NHL 2002: Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

SPRAWA UCHWYTU KIJA PRZEZ ZAWODNIKA

Pozostała nam jeszcze jedna sprawa. Określenie w której ręce zawodnik trzyma kij. Jest to o tyle ważne, że dzięki temu poznamy czy np. prawoskrzydłowy wykonuje przy strzale zamach kijem w prawo (co pozwala mu oddać strzał z pełnej prędkości spod bandy), czy w lewo (kiedy zmuszony jest odpowiednio się ustawić co powoduje utratę szybkości i zabiera więcej czasu. W przeciwnym wypadku odda strzał z backhand'u - słabszy i mniej celny).

Ustawmy więc zawodników w tabeli.

1 - Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

 

Oznaczenia:

LW L (LEFT WING LEFT) - lewoskrzydłowi trzymający kij w lewej ręce

LW R (LEFT WING RIGHT) - lewoskrzydłowi trzymający kij w prawej ręce

C L (CENTRE LEFT) - środkowi trzymający kij w lewej ręce

C R (CENTRE RIGHT) - środkowi trzymający kij w prawej ręce

RW L (RIGHT WING LEFT) - prawoskrzydłowi trzymający kij w lewej ręce

RW R (RIGHT WING RIGHT) - prawoskrzydłowi trzymający kij w prawej ręce

D L (DEFENSE LEFT) - obrońcy trzymający kij w lewej ręce

D R (DEFENSE RIGHT) - obrońcy trzymający kij w prawej ręce.

No to mamy już komplet informacji i możemy przystąpić do ustawienia swojej drużyny.

LINIE ATAKU I OBRONY

Zaczynamy od ustawienia środkowych (C). Biorąc pod uwagę średnią arytmetyczną będą to:

1. FORSBERG - linia pierwsza (SC1)

2. SAKIC - linia druga (SC2)

3. DRURY - linia trzecia (CH1)

4. TANGUAY - linia czwarta (CH2)

Teraz ustawmy lewoskrzydłowych (LW):

1. PODEIN

2. NIEMINEN

3. REID

4. LARSEN

I prawoskrzydłowych (RW):

1. HEJDUK

2. HINOTE

3. PARKER

4. ...

Tak, mamy tylko trzech prawoskrzydłowych. Co możemy zrobić? Popatrzymy na pozostałych pięciu środkowych (mamy ich przecież dziewięciu). Widać tam dwóch kandydatów:

1. REINPRECHT - średnia 78,6 % LEFT

2. SHEARER - średnia 56,5 % RIGHT

Dlaczego SHEARER, skoro ma najniższą średnią? Dlatego, że jako jedyny trzyma kij w prawej ręce. Ale ponieważ jest to czwarta linia wybór jest w sumie dowolny. Wybierzmy więc REINPRECHT'a.

Pora na pary obrońców. Lewi na lewo, prawi na prawo, pozostali dowolnie. Nasz skład wygląda więc tak:

Postępujemy analogicznie jak w przypadku ustawiania linii ataku i obrony, biorąc pod uwagę średnią POWER PLAY - Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

LINIE POWER PLAY

Postępujemy analogicznie jak w przypadku ustawiania linii ataku i obrony, biorąc pod uwagę średnią POWER PLAY.

Po ustawieniu zawodników wygląda to tak jak w tabeli:

Postępujemy analogicznie jak w przypadku ustawiania linii ataku i obrony, biorąc pod uwagę średnią PENALTY KILL - Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

LINIE PENALTY KILL

Postępujemy analogicznie jak w przypadku ustawiania linii ataku i obrony, biorąc pod uwagę średnią PENALTY KILL.

Po ustawieniu zawodników wygląda to tak jak w tabeli:

Ustawiamy zawodników z najwyższą średnią na swojej pozycji (LW,C,RW,D) - Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

HERO LINE I POZOSTAŁE

Ustawiamy zawodników z najwyższą średnią na swojej pozycji (LW,C,RW,D). Resztę ustawiamy dowolnie. Ustawienie bramkarzy jest proste. najlepszy jako pierwszy, drugi będzie zmiennikiem.

2 - Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

NHL 2002

19 września 2001

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze19
2001-11-19
14:24

zanonimizowany101 Senator

detonus, fester--> macie racje chłopaki. Ewidentny błąd. Z moich spostrzeżeń dużo role na grę drużyny ma także wpływ statystyk +/-. Kiedy jedna piatka ma dużo + gra lepiej. Ta z dużą liczbą - gorzej. Kiedy wymieszamy piatki (np. RW +12, C + 12 a LW - 7 to atak zacznie grac nierówno). Dlatego należy uważać i nie dopuszczac do sytuacji, kiedy jedna piatka będzie na plusie a druga na duzym minusie.

Komentarz: zanonimizowany101
2001-11-19
14:50

zanonimizowany2979 Junior

leo--> Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym +/-. +/- dla gracza określa różnice bramek strzelonych do straconych w momencie kiedy dany zawodnik jest na lodowisku. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Więc to raczej się ma nijak do gry. Drużyna strzela bramkę, to automatycznie dla każdego zawodnika drużyny będącego aktualnie na lodowisku dodawany jest punkt do +/-. Analogicznie w sytuacji straty bramki (odejmowany jest punkt od +/-). To tylko statystyki i nie maja wpływu na grę drużyny. Jeśli to miałoby mieć wpływ na grę drużyny, to w programie musiałby być zaimplementowany kod dotyczący morale, psychiki zawodnika :))) Jak się myle, to mnie poprawcie :)

Komentarz: zanonimizowany2979
2001-11-19
15:09

zanonimizowany101 Senator

detonus--> nie mylisz się. masz 100% racji. napisałem tak, ponieważ zauważyłem, że kiedy piątka traci dużo bramek (rośnie jej współczynnik minusów - właściwie każdemu zawodnikowi z osobna) to taki zawodnik zaczyna grać gorzej (co przekłada sie na to, że piatka zaczyna grać gorzej). Choć nie ma zbiorowego współczynnika =/- dla całej drużyny.
jednym zdaniem: zawodnik z dużym współczynnikiem plusów gra lepiej niż zawodnik z dużym współczynnikiem minusów.

