Planescape Torment: Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów
Aktualizacja:






01-Otwarty Grobowiec
Tajne wyjście z Kostnicy. Znajduje się tu List Penna, jest on później potrzebny jeżeli będziemy chcieli się przyłączyć do Frakcji Anarchistów.
02-Karczma "Proch do Prochu"
Emorik: Po wykonaniu przydzielonych przez niego zadań możemy przyłączyć się do Frakcji Grabarzy, daje nam to możliwości zakupu u Emorika przedmiotów i czarów zastrzeżonych tylko dla tej frakcji. Przynależność do Grabarzy pomaga nam czasami również w unikać ataków ze strony Nieumarłych.
Aby zostać przyjęty do Grabarzy musimy wykonać następujące zadania:
ZADANIE: Porozmawiaj z Norochjem i zrób to o co cię poprosi
ROZWIĄZANIE: Norochj jest w karczmie "Proch do Prochu" w Ul (02), należy wykonać dwa zadania które nam zleci.
ZADANIE: Porozmawiaj z Oczekującym Śmierci
ROZWIĄZANIE: Oczekujący Śmierci jest w karczmie "Proch do Prochu" w Ul (02), trzeba go przekonać że śmierć nie jest dobrym rozwiązaniem.
ZADANIE: Porozmawiaj z Sere
ROZWIĄZANIE: Sere jest w karczmie "Proch do Prochu" w Ul (02), trzeba z nią porozmawiać na temat jej wiary w ideologię Grabarzy.
ZADANIE: Odszukaj Soego
ROZWIĄZANIE: Soego jest w Ziemi Umarłych (03)
Dodatkowo dostajemy od Emorika zadanie:
ZADANIE: Ustal "źródło" zwłok Faroda
ROZWIĄZANIE: Informację tą możemy uzyskać od Faroda (znajduje się on w Zakopanej Wiosce (07)), jeżeli powiemu mu iż nie podzielimy się nią z nikim innym.
Norochj: Uczy nas gestów pozwalających wejść do Mauzoleum, dostaniemy od niego 2 zadania do wykonania:
ZADANIE: Zajmij się sprawą nieumarłych w Mauzoleum
ROZWIĄZANIE: trzeba pójść to Mauzoleum (09) i wykonać zadanie od Ducha opiekuńczego (A)
ZADANIE: Wytrop złodzieja przebierającego się za Grabarza
ROZWIĄZANIE: złodziejem tym jest Popielata Opończa, można go znaleźć w Ulu (20)
Sere Sceptyczka: Trzeba porozmawiać z nią na temat jej wiary w ideologię Grabarzy
Oczekujący Śmierci: Trzeba mu udowodnić, iż śmierć nie jest rozwiązaniem jego problemów
Mortai Grobowładny: Trzeba go przestraszyć, że zepsujemy jego reputację u innych Grabarzy, odda nam wtedy Kontrakt Umarłych Angyara
03-Dom Angyara
Żona Angyara: Należy z nią porozmawiać na temat problemów jej męża, otrzymamy wtedy zadanie do wykonania, po jego zakończeniu będzie można u niej kupować Bandaże oraz Igły i nici
ZADANIE: Uwolnij Angyara od Kontraktu Umarłych
ROZWIĄZANIE: trzeba spotkać się z Mortaiem Grobowładnym w Karczmie "Proch do Prochu" (02) i odzyskać od niego Kontrakt Umarłych Angyara.
Angyar: Informuje nas o portalu na Placu Szmaciarzy (kluczem są Rupiecie)
04-Dabusy
Dabus: od pierwszego Dabusa którego spotkamy możemy nauczyć się języka którym się posługują.
