HoMM 5 Tribes of the East: Misja 2 - Tearing the Veil
Aktualizacja:
Kampania 4, Misja 2 - Tearing the Veil
Druga misja jest stosunkowo łatwa. Nie musisz obawiać się o częste najazdy przeciwnika, toteż możesz na spokojnie, z herbatą, zasiąść przed komputerem. Jako bonus wybierz 40 kryształów, aby nie martwić się o cotygodniowe przyzywanie posiłków.
Zadania główne:
- Odszukaj Łzę Ashy;
- Odszukaj kapłanów, którzy pomogę Ci odprawić rytuał;
- Przenieś miasto Zehira w pobliże miejsca rytuału;
- Wykonaj rytuał;
- Pokonaj herosa Inferno i podbij wszystkie jego zamki;
- Zehir, Freyda i Duncan muszą przeżyć.

Zaczynasz w (1). Początek misji jest bardzo przyjemny. Skup armię w swoim bohaterze i zacznij zwiedzać wszystko, systematycznie idąc drogą na północ. Znajdziesz tu mnóstwo obelisków oraz większość potrzebnych do rozbudowy zamku kopalni. Pogadaj z kapłanem (niebieska kropka) . W końcu trafisz w okolice (2). Tutaj masz do zrobienia parę spraw.
Po pierwsze są tu dwa silne oddziały przeciwnika, które strzegą mnóstwa bogactw (musisz je zdobyć, aby sprawnie rozbudować zamek). Zbliżywszy się do miejsca rytuału zostaniesz powiadomiony, że możesz przenieść tutaj swoje miasto. Zgódź się i zaciśnij zęby, patrząc na uciekające punkty doświadczenia. Ponadto na samym końcu ścieżki jest trzeci kapłan (niebieska kropka) , potrzebny do przeprowadzenia rytuału.
Dozbrój się nieco. W tym momencie powinieneś mieć już kapitol, zamek, pięć poziomów gildii magów i dwie ulepszone jednostki (w pierwszej kolejności polecam rakshasów oraz tytanów). Skup armię u Zehira i zejdź do podziemi (3a). Tam wybuduj łódź (3b) i ruszaj na wody.

Znajdziesz tu dwie odnogi wypełnione skarbami. Musisz odwiedzić punkt (4), gdzie zakopana jest Łza Ashy. Spójrz na rysunek powyżej, jeżeli masz problemy z odkopaniem jej. Gdy już zwiedzisz podziemia ruszaj z powrotem, do wyjścia na górę.
W tym momencie powinieneś już mieć większość zamku rozbudowaną. Wykup wojska i zacznij rytuał. Aby to zrobić stań w środkowym okręgu. Nagle pojawi się demon, z którym będziesz musiał walczyć. Ma on silną armię, lecz Zehir to potężny czarodziej. Przywołaj żywiołaka i wspieraj się czarem Phantom Forces.

Po walce przejmiesz pieczę nad Freydą i Duncanem. Dwójka nowych bohaterów pojawia się w (5). Możesz wręczyć im Łzę Ashy, co ułatwi Ci ukończenie tego scenariuszu, lecz ja bym się z tym wstrzymał. Misja nie jest aż tak trudna, a potężny artefakt przyda się w kolejnej misji o wiele bardziej. Dlatego sugeruję zachomikować przedmiot na później.
Kluczem do sukcesu w tej misji jest mobilność. Duncanem zajmij kopalnie i udaj się do (6), gdzie wszystkie "czerwone" jednostki Przystani przyłączą się do Ciebie. Zacznij też rozbudowę miasta. Natomiast Freydą leć na złamanie karku do (7a). Wylądujesz po przeciwnej stronie mapy. Natychmiast podbij miasto w (8), dzięki czemu czerwony gracz będzie mniej silny w przyszłości.

