NHL 2002: Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box
Aktualizacja:
LP | TERMIN | OPIS |
1 | 10 MINUTE MISCONDUCT (KARA WIĘKSZA 10 MINUT) | kara dziesięciominutowa, podczas której zawodnik przebywa na ławce kar, natomiast jego zespół NIE gra w OSŁABIENIU. Jeżeli zawodnik ukarany karą 10 minut otrzymuje dodatkowo karę mniejszą (MINOR lub MISCONDUCT PENALTY), na ławkę kar odsyłany jest za niego kolejny zawodnik z jego drużyny |
2 | ABUSE OF OFFICIAL (ATAK NA ARBITRA) | kara stosowana w przypadku, gdy zawodnik używa słów lub gestów uznanych powszechnie za obraźliwe pod adresem arbitra lub atakuje go kijem/krążkiem/elementami swego ekwipunku |
3 | ATTEMPT TO INJURE (PRÓBA SPOWODOWANIA KONTUZJI) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik umyślnie dąży do spowodowania kontuzji swego przeciwnika. Często faulujący ponosi dodatkowe kary finansowe nakładane przez Komisarza Ligi NHL |
4 | BOARDING (RZUCENIE NA BANDĘ) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik rzuca/uderza (przeważnie od tyłu) przeciwnika w pobliżu bandy lub na nią |
5 | CHARGING (SZARŻOWANIE) | kara stosowana w przypadku, gdy zawodnik przed uderzeniem przeciwnika rozpędza się biorąc dwa lub więcej kroków |
6 | CHECKING FROM BEHIND (ATAK OD TYŁU) | kara stosowana w przypadku, kiedy ma miejsce atakowanie przeciwnika kijem od tyłu (przeważnie w tylne partie ciała). Następuje w sytuacji, kiedy ten nie spodziewa się uderzenia i nie może skutecznie się przed nim obronić |
7 | CROSS CHECKING (UDERZENIE KIJEM TRZYMANYM OBURĄCZ) | kara stosowana w przypadku, kiedy następuje uderzenie zawodnika środkową częścią kija trzymanego oburącz |
8 | DELAY OF GAME (OPÓNIANIE GRY) | unikanie gry poprzez rozmyślne wystrzelenie krążka z pola gry (za bandę).lub poruszenie bramki. Zazwyczaj nakładane przez arbitra na bramkarza |
9 | DISPLACING THE GOAL (CELOWE PORUSZENIE BRAMKI) | w celu uniknięcia zagrożenia przed utratą bramki |
10 | DIVING | kiedy zawodnik wyraźnie dąży do nałożenia na niego kary przez arbitra poprzez swoje zachowanie (symuluje faul lub zachowuje się nadmiernie agresywne niż tego wymaga gra) |
11 | DOUBLE MINOR | podwójna kara mniejsza tzw. "2+2" (czterominutowa) nałożona na jednego zawodnika |
12 | ELBOWING | uderzanie przeciwnika łokciem |
13 | FIGHT INSTIGATOR (PROWODYR BÓJKI) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik jako prowodyr (pierwszy) zastrasza rywala, rzuca rękawice na lód, wyprowadza cios i dąży do bójki |
14 | FIGHTING (BÓJKA) | nakładana na zawodników rzucających rękawice na lód i biorących aktywny udział w bójce |
15 | GAME MISCONDUCT (KARA MECZU) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik/trener/asystent poprzez swoje naganne zachowanie bądź brutalne akcje powoduje złamanie przepisów. Ukarany musi opuścić lodowisko i udać się do szatni, a jego przewinienie odsiaduje inny zawodnik |
16 | GOALIE INTERFERENCE | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik przeszkadza bramkarzowi (poprzez fizyczny kontakt) przy użyciu kija lub swego ciała w jego interwencjach |
17 | GROSS MISCONDUCT | największy rodzaj kary nałożonej na zawodnika/trenera/asystentów odsuwająca ukaranego na okres jednego meczu lub dłuższy. Zwykle rozpatrywana na posiedzeniu zarządu Ligi NHL i niosąca poważne kary finansowe |