05-"Drogowskaz"
"Drogowskaz": Po dokładnej inspekcji jego ciała uzyskamy Kamień brukowy
06-Ingressa
Ingressa: potrzebuje pomocy w powrocie do domu,
ZADANIE: Znajdź sposób na to , aby pomóc Ingressie
ROZWIĄZANIE: Należy porozmawiać o jej kłopotach z Kandrinem znajdującym się w Gospodzie "Pod Gorejącym Człekiem" (17) a następnie ponownie porozmawiać z Ingressą.
07-Baen Wysłannik
Baen Wysłannik: Ma wiadomość do przekazania.
ZADANIE: Odszukaj Kradoka dla Baena Wysłannika
ROZWIĄZANIE: Kradok jest w południowo-zachodniej części Ula (23)
08-Kamień Pamiątkowy Grabarzy
Sev'Tai: chce zemścić się za śmierć siostry.
ZADANIE: Pomóż Sev'Tai w zemście
ROZWIĄZANIE: trzeba zabić trzech członków Gangu Wygłodzonych Psów znajdujących się w południowo-wschodniej części Ula (14)
Grzebiący Imiona: Wypisuje na kamieniu pamiątkowym imiona zmarłych osób.
09-Mauzoleum
A - Wejście do Mauzoleum
Duch opiekuńczy: prosi nas o pomoc.
ZADANIE: Pokonaj intruza w Mauzoleum
ROZWIĄZANIE: należy zabić Strahana Runeshadow znajdującego się w Wewnętrznej Komnacie w Mauzoleum.
B - Wejście do Wewnętrznej Komnaty w Mauzoleum
Strahan Runeshadow: po zabiciu go otrzymujemy następujące przedmioty: Dziennik Strahana, Zwój Wzmocnienia siły, Zwój Zmiennobarwnej kuli, Zwój Lodowego noża, Ochrona czarnoksiężnika, Miedziany kolczyk, Kościany sztylet
10-Anna
Anna: (postać do przyłączenia) Przyłączy się do nas automatycznie w Zakopanej Wiosce po wykonaniu zadania dla Faroda.
11-Do południowo-wschodniej części Ula
12-Do północno-wschodniej części Ula
13-Dziewczę w rozpaczy
Dziewczę w rozpaczy: Próbuje wciągnąć nas w zasadzkę
14-Członkowie gangu Wygłodzonych Psów
15-Salon tatuażu Upadłego
Upadły: Prowadzi sklep z Tatuażami, asortyment zmienia się z upływem czasu i zaliczaniem zadań. Tu możemy rozpoznać Odciętą Rękę znalezioną w katakumbach. Jeżeli poprosimy Dak'kona o pomoc w tłumaczeniu podczas rozmowy z Upadłym na temat Odciętej Ręki to odkrywamy iż Dak'kon kłamie. Jeżeli porozmawiamy z nim na osobności mamy możliwość dowiedzenia się imienia trzeciej postaci z czteroosobowej drużyny w której w poprzednim wcieleniu podróżowaliśmy, czyli Zachariasza.
16-Opłakujący Drzewa
Opłakujący Drzewa: Prosi o opiekę nad drzewami (zmiana charaktetu na bardziej dobry), udziela informacji co zrobić z nasionem otrzymanym od Mebbet.
17-Gospoda "Pod Gorejącym Człekiem"
Ignus: (postać do przyłączenia - Po odnalezieniu Karafki Niekończącej się Wody i zrobieniu z niej Karafki Niekończącej się Wody z zaklęciem)). Można się od niego nauczyć kliku ciekawych czarów i odporności na ogień ale niestety kosztem maksymalnej ilości Punktów Życia. Jeżeli się na to zdecydujemy to dostaniemy: Amulet Ignusa (czar Wszędobylskie płomienie), Oko Ignusa (czar Groza Ignusa), ręka Ignusa (czar Piekielna kula), Wnętrzności Ignusa (czar Piekielna tarcza)
Dak'kon: (postać do przyłączenia)
Kandrian:(Podróżnik) po wykonaniu zadania z Ingressą dostaniemy od niego Zęby Ingressy
Barkis: Można od niego odkupić: Twoja gałka oczna, powoduje ona wspomnienie z przeszłości: Trwale zwiększa się liczba punktów biegłości.
