupować Bandaże oraz Igły i nici

ZADANIE: Uwolnij Angyara od Kontraktu Umarłych

ROZWIĄZANIE: trzeba spotkać się z Mortaiem Grobowładnym w Karczmie "Proch do Prochu" (02) i odzyskać od niego Kontrakt Umarłych Angyara.

Angyar: Informuje nas o portalu na Placu Szmaciarzy (kluczem są Rupiecie)

04-Dabusy

Dabus: od pierwszego Dabusa którego spotkamy możemy nauczyć się języka którym się posługują.

05-"Drogowskaz"

"Drogowskaz": Po dokładnej inspekcji jego ciała uzyskamy Kamień brukowy

06-Ingressa

Ingressa: potrzebuje pomocy w powrocie do domu,

ZADANIE: Znajdź sposób na to , aby pomóc Ingressie

ROZWIĄZANIE: Należy porozmawiać o jej kłopotach z Kandrinem znajdującym się w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem" (17) a następnie ponownie porozmawiać z Ingressą.

07-Baen Wysłannik

Baen Wysłannik: Ma wiadomość do przekazania.

ZADANIE: Odszukaj Kradoka dla Baena Wysłannika

ROZWIĄZANIE: Kradok jest w południowo-zachodniej części Ula (23)

08-Kamień Pamiątkowy Grabarzy

Sev'Tai: chce zemścić się za śmierć siostry.

ZADANIE: Pomóż Sev'Tai w zemście

ROZWIĄZANIE: trzeba zabić trzech członków Gangu Wygłodzonych Psów znajdujących się w południowo-wschodniej części Ula (14)

Grzebiący Imiona: Wypisuje na kamieniu pamiątkowym imiona zmarłych osób.

09-Mauzoleum

A - Wejście do Mauzoleum

Duch opiekuńczy: prosi nas o pomoc.

ZADANIE: Pokonaj intruza w Mauzoleum

ROZWIĄZANIE: należy zabić Strahana Runeshadow znajdującego się w Wewnętrznej Komnacie w Mauzoleum.

B - Wejście do Wewnętrznej Komnaty w Mauzoleum

Strahan Runeshadow: po zabiciu go otrzymujemy następujące przedmioty: Dziennik Strahana, Zwój Wzmocnienia siły, Zwój Zmiennobarwnej kuli, Zwój Lodowego noża, Ochrona czarnoksiężnika, Miedziany kolczyk, Kościany sztylet

10-Anna

Anna: (postać do przyłączenia) Przyłączy się do nas automatycznie w Zakopanej Wiosce po wykonaniu zadania dla Faroda.

11-Do południowo-wschodniej części Ula

12-Do północno-wschodniej części Ula

13-Dziewczę w rozpaczy

Dziewczę w rozpaczy: Próbuje wciągnąć nas w zasadzkę

14-Członkowie gangu Wygłodzonych Psów

15-Salon tatuażu Upadłego

Upadły: Prowadzi sklep z Tatuażami, asortyment zmienia się z upływem czasu i zaliczaniem zadań. Tu możemy rozpoznać Odciętą Rękę znalezioną w katakumbach. Jeżeli poprosimy Dak'kona o pomoc w tłumaczeniu podczas rozmowy z Upadłym na temat Odciętej Ręki to odkrywamy iż Dak'kon kłamie. Jeżeli porozmawiamy z nim na osobności mamy możliwość dowiedzenia się imienia trzeciej postaci z czteroosobowej drużyny w której w poprzednim wcieleniu podróżowaliśmy, czyli Zachariasza.

16-Opłakujący Drzewa

Opłakujący Drzewa: Prosi o opiekę nad drzewami (zmiana charaktetu na bardziej dobry), udziela informacji co zrobić z nasionem otrzymanym od Mebbet.

17-Gospoda "Pod Gorejącym Człekiem"

Ignus: (postać do przyłączenia - Po odnalezieniu Karafki Niekończącej się Wody i zrobieniu z niej Karafki Niekończącej się Wody z zaklęciem)). Można się od niego nauczyć kliku ciekawych czarów i odporności na ogień ale niestety kosztem maksymalnej ilości Punktów Życia. Jeżeli się na to zdecydujemy to dostaniemy: Amulet Ignusa (czar Wszędobylskie płomienie), Oko Ignusa (czar Groza Ignusa), ręka Ignusa (czar Piekielna kula), Wnętrzności Ignusa (czar Piekielna tarcza)

Dak'kon: (postać do przyłączenia)

Kandrian:(Podróżnik) po wykonaniu zadania z Ingressą dostaniemy od niego Zęby Ingressy

Barkis: Można od niego odkupić: Twoja gałka oczna, powoduje ona wspomnienie z przeszłości: Trwale zwiększa się liczba punktów biegłości.

ZADANIE: Ureguluj rachunek barowy

ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać z Mochai próbującą opuścić bar bez zapłacenia rachunku. Ukrywa się ona w prawej, dolnej części baru. Można jej np. dać pieniądze na zapłacenie należności.

