HoMM 5 Tribes of the East: Misja 2 - One Khan, One Clan
Aktualizacja:
Kampania 3, Misja 2 - One Khan, One Clan
Ta misja jest już o wiele trudniejsza. Będziesz miał okazję rozbudować w całości zamek barbarzyńcy i stoczyć naprawdę ciężkie batalie. Jako bonus startowy wybierz szamanów lub goblinów.
Zadanie główne:
- Porozmawiaj z szefami wszystkich czterech klanów z północy;
- Kujin musi przeżyć.

Zaczynasz w (1). Udaj się szybko do (2) i pogadaj z oponentem w zamku. Przyłączy się on do Ciebie, a Ty zyskasz siedzibę. Skup wojska w głównej bohaterce i pozwiedzaj okolicę. Pozgarniaj kopalnie i zajmij się rozbudową twierdzy.
Staraj się nie tracić wojsk. Nie szafuj armią. W pierwszym dniu nowego miesiąca (po czterech tygodniach) w okolicy pojawi się bardzo silny przeciwnik, którego będziesz musiał odeprzeć w swoim zamku. Dopiero teraz możesz pomyśleć o dalszych wojażach. Zebrawszy silną armię skieruj się do (3), pokonaj garnizon i odwiedź pobliską warownię. Zyskasz kolejnego sojusznika. Teraz pozbieraj wszystkie skarby z tej części wyspy i rozbuduj zamek. Niedaleko znajduje się portal jednego kierunku, który wyrzuci Cię w okolicy pierwszego zamku - ot taka szybsza komunikacja.
Problem stanowi ilość surowców i złota. Tych nigdy nie ma wystarczająco. Jedyna rada jaką mogę dać, to zbieranie skrzynek ze skarbem i wybieranie złota zamiast doświadczenia. Bohaterka i tak zdobędzie maksymalny poziom na długo przed końcem scenariuszu.

Kolejnym krokiem będzie ominięcie cyklopów (4) i wybudowanie łodzi. Nie ruszaj na morze zanim nie będziesz miał naprawdę silnej armii (przynajmniej kilku cyklopów). Po wodach grasują piraci (fioletowy gracz - rysunek powyżej). Ich oddziały są bardzo silne. Poruszają się za pomocą wirów morskich i potrafią zaatakować z zaskoczenia. Dopiero jak będziesz pewny swych sił popłyń do (5), gdzie czeka na Ciebie ostatni pirat. Pokonaj go i odwiedź pobliski zamek. Trzeci sojusznik okaże się bardzo zaawansowany technologicznie. Będzie na Ciebie czekać cała masa cyklopów. To właśnie na cyklopach skupiłbym rozbudowę armii. Pod dowództwem naszej heroski są oni jednostką nie do zdarcia.
Pozajmuj okoliczne kopalnie i popłyń do (6). Na ostatniej wyspie udaj się do (7a) i zbierz wszystkie bogactwa w miejscu, gdzie wyrzuci Cię portal. Finałowa bitwa czeka Cię w (8). Jest to bardzo silny garnizon, z cała masą wywern oraz bardzo licznymi oddziałami.

Jeżeli masz sporo cyklopów nie powinno być problemu. Każdy ich atak oraz jeden na turę kontratak to "instant-kill" dla przeciwnika. Pamiętaj, by Twój szaman na początku walki rzucił na niego zaklęcie przyspieszenia.
Po ostatniej walce nie musisz już kłopotać się zbieraniem surowców. Udaj się prosto do ostatniego zamku, gdzie przyłączy się do Ciebie wódz ostatniego klanu.
Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East
12 października 2007
Komentarze czytelników
Czy ktoś wie jak rozwiązać problem w misji jeden chan jeden klan, że nie mogę przepłynąć przez wysepki do ostatniego zamku lazurowego ?
W ostatniej misji kampanii nieumarłych nie musimy poświęcać Ornelli. Wystarczy, że wykonamy quest dla ducha i wejdziemy w jeden z teleportów prowadzący do więzienia z bohaterem. W ten sposób możemy mieć 6 bohaterów naraz i poświęcić tylko tych nowych.
taaa.. albo mam jakiegoś buga przez którego nie moge przepłynąćod miejsca 5 do 7a przez te wysepki, albo mam jakoś wyjątkowo ukryty teleport, którego za nic nie mogę znaleźć. :p Nie gram do aż przyjdzie czas oświecenia. https://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
kto mi pomorze jestem w kampani3 misja2 plywam po wodach i jestem na wyspie gdzie porozmawialem z graczem zielonym i nie moge plynac dalej poniewaz nie odslania mi dalsza czesc mapy a nie ma innej drogi
heroes 5 dzikie hordy to bardzo fajna gra
Dlaczego wersja przeglądarkowa poradnika ma 17 stron, a wersja do pobrania 52?
może mi ktoś pomuc jak przejc drugą misje gdyż droga która próbuje dojć do zamku nagle się urywa
Nie moge przejć drugiej misji gdyż gdy próbóje dojć po przejściu przez portal droga do zamku który trzeba zdobyć się urywa
Ja nie wiem restartuje misje, zaczynam odnowa, poziom łatwy trudny średni i nic ciagle nie mogę w tej ostatniej misji ostatniej kampanii Wulfstanem podbić tego zamku Inferno no to jest niemożliwe :( Ktoś ma jakiś pomysł ??
Dobra, poradziłem sobie. Jakby ktoś miał podobny problem, to powinno wystarczyć zrestartowanie misji, za drugim razem armia demonów była mniejsza blisko o połowę, w zasięgu moich możliwości :)
Aczkolwiek i tak krasnoludem najtrudniej było mi zdobyć. Natomiast orkami, gdzie bohater miał prawie 1000 cyklopów... śmiech na sali :)
Ktoś wie jak w ostatniej misji ostatniej kampanii wygrać walkę krasnoludem? Tę, która jest od razu po zdobyciu trzech kopalń złota. Przecież tego się nie da wygrać, mam mniej armii, jednostki prawie zawsze uderzają wroga z pechem, przez co nic niemal nie zabijają, wrogi bohater co rusz osłabia mi armie czarami, a surowców na użycie run nie ma. Nawet 1/4 armii nie jestem w stanie zniszczyć demonom.
czesc! byc moze wiecie ze udzielam sie na forum o M&M8 zawsze rozwiazywalem problemy innych a teraz ja mam problem.gra mi sie instaluje ale gdy pojawia ekran na wpisanie imienia to nie ma ani jednej litery wogole nie mam zadnych zapisow 0 liter
pomocy
A widzisz :). Tak to jest, jak jest się ślepym. Fajny poradnik, bo konkretny, dzięki :)
Ps. Na przyszlosc moze stosujcie 6 i 6', tak z dedykacją dla ślepych lunów :]
No jak to?
Na mapce są DWIE cyferki "6". Obie oznaczają miejsce, gdzie stoi oddział smoków.
Hopkins, gdzie Ty masz w (1) Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). bo ja tam mam tylko jedną część i drugiej za nic znaleźć nie mogę :)?
Nawet nie ma tej gry na rynku a ludzie już ją mają... ciekawe skąd?
Średniawyh ten poradnik. Np. w ostatniej misji nie opisano dokladnie praktycznie żadnej z taktyk do walki z demonami, a niejedna walka była bardzo trudna.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