ZADANIE: Ureguluj rachunek barowy
ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać z Mochai próbującą opuścić bar bez zapłacenia rachunku. Ukrywa się ona w prawej, dolnej części baru. Można jej np. dać pieniądze na zapłacenie należności.
O: Po odpowiednim poprowadzeniu rozmowy uzyskujemy Mądrość + 1 (na stałe)
Mochai: Próbuje opuścić bar bez zapłacenia rachunku
18-Do południowo-zachodniej części Ula
19-Do południowo-wschodniej części Ula
20-Popielata Opończa
Popielata Opończa: jest to złodziej przebrany za Grabarza, trzeba pozwolić mu się obrabować i w ten sposób nauczyć jego techniki
21-Śmierdziwiatr
Śmierdziwiatr: Prosi nas o pomoc, otrzymujemy od niego Oberżnięty miedziak(Amulet z oberżniętej miedzi)
ZADANIE: Zdejmij ze Śmierdziwiatra "klątwę smrodu"
ROZWIĄZANIE: Musimy porozmawiać o Śmierdzielu z Mieszaczem Mordsensem w Miejskim Gmachu Rozrywki w Dzielnicy Urzędników (20), niestety rzuci on klątwę także na nas (czkawkę), musimy wtedy porozmawiać z Salabeszem Onyksem znajdującym się w Dzielnicy Urzędników (21). On powie nam jak postąpić z Mieszaczem Mordensem aby zdjął klątwę z nas i Śmierdziwiatra.
22-Gaoha
Gaoha: można u niego zagrać w kości na pieniądze
23-Kradok
Kradok: Prosi nas o pomoc, pracując dla niego możemy zarobić trochę pieniędzy
ZADANIE: Odszukaj dla Kradoka Jhelai.
ROZWIĄZANIE: Jhelai znajduje się w południowo-wschodniej części Ula (24), nie chce on już pracować, należy wrócić z tą informacją do Kradoka.
24- Jhelai
Jhelai: Pracownik, którego poszukuje Kradok.
25-Opłakujący Es-Annon
Opłakujący Es-Annon: Chce upamiętnić nazwę swego miasta. Można przekonać go do podzielenia się tą nazwą z innymi ludźmi lub zaproponować wyrycie nazwy na obelisku koło Kostnicy
ZADANIE: Odszukaj grobowiec dla Opłakującego Es-Annon
ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać z Grzebiącym Imiona (08) aby pochował imię miasta Es-Annon.
26-Targowisko
Kupiec z Ula 1: kupiec do którego przysłała nas Mabbet po zioła, niestety on ich nie ma i odsyła nas dalej
ZADANIE: Odszukaj ogrodnika, który będzie miał zioła dla Mebbet
ROZWIĄZANIE: należy porozmawiać na temat nasiona otrzymanego od Mebbet z Opłakującym Drzewa w południowo-wschodniej części Ula (16)
Kupiec z Ula 2: można u niego kupić Poobijany kufel
Giskorl: odbieramy u niego Pranie Mebbet
Kossah-Dżai: ma nam sprzedać atrament, nie ma go i odsyła nas dalej.
ZADANIE: Odszukaj Meir'am i weź od niej atrament dla Mebbet
ROZWIĄZANIE: Meir'am można znaleźć stojącą przy jednej z ulic poniżej Targowiska.
Meir'am: (stoi poniżej Targowiska) Da nam atrament ale musimy mieć odpowiednie naczynie
ZADANIE: Przynieś pojemnik i zanieś atrament Mebbet
ROZWIĄZANIE: Pojemnikiem na atrament może być Poobijany kufel, który możemy kupić od jednego z kupców na Targowisku. Następnie należy zanieść atrament do Mebbet.
27-Do północno-zachodniej części Ula
28-Do południowo-zachodniej części Ula
29-Szpetny
Szpetny: Daje nam Zdobioną skrzynkę.
