NieR Automata: 6 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 6 Rozdziału Route A - Las i zamek
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 6 wchodzącego w skład ścieżki Route A i zakładającego pierwsze wizyty w lesie (Forest Zone) oraz zamku. Z solucji dowiecie się m.in. jak dotrzeć do lasu, gdzie znaleźć ścieżkę do zamku, jak poprawnie przejść przez zamek i jak pokonać bossa A2.
- Alien Report - odblokowanie szybkiej podróży i powrót do Bunkra
- Machine Recon - dotarcie do wioski Pascal
- The Forest Kingdom - przeprawa przez las
- Zamek (Forest Castle)
- Boss A2
Alien Report - odblokowanie szybkiej podróży i powrót do Bunkra

Po zakończonej walce z Adamem i Eve w finale rozdziału 5 opuśćcie pomieszczenie statku kosmicznego gdzie przebywali bossowie i wyruszcie do miejsca, w którym wcześniej zeskoczyliście do jaskiń. Po drodze wysłuchajcie komunikatu Operatora 6O.
Dotrzyjcie do miejsca, w którym spotkacie Jackass i znajdziecie nowy punkt Access Point. Dowiecie się o odblokowaniu funkcji szybkiej podróży (Fast Travel). Możecie używać ją dzięki wchodzeniu w interakcje ze stacjami Access Points i wybieraniu nowej opcji Transport. Jako cel teleportacji wybierzcie bunkier (Bunker).
Machine Recon - dotarcie do wioski Pascal

W bunkrze musicie odbyć rozmówę z dowódcą (Commander). Otrzymacie nowe rokazy. Powróćcie do centralnego obszaru bunkra i wejdźcie w interakcję z jedną ze stacji Access Point. Możecie przejrzeć nowe wiadomości (gra powinna odblokować co najmniej 2 zupełnie nowe poboczne questy) lub od razu wybrać opcję Transport i wioskę Pascal's Village (dawniej Machine Village) jako cel podróży.
Po dotarciu na miejsce pogadajcie w wiosce z Pascal. Dostaniecie kilka opcji dialogowych do wyboru i wszystkie je warto wyczerpać. Dowiecie się o nowych maszynach z leśnego królestwa, które trzeba będzie odnaleźć.
The Forest Kingdom - przeprawa przez las

Na poszukiwania drogi do lasu będziecie musieli wyruszyć na obrzeża ruin miasta. Najłatwiej jest wybrać stację Access Point City Ruins: Near the Tower, która jest najbliżej celu podróży. Musicie przejść po moście zwodzonym, który doprowadzi Was do zarośniętego centrum handlowego.
Eksploracja wnętrza centrum handlowego doprowadzi do odnalezienia zablokowanego przejścia. Krótko po tym jak bohaterowie skomentują ten stan pojawi się za to grupa maszyn. Rozprawcie się z nimi.

Po wygranej walce załączy się cut-scenka z udziałem głowy maszyny, która przetoczy się w stronę zabarykadowanego przejścia i eksploduje. Pozwoli to Wam przejść dalej. Podążajcie liniową ścieżką, a dotrzecie wkrótce do lasu (Forest Zone).
Zostaniecie "powitani" przez grupę wrogo nastawionych maszyn i eksplorację nowej krainy trzeba rozpocząć od pozbycia się ich.

Waszym ostatecznym celem podróży jest zamek, który znajduje się po drugiej stronie lasu. Zanim tam dotrzecie warto jednak poświęcić trochę czasu na eksplorację lasu - możecie odblokować nowego Access Pointa, rozegrać kilka pobocznych zadań (w tym także dokończyć co najmniej jedno wcześniej rozpoczęte) oraz odnaleźć kilka nowych unikalnych broni znajdujących się w tym obszarze.
W celu kontynuowania głównej fabuły dotrzyjcie do pokazanego na obrazku mostu w lesie. Jest on jedynym niezniszczonym mostem z tej okolicy. Podążajcie górską ścieżką prowadzącą w stronę zamku.

Po dotarciu do pierwszej lokacji z zamkowymi murami i filarami zaatakuje Was nowa grupa maszyn. Konfrontację tę możecie zignorować lub wziąć udział w niej i w tym drugim przypadku używajcie ataków bronią białą żeby osłabić goliata.
W lokacji tej do zdobycia jest unikalna broń Cypress Stick, przy czym dotarcie do niej byłoby bardzo utrudnione. Musielibyście bardzo precyzyjnie skakać po kolejnych filarach żeby docierać do większych górnych półek i docelowo do tej z obrazka ze skrzynią z bronią.

Wybierzcie ścieżkę prowadzącą uszkodzonymi bocznymi murami w stronę zamku. Po drodze natraficie na Access Point (Forest Castle: Front) i po rozprawieniu się z maszynami możecie go uaktywnić.
Zeskoczcie na główny dziedziniec i wyruszcie w stronę głównego wejścia żeby rozpocząć eksplorację zamku.
Zamek (Forest Castle)

Cały zamek musicie badać z wymuszoną kamerą pokazującą akcję z boku. Może to Wam utrudniać unikanie ataków niektórych przeciwników i w razie potrzeby oprócz uników polegajcie również na podwójnych skokach. W większości sytuacji najbezpieczniej jest atakować wrogów na dystans.
Główna trasa przemarszu przez zamek jest dość liniowa i mało skomplikowana, aczkolwiek po drodze możecie również badać opcjonalne ścieżki i natrafiać dzięki temu np. na skrzynki z lootem.

Po drodze natraficie na lokacje przypominające wielkie biblioteki i mające strukturę kwadratu. Szukajcie z nich wyjść umożliwiających wznowienie przemarszu (przykładowe na obrazku).
W pewnym momencie będziecie musieli zacząć dla odmiany podążać w lewo, ale ogólny schemat działania pozostaje niezmieniony.

Podczas przeprawy przez zamek prawdopodobnie po raz pierwszy w całej grze napotkacie maszyny Linked-sphere Type w kształcie stonogi. Unikajcie bezpośredniego kontaktu z nimi i w razie znalezienia się w sytuacji zagrożenia używajcie uników.
Pierwszą tego typu maszynę możecie zignorować lub użyć blokowania kamery (Lock-on) i zacząć ostrzeliwać na odległość jej żółty rdzeń. Pozbawienie go całego paska energii doprowadzi do pokonania maszyny.

W kolejnym pomieszczeniu biblioteki skorzystajcie dodatkowo z drabiny i wykonajcie podwójny skok nad brakującym fragmentem posadzki żeby dotrzeć do nowego wyjścia. Spodziewajcie się kolejnych konfrontacji z maszynami Linked-sphere, choć i one są opcjonalne i możecie także szybko pobiec w lewo.
W lokacji z obrazka możecie celowo zeskoczyć na niższy poziom i przepchnąć dużą skrzynię blokującą dolne przejście. Pozwoli to Wam odnaleźć siedzibę kowala Forest Blacksmith Masamune, który może ulepszać Wasze bronie na maksymalny 4 poziom. Dokładniej opisaliśmy to na stronie Czwarty poziom broni - jak osiągnąć? w rozdziale FAQ. Niestety podczas pierwszego przejścia gry jako 2B mało prawdopodobne jest, że będziecie mieli potrzebne składniki do craftingu.

Podążając dalej w lewo górną ścieżką dotrzecie do drugiego Access Pointa z zamku. Koniecznie pozbądźcie się maszyn, odblokujcie Access Point i zapiszcie stan gry, bo już za niedługo czeka Was konfrontacja z zamkowym bossem.
Kierujcie się dalej w lewo. Napotykane grupy maszyn najbezpieczniej jest atakować na odległość pomagając sobie programami podów.
Boss A2

Docelowo dotrzecie do kołyski i po zbliżeniu do niej pojawi się boss Android A2. Tak samo jak w przypadku jednego z poprzednich starć także i tę walke z bossem musicie rozegrać z ustawionym widokiem z boku.
Zanim przystąpicie do pojedynku przebiegnijcie się po okolicy (szczególnie sprawdźcie obszar obok kołyski) i postarajcie się wskrzesić zwłoki jakiegoś innego poległego gracza po to żeby mógł pomagać Wam w przetrwaniu tej walki.

Do atakowania A2 możecie używać broni białej oraz broni dystansowej - w tym drugim przypadku nie zapomnijcie o opcji zablokowania kamery na bossie.
Boss również posiada broń białą i dąży do jej używania, przy czym jeśli będziecie wyprowadzali własne ataki bez wytchnienia to A2 będzie miała mniej okazji do odpalenia własnych ataków.

Do niebezpiecznych ataków A2 dochodzi po tym jak kamera odsunie się nieco do tyłu - jest to sygnał, że boss przygotowuje się do jednego z unikalnych ciosów. Może to być:
- silne uderzenie z powietrza - wykonajcie w odpowiednim momencie unik żeby nie doprowadzić do zderzenia z A2,
- wykonanie szarży na ziemi - także i w tym przypadku bezpieczniejszym rozwiązaniem jest unik, aczkolwiek możecie też spróbować odpalić podwójny skok tuż przed pojawieniem się A2.
Konfrontacja powinna zakończyć się gdy A2 pozostanie jeszcze około 1/3 paska zdrowia. Przeciwniczka wykona skok wiary z zamkowego muru i opuści obszar walk.

Sami również możecie pobiec w lewo i wykonać daleki skok, przy czym nie zapomnijcie przytrzymać przycisku skoku żeby aktywować swobodne opadanie. Po znalezieniu się z powrotem na zamkowym dziedzińcu wysłuchajcie rozmowy z Dowódcą.
Ciekawostka - Możecie opcjonalnie powrócić do miejsca, w którym stoczyliście pojedynek z A2. Ponowna próba zbadania kołyski będzie tym razem udana i można w niej znaleźć loot.
0
- NieR Automata - poradnik do gry
- NieR Automata: Opis przejścia
- NieR Automata: Route A
- NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 2 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 3 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 4 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 5 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 6 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 7 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 8 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 9 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 10 Rozdział, Zakończenie A, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: Route A
- NieR Automata: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Keyaru Junior
Powstało spolszczenie
steamcommunity.c/sharedfiles/filedetails/?id=2300075981
wystarczy dodać "om" do ".c" i http przed linkiem ponieważ stronka nie umożliwia linkowania.
blackk2 Junior
tak kolejna gra której nie da się ograć w swoim języku na xbox
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.