HoMM 5 Tribes of the East: Misja 3 - Summoning the Dragon
Aktualizacja:
Kampania 4, Misja 3 - Summoning the Dragon
W tej misji pokierujesz Zehirem oraz Wulfstanem (stary znajomy z poprzedniego dodatku do gry). Całe podziemia wypełnione są bogactwami i skarbami, natomiast na powierzchni jest bardzo dużo budynków, w których można rekrutować oddziały.
W tym scenariuszu jako bonus startowy wybierz 20 rtęci, co wspomoże Cię przy cotygodniowej rekrutacji Rakshasa Kshatra.
Zadania główne:
- Zehir musi odnaleźć krasnoludzkiego smoczego boga;
- Zabij Rolfa;
- Zehir, Wulfstan i Hangvul muszą przeżyć.

Misja zaczyna się w (1). Wulfstanem udaj się na wschód i pozajmuj wszystkie kopalnie. Zehirem skieruj się na północ i pokonaj wszystko na swojej drodze. Wkrótce dojdziesz do (2). Zajmij twierdzę, lecz nie inwestuj w nią na razie. Musisz mieć wystarczająco surowców na rozbudowę dwóch pozostałych fortec.
W podziemiach znajduje się artefakt - Łza Ashy. Masz do wyboru dwie opcje:
- W poprzedniej misji zostawiłeś artefakt Freydzie i Duncanowi. Powinieneś teraz Zehirem udać się do (x) i wykopać przedmiot. Nie używaj go w krasnoludzkim zamku. Wyjdź na świeże powietrze (4a), aby wybudować monument w zamku, który zaraz przyzwiesz na powierzchni.
- W poprzedniej misji nie oddałeś artefaktu i wciąż masz go w plecaku. Wyjdź więc Zehirem na powierzchnię (4a) a artefakt wykop (x) Wulfstanem. Małym herosem zanieś go do krasnoludzkiego zamku. Tym sposobem już wkrótce będziesz miał dwa potężne zamki i w obu będzie wybudowany monument.

Natychmiast udaj się do (5) i przywołaj swój zamek. W nim wybuduj monument za pomocą Łzy Ashy i zacznij rozbudowę swojej nowej siedziby. Na powierzchni czeka Cię sporo walki. Staraj się za wszelką cenę chronić swoich rakshasów, ponieważ stanowić będą główną siłę uderzeniową w Twojej armii. W (6) jest portal jednego kierunku, jednak nie da się przez niego przejść.
W końcu trafisz do (7). Tutaj znajduje się czerwony namiot klucznika oraz zejście do podziemi. Oba punkty strzeżone są przez silne wojska. Na dole nie masz czego szukać - znajdująca się tam armia jest tak potężna, że nie masz szans jej pokonać. Po zdobyciu czerwonego klucza udaj się do (8) gdzie z portalu wyskoczy Rolf. Posiada on silną armię, więc nie atakuj go dopóki się nie dozbroisz.

W tym momencie w podziemiach, z portalów w (3) zaczną wyłaniać się herosi przeciwnika. Musisz Wulfstanem odpierać ich ataki, jednocześnie rekrutując coraz więcej armii Zehirem, ażeby pokonać Rolfa. Aha - na powierzchni musisz zająć wszystkie budynki, w których można rekrutować jednostki. W przeciwnym razie herosi oponenta będą bardzo, bardzo silni i trudni do pokonania dla biednego krasnoluda Wulfstana.
Po kolejnych kilku tygodniach twoja armia będzie już na tyle silna, aby zabić Rolfa. Udaj się ponownie do (8) i pokonaj kurdupla. Nie ma on silnej armii, lecz potrafi osłabić Twoje jednostki masowym Cierpieniem i Osłabieniem. Osobiście postanowiłem zrezygnować z siły jednostek a wszystko postawić na czary. Udałem się zatem do (1) gdzie znajduje się czarownik, u którego można oduczyć się skillów. I tak pozbyłem się całego drzewka magii Summoning...

Nie oszalałem, już tłumaczę! We wszystkich trzech zamkach wybudowałem po pięć poziomów gildii magów. Istnieje bardzo duża szansa, że w którymś z zamków trafi się czar Deszcz Meteorytów oraz Implozja. Nauczyłem więc Zehira Experckiej Magii Destrukcji oraz Mistrz Ognia i Mistrz Lodu.
Podczas samej walki wpierw Deszczem Meteorytów (fireball i czary elektryczności będą nieskuteczne, ponieważ wrogi heros posiada artefakty, które niwelują działanie tych czarów) wykosiłem jednostki dystansowe oraz balistę, namiot medyka i wóz z amunicją. Potem Implozją konsekwentnie dobijałem czterdziestu Thane'ów. Nie oszczędzaj many, gdyż po skończonej walce misja zakończy się sukcesem.
Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East
12 października 2007
Komentarze czytelników
Czy ktoś wie jak rozwiązać problem w misji jeden chan jeden klan, że nie mogę przepłynąć przez wysepki do ostatniego zamku lazurowego ?
W ostatniej misji kampanii nieumarłych nie musimy poświęcać Ornelli. Wystarczy, że wykonamy quest dla ducha i wejdziemy w jeden z teleportów prowadzący do więzienia z bohaterem. W ten sposób możemy mieć 6 bohaterów naraz i poświęcić tylko tych nowych.
taaa.. albo mam jakiegoś buga przez którego nie moge przepłynąćod miejsca 5 do 7a przez te wysepki, albo mam jakoś wyjątkowo ukryty teleport, którego za nic nie mogę znaleźć. :p Nie gram do aż przyjdzie czas oświecenia. https://www.gry-online.pl/im/smiles/smile-5.png
kto mi pomorze jestem w kampani3 misja2 plywam po wodach i jestem na wyspie gdzie porozmawialem z graczem zielonym i nie moge plynac dalej poniewaz nie odslania mi dalsza czesc mapy a nie ma innej drogi
heroes 5 dzikie hordy to bardzo fajna gra
Dlaczego wersja przeglądarkowa poradnika ma 17 stron, a wersja do pobrania 52?
może mi ktoś pomuc jak przejc drugą misje gdyż droga która próbuje dojć do zamku nagle się urywa
Nie moge przejć drugiej misji gdyż gdy próbóje dojć po przejściu przez portal droga do zamku który trzeba zdobyć się urywa
Ja nie wiem restartuje misje, zaczynam odnowa, poziom łatwy trudny średni i nic ciagle nie mogę w tej ostatniej misji ostatniej kampanii Wulfstanem podbić tego zamku Inferno no to jest niemożliwe :( Ktoś ma jakiś pomysł ??
Dobra, poradziłem sobie. Jakby ktoś miał podobny problem, to powinno wystarczyć zrestartowanie misji, za drugim razem armia demonów była mniejsza blisko o połowę, w zasięgu moich możliwości :)
Aczkolwiek i tak krasnoludem najtrudniej było mi zdobyć. Natomiast orkami, gdzie bohater miał prawie 1000 cyklopów... śmiech na sali :)
Ktoś wie jak w ostatniej misji ostatniej kampanii wygrać walkę krasnoludem? Tę, która jest od razu po zdobyciu trzech kopalń złota. Przecież tego się nie da wygrać, mam mniej armii, jednostki prawie zawsze uderzają wroga z pechem, przez co nic niemal nie zabijają, wrogi bohater co rusz osłabia mi armie czarami, a surowców na użycie run nie ma. Nawet 1/4 armii nie jestem w stanie zniszczyć demonom.
czesc! byc moze wiecie ze udzielam sie na forum o M&M8 zawsze rozwiazywalem problemy innych a teraz ja mam problem.gra mi sie instaluje ale gdy pojawia ekran na wpisanie imienia to nie ma ani jednej litery wogole nie mam zadnych zapisow 0 liter
pomocy
A widzisz :). Tak to jest, jak jest się ślepym. Fajny poradnik, bo konkretny, dzięki :)
Ps. Na przyszlosc moze stosujcie 6 i 6', tak z dedykacją dla ślepych lunów :]
No jak to?
Na mapce są DWIE cyferki "6". Obie oznaczają miejsce, gdzie stoi oddział smoków.
Hopkins, gdzie Ty masz w (1) Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). bo ja tam mam tylko jedną część i drugiej za nic znaleźć nie mogę :)?
Nawet nie ma tej gry na rynku a ludzie już ją mają... ciekawe skąd?
Średniawyh ten poradnik. Np. w ostatniej misji nie opisano dokladnie praktycznie żadnej z taktyk do walki z demonami, a niejedna walka była bardzo trudna.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