Komentarz: zanonimizowany101
2001-11-19
15:21

zanonimizowany101 Senator

...w stosunku do wartości wyjściowych (+/- na zero)

Komentarz: zanonimizowany101
2001-11-19
15:48

zanonimizowany2979 Junior

leo--> no wlaśnie mi chodzi o to, że to raczej postawa zawodnika wpływa na +/- a nie na odwrót :) Ale nevermind, opisik osobiście mi się podobał, chociaż za mało w nim porad. Przydałoby sie dodać sekcję "jak grać żeby wygrać" albo chociaż "jak grać żeby drużyna przeciwna już nie chciała z nami grać następnym razem" ;)

Komentarz: zanonimizowany2979
2002-07-18
09:02

rothon Legend

Leo--> Powiedz mi taka rzecz, ustawiajac piatki stosuje zasade "sredniej" ilosci punktow z cech, OK. W pewnym momencie okazuje sie, ze np. RW z 4 ataku dostaje "hot string", roznica miedzy RW z czwartej formacji a trzeciej wynosi ok. 3 punktow (w sredniej). Czy oplaca sie zamienic ich miejscami, gdy wystepuje "hot string" czy raczej nic nie zmieniac?

Komentarz: rothon
2002-07-18
10:08

zanonimizowany5353 Konsul

👍

rothon--> trudno cokolwiek powiedzieć w tej sprawie, ponieważ każdy gracz ma swoje strategie, styl gry i sztuczki. Powiem więc co ja bym zrobił w tej sytuacji.

Ustawiam graczy w piątkach jak w poradniku. Jeżeli któraś piątka zaczyna puszczać bramy (+/-), lub po prostu jej nie idzie (któryś z graczy jaest "za szybki" i często wpada na spalone, lub w ogóle słabo gra - wtedy zmieniam zawodników na pozycjach - mieszam piatki (ale tylko 3 i 4).
Ale generalnie decyduje tu status +/- .

Piątki 1 i 2 zmieniam sporadycznie (kontuzje lub wyjątkowy brak formy któregoś zawodnika - patrz +/- przez okres kilkunastu meczy.

No i wszystko zależy od tego z kim gram - z człowiekiem czy z AI. Ponieważ przeważnie gram z człowiekiem strategie są diametralnie różne - człowiek zawsze popełnia błędy. W takiej grze obowiązuje zasada "polowanie na kości" - czyli eliminacja zagrożenia poprzez demolowanie zawodnika wychodzącego na pozycje strzelecką. W drugiej kolejności eliminacja zagrożenia zawodnika przy krązku.

Garak coś na ten temat wie, gdyż miałem okazję zagrać z nim - mocno musiałem się sprężać by odrobić straty i o moim nieznacznym zwycięstwie zadecydowały jego drobne błędy nie mające żadnego związku z ustawieniem zespołu - po prostu stracił krążek w obronie i mój zawodnik znalazł się w sytuacji sam na sam - a takie okazje doświadczeni gracze w 100% zamieniają na bramy.

Wracając do tematu - zmieniałbym zawodników na pozycjach w zależności od sytuacji: w grupie, z kim bym grał, jak układała by sie gra, jaki status miałby zawodnik (+/-), kto by go "pilnował" po przeciwnej stronie, jaka strategię stosowałby przeciwnik itd. Wiem że to strasznie ogólnikowe pisanie ale sam doskonale wiesz jak to wygląda w "praniu". :))

pozdrawiam

Komentarz: zanonimizowany5353
2002-07-18
10:15

rothon Legend

😊

Ano wiem, w praniu czesto i gesto zawodnicy potrafia zaskoczyc. A co do odpowiedzi to wyjasnia mi w zasadzie wszystko, bo glownie chcialem wiedziec, czy "ogieniek" powoduje cos generalnie (u kazdego i zawsze), czy raczej nalezy nadal oceniac zawodnika metodami tradycyjnymi. Wychodzi na to, ze to drugie :-)
Aaaa, wiem jeszcze cos, nigdy z Toba nie zagram, nie bede sie kompromitowal :-)))))))))

Komentarz: rothon
2002-07-18
10:23

zanonimizowany5353 Konsul

😊

rothon--> he,he...nie jest to takie oczywiste, kto by się skompromitował. Osobiście uważam się za średniaka.
W tajemnicy powiem Ci, że na konsolach nie mam najmniejszych szans - jakoś nie leżą mi "pedzie" w rękach i palce zaczynają boleć po pierwszej tercji :)
W NHL 2002 również mało grałem.

Komentarz: zanonimizowany5353
2010-02-18
08:35

zanonimizowany713216 Junior

👍

świetny artykuł napewno bardzo mi się przyda wszstko przetłumaczone nawet dziecko by to zrozumiało wyjaśnione i mwyłożone jak na dłoni dzienx napewno bardzo mi się przyda ta wiedza

Komentarz: zanonimizowany713216

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl