HoMM 5 Tribes of the East: Misja 5 - Heart od Darkness
Aktualizacja:
Kampania 2, Misja 5 - Heart od Darkness
Ostatnia misja kampanii Nekromanty. Jest to bardzo długi i wymagający scenariusz. Startujesz z dwójką bohaterów i jednym miastem. Jako bonus startowy wybierz rtęć. Ten surowiec przyda się bardzo.
Na mapie znajduje się MNÓSTWO portali. Nie oznaczyłem każdego z nich, ponieważ rysunek stałby się nieczytelny. Większość portali po prostu ułatwia komunikację po mapie i bardzo szybko sami połapiecie się w ich działaniu.
Zadania główne:
- Zajmij Flammshrein;
- Znajdź sposób na pozbycie się magicznej bariery ochronnej;
- Pokonaj Orlando;
- Arantir i Ornella muszą przeżyć.
Zadania poboczne:
- Zniszcz Mroczny Portal/Pomścij śmierć Lorda Fulberta.

Zaczynamy w (1). Na południu znajduje się oddział paladynów, którzy dadzą nam quest na zabicie bohatera Inferno. Wpierw przerzuć wszystkie wojska do Arantira i udaj się nim na wschód. Ornellą możesz odkryć nieco mapy na zachodzie, lecz bez wojsk nie powalczysz. Zacznij rozbudowę zamku.
Głównym herosem pokonaj garnizon i najbliższy zamek (2), ponieważ w początkowej fazie gry nie będzie to trudne (czary, czary...). Koniecznie wybuduj w zamku budynek pozwalający rekrutować anioły. Teraz udaj się do (3) i zabij oponenta. W nagrodę otrzymasz kilkunastu rycerzy śmierci.
Już wkrótce zaczną Cię nękać silne armie czerwonego gracza. Musisz się ufortyfikować w zamku i odpierać ataki. Gdy będziesz mógł sobie pozwolić na kupno silniejszej armii przekrocz most i udaj się brzegiem do (4). Uważaj, aby po drodze nie wdawać się w żadne walki!

Tutaj dostaniesz quest na pomszczenie śmierci pewnego Lorda, który w zamian ofiaruje Ci dostęp do wielu bogactw. Cofnij się na początek mostu i wejdź w portal dwukierunkowy (po otrzymaniu questa kamera przez moment wskazała ten portal). Zaatakuj grupkę zabójców (5). Dadzą Ci oni kolejny quest. W zamian za nie zabijanie ich, pomogą Ci pozbyć się Mrocznego Portalu, z którego wychodzą jednostki Inferno. Pójdź z nimi na ugodę, ponieważ zniszczenie portalu okaże się bardzo pomocne. Zobaczysz cut-scenkę jak zabójcy zabijają sukkuba.
W tym momencie wystarczy podejść do ołtarzyku którego strzegły (6) aby mieć czerwonego gracza z głowy. Nie przejmuj się tym, że nie powiedzie się wcześniejszy sub-quest. Pozbycie się portalu jest o wiele ważniejsze i ułatwi rozgrywkę.