18 | HIGH STICKING (NIEBEZPIECZNA GRA WYSOKO UNIESIONYM KIJEM) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik używa kija do powstrzymania przeciwnika powyżej jego linii barków. Także wtedy, gdy krążek jest podawany w ten sposób |
19 | HOLDING (TRZYMANIE) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik używa swych rąk, ramion lub nóg w celu zatrzymania przeciwnika będącego aktualnie w posiadaniu krążka |
20 | HOLDING STICK | zabronione trzymanie kija przeciwnika |
21 | HOOKING (ZAHACZANIE) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik używa kija w sposób niedozwolony w celu powstrzymania zawodnika będącego aktualnie w posiadaniu krążka |
22 | INTERFERENCE (NIEDOZWOLONY UDZIAŁ W GRZE) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik przeszkadza w sposób niedozwolony graczowi drużyny przeciwnej nie będącemu aktualnie w posiadaniu krążka |
23 | KNEEING (ATAK KOLANEM) | atakowanie przeciwnika kolanem |
24 | MAJOR (KARA WIĘKSZA) | kara 5 minut (zazwyczaj nakładana za udział w bójce, lub w efekcie zranienia przeciwnika). Podczas jej trwania zespół musi grać w osłabieniu (kiedy drużyna przeciwna grająca w przewadze zdobędzie bramkę, zawodnik na którego nałożono karę nie wraca do gry - może to zrobić dopiero wtedy, kiedy minie okres 5 minut) |
25 | MINOR PENALTY | dwuminutowa kara mniejsza. Kończy się ona w momencie zdobycia gola przez drużynę grająca w przewadze (POWER PLAY), a zawodnik ukarany wraca do gry |
26 | OBSTRUCTION-HOLDING (UTUDNIANIE GRY POPRZEZ TRZYMANIE) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik używa swych rąk, ramion lub nóg w celu zatrzymania przeciwnika nie będącego aktualnie w posiadaniu krążka |
27 | OBSTRUCTION-HOOKING (UTRUDNIANIE GRY POPRZEZ ZAHACZANIE) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik używa kija w sposób niedozwolony w celu powstrzymania zawodnika nie będącego aktualnie w posiadaniu krążka |
28 | OBSTRUCTION-TRIPPING (UTRUDNIANIE GRY POPRZEZ SPOWODOWANIE UPADKU) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik używa kija, ramion lub nóg, w celu spowodowania upadku przeciwnika nie będącego aktualnie w posiadaniu krążka |
29 | PENALTY SHOT (RZUT KARNY) | kara stosowana w przypadku, kiedy faulowany jest zawodnik będący w sytuacji sam na sam z bramkarzem. RZUT KARNY może także być nałożony w wypadku takim jak : celowe wrzucenie krążka ręką do bramki, lub celowe poruszenie bramki w odstępie mniejszym niż dwie minuty podczas jednej tercji. Jeżeli podczas wykonywania rzutu karnego bramkarz rzuci kijem lub inną częścią ekwipunku w celu wybicia krążka w stronę zawodnika automatycznie uznawana jest bramka |
30 | ROUGHING (NADMIERNA OSTROŚĆ W GRZE) | kara stosowana w przypadku, kiedy zawodnik popycha lub ostro atakuje przeciwnika. Nakładana wtedy, gdy czyn zdaniem sędziego nie kwalifikuje się na karę większą (5 minutową) |
31 | SLASHING (UDERZANIE) | uderzanie kijem lub wykonywanie zamachów kijem w kierunku zawodnika drużyny przeciwnej (nakładana również w przypadku braku kontaktu fizycznego) |
32 | SPEARING (KŁUCIE KIJEM) | kara stosowana w przypadku, kiedy jeden z zawodników uderza/kłuje łopatką lub końcem kija zawodnika drużyny przeciwnej |
33 | TO MANY PLAYERS/MEN ON THE ICE (ZBYT DUŻO GRACZY NA LODZIE) | na lodzie może przebywać maksymalnie sześciu zawodników jednej drużyny (zazwyczaj pięciu w polu i bramkarz). Jeżeli więc pojawia się siódmy, sędzia nakłada karę mniejszą na zespół, którą odsiaduje któryś z zawodników z pola. Taka sytuacja zdarza się zazwyczaj przy zmianach formacji, kiedy drużyna chce szybko wzmocnić defensywę lub akcję ofensywną |
34 | TRIPPING (SPOWODOWANIE UPADKU PRZECIWNIKA) | kara stosowana w przypadku, kiedy jeden z zawodników nieprzepisowo używa kija (najczęściej wkłada jego łopatkę w przestrzeń między wsporniki łyżwy, podcina, zahacza golenie i uda), w celu spowodowania upadku rywala |
35 | UNSPORTSMANLIKE CONDUCT (NIESPORTOWE ZACHOWANIE) | kara stosowana w przypadku, kiedy występuje nie sportowe zachowanie zawodnika prowadzące do wypaczenia przepisów gry fair play |
W grze NHL 2002 nie występują takie zdarzenia jak :
- celowe wybicie krążka za bandę,
- celowe rzucenie kija w stronę krążka,
- gra złamanym kijem,
- używanie nieprzepisowego sprzętu i wyposażenia.
- NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002
- NHL 2002: Ustawienie i linie drużyny, oblicznie średniej Power Play i Penalty
- NHL 2002: Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero
- NHL 2002: Efekty zmian, uwagi końcowe
- NHL 2002: Strategie ofensywne podczas gry w równowadze - Offensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play
- NHL 2002: Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill
- NHL 2002: Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box
- NHL 2002: Terminologia
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany101 Senator
detonus, fester--> macie racje chłopaki. Ewidentny błąd. Z moich spostrzeżeń dużo role na grę drużyny ma także wpływ statystyk +/-. Kiedy jedna piatka ma dużo + gra lepiej. Ta z dużą liczbą - gorzej. Kiedy wymieszamy piatki (np. RW +12, C + 12 a LW - 7 to atak zacznie grac nierówno). Dlatego należy uważać i nie dopuszczac do sytuacji, kiedy jedna piatka będzie na plusie a druga na duzym minusie.
zanonimizowany2979 Junior
leo--> Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym +/-. +/- dla gracza określa różnice bramek strzelonych do straconych w momencie kiedy dany zawodnik jest na lodowisku. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Więc to raczej się ma nijak do gry. Drużyna strzela bramkę, to automatycznie dla każdego zawodnika drużyny będącego aktualnie na lodowisku dodawany jest punkt do +/-. Analogicznie w sytuacji straty bramki (odejmowany jest punkt od +/-). To tylko statystyki i nie maja wpływu na grę drużyny. Jeśli to miałoby mieć wpływ na grę drużyny, to w programie musiałby być zaimplementowany kod dotyczący morale, psychiki zawodnika :))) Jak się myle, to mnie poprawcie :)
zanonimizowany101 Senator
detonus--> nie mylisz się. masz 100% racji. napisałem tak, ponieważ zauważyłem, że kiedy piątka traci dużo bramek (rośnie jej współczynnik minusów - właściwie każdemu zawodnikowi z osobna) to taki zawodnik zaczyna grać gorzej (co przekłada sie na to, że piatka zaczyna grać gorzej). Choć nie ma zbiorowego współczynnika =/- dla całej drużyny.
jednym zdaniem: zawodnik z dużym współczynnikiem plusów gra lepiej niż zawodnik z dużym współczynnikiem minusów.
zanonimizowany101 Senator
...w stosunku do wartości wyjściowych (+/- na zero)
zanonimizowany2979 Junior
leo--> no wlaśnie mi chodzi o to, że to raczej postawa zawodnika wpływa na +/- a nie na odwrót :) Ale nevermind, opisik osobiście mi się podobał, chociaż za mało w nim porad. Przydałoby sie dodać sekcję "jak grać żeby wygrać" albo chociaż "jak grać żeby drużyna przeciwna już nie chciała z nami grać następnym razem" ;)
rothon Legend
Leo--> Powiedz mi taka rzecz, ustawiajac piatki stosuje zasade "sredniej" ilosci punktow z cech, OK. W pewnym momencie okazuje sie, ze np. RW z 4 ataku dostaje "hot string", roznica miedzy RW z czwartej formacji a trzeciej wynosi ok. 3 punktow (w sredniej). Czy oplaca sie zamienic ich miejscami, gdy wystepuje "hot string" czy raczej nic nie zmieniac?
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> trudno cokolwiek powiedzieć w tej sprawie, ponieważ każdy gracz ma swoje strategie, styl gry i sztuczki. Powiem więc co ja bym zrobił w tej sytuacji.
Ustawiam graczy w piątkach jak w poradniku. Jeżeli któraś piątka zaczyna puszczać bramy (+/-), lub po prostu jej nie idzie (któryś z graczy jaest "za szybki" i często wpada na spalone, lub w ogóle słabo gra - wtedy zmieniam zawodników na pozycjach - mieszam piatki (ale tylko 3 i 4).
Ale generalnie decyduje tu status +/- .
Piątki 1 i 2 zmieniam sporadycznie (kontuzje lub wyjątkowy brak formy któregoś zawodnika - patrz +/- przez okres kilkunastu meczy.
No i wszystko zależy od tego z kim gram - z człowiekiem czy z AI. Ponieważ przeważnie gram z człowiekiem strategie są diametralnie różne - człowiek zawsze popełnia błędy. W takiej grze obowiązuje zasada "polowanie na kości" - czyli eliminacja zagrożenia poprzez demolowanie zawodnika wychodzącego na pozycje strzelecką. W drugiej kolejności eliminacja zagrożenia zawodnika przy krązku.
Garak coś na ten temat wie, gdyż miałem okazję zagrać z nim - mocno musiałem się sprężać by odrobić straty i o moim nieznacznym zwycięstwie zadecydowały jego drobne błędy nie mające żadnego związku z ustawieniem zespołu - po prostu stracił krążek w obronie i mój zawodnik znalazł się w sytuacji sam na sam - a takie okazje doświadczeni gracze w 100% zamieniają na bramy.
Wracając do tematu - zmieniałbym zawodników na pozycjach w zależności od sytuacji: w grupie, z kim bym grał, jak układała by sie gra, jaki status miałby zawodnik (+/-), kto by go "pilnował" po przeciwnej stronie, jaka strategię stosowałby przeciwnik itd. Wiem że to strasznie ogólnikowe pisanie ale sam doskonale wiesz jak to wygląda w "praniu". :))
pozdrawiam
rothon Legend
Ano wiem, w praniu czesto i gesto zawodnicy potrafia zaskoczyc. A co do odpowiedzi to wyjasnia mi w zasadzie wszystko, bo glownie chcialem wiedziec, czy "ogieniek" powoduje cos generalnie (u kazdego i zawsze), czy raczej nalezy nadal oceniac zawodnika metodami tradycyjnymi. Wychodzi na to, ze to drugie :-)
Aaaa, wiem jeszcze cos, nigdy z Toba nie zagram, nie bede sie kompromitowal :-)))))))))
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> he,he...nie jest to takie oczywiste, kto by się skompromitował. Osobiście uważam się za średniaka.
W tajemnicy powiem Ci, że na konsolach nie mam najmniejszych szans - jakoś nie leżą mi "pedzie" w rękach i palce zaczynają boleć po pierwszej tercji :)
W NHL 2002 również mało grałem.
zanonimizowany713216 Junior
świetny artykuł napewno bardzo mi się przyda wszstko przetłumaczone nawet dziecko by to zrozumiało wyjaśnione i mwyłożone jak na dłoni dzienx napewno bardzo mi się przyda ta wiedza
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
