NHL 2002: Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play
Aktualizacja:
1. SHOOTING - STRZELANIE

Strategia ofensywna stosowana podczas gry w przewadze polegająca na dokładnych i szybkich podaniach (krążek szybko podawany jest między graczami). Dwóch graczy zajmuje pozycje w bezpośredniej bliskości bramki w celu zmienienia lotu krążka lub wykonania szybkiej dobitki. Silny strzał na bramkę oddawany jest przeważnie z dużego dystansu (najczęściej przez obrońcę stojącego w pobliżu linii niebieskiej), gdy bramkarz ma ograniczone/zasłonięte pole widzenia (przez napastnika drużyny atakującej znajdującego się najczęściej przed nim).
Zalety:
1. duża ilość sytuacji strzeleckich,
2. stwarza przewagę w postaci strzałów wykonywanych przez obrońców,
3. tworzy dużą ilość sytuacji strzeleckich w postaci dobitek.
Wady:
1. różnorodność sytuacji strzeleckich jest ograniczona
2. ze względu na swą prostotę uniemożliwia efektowne zagrania kreatywnym zawodnikom,
3. strategia by była skuteczna wymaga oddawania bardzo silnych strzałów na bramkę.
2. UMBRELLA - PARASOL

Strategia ofensywna stosowana podczas gry w przewadze mająca na celu zajęcie przez zawodnika pozycji "otwartej" (brak obrońcy na linii "strzelec - bramkarz") do oddania strzału na bramkę. Rozstawienie zawodników przypomina otwarty parasol - stąd taka nazwa. Strategia najbardziej skuteczna przy strzałach ONE-TIMER oraz tych po podaniach CROSSOWYCH (długich, przez całą szerokość lodowiska). Strzał przeważnie oddawany jest z pozycji POINT (BULIKA) znajdującego się w środku okręgu wznowień (FACE-OFF CIRCLE), przez obrońcę lub skrzydłowego.
Zalety:
1. powstrzymuje/ogranicza możliwości graczy grających w osłabieniu,
2. stwarza możliwość długich podań wszerz tafli lodowiska i oddawania strzałów ONE-TIMER,
3. stwarza możliwość dobitki.
Wady:
1. bardzo ograniczona gra w bezpośredniej bliskości bramki,
2. by strategia była efektywna wymaga wszechstronnie wyszkolonych zawodników,
3. mała ilość szans na dobitki.
3. OVERLOAD - SKRÓCENIE/ZAGĘSZCZENIE POLA GRY

Strategia ofensywna stosowana podczas gry w przewadze polegająca na skróceniu/zagęszczeniu pola gry po prawej/lewej stronie lodowiska. Tworzy niezliczona ilość sytuacji prowadzących do wypracowania przez zespół atakujący przewagi 2 na 1 (DWÓCH NA JEDNEGO). Często określa się ją (przewagę) jako BACK DOOR (TYLNE DRZWI). Gracze są w ciągłym ruchu zmieniając pozycję, podają i dokładnie przyjmują krążek między sobą, do czasu pojawienia się dogodnej sytuacji strzeleckiej. Obrońcy mogą próbować zająć "czystą" pozycję niejako "prześlizgując" się w słabe punkty/obszary obrony przeciwnika.
Zalety:
1. zagęszcza obszar prawego/lewego pola gry,
2. obrona przeciwnika ma duże kłopoty by zapobiec oddawaniu przez atakujący zespół tzw. strzałów ONE-TIMER,
3. backdoor play for far defenceman
Wady:
1. utrata krążka niweluje atuty gry w przewadze (zawodnicy muszą opuścić strefę obronną przeciwnika i na nowo przeprowadzać atak),
2. gra przebiega tylko na jednej stronie lodowiska w strefie ataku,
3. wymaga stosowania szybkich podań między zawodnikami.