O: Po odpowiednim poprowadzeniu rozmowy uzyskujemy Mądrość + 1 (na stałe)

Mochai: Próbuje opuścić bar bez zapłacenia rachunku

18-Do południowo-zachodniej części Ula

19-Do południowo-wschodniej części Ula

20-Popielata Opończa

Popielata Opończa: jest to złodziej przebrany za Grabarza, trzeba pozwolić mu się obrabować i w ten sposób nauczyć jego techniki

21-Śmierdziwiatr

Śmierdziwiatr: Prosi nas o pomoc, otrzymujemy od niego Oberżnięty miedziak(Amulet z oberżniętej miedzi)

ZADANIE: Zdejmij ze Śmierdziwiatra "klątwę smrodu"

ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać o Śmierdzielu z Mieszaczem Mordsensem w Miejskim Gmachu Rozrywki w Dzielnicy Urzędników (20), niestety rzuci on klątwę także na nas (czkawkę), musimy wtedy porozmawiać z Salabeszem Onyksem znajdującym się w Dzielnicy Urzędników (21). On powie nam jak postąpić z Mieszaczem Mordensem aby zdjął klątwę z nas i Śmierdziwiatra.

22-Gaoha

Gaoha: można u niego zagrać w kości na pieniądze

23-Kradok

Kradok: Prosi nas o pomoc, pracując dla niego możemy zarobić trochę pieniędzy

ZADANIE: Odszukaj dla Kradoka Jhelai.

ROZWIĄZANIE: Jhelai znajduje się w południowo-wschodniej części Ula (24), nie chce on już pracować, należy wrócić z tą informacją do Kradoka.

24- Jhelai

Jhelai: Pracownik, którego poszukuje Kradok.

25-Opłakujący Es-Annon

Opłakujący Es-Annon: Chce upamiętnić nazwę swego miasta. Można przekonać go do podzielenia się tą nazwą z innymi ludźmi lub zaproponować wyrycie nazwy na obelisku koło Kostnicy

ZADANIE: Odszukaj grobowiec dla Opłakującego Es-Annon

ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać z Grzebiącym Imiona (08) aby pochował imię miasta Es-Annon.

26-Targowisko

Kupiec z Ula 1: kupiec do którego przysłała nas Mabbet po zioła, niestety on ich nie ma i odsyła nas dalej

ZADANIE: Odszukaj ogrodnika, który będzie miał zioła dla Mebbet

ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać na temat nasiona otrzymanego od Mebbet z Opłakującym Drzewa w południowo-wschodniej części Ula (16)

Kupiec z Ula 2: można u niego kupić Poobijany kufel

Giskorl: odbieramy u niego Pranie Mebbet

Kossah-Dżai: ma nam sprzedać atrament, nie ma go i odsyła nas dalej.

ZADANIE: Odszukaj Meir'am i weź od niej atrament dla Mebbet

ROZWIĄZANIE: Meir'am można znaleźć stojącą przy jednej z ulic poniżej Targowiska.

Meir'am: (stoi poniżej Targowiska) Da nam atrament ale musimy mieć odpowiednie naczynie

ZADANIE: Przynieś pojemnik i zanieś atrament Mebbet

ROZWIĄZANIE: Pojemnikiem na atrament może być Poobijany kufel, który możemy kupić od jednego z kupców na Targowisku. Następnie należy zanieść atrament do Mebbet.

27-Do północno-zachodniej części Ula

28-Do południowo-zachodniej części Ula

29-Szpetny

Szpetny: Daje nam Zdobioną skrzynkę.

ZADANIE: Dostarcz skrzynkę do Ku'atry

ROZWIĄZANIE: Ku'atra jest w południowo-wschodniej części Ula (30)

30-Magazyn Ku'atry

Ku'atraa: chce aby zanieść skrzynkę w inne miejsce.

ZADANIE: Dostarcz skrzynkę Braskenowi

ROZWIĄZANIE: Brasken jest w południowo-zachodniej części Ula (31)

31-Chata Braskena

Brasken: chce aby zanieść skrzynkę w inne miejsce.

ZADANIE: Dostarcz skrzynkę Shilandrze

ROZWIĄZANIE: Shilandra jest w chacie w północno-wschodniej części Ula (32)

32-Chata Shilandry

Shilandra: mówi nam co należy zrobić ze skrzynką.

ZADANIE: Idź do katedry znajdującej się w środku Ula

ROZWIĄZANIE: należy pójść do katedry znajdującej się w Alei Niebezpiecznych Węgłów (44) i porozmawiać z Aolą, zdejmie ona zaklęcia ze skrzynki.

33-Droga do Aleji Niebezpiecznych Węgłów

34-Zajazd

Arlo: Prosi nas o pomoc:

ZADANIE: Pozbądź się Nestora dla Arla, właściciela Zajazdu

ROZWIĄZANIE: wyprosić Nestora z zajazdu (34), w tym celu należy spełnić jego zadanie, w zamian otrzymujemy możliwość odpoczywania w zajeździe za darmo

Nestor: Chce odzyskać jedną ze swych rzeczy:

ZADANIE: Znajdź widelec Nestora

ROZWIĄZANIE: widelec Nestora ma Jednouchy (35), w zamian dostajemy: Obsydianowy Kolczyk (+10% do krycia się)

35-Jednouchy

Jednouchy: Posiada Mały stalowy widelec (widelec Nestora), można z nim odpowiednio porozmawiać, lub zabić go.