ZADANIE: Dostarcz skrzynkę do Ku'atry
ROZWIĄZANIE: Ku'atra jest w południowo-wschodniej części Ula (30)
30-Magazyn Ku'atry
Ku'atraa: chce aby zanieść skrzynkę w inne miejsce.
ZADANIE: Dostarcz skrzynkę Braskenowi
ROZWIĄZANIE: Brasken jest w południowo-zachodniej części Ula (31)
31-Chata Braskena
Brasken: chce aby zanieść skrzynkę w inne miejsce.
ZADANIE: Dostarcz skrzynkę Shilandrze
ROZWIĄZANIE: Shilandra jest w chacie w północno-wschodniej części Ula (32)
32-Chata Shilandry
Shilandra: mówi nam co należy zrobić ze skrzynką.
ZADANIE: Idź do katedry znajdującej się w środku Ula
ROZWIĄZANIE: należy pójść do katedry znajdującej się w Alei Niebezpiecznych Węgłów (44) i porozmawiać z Aolą, zdejmie ona zaklęcia ze skrzynki.
33-Droga do Aleji Niebezpiecznych Węgłów
34-Zajazd
Arlo: Prosi nas o pomoc:
ZADANIE: Pozbądź się Nestora dla Arla, właściciela Zajazdu
ROZWIĄZANIE: wyprosić Nestora z zajazdu (34), w tym celu należy spełnić jego zadanie, w zamian otrzymujemy możliwość odpoczywania w zajeździe za darmo
Nestor: Chce odzyskać jedną ze swych rzeczy:
ZADANIE: Znajdź widelec Nestora
ROZWIĄZANIE: widelec Nestora ma Jednouchy (35), w zamian dostajemy: Obsydianowy Kolczyk (+10% do krycia się)
35-Jednouchy
Jednouchy: Posiada Mały stalowy widelec (widelec Nestora), można z nim odpowiednio porozmawiać, lub zabić go.
36-Porfirion
Porfirion: Może on nas nauczyć umiejętności we władaniu bronią.
ZADANIE: Odzyskaj naszyjnik Porfiriona.
ROZWIĄZANIE: naszyjnikiem tym są paciorki modlitewne a mają go ubrani na czerwono-czarno bandyci znajdujący się w południowo-wschodniej części Ula na lewo od Baru "Pod Gorejącym Człekiem"
37-Czarny Tulipan
Czarny Tulipan: w zależności od sposobu poprowadzenia z nim rozmowy prosi o wykonanie dwóch zadań (w różnej kolejności)
ZADANIE: Czarny Tulipan pragnie śmierci Zgniłego Williama
ROZWIĄZANIE: należy zabić Zgniłego Williama (39) i jego ludzi
ZADANIE: Czarny Tulipan pragnie śmierci Krystal
ROZWIĄZANIE: należy zabić Krystal (38) i jej ludzi
38-Banda Krystal
Krystal: prosi o wykonanie kolejno dwóch zadań:
ZADANIE: Krystal pragnie śmierci Zgniłego Williama
ROZWIĄZANIE: należy zabić Zgniłego Williama (39) i jego ludzi
ZADANIE: Krystal pragnie śmierci Czarnego Tulipana
ROZWIĄZANIE: należy zabić Czarnego Tulipana (37)
39-Banda Zgniłego Williama
Zgniły William: prosi o wykonanie kolejno dwóch zadań
ZADANIE: Zgniły William pragnie śmierci Krystal
ROZWIĄZANIE: należy zabić Krystal (38) i jej ludzi
ZADANIE: Zgniły William pragnie śmierci Czarnego Tulipana
ROZWIĄZANIE: należy zabić Czarnego Tulipana (37)
40-Spalony budynek
Rauk: Rauk szuka trzech pierścieni
ZADANIE: Rauk chce żebyś przyniósł mu trzy pierścienie
ROZWIĄZANIE: pierścienie znajdują się w namiotach (41), (42), (43), po wykonaniu zadania otrzymamy: Zwój Pięści z żelaza, Pierścień podróżnika (+1 do klasy pancerza), Sztylet z zielonej stali, Zwój Zbroi, Zwój Identyfikacji
41-Namiot
Znajduje się tu Złoty pierścień
42-Namiot
Znajduje się tu Pierścień z brązu
43-Namiot
Znajduje się tu Srebrny pierścień
44-Ruiny katedry
Aola: Po ściągnięciu zaklęć ze skrzynki daje nam zadanie:
ZADANIE: Porozmawiaj ze Szpetnym o skrzynce.