4. COMBINATION POWER PLAY - KOMBINOWANA GRA W PRZEWADZE

Kombinowana strategia ofensywna stosowana podczas gry w przewadze polegająca na wypracowaniu przez zawodników drużyny atakującej sytuacji 2 na 1 (DWÓCH NA JEDNEGO), lub oddania strzału na bramkę z tzw. PUNKTU (POINT) - środka okręgu wznowień (FACE-OFF CIRCLE). Gracze szybciej reagują na zmianę pozycji w pogoni za krążkiem, i poszukiwaniu pozycji "otwartej" (brak obrońcy na linii "strzelec-bramkarz") do oddania strzału na bramkę. Jest to bardzo dynamiczna strategia gry oparta na szybkich podaniach i strzałach.
Zalety:
1. strategia otwierająca wszelkie możliwości w zależności od inwencji gracza,
2. umożliwia zastosowanie dowolnych wariantów ataku
3. idealna dla zawodników kreatywnych, wykonujących niestandardowe zagrania.
Wady:
1. możliwość występowania braku dyscypliny i chaotycznych ataków
2. wymagane posiadanie utalentowanych graczy w drużynie
3. nadmierna ilość podań może stwarzać problemy.
- NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002
- NHL 2002: Ustawienie i linie drużyny, oblicznie średniej Power Play i Penalty
- NHL 2002: Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero
- NHL 2002: Efekty zmian, uwagi końcowe
- NHL 2002: Strategie ofensywne podczas gry w równowadze - Offensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play
- NHL 2002: Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill
- NHL 2002: Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box
- NHL 2002: Terminologia
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany101 Senator
detonus, fester--> macie racje chłopaki. Ewidentny błąd. Z moich spostrzeżeń dużo role na grę drużyny ma także wpływ statystyk +/-. Kiedy jedna piatka ma dużo + gra lepiej. Ta z dużą liczbą - gorzej. Kiedy wymieszamy piatki (np. RW +12, C + 12 a LW - 7 to atak zacznie grac nierówno). Dlatego należy uważać i nie dopuszczac do sytuacji, kiedy jedna piatka będzie na plusie a druga na duzym minusie.
zanonimizowany2979 Junior
leo--> Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym +/-. +/- dla gracza określa różnice bramek strzelonych do straconych w momencie kiedy dany zawodnik jest na lodowisku. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Więc to raczej się ma nijak do gry. Drużyna strzela bramkę, to automatycznie dla każdego zawodnika drużyny będącego aktualnie na lodowisku dodawany jest punkt do +/-. Analogicznie w sytuacji straty bramki (odejmowany jest punkt od +/-). To tylko statystyki i nie maja wpływu na grę drużyny. Jeśli to miałoby mieć wpływ na grę drużyny, to w programie musiałby być zaimplementowany kod dotyczący morale, psychiki zawodnika :))) Jak się myle, to mnie poprawcie :)
zanonimizowany101 Senator
detonus--> nie mylisz się. masz 100% racji. napisałem tak, ponieważ zauważyłem, że kiedy piątka traci dużo bramek (rośnie jej współczynnik minusów - właściwie każdemu zawodnikowi z osobna) to taki zawodnik zaczyna grać gorzej (co przekłada sie na to, że piatka zaczyna grać gorzej). Choć nie ma zbiorowego współczynnika =/- dla całej drużyny.
jednym zdaniem: zawodnik z dużym współczynnikiem plusów gra lepiej niż zawodnik z dużym współczynnikiem minusów.
zanonimizowany101 Senator
...w stosunku do wartości wyjściowych (+/- na zero)
zanonimizowany2979 Junior
leo--> no wlaśnie mi chodzi o to, że to raczej postawa zawodnika wpływa na +/- a nie na odwrót :) Ale nevermind, opisik osobiście mi się podobał, chociaż za mało w nim porad. Przydałoby sie dodać sekcję "jak grać żeby wygrać" albo chociaż "jak grać żeby drużyna przeciwna już nie chciała z nami grać następnym razem" ;)
rothon Legend
Leo--> Powiedz mi taka rzecz, ustawiajac piatki stosuje zasade "sredniej" ilosci punktow z cech, OK. W pewnym momencie okazuje sie, ze np. RW z 4 ataku dostaje "hot string", roznica miedzy RW z czwartej formacji a trzeciej wynosi ok. 3 punktow (w sredniej). Czy oplaca sie zamienic ich miejscami, gdy wystepuje "hot string" czy raczej nic nie zmieniac?
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> trudno cokolwiek powiedzieć w tej sprawie, ponieważ każdy gracz ma swoje strategie, styl gry i sztuczki. Powiem więc co ja bym zrobił w tej sytuacji.
Ustawiam graczy w piątkach jak w poradniku. Jeżeli któraś piątka zaczyna puszczać bramy (+/-), lub po prostu jej nie idzie (któryś z graczy jaest "za szybki" i często wpada na spalone, lub w ogóle słabo gra - wtedy zmieniam zawodników na pozycjach - mieszam piatki (ale tylko 3 i 4).
Ale generalnie decyduje tu status +/- .
Piątki 1 i 2 zmieniam sporadycznie (kontuzje lub wyjątkowy brak formy któregoś zawodnika - patrz +/- przez okres kilkunastu meczy.
No i wszystko zależy od tego z kim gram - z człowiekiem czy z AI. Ponieważ przeważnie gram z człowiekiem strategie są diametralnie różne - człowiek zawsze popełnia błędy. W takiej grze obowiązuje zasada "polowanie na kości" - czyli eliminacja zagrożenia poprzez demolowanie zawodnika wychodzącego na pozycje strzelecką. W drugiej kolejności eliminacja zagrożenia zawodnika przy krązku.
Garak coś na ten temat wie, gdyż miałem okazję zagrać z nim - mocno musiałem się sprężać by odrobić straty i o moim nieznacznym zwycięstwie zadecydowały jego drobne błędy nie mające żadnego związku z ustawieniem zespołu - po prostu stracił krążek w obronie i mój zawodnik znalazł się w sytuacji sam na sam - a takie okazje doświadczeni gracze w 100% zamieniają na bramy.
Wracając do tematu - zmieniałbym zawodników na pozycjach w zależności od sytuacji: w grupie, z kim bym grał, jak układała by sie gra, jaki status miałby zawodnik (+/-), kto by go "pilnował" po przeciwnej stronie, jaka strategię stosowałby przeciwnik itd. Wiem że to strasznie ogólnikowe pisanie ale sam doskonale wiesz jak to wygląda w "praniu". :))
pozdrawiam
rothon Legend
Ano wiem, w praniu czesto i gesto zawodnicy potrafia zaskoczyc. A co do odpowiedzi to wyjasnia mi w zasadzie wszystko, bo glownie chcialem wiedziec, czy "ogieniek" powoduje cos generalnie (u kazdego i zawsze), czy raczej nalezy nadal oceniac zawodnika metodami tradycyjnymi. Wychodzi na to, ze to drugie :-)
Aaaa, wiem jeszcze cos, nigdy z Toba nie zagram, nie bede sie kompromitowal :-)))))))))
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> he,he...nie jest to takie oczywiste, kto by się skompromitował. Osobiście uważam się za średniaka.
W tajemnicy powiem Ci, że na konsolach nie mam najmniejszych szans - jakoś nie leżą mi "pedzie" w rękach i palce zaczynają boleć po pierwszej tercji :)
W NHL 2002 również mało grałem.
zanonimizowany713216 Junior
świetny artykuł napewno bardzo mi się przyda wszstko przetłumaczone nawet dziecko by to zrozumiało wyjaśnione i mwyłożone jak na dłoni dzienx napewno bardzo mi się przyda ta wiedza
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