Uff, teraz możesz odetchnąć, ponieważ niebieski gracz nie stanowi wielkiego zagrożenia. Wpierw zbierz swoją armię i uderz na (7). Zbieraj artefakty i surowce. Już wkrótce uzbiera się tego cała masa. Później podbij kolejno (8) i (9). Same zamki nie są problemem. Trudniejsze do pokonania okażą się garnizony nieopodal twierdz, w których czeka nas przeprawa ze sporą ilością czempionów i zealotów. Po zdobyciu wszystkich zamków udaj się jeszcze do (10) aby zdobyć fioletowy klucz.
Czas pomyśleć nad przełamaniem magicznej bariery (4), która strzeże przejścia do finałowej bitwy. Na pewno zwróciłeś wcześniej uwagę na dziwne miejsca na mapie, w pobliżu każdego z zamków. Krąg na ziemi otoczony wieżami. W każdym z takich kręgów musisz umieścić bohatera - koniecznie Nekromantę - ze współczynnikiem Spellpower przynajmniej +8. Wykup w karczmie trzech Nekromantów i po kolei każdym z nich "dobij" do wymaganego poziomu. Możesz to robić levelując ich w walce lub odwiedzając miejsca, w których ta statystyka sama zostanie podniesiona o jeden punkcik. Takie obiekty zaznaczyłem na mapce znakiem (x). Jest ich całkiem sporo. Niestety, zajmie Ci sporo czasu odwiedzenie ich wszystkich po kolei. Ponadto wiele artefaktów porozrzucanych na mapie podnosi współczynnik Spellpower.
![]() | ![]() |
Nasi herosi poświęcają własne życie, aby przełamać magiczną barierę.
Gdy już umieścisz bohaterów w pentagramach (Ornellę oraz trzech innych. Arantir musi zostać przy życiu i stoczyć finałowa walkę, toteż całą armię skup pod jego pieczą) bariera zniknie. Teraz możesz jeszcze udać się do (11a) i przeskoczyć w miejsce (11b), gdzie zechce się do Ciebie przyłączyć silny oddział nie-umarłych. Ostatnim przystankiem na mapie jest bastion Orlando (12).
Walka nie jest wcale taka trudna. Ja rzuciłem się do bitwy oddziałami nie-umarłych wspieranymi przez rekrutowanych ze wszystkich miast archaniołów (na ich rzecz zrezygnowałem ze szkieletów). Używaj Banshee Howl oraz Oślepienia na najsilniejsze jednostki. Wytłucz wpierw te słabsze i mniej liczne. Po udanej walce czas na kolejną cut-scenke. Gratulacje, właśnie ukończyłeś 1/3 gry!
Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East
12 października 2007
Komentarze czytelników
Czy ktoś wie jak rozwiązać problem w misji jeden chan jeden klan, że nie mogę przepłynąć przez wysepki do ostatniego zamku lazurowego ?
W ostatniej misji kampanii nieumarłych nie musimy poświęcać Ornelli. Wystarczy, że wykonamy quest dla ducha i wejdziemy w jeden z teleportów prowadzący do więzienia z bohaterem. W ten sposób możemy mieć 6 bohaterów naraz i poświęcić tylko tych nowych.
taaa.. albo mam jakiegoś buga przez którego nie moge przepłynąćod miejsca 5 do 7a przez te wysepki, albo mam jakoś wyjątkowo ukryty teleport, którego za nic nie mogę znaleźć. :p Nie gram do aż przyjdzie czas oświecenia. https://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
kto mi pomorze jestem w kampani3 misja2 plywam po wodach i jestem na wyspie gdzie porozmawialem z graczem zielonym i nie moge plynac dalej poniewaz nie odslania mi dalsza czesc mapy a nie ma innej drogi
heroes 5 dzikie hordy to bardzo fajna gra
Dlaczego wersja przeglądarkowa poradnika ma 17 stron, a wersja do pobrania 52?
może mi ktoś pomuc jak przejc drugą misje gdyż droga która próbuje dojć do zamku nagle się urywa
Nie moge przejć drugiej misji gdyż gdy próbóje dojć po przejściu przez portal droga do zamku który trzeba zdobyć się urywa
Ja nie wiem restartuje misje, zaczynam odnowa, poziom łatwy trudny średni i nic ciagle nie mogę w tej ostatniej misji ostatniej kampanii Wulfstanem podbić tego zamku Inferno no to jest niemożliwe :( Ktoś ma jakiś pomysł ??
Dobra, poradziłem sobie. Jakby ktoś miał podobny problem, to powinno wystarczyć zrestartowanie misji, za drugim razem armia demonów była mniejsza blisko o połowę, w zasięgu moich możliwości :)
Aczkolwiek i tak krasnoludem najtrudniej było mi zdobyć. Natomiast orkami, gdzie bohater miał prawie 1000 cyklopów... śmiech na sali :)
Ktoś wie jak w ostatniej misji ostatniej kampanii wygrać walkę krasnoludem? Tę, która jest od razu po zdobyciu trzech kopalń złota. Przecież tego się nie da wygrać, mam mniej armii, jednostki prawie zawsze uderzają wroga z pechem, przez co nic niemal nie zabijają, wrogi bohater co rusz osłabia mi armie czarami, a surowców na użycie run nie ma. Nawet 1/4 armii nie jestem w stanie zniszczyć demonom.
czesc! byc moze wiecie ze udzielam sie na forum o M&M8 zawsze rozwiazywalem problemy innych a teraz ja mam problem.gra mi sie instaluje ale gdy pojawia ekran na wpisanie imienia to nie ma ani jednej litery wogole nie mam zadnych zapisow 0 liter
pomocy
A widzisz :). Tak to jest, jak jest się ślepym. Fajny poradnik, bo konkretny, dzięki :)
Ps. Na przyszlosc moze stosujcie 6 i 6', tak z dedykacją dla ślepych lunów :]
No jak to?
Na mapce są DWIE cyferki "6". Obie oznaczają miejsce, gdzie stoi oddział smoków.
Hopkins, gdzie Ty masz w (1) Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). bo ja tam mam tylko jedną część i drugiej za nic znaleźć nie mogę :)?
Nawet nie ma tej gry na rynku a ludzie już ją mają... ciekawe skąd?
Średniawyh ten poradnik. Np. w ostatniej misji nie opisano dokladnie praktycznie żadnej z taktyk do walki z demonami, a niejedna walka była bardzo trudna.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