ROZWIĄZANIE: Szpetny ukrywa się w północno-zachodniej części Ula (46)
Po wykonaniu zadania można odkupić od niej Rubin Moridora potrzebny do spełnienia zadania dla Jaryma
45-Runo
Runo: złodziej, możemy dać mu się okraść by nauczyć się jego techniki
46-Kryjówka Szpetnego
Szpetny(w dalszej części gry): po rozmowie z nim otrzymamy Wydrążony topór
47-Biuro do Spraw Szkodników i Zapobiegania Chorobom
Można tu sprzedać ogony czaszkoszczurów.
Fineasz: Po zwiedzeniu Śmieciowiska dostaniemy od niego zadanie
ZADANIE: Zabij szczurołaka w piwnicy Fineasza
ROZWIĄZANIE: wejście do piwnicy jest w prawym-górnym rogu pomieszczenia w którym jest Fineasz (47).
48-Amarissa
Amarissa: siostra Nodda
49-Kostnica
50-Droga do Placu Szmaciarzy
W dalszej części gry ...
51-Namalowane drzwi do Kamienicy Zbójców
O tym że są to prawdziwe drzwi i jak je otworzyć, dowiadujemy się od Anny gdy przyłączy się ona do naszej drużyny.
0
- Planescape Torment - poradnik do gry
- Planescape Torment: Planescape Torment - poradnik do gry
- Planescape Torment: Opis przejścia
- Planescape Torment: Kostnica
- Planescape Torment: Miasto Ul i Aleja Niebezpiecznych Węgłów
- Planescape Torment: Plac Szmaciarzy
- Planescape Torment: Śmieciowisko
- Planescape Torment: Zakopana Wioska
- Planescape Torment: Łkające kamienie i Labirynty Myśli
- Planescape Torment: Ziemie Umarłych
- Planescape Torment: Zatopione Ziemie
- Planescape Torment: Kamienica Zbójców i Aleja Uporczywych Westchnień
- Planescape Torment: Niższa Dzielnica, Wielka Kuźnia, Kości Nocy
- Planescape Torment: Dzielnica Urzędników, Miejski Gmach Rozrywki
- Planescape Torment: Labirynt Gracza, PodSigil, Rubikon
- Planescape Torment: Labirynt Raveli
- Planescape Torment: Klątwa i Podziemia Klątwy
- Planescape Torment: Więzienie, Krainy Zewnętrzne, Baator, Słup Czaszek, Zniszczona Klątwa
- Planescape Torment: Tartar
- Planescape Torment: Forteca Żalu
- Planescape Torment: Opis przejścia
- Planescape Torment: Planescape Torment - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany447260 Junior
czy ktoś wie jak dojść do Reveli Szkaradnej.
prosze o odpowieć
maciek20000000000000 Junior
Pomocy w którym miejscu jest wejście do komnat Czerstwej Mary bo najeżam myszką i nigdzie nie robi śię wejście?
maciek20000000000000 Junior
Mam bardzo duży problem Pokonałem Trias'a otworzył się portal ale zamiast do kostnicy to ląduje przy łupie z imionami. Nie wiem co jest grane.
maciek20000000000000 Junior
A jak chcę wejść do kostnicy to pisze że drzwi są zamknięte.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.