NHL 2002: Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill
Aktualizacja:
1. PASSIVE BOX - PASYWNY KWADRAT ("PUDEŁKO")

Strategia defensywna stosowana podczas gry w osłabieniu polegająca na ustawieniu swych zawodników w "ciasny" kwadrat w obszarze SLOT pilnujących swych pozycji. Broniący się starają się atakować głównie zawodnika będącego aktualnie w posiadaniu krążka (przy zachowaniu swego ustawienia w kwadracie) próbującego wjechać w obszar SLOT. Strategia ta nie powinna być stosowana przeciwko dobrze wyszkolonym technicznie drużynom z uwagi na niski poziom wywierania na nich PRESSINGU i pozostawieniu pola gry poza SLOT do luźnej wymiany podań między zawodnikami atakującymi.
Zalety:
1. utrzymuje grę "na zewnątrz" pola SLOT
2. przeciwnik musi grać doskonale, jeżeli chce pokonać Twój zespół
3. małe ryzyko utraty bramki
Wady:
1. przeciwnik dobry technicznie (wyszkoleni zawodnicy) mogą rozbić twe ustawienie,
2. przeciwnik mający dobrych strzelców może zdobywać bramki ,
3. wymaga silnych obrońców, którzy nie pozwolą wjechać przeciwnikowi w pole SLOT.
2. LARGE BOX - DUŻY KWADRAT ("PUDEŁKO")

Strategia defensywna stosowana podczas gry w osłabieniu polegająca na ustawieniu swych zawodników w "szeroki/duży" kwadrat. Broniący się starają się atakować zawodnika będącego aktualnie w posiadaniu krążka już "na zewnątrz" obszaru SLOT. Doskonała do tzw. PRZECHWYTÓW krążka. Po odebraniu krążka następuje zwykle jedno podanie do szybkiego skrzydłowego, mające na celu wypracowanie pozycji do przeprowadzenia błyskawicznego "rajdu" na bramkę i zdobycia tzw. SHORTHANDED GOAL.
Zalety:
1. przeciwnik zmuszony do zajęcia "szerokiego ustawienia" na pozycjach,
2. eliminuje zagrożenie ze strony dobrych strzelców,
3. skuteczna przeciwko zawodnikom oddającym dokładne strzały " z zewnątrz" (z dalszych odległości).
Wady:
1. umożliwia przeciwnikowi "zagęszczenie" pola gry poprzez pozostawienie wolnego obszaru SLOT,
2. duża ilość miejsc "nie chronionych" przez zawodników (tzw. "dużo miejsca na lodzie"),
3. możliwe sytuacje strzeleckie (dla atakującego przeciwnika) w bliskiej odległości od bramkarza.
3. DIAMOND - DIAMENT

Strategia defensywna stosowana podczas gry w osłabieniu polegająca na kryciu zawodników przeciwnika znajdujących się w polu przed bramką. Bardzo skuteczna przeciwko drużynom używającym strategii gry w przewadze UMBRELLA - PARASOL. Bardzo podobna do strategii PASSIVE BOX. Umożliwia jedna nieznacznie lepsze krycie skrzydeł (prawej/lewej strony lodowiska).
Zalety:
1. eliminuje zagrożenie strzałów oddawanych "spod bandy",
2. gra toczy się w całym obszarze strefy obronnej uniemożliwiając zajęcie pozycji rywalowi,
3. pozwala na zmiany pozycji (przy zachowaniu ustawienia) w ruchu przy stosowaniu PRESSINGU.
Wady:
1. gra w polu SLOT może być niebezpieczna,
2. umożliwia szybkie przeniesienie akcji na "wolny/nie broniony" obszar lodowiska,
3. pozostawia miejsce dla oddawania silnych strzałów wykonywanych przez obrońców przeciwnika.
4. COMBINATION - KOMBINOWANA OBRONA W OSŁABIENIU

Strategia defensywna stosowana podczas gry w osłabieniu polegająca na wykorzystaniu wielu rozwiązań obronnych. Zawodnicy są w ciągłym ruchu i reagują na aktualne położenie krążka, nie pozwalając "ustawić się" drużynie atakującej na zajęcie swych pozycji. To agresywny typ obrony - zawodnicy atakują najbliższego gracza będącego aktualnie w posiadaniu krążka.
Zalety:
1. strategia otwierająca wszelkie możliwości w zależności od inwencji gracza,
2. umożliwia zastosowanie dowolnych wariantów ataku
3. idealna dla zawodników kreatywnych, wykonujących niestandardowe zagrania.
Wady:
1. możliwość występowania braku dyscypliny i chaotycznych ataków
2. wymagane posiadanie utalentowanych graczy w drużynie
3. nadmierna ilość podań może stwarzać problemy.
WYWIERANIE NACISKU - PREASSURE
Dodatkowo, trener ma do swojej dyspozycji możliwość zastosowania odpowiedniej strategii wywierania nacisku na zespół przeciwnika. Możliwe są następujące warianty:
WARIANT 1
0,1,2,3,3+ FC - to liczba zawodników mających przebywać w strefie ataku, których zadaniem jest powstrzymywanie akcji zespołu przeciwnika będącego aktualnie w posiadaniu krążka i opuszczającego swoją strefę obronną (wjeżdżającego do strefy neutralnej).
WARIANT 2
WS LOCK (WEAK SIDE LOCK) - ZAMKNIĘCIE SŁABEJ STRONY - skrzydłowy znajdujący się po przeciwnej stronie lodowiska (wszerz) do tej, gdzie aktualnie znajduje się krążek (tzn. nie biorący udziału w akcji) cofa się do swej strefy obronnej i gra defensywnie (a gra aktualnie toczy się w strefie neutralnej).
WARIANT 3
TRAP (PUŁAPKA) - obaj skrzydłowi cofają się do własnej strefy obronnej i grają defensywnie, gdy gra toczy się w strefie neutralnej.
WARIANT 4
STANDARD - skrzydłowi grają defensywnie, nie wracają do własnej strefy obronnej, lecz starają się przejąć krążek już podczas gry w strefie neutralnej.
- NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002
- NHL 2002: Ustawienie i linie drużyny, oblicznie średniej Power Play i Penalty
- NHL 2002: Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero
- NHL 2002: Efekty zmian, uwagi końcowe
- NHL 2002: Strategie ofensywne podczas gry w równowadze - Offensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play
- NHL 2002: Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill
- NHL 2002: Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box
- NHL 2002: Terminologia
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany101 Senator
detonus, fester--> macie racje chłopaki. Ewidentny błąd. Z moich spostrzeżeń dużo role na grę drużyny ma także wpływ statystyk +/-. Kiedy jedna piatka ma dużo + gra lepiej. Ta z dużą liczbą - gorzej. Kiedy wymieszamy piatki (np. RW +12, C + 12 a LW - 7 to atak zacznie grac nierówno). Dlatego należy uważać i nie dopuszczac do sytuacji, kiedy jedna piatka będzie na plusie a druga na duzym minusie.
zanonimizowany2979 Junior
leo--> Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym +/-. +/- dla gracza określa różnice bramek strzelonych do straconych w momencie kiedy dany zawodnik jest na lodowisku. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Więc to raczej się ma nijak do gry. Drużyna strzela bramkę, to automatycznie dla każdego zawodnika drużyny będącego aktualnie na lodowisku dodawany jest punkt do +/-. Analogicznie w sytuacji straty bramki (odejmowany jest punkt od +/-). To tylko statystyki i nie maja wpływu na grę drużyny. Jeśli to miałoby mieć wpływ na grę drużyny, to w programie musiałby być zaimplementowany kod dotyczący morale, psychiki zawodnika :))) Jak się myle, to mnie poprawcie :)
zanonimizowany101 Senator
detonus--> nie mylisz się. masz 100% racji. napisałem tak, ponieważ zauważyłem, że kiedy piątka traci dużo bramek (rośnie jej współczynnik minusów - właściwie każdemu zawodnikowi z osobna) to taki zawodnik zaczyna grać gorzej (co przekłada sie na to, że piatka zaczyna grać gorzej). Choć nie ma zbiorowego współczynnika =/- dla całej drużyny.
jednym zdaniem: zawodnik z dużym współczynnikiem plusów gra lepiej niż zawodnik z dużym współczynnikiem minusów.
zanonimizowany101 Senator
...w stosunku do wartości wyjściowych (+/- na zero)
zanonimizowany2979 Junior
leo--> no wlaśnie mi chodzi o to, że to raczej postawa zawodnika wpływa na +/- a nie na odwrót :) Ale nevermind, opisik osobiście mi się podobał, chociaż za mało w nim porad. Przydałoby sie dodać sekcję "jak grać żeby wygrać" albo chociaż "jak grać żeby drużyna przeciwna już nie chciała z nami grać następnym razem" ;)
rothon Legend
Leo--> Powiedz mi taka rzecz, ustawiajac piatki stosuje zasade "sredniej" ilosci punktow z cech, OK. W pewnym momencie okazuje sie, ze np. RW z 4 ataku dostaje "hot string", roznica miedzy RW z czwartej formacji a trzeciej wynosi ok. 3 punktow (w sredniej). Czy oplaca sie zamienic ich miejscami, gdy wystepuje "hot string" czy raczej nic nie zmieniac?
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> trudno cokolwiek powiedzieć w tej sprawie, ponieważ każdy gracz ma swoje strategie, styl gry i sztuczki. Powiem więc co ja bym zrobił w tej sytuacji.
Ustawiam graczy w piątkach jak w poradniku. Jeżeli któraś piątka zaczyna puszczać bramy (+/-), lub po prostu jej nie idzie (któryś z graczy jaest "za szybki" i często wpada na spalone, lub w ogóle słabo gra - wtedy zmieniam zawodników na pozycjach - mieszam piatki (ale tylko 3 i 4).
Ale generalnie decyduje tu status +/- .
Piątki 1 i 2 zmieniam sporadycznie (kontuzje lub wyjątkowy brak formy któregoś zawodnika - patrz +/- przez okres kilkunastu meczy.
No i wszystko zależy od tego z kim gram - z człowiekiem czy z AI. Ponieważ przeważnie gram z człowiekiem strategie są diametralnie różne - człowiek zawsze popełnia błędy. W takiej grze obowiązuje zasada "polowanie na kości" - czyli eliminacja zagrożenia poprzez demolowanie zawodnika wychodzącego na pozycje strzelecką. W drugiej kolejności eliminacja zagrożenia zawodnika przy krązku.
Garak coś na ten temat wie, gdyż miałem okazję zagrać z nim - mocno musiałem się sprężać by odrobić straty i o moim nieznacznym zwycięstwie zadecydowały jego drobne błędy nie mające żadnego związku z ustawieniem zespołu - po prostu stracił krążek w obronie i mój zawodnik znalazł się w sytuacji sam na sam - a takie okazje doświadczeni gracze w 100% zamieniają na bramy.
Wracając do tematu - zmieniałbym zawodników na pozycjach w zależności od sytuacji: w grupie, z kim bym grał, jak układała by sie gra, jaki status miałby zawodnik (+/-), kto by go "pilnował" po przeciwnej stronie, jaka strategię stosowałby przeciwnik itd. Wiem że to strasznie ogólnikowe pisanie ale sam doskonale wiesz jak to wygląda w "praniu". :))
pozdrawiam
rothon Legend
Ano wiem, w praniu czesto i gesto zawodnicy potrafia zaskoczyc. A co do odpowiedzi to wyjasnia mi w zasadzie wszystko, bo glownie chcialem wiedziec, czy "ogieniek" powoduje cos generalnie (u kazdego i zawsze), czy raczej nalezy nadal oceniac zawodnika metodami tradycyjnymi. Wychodzi na to, ze to drugie :-)
Aaaa, wiem jeszcze cos, nigdy z Toba nie zagram, nie bede sie kompromitowal :-)))))))))
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> he,he...nie jest to takie oczywiste, kto by się skompromitował. Osobiście uważam się za średniaka.
W tajemnicy powiem Ci, że na konsolach nie mam najmniejszych szans - jakoś nie leżą mi "pedzie" w rękach i palce zaczynają boleć po pierwszej tercji :)
W NHL 2002 również mało grałem.
zanonimizowany713216 Junior
świetny artykuł napewno bardzo mi się przyda wszstko przetłumaczone nawet dziecko by to zrozumiało wyjaśnione i mwyłożone jak na dłoni dzienx napewno bardzo mi się przyda ta wiedza
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
