NHL 2002: Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies
Aktualizacja:
1. TIGH POINT HIGH

Defensywnie grający napastnicy zajmują pozycje na PUNKTACH (jak na rysunku). Obszar LOW AREA jest zajmowany przez obrońców i środkowego. Strategia stosowana głównie w celu eliminowania zagrożenia dobrze strzelających obrońców spod linii niebieskiej. Bardzo podatna na zagęszczenie w obszarze HIGH SLOT.
2. TIGH POINT LOW

Strategia defensywna polegająca na stwarzaniu dobrych okazji do przechwytów. Najczęściej stosowana przeciwko drużynom posiadającym dobrze wyszkolonych technicznie ofensywnych obrońców w celu wyeliminowania zagrożenia z ich strony podczas gry. Bardzo niebezpieczna w zastosowaniu przeciwko zespołowi stosującemu strategię gry opartą na zagęszczeniu obszaru HIGH SLOT.
3. STAGGERED HIGH

Strategia oparta na atakowaniu zawodnika będącego w posiadaniu krążka przez obrońcę stosującego silny PRESSING (od momentu wjechania w strefę obronną zawodnika atakującego). Nacisk ten wywierany jest przez cały czas (kontynuowany), nie zależnie od tego czy zawodnik jest jeszcze w posiadaniu krążka czy już nie. Skrzydłowy będący po przeciwnej stronie obszaru gdzie aktualnie toczy się gra (jeżeli gra toczy się po prawej chodzi o skrzydłowego po stronie lewej i vice versa), zawsze zajmuje pozycje w HIGH SLOT, dodatkowo ją ubezpieczając.
Zostało jeszcze 50% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
- NHL 2002: Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002
- NHL 2002: Ustawienie i linie drużyny, oblicznie średniej Power Play i Penalty
- NHL 2002: Uchwyt kija, Linie ataku, obrony, penalty kill i hero
- NHL 2002: Efekty zmian, uwagi końcowe
- NHL 2002: Strategie ofensywne podczas gry w równowadze - Offensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie gry stosowane podczas gry w przewadze - Power Play
- NHL 2002: Strategie defensywne podczas gry w równowadze - Defensive Zone Strategies
- NHL 2002: Strategie stosowane podczas gry w osłabieniu - Penalty Kill
- NHL 2002: Alfabetyczny wykaz przewinień - Penalty Box
- NHL 2002: Terminologia
- NHL 2002: NHL 2002 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany101 Senator
detonus, fester--> macie racje chłopaki. Ewidentny błąd. Z moich spostrzeżeń dużo role na grę drużyny ma także wpływ statystyk +/-. Kiedy jedna piatka ma dużo + gra lepiej. Ta z dużą liczbą - gorzej. Kiedy wymieszamy piatki (np. RW +12, C + 12 a LW - 7 to atak zacznie grac nierówno). Dlatego należy uważać i nie dopuszczac do sytuacji, kiedy jedna piatka będzie na plusie a druga na duzym minusie.
zanonimizowany2979 Junior
leo--> Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi z tym +/-. +/- dla gracza określa różnice bramek strzelonych do straconych w momencie kiedy dany zawodnik jest na lodowisku. Nie wiem jak to się fachowo nazywa. Więc to raczej się ma nijak do gry. Drużyna strzela bramkę, to automatycznie dla każdego zawodnika drużyny będącego aktualnie na lodowisku dodawany jest punkt do +/-. Analogicznie w sytuacji straty bramki (odejmowany jest punkt od +/-). To tylko statystyki i nie maja wpływu na grę drużyny. Jeśli to miałoby mieć wpływ na grę drużyny, to w programie musiałby być zaimplementowany kod dotyczący morale, psychiki zawodnika :))) Jak się myle, to mnie poprawcie :)
zanonimizowany101 Senator
detonus--> nie mylisz się. masz 100% racji. napisałem tak, ponieważ zauważyłem, że kiedy piątka traci dużo bramek (rośnie jej współczynnik minusów - właściwie każdemu zawodnikowi z osobna) to taki zawodnik zaczyna grać gorzej (co przekłada sie na to, że piatka zaczyna grać gorzej). Choć nie ma zbiorowego współczynnika =/- dla całej drużyny.
jednym zdaniem: zawodnik z dużym współczynnikiem plusów gra lepiej niż zawodnik z dużym współczynnikiem minusów.
zanonimizowany101 Senator
...w stosunku do wartości wyjściowych (+/- na zero)
zanonimizowany2979 Junior
leo--> no wlaśnie mi chodzi o to, że to raczej postawa zawodnika wpływa na +/- a nie na odwrót :) Ale nevermind, opisik osobiście mi się podobał, chociaż za mało w nim porad. Przydałoby sie dodać sekcję "jak grać żeby wygrać" albo chociaż "jak grać żeby drużyna przeciwna już nie chciała z nami grać następnym razem" ;)
rothon Legend
Leo--> Powiedz mi taka rzecz, ustawiajac piatki stosuje zasade "sredniej" ilosci punktow z cech, OK. W pewnym momencie okazuje sie, ze np. RW z 4 ataku dostaje "hot string", roznica miedzy RW z czwartej formacji a trzeciej wynosi ok. 3 punktow (w sredniej). Czy oplaca sie zamienic ich miejscami, gdy wystepuje "hot string" czy raczej nic nie zmieniac?
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> trudno cokolwiek powiedzieć w tej sprawie, ponieważ każdy gracz ma swoje strategie, styl gry i sztuczki. Powiem więc co ja bym zrobił w tej sytuacji.
Ustawiam graczy w piątkach jak w poradniku. Jeżeli któraś piątka zaczyna puszczać bramy (+/-), lub po prostu jej nie idzie (któryś z graczy jaest "za szybki" i często wpada na spalone, lub w ogóle słabo gra - wtedy zmieniam zawodników na pozycjach - mieszam piatki (ale tylko 3 i 4).
Ale generalnie decyduje tu status +/- .
Piątki 1 i 2 zmieniam sporadycznie (kontuzje lub wyjątkowy brak formy któregoś zawodnika - patrz +/- przez okres kilkunastu meczy.
No i wszystko zależy od tego z kim gram - z człowiekiem czy z AI. Ponieważ przeważnie gram z człowiekiem strategie są diametralnie różne - człowiek zawsze popełnia błędy. W takiej grze obowiązuje zasada "polowanie na kości" - czyli eliminacja zagrożenia poprzez demolowanie zawodnika wychodzącego na pozycje strzelecką. W drugiej kolejności eliminacja zagrożenia zawodnika przy krązku.
Garak coś na ten temat wie, gdyż miałem okazję zagrać z nim - mocno musiałem się sprężać by odrobić straty i o moim nieznacznym zwycięstwie zadecydowały jego drobne błędy nie mające żadnego związku z ustawieniem zespołu - po prostu stracił krążek w obronie i mój zawodnik znalazł się w sytuacji sam na sam - a takie okazje doświadczeni gracze w 100% zamieniają na bramy.
Wracając do tematu - zmieniałbym zawodników na pozycjach w zależności od sytuacji: w grupie, z kim bym grał, jak układała by sie gra, jaki status miałby zawodnik (+/-), kto by go "pilnował" po przeciwnej stronie, jaka strategię stosowałby przeciwnik itd. Wiem że to strasznie ogólnikowe pisanie ale sam doskonale wiesz jak to wygląda w "praniu". :))
pozdrawiam
rothon Legend
Ano wiem, w praniu czesto i gesto zawodnicy potrafia zaskoczyc. A co do odpowiedzi to wyjasnia mi w zasadzie wszystko, bo glownie chcialem wiedziec, czy "ogieniek" powoduje cos generalnie (u kazdego i zawsze), czy raczej nalezy nadal oceniac zawodnika metodami tradycyjnymi. Wychodzi na to, ze to drugie :-)
Aaaa, wiem jeszcze cos, nigdy z Toba nie zagram, nie bede sie kompromitowal :-)))))))))
zanonimizowany5353 Konsul
rothon--> he,he...nie jest to takie oczywiste, kto by się skompromitował. Osobiście uważam się za średniaka.
W tajemnicy powiem Ci, że na konsolach nie mam najmniejszych szans - jakoś nie leżą mi "pedzie" w rękach i palce zaczynają boleć po pierwszej tercji :)
W NHL 2002 również mało grałem.
zanonimizowany713216 Junior
świetny artykuł napewno bardzo mi się przyda wszstko przetłumaczone nawet dziecko by to zrozumiało wyjaśnione i mwyłożone jak na dłoni dzienx napewno bardzo mi się przyda ta wiedza
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
