NieR Automata: 3 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
NieR Automata: na tej stronie znajduje się solucja 3 Rozdziału Route A - Pustynia
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry NieR Automata znajduje się opis przejścia rozdziału 3 wchodzącego w skład ścieżki Route A i zakładającego pierwszą wizytę na pustyni (Desert Zone). Z solucji dowiecie się m.in. jakie atrakcje czekają na pustyni oraz na osiedlu Desert Housing, a także jak pokonać bossa Adam i jak zaliczyć scenę ucieczki.
- The Machine Surge - wyeliminowanie maszyn z terenów pustynnych
- Boss Adam
- Ucieczka i powrót do obozu ruchu oporu
The Machine Surge - wyeliminowanie maszyn z terenów pustynnych

Na pustynię (Desert Zone) dociera się od strony ruin miasta (City Ruins) i po drodze musicie skorzystać z wąskiego przejścia pod przekrzywionymi wieżowcami.
Pustynia składa się z kilku obszarów i pierwszy z nich jest dość niewielkich rozmiarów. W trakcie badania okolicy będziecie natrafiali na nowe maszyny, przy czym staczanie walk z nimi nie jest jeszcze obowiązkowe. Docelowo musicie doskoczyć do skalnej półki, na której przebywa członkini ruchu oporu Jackass. Wysłuchajcie rozmowy z tą postacią.

Skorzystajcie z oznaczonego przez grę wąskiego przejścia, które prowadzi na największą część pustyni. Waszym zadaniem jest wyeliminowanie wrogich maszyn z 4 obszarów oznaczonych na mapie czerwonymi okręgami. Polecamy w pierwszej kolejności odblokować tutejsze Access Points, dzięki czemu cały obszar pustyni zostanie odsłonięty na głównej mapie.
Maszyny na pustyni nie są zbyt wymagające, ale musicie pilnować się, gdyż w pewnym momencie pojawią się maszyny-kamikadze (Small Exploder). Będą one dążyły do zmniejszenia dystansu do 2B i autodestrukcji - eksplozja może zadać dość duże obrażenia. Gdy tylko je zauważycie rozpocznijcie ucieczkę i atakujcie je na dystans z pomocą poda.

Po pozbyciu się wszystkich maszyn na pustyni musicie wyruszyć w stronę północnego przejścia. Po raz pierwszy zauważycie uciekającą maszynę i pościg za nią będzie Waszym nadrzędnym zadaniem przez kilka kolejnych minut.
Północne przejście doprowadzi Was do zasypanego osiedla mieszkaniowego (Desert Housing). Wyruszcie w jego stronę i rozpocznijcie od odblokowania nowego Access Pointa.

Nowa lokacja ma bardziej liniowy charakter i zakłada przemieszczanie się pomiędzy zasypanymi budynkami.
W początkowej fazie przeprawy rozglądajcie się za budynkiem z zaznaczoną na obrazku zewnętrzną klatką schodową. Wyjdźcie po schodach na górę i otwórzcie znajdującą się tam dużą skrzynię. Jest w niej wielki topór Fang of the Twins - to jedna z wielu unikalnych broni ukrytych w świecie gry. Dla przypomnienia nowo odnajdywane bronie możecie oglądać i ustawiać jako aktywne w zakładce Weapons menu systemowego.

Idąc dalej natraficie na grupę małych maszyn oraz na większą maszynę Goliath Biped. Wbrew pozorom maszyna ta nie jest bossem, tylko po prostu większą i silniejszą odmianą standardowych maszyn. Podczas walk wykorzystujcie to, że goliat jest stosunkowo powolny. Możecie do niego podbiegać i atakować go z użyciem broni białej. Oddalajcie się natomiast gdy zacznie wymachiwać górnymi kończynami i przygotowywać się do kolejnego silnego ataku.

Po walkach wyruszcie dalej i wznówcie (liniowy) pościg za uciekającą maszyną. W dalszej fazie przemarszu kamera zmieni ustawienie na widok z boku. Kierujcie się w dół.
Dotrzecie do miejsca, w którym zauważycie maszynę stojącą przy kołysce. Zaczniecie być atakowani przez bardzo liczną grupę małych maszyn. Możecie stosować silne ataki w walce wręcz lub grać bardziej zachowawczo i walczyć na dystans. Bitwy z maszynami nie wygracie dzięki pozbyciu się ich wszystkich. Zamiast tego musicie walczyć do momentu wyświetlenia scenki przerywnikowej, która jest jednocześnie zwiastunem pojedynku z nowym głównym bossem - Adamem.
Boss Adam

Walka z Adamem jest dość myląca, gdyż boss będzie stopniowo stawał się coraz silniejszy. Na samym początku pojedynku Adam jest bardzo słaby. Możecie atakować go na dystans lub w zwarciu jeszcze bez ryzyka, że odpowie jakimiś poważnymi atakami.

Jedną z pierwszych umiejętności Adama jest otaczanie się sferą energii - jest ona w stanie odbijać ataki dystansowe i zatrzymywać ataki w zwarciu. Sfera ostatecznie eksploduje i jeśli chcecie uniknąć otrzymania większych obrażeń musicie w idealnym momencie aktywować unik. Gra powinna na ułamek sekundy załączyć spowolnienie czasu, dzięki czemu zwiększą się Wasze szanse na poprawne wciśnięcie przycisku uniku.
Sfera bossa w dalszej fazie bitwy stanie się niestety jeszcze silniejsza, gdyż Adam będzie w stanie odesłać pociski, które miały go trafić. Musicie wtedy jeszcze większą uwagę przywiązywać do unikania jego kontrataków.

Po tym jak dostatecznie osłabicie Adama boss nauczy się umiejętności teleportacji. Począwszy od tego momentu rekomendowane jest przestawienie się na walkę na dystans. Walka w zwarciu jest bardziej ryzykowna, gdyż Adam może wtedy dodatkowo stosować silne kopniaki.
Pomagajcie też blokowaniem kamery na bossie (jeśli wybrany poziom trudności na to pozwala), dzięki czemu nie będziecie musieli zaprzestawać ataków dystansowych żeby na nowo odnaleźć go gdy teleportuje się w inne miejsce.

Adam może strzelać kulami energii w stronę bohaterów i oczywiście idealnym rozwiązaniem jest poleganie na unikach połączone z pozostawaniem w ciągłym ruchu.

Drugim z ataków bossa jest doprowadzanie do pojawiania się słupów światła na ziemi, które zadają obrażenia w momencie wejścia w kontakt z nimi. Ataki te są sygnalizowane (przykład na dołączonym obrazku), tak więc będziecie zawsze mieli trochę czasu żeby oddalić się od miejsca, w którym ma pojawić się kolejny słup energii.
Ucieczka i powrót do obozu ruchu oporu

Scena ucieczki zakłada dotarcie do górnego otworu, który był pokazany po pokonaniu bossa. Wdrapcie się na górę i biegnijcie w jego na stronę, a następnie przebiegnijcie przez jaskinię.

W trakcie rozgrywania tej sceny prawdopodobnie po raz pierwszy będziecie musieli przepchnąć dużą skrzynię. Wejdźcie z nią w interakcję i przesuńcie ją na tyle żeby móc przebiec dalej.
Z napotykanymi po drodze maszynami nie musi za wszelką cenę walczyć. Po tym jak dostatecznie oddalicie się od miejsca stoczenia walki z bossem załączy się rozmowa z Operatorem. Wyruszcie z powrotem w stronę przejścia łączącego pustynię z ruinami miasta (City Ruins).

Bohaterowie postanowią powrócić do obozu ruchu oporu (Resistance Camp). Porozmawiajcie tam z Anemone. Dodatkowo uzyskacie dostęp do własnego pomieszczenia w kryjówce rebeliantów - oprócz lootu znajdziecie tam łóżko i odpoczywanie jest jednym ze sposobów na powrót do pełni zdrowia.
Przy próbie opuszczenia obozowiska załączy się rozmowa z dowódcą (Commander) i dowiecie się o konieczności zbadania parku rozrywki w celu odnalezienia zaginionych członków oddziału YoRHa.
Zgodnie z wyświetloną przez grę informacją spodziewajcie się w kolejnych rozdziałach odnajdywania nowych pobocznych zadań - wiele z nich kryje się za pytajnikami na mapie i dostępne questy opisaliśmy w rozdziale Poboczne misje.
0
- NieR Automata - poradnik do gry
- NieR Automata: Opis przejścia
- NieR Automata: Route A
- NieR Automata: 1 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 2 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 3 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 4 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 5 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 6 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 7 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 8 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 9 Rozdział, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: 10 Rozdział, Zakończenie A, Route A - solucja, opis przejścia
- NieR Automata: Route A
- NieR Automata: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Keyaru Junior
Powstało spolszczenie
steamcommunity.c/sharedfiles/filedetails/?id=2300075981
wystarczy dodać "om" do ".c" i http przed linkiem ponieważ stronka nie umożliwia linkowania.
blackk2 Junior
tak kolejna gra której nie da się ograć w swoim języku na xbox
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.