36-Porfirion

Porfirion: Może on nas nauczyć umiejętności we władaniu bronią.

ZADANIE: Odzyskaj naszyjnik Porfiriona.

ROZWIĄZANIE: naszyjnikiem tym są paciorki modlitewne a mają go ubrani na czerwono-czarno bandyci znajdujący się w południowo-wschodniej części Ula na lewo od Baru "Pod Gorejącym Człekiem"

37-Czarny Tulipan

Czarny Tulipan: w zależności od sposobu poprowadzenia z nim rozmowy prosi o wykonanie dwóch zadań (w różnej kolejności)

ZADANIE: Czarny Tulipan pragnie śmierci Zgniłego Williama

ROZWIĄZANIE: należy zabić Zgniłego Williama (39) i jego ludzi

ZADANIE: Czarny Tulipan pragnie śmierci Krystal

ROZWIĄZANIE: należy zabić Krystal (38) i jej ludzi

38-Banda Krystal

Krystal: prosi o wykonanie kolejno dwóch zadań:

ZADANIE: Krystal pragnie śmierci Zgniłego Williama

ROZWIĄZANIE: należy zabić Zgniłego Williama (39) i jego ludzi

ZADANIE: Krystal pragnie śmierci Czarnego Tulipana

ROZWIĄZANIE: należy zabić Czarnego Tulipana (37)

39-Banda Zgniłego Williama

Zgniły William: prosi o wykonanie kolejno dwóch zadań

ZADANIE: Zgniły William pragnie śmierci Krystal

ROZWIĄZANIE: należy zabić Krystal (38) i jej ludzi

ZADANIE: Zgniły William pragnie śmierci Czarnego Tulipana

ROZWIĄZANIE: należy zabić Czarnego Tulipana (37)

40-Spalony budynek

Rauk: Rauk szuka trzech pierścieni

ZADANIE: Rauk chce żebyś przyniósł mu trzy pierścienie

ROZWIĄZANIE: pierścienie znajdują się w namiotach (41), (42), (43), po wykonaniu zadania otrzymamy: Zwój Pięści z żelaza, Pierścień podróżnika (+1 do klasy pancerza), Sztylet z zielonej stali, Zwój Zbroi, Zwój Identyfikacji

41-Namiot

Znajduje się tu Złoty pierścień

42-Namiot

Znajduje się tu Pierścień z brązu

43-Namiot

Znajduje się tu Srebrny pierścień

44-Ruiny katedry

Aola: Po ściągnięciu zaklęć ze skrzynki daje nam zadanie:

ZADANIE: Porozmawiaj ze Szpetnym o skrzynce.

ROZWIĄZANIE: Szpetny ukrywa się w północno-zachodniej części Ula (46)

Po wykonaniu zadania można odkupić od niej Rubin Moridora potrzebny do spełnienia zadania dla Jaryma

45-Runo

Runo: złodziej, możemy dać mu się okraść by nauczyć się jego techniki

46-Kryjówka Szpetnego

Szpetny(w dalszej części gry): po rozmowie z nim otrzymamy Wydrążony topór

47-Biuro do Spraw Szkodników i Zapobiegania Chorobom

Można tu sprzedać ogony czaszkoszczurów.

Fineasz: Po zwiedzeniu Śmieciowiska dostaniemy od niego zadanie

ZADANIE: Zabij szczurołaka w piwnicy Fineasza

ROZWIĄZANIE: wejście do piwnicy jest w prawym-górnym rogu pomieszczenia w którym jest Fineasz (47).

48-Amarissa

Amarissa: siostra Nodda

49-Kostnica

50-Droga do Placu Szmaciarzy

W dalszej części gry ...

51-Namalowane drzwi do Kamienicy Zbójców

O tym że są to prawdziwe drzwi i jak je otworzyć, dowiadujemy się od Anny gdy przyłączy się ona do naszej drużyny.

Podobało się?

0

Planescape: Torment

10 grudnia 1999

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2007-04-01
11:34

zanonimizowany447260 Junior

😒

czy ktoś wie jak dojść do Reveli Szkaradnej.
prosze o odpowieć

Komentarz: zanonimizowany447260
2017-10-02
23:52

maciek20000000000000 Junior

Pomocy w którym miejscu jest wejście do komnat Czerstwej Mary bo najeżam myszką i nigdzie nie robi śię wejście?

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-13
01:18

maciek20000000000000 Junior

Mam bardzo duży problem Pokonałem Trias'a otworzył się portal ale zamiast do kostnicy to ląduje przy łupie z imionami. Nie wiem co jest grane.

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-13
01:54

maciek20000000000000 Junior

A jak chcę wejść do kostnicy to pisze że drzwi są zamknięte.

Komentarz: maciek20000000000000
2018-02-15
00:50

maciek20000000000000 Junior

Dzięki wielkie

Komentarz: maciek20000000000000

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl