No One Lives Forever 2: Umiejętności
Aktualizacja:
Grając otrzymujesz PD, czyli Punkty Doświadczenia (po angielsku SP - Skill Points). Punkty te potrzebne ci są do rozwijania podanych niżej umiejętności - gdybyś ich nie podwyższał, gra by była w późniejszych fazach po prostu za trudna. Staraj się wykonywać wszystkie zadania poboczne, szukać informacji i Spy Training Manuals, aby zdobyć jak najwięcej doświadczenia. Każdą umiejętność można podwyższyć do amatora (Amateur - kosztuje 1000 PD), utalentowanego (Skilled - kosztuje 2000 PD), eksperta (Expert - 3000 PD) i mistrza (Master - 4000 PD). Niestety, w grze jest do zdobycia około 50000 PD, więc we wszystkich umiejętnościach mistrzem być nie zdołasz. Ale poniższy opis pozwoli ci wybierać te, które są bardziej przydatne od innych.
Stealth (Ukrycie)
Ukrywanie się odpowiada ogólnie za umiejętność pozostania niewykrytym przez przeciwników. Polecam ją przede wszystkim tym, którzy lubią po cichu załatwiać wrogów.
Sneaking - skradanie się określa, jak wiele hałasu robisz biegnąc za plecami wrogów
Hiding - ukrywanie się odpowiada za długość czasu, jakiej potrzebujesz, by całkowicie skryć się w cieniu
Evasion - ucieczka określa, jak długo musisz uciekać, aby goniący cię wrogowie zgubili trop.
Stamina (Wytrzymałość)
Jedna z najważniejszych umiejętności, bo za największą ilość współczynników odpowiada. Polecam podnoszenie w drugiej kolejności, za celnością lub w trzeciej - za pancerzem.
Health - określa długość paska zdrowia w lewym dolnym rogu ekranu, czyli po prostu ile maksymalnie możesz mieć zdrowia
Endurance - odporność na obrażenia od upadków, poruszania się itp.
Resistance - odporność na obrażenia od ognia i trucizn
First Aid - określa, jak bardzo skorzystasz, gdy weźmiesz apteczkę, bandaże itp.
Toughness - ogólna wytrzymałość na obrażenia
Marksmanship (Strzelanie)
Celność jest chyba najważniejszą umiejętnością, gdyż na strzelaniu gra polega - nieważne, czy cichym z kuszy, czy głośnym z karabinu. Podnosić w pierwszej kolejności.
Accuracy - ogólna celność twoich strzałów (im większa, tym np. strzały w głowę łatwiejsze do wykonania)
Steadiness - określa, jak bardzo trzęsie ci się celownik optyczny, gdy go używasz (kusza lub strzelba snajperska)
Correction - odpowiada za szybkość "wyostrzania" się celownika, czyli jak szybko będziesz mógł normalnie strzelać po ruchu, strzale lub otrzymaniu rany
Carrying (Udźwig)
To jest jedna z mniej przydatnych umiejętności, odpowiada ile możesz nieść na raz amunicji i jak szybko się poruszasz przenosząc ciało. Możesz ją podnieść do 2 lub maksimum 3 poziomu, ale w późniejszej kolejności.
Ammo Capacity - odpowiada za ilość amunicji, którą możesz nieść na raz
Carrying - określa, jak szybko się poruszasz, gdy niesiesz jakieś ciało
Armor (Pancerz)
Trzecia bardzo przydatna umiejętność. Ponieważ pancerz lepiej przyjmuje strzały, to radzę powiększać go przed zdrowiem (z drugiej strony wszelkie trucizny i obrażenia od ognia pancerz całkowicie ignorują, zabierając ci od razu zdrowie)
Armor - określa, jak wiele pancerza możesz nosić na raz
Repair - określa, jak bardzo skorzystać z wziętego pancerza
Weapons (Broń)
Odpowiada za efektywność używanej broni. Podnieś do co najmniej czwartego poziomu (ale oczywiście nie od razu), gdyż w późniejszych rozdziałach bardzo się przyda.
Proficiency - określa, ile obrażeń zadasz, gdy trafisz we wroga
Efficiency - określa długość czasu potrzebne na przeładowanie lub zmianę broni
Gadgets (Gadżety)
Odpowiada za wszystkie czynności związane z gadżetami. Jeśli grasz w stylu Rambo lub przyzwyczajony jesteś najpierw do eliminowania przeciwników, a potem dopiero przeszukiwania poziomu, to nie musisz przejmować się tą umiejętnością.
Proficiency - czas potrzebny na wykonanie jakiegoś zadania za pomocą gadżetu (otwarcie zamka wytrychem, rozkodowanie kartki dekoderem itp.)
Effciency - czas potrzebna na zmianę i przygotowanie urządzenia do działania
Search (Szukanie)
Kolejna mniej przydatna umiejętność, gdyż bez niej spokojnie możesz się obejść. Jeśli jednak chcesz zwiększyć szansę znalezienia broni przy martwych wrogach, to szukanie zwiększ.
Speed - odpowiada za czas potrzebny na całkowite przeszukanie ciała
Thoroughness - zwiększa szansę na znalezienie przedmiotów przy ciałach zabitych wrogów
0
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
1 października 2002
- No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way - poradnik do gry
- No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way poradnik do gry
- No One Lives Forever 2: Poradnik do gry Wskazówki
- No One Lives Forever 2: Ekwipunek
- No One Lives Forever 2: Umiejętności
- No One Lives Forever 2: Cate Archer Must Die
- No One Lives Forever 2: Goodbye, Spy
- No One Lives Forever 2: Project Omega
- No One Lives Forever 2: A Spy In H.A.R.M.'s Way
- No One Lives Forever 2: Night Flight
- No One Lives Forever 2: Diary Of A Double Agent
- No One Lives Forever 2: Double Cross
- No One Lives Forever 2: The Art Of Murder
- No One Lives Forever 2: Ice Station Evil
- No One Lives Forever 2: The Curse Of Kali
- No One Lives Forever 2: The Interlopers
- No One Lives Forever 2: Undersea
- No One Lives Forever 2: Terror In The Deep
- No One Lives Forever 2: Endgame
- No One Lives Forever 2: Preemptive Strike
- No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany12508 Junior
giera super ale jak sie przenosi te ciala
tazo1 Junior
tymczasowy25016 ciałą podnosisz klawiszem"G" G jak gówno heh
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