Teraz pozajmuj wszystkie kopalnie, pozbieraj artefakty. Powinieneś Freydą uzbierać cały set Lwiej Siły (trzyczęściowy), który daje niesamowity bonus do morale. Postaraj się odkryć jak największy obszar mapy.
Finałowa walka będzie ciężka, aczkolwiek można zrobić to pewnym sposobem. Mając odkryty spory fragment mapy będziesz widział, gdy przeciwnik oddali się od swojego zamku. Gdy będzie daleko możesz posłać jakiegoś bohatera pierwszego poziomu z całą, bardzo silną armią na zamek Inferno od południa. Pokonasz jeden garnizon i zniszczysz zamek nieprzyjaciela.
W tym momencie wystarczy przeczekać siedem tur (przeciwnik będzie błądził po mapie), ażeby czerwony gracz został samoistnie wyeliminowany. Jeżeli czujesz się na siłach możesz oczywiście zaatakować wrogiego herosa, gdy ten będzie gdzieś w terenie.
Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East
12 października 2007
Komentarze czytelników
Czy ktoś wie jak rozwiązać problem w misji jeden chan jeden klan, że nie mogę przepłynąć przez wysepki do ostatniego zamku lazurowego ?
W ostatniej misji kampanii nieumarłych nie musimy poświęcać Ornelli. Wystarczy, że wykonamy quest dla ducha i wejdziemy w jeden z teleportów prowadzący do więzienia z bohaterem. W ten sposób możemy mieć 6 bohaterów naraz i poświęcić tylko tych nowych.
taaa.. albo mam jakiegoś buga przez którego nie moge przepłynąćod miejsca 5 do 7a przez te wysepki, albo mam jakoś wyjątkowo ukryty teleport, którego za nic nie mogę znaleźć. :p Nie gram do aż przyjdzie czas oświecenia. https://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
kto mi pomorze jestem w kampani3 misja2 plywam po wodach i jestem na wyspie gdzie porozmawialem z graczem zielonym i nie moge plynac dalej poniewaz nie odslania mi dalsza czesc mapy a nie ma innej drogi
heroes 5 dzikie hordy to bardzo fajna gra
Dlaczego wersja przeglądarkowa poradnika ma 17 stron, a wersja do pobrania 52?
może mi ktoś pomuc jak przejc drugą misje gdyż droga która próbuje dojć do zamku nagle się urywa
Nie moge przejć drugiej misji gdyż gdy próbóje dojć po przejściu przez portal droga do zamku który trzeba zdobyć się urywa
Ja nie wiem restartuje misje, zaczynam odnowa, poziom łatwy trudny średni i nic ciagle nie mogę w tej ostatniej misji ostatniej kampanii Wulfstanem podbić tego zamku Inferno no to jest niemożliwe :( Ktoś ma jakiś pomysł ??
Dobra, poradziłem sobie. Jakby ktoś miał podobny problem, to powinno wystarczyć zrestartowanie misji, za drugim razem armia demonów była mniejsza blisko o połowę, w zasięgu moich możliwości :)
Aczkolwiek i tak krasnoludem najtrudniej było mi zdobyć. Natomiast orkami, gdzie bohater miał prawie 1000 cyklopów... śmiech na sali :)
Ktoś wie jak w ostatniej misji ostatniej kampanii wygrać walkę krasnoludem? Tę, która jest od razu po zdobyciu trzech kopalń złota. Przecież tego się nie da wygrać, mam mniej armii, jednostki prawie zawsze uderzają wroga z pechem, przez co nic niemal nie zabijają, wrogi bohater co rusz osłabia mi armie czarami, a surowców na użycie run nie ma. Nawet 1/4 armii nie jestem w stanie zniszczyć demonom.
czesc! byc moze wiecie ze udzielam sie na forum o M&M8 zawsze rozwiazywalem problemy innych a teraz ja mam problem.gra mi sie instaluje ale gdy pojawia ekran na wpisanie imienia to nie ma ani jednej litery wogole nie mam zadnych zapisow 0 liter
pomocy
A widzisz :). Tak to jest, jak jest się ślepym. Fajny poradnik, bo konkretny, dzięki :)
Ps. Na przyszlosc moze stosujcie 6 i 6', tak z dedykacją dla ślepych lunów :]
No jak to?
Na mapce są DWIE cyferki "6". Obie oznaczają miejsce, gdzie stoi oddział smoków.
Hopkins, gdzie Ty masz w (1) Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). bo ja tam mam tylko jedną część i drugiej za nic znaleźć nie mogę :)?
Nawet nie ma tej gry na rynku a ludzie już ją mają... ciekawe skąd?
Średniawyh ten poradnik. Np. w ostatniej misji nie opisano dokladnie praktycznie żadnej z taktyk do walki z demonami, a niejedna walka była bardzo trudna.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